تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):خداوند اجابت دعاى مؤمن را به شوق (شنيدن) دعايش به تأخير مى اندازد و مى گويد: «صداي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821278468




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رئيس حوزه هنري: زمان گفتمان عالمانه در فضاي فرهنگي آغاز شده است


واضح آرشیو وب فارسی:شبكه خبر دانشجو: رئيس حوزه هنري: زمان گفتمان عالمانه در فضاي فرهنگي آغاز شده است
بنيانيان، رئيس حوزه هنري با اشاره به تاكيدات مقام معظم رهبري در رفع مظلوميت فرهنگي، گفت: زمان گفتمان عالمانه در فضاي فرهنگي آغاز شده است.
به گزارش خبرنگار فرهنگي «شبكه خبر دانشجو»، دكتر حسن بنيانيان صبح امروز در همايش ملي توسعه و تحول در فرهنگ و هنر در تالار انديشه حوزه هنري با اشاره به معضلات موجود در فرهنگ، اظهار داشت: امروز متخصصان زيادي در عرصه هاي مختلف علمي، اقتصادي، سياسي در جامعه وجود دارد، اما مشكل اصلي در حوزه فرهنگ است و جامعه اي كه خانواده بنيان اساسي آن را تشكيل مي دهد به دليل باورهاي غلط دچار غفلت سي ساله در عرصه فرهنگ شده است و متاسفانه اين غفلت در تمام اقشار وجود دارد.

وي احساس كاذب فهم فرهنگي را از ديگر معضلات عرصه فرهنگ دانست و گفت: وقتي از افراد مختلف در خصوص فرهنگ سئوال مي شود، مي گويند آگاهي كافي از فرهنگ داريم و نيازي به مشاوره فرهنگي نيست و هيچ گاه رغبتي براي گفت وگو در عالم فرهنگ ندارند، در حالي كه تمام عرصه ها ريشه در فرهنگ دارند و بايد از دريچه فرهنگ نيز به آنها نگاه كرد.

رئيس حوزه هنري افزود: به عنوان يك مدير فرهنگي معتقدم كه براي كار علمي و عالمانه در فرهنگ بايد از تكنولوژي روز بهره جست و پايه گذاري يك دستگاه مستقل رصد فرهنگي در شرايط كنوني بيش از گذشته احساس مي شود تا شاخص ها را از حالت كلان ببينيد و زماني كه مراكز فرهنگي در شاخص هاي فرهنگي داراي پشتوانه علمي باشد و اين شاخص ها به افكار عمومي منتقل شود، مي توان در كنار عرصه هاي سياسي شاهد شاخص هاي فرهنگي بود.

بنيانيان با اشاره به نقش سازمان صدا و سيما در اشاعه فرهنگ بيان داشت: نقش صدا و سيما در اشاعه و گسترش فرهنگ صحيح ايراني- اسلامي نقش به سزايي دارد كه به عنوان نمونه مي توان نمايش ذكر و راز و نياز دانشجويان معتكف را در مساجد دانشگاه ها اشاره كرد، اما رسانه ملي مجاز نيست تا زمينه گمراهي افراد را از طريق نمايش فرهنگ هاي غلط ايجاد كند و توجه به اين مهم نشان دهنده پيچيدگي فرهنگ و برخورد ظريفانه با عرصه فرهنگ است.

وي خاطرنشان كرد: تبيين اجراي مهندسي فرهنگي در صورت مقاومت دستگاه هاي فرهنگي محقق نمي شود و تحولات فرهنگي زماني ايجاد مي شود كه فرهنگ را از مسائل سياسي دور كرده و با سياست اسلامي منطبق كنيم تا شاهد انعكاس عرصه هاي فرهنگي در جامعه باشيم.

رئيس حوزه هنري با اشاره به مقالات علمي ارائه شده در همايش، گفت: مقالات ارائه شده با وجود قدرت علمي بالا، جزئي نگر هستد و زماني برگزاري همايش هاي مختلف فرهنگي مي تواند موثر واقع شود كه ديد كلي را از طريق كار علمي در زمينه فرهنگ ايجاد كند، در صورتي كه اگر تشريفاتي باشد راه به جايي نخواهد برد.

بنيانيان تصريح كرد: اغلب مديران شناخت درستي از فرهنگ ندارند، بايد رصد علمي انجام گيرد و براساس آن كفي از فهم فرهنگي را براي هر مسئول انتخاب كرد تا فرهنگ بتواند از لابلاي بحث هاي حاشيه اي به عنوان متغيير مهم حداقل در كنار اقتصاد و سياست ديده شود و هر روز در سياست هاي اتخاذ شده معياري براي سنجش فعاليت هاي انجام گرفته در راستاي رسالت انقلاب اسلامي در نظر بگيرد.

رئيس حوزه هنري اظهار داشت: هم اكنون با وجود تاكيدات مقام معظم رهبري در رفع مظلوميت فرهنگي و وجود دولت و مجلس متدين و فرهنگي يك فرصت تاريخي ديده مي شود كه همه افراد جامعه وظيفه دارند تا از اين فرصت به خوبي استفاده كرده و حرف هاي عالمانه در فضاي فرهنگي را آغاز كنند./انتهاي پيام/
 دوشنبه 31 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبكه خبر دانشجو]
[مشاهده در: www.snn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 68]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن