تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نشانه توبه كننده چهار است: عمل خالصانه براى خدا، رها كردن باطل، پايبندى به حق ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804890324




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

حجت واعظى: - المپيك پايان كار من نيست


واضح آرشیو وب فارسی:ايران ورزشی: حجت واعظى: - المپيك پايان كار من نيست
زهرا نورى

شايد شيرين ترين روياى ورزشى براى يك ورزشكار حضور در بالاترين ميدان ورزشى دنيا يعنى المپيك باشد. واعظى هم كه يكى از ورزشكاران موفق ايران در رشته تير و كمان طى سال هاى اخير بوده است با سهميه اى كه براى حضور در المپيك به دست آورد به روياهاى ديرينه خود رنگ واقعيت بخشيد تا تجربه المپيكى بودن در كارنامه ورزشى اش ثبت شود. واعظى اولين ورزشكار اين رشته است كه جواز حضور در المپيك را به دست آورده و نام خود را براى ديگر نمايندگان ايران در دوره هاى بعدى ثبت كرده است. حجت ورزشكارى با اخلاق و آرام است كه اين ويژگى را مى توان به سادگى از چهره او خواند و به گفته بسيارى از كارشناسان شايد همين خونسردى اش بود كه سهميه را در دستانش قرارداد و در كنار حريفان سرسخت توانست به اين مهم دست يابد. او هم اكنون براى المپيك سخت تمرين مى كند تا بتواند موفقيتى ديگر به دست آورد…
براى رسيدن به المپيك چقدر تلاش كردى
من برخلاف ديگر ورزشكاران شبانه روزى تمرين مى كردم، از صبح تا ۱۱ شب فقط تمرين مى كردم، مثل رزمى كاران بدنسازى هاى سختى انجام مى دادم، فشار سنگينى در تمرينات داشتم و شايد روزى هزار تير مى انداختم تا بتوانم به هدفم برسم.
هدفت المپيك بود، فكر مى كردى امسال در پكن حضور داشته باشى
هدفمان راهيابى به المپيك بود كه دور از دسترس نبود، مى دانستيم با تلاش و تمرين زياد مى توانيم به پكن برويم، نااميد نبوديم و ايمان به خدا كار را برايمان سبك كرده بود كه در نهايت هم توانستم سهميه بگيرم و در المپيك ۲۰۰۸ پكن شركت كنم.
از اينكه به المپيك مى روى چه حسى دارى
مسلما خيلى خوشحالم چون به آرزوى قلبى ام رسيدم. از بچگى مسابقات المپيك را از تلويزيون تماشا مى كردم، رشته هايى مثل كشتى كه مسابقات آنها پخش مى شد مرا وسوسه مى كرد و هميشه برايم آرزو بود كه منم در المپيك باشم كه به لطف خدا به اين آرزويم هم رسيدم.
از صبح تا شب فقط و فقط تير انداختن به سوى اهداف چند مترى خسته ات نمى كند
خستگى دارد اما به خاطر هدفى كه دارم آنها را فراموش مى كنم البته برنامه هاى مختلف تفريحى هم برايم در نظر گرفتند كه از نظر روحى افت نكنم، وقتى حال و هواى المپيك به آدم دست مى دهد احساس خوبى است كه هرگز آن را به دست نخواهى آورد.
نتيجه تلاش واعظى بعد از المپيك چيست
ما سخت تلاش مى كنيم و مطمئن باشيد سرسختانه مبارزه مى كنم تا بتوانم بهترين نتيجه را بگيرم چون همانطور كه مى دانيد كسب مدال براى ما خيلى سخت است و راه زيادى داريم تا به مدال المپيك اين رشته برسيم اما تلاش خود را مى كنم.
المپيك پايان كار يك ورزشكاره
پايان كار نمى تونه باشه، بالاترين مرحله اى كه يك ورزشكار به آن راه پيدا مى كند المپيك است بعد از پكن تلاش خود را براى المپيك بعدى انجام مى دهم.
برنامه هايت براى بعد از المپيك چيه
بازيهاى آسيايى ۲۰۱۰ گوانگ جو برنامه بعدى ام بعد از المپيك است. تلاش مى كنم تا از نظر تكنيكى پيشرفت بيشترى كنم و در گوانگ جو افتخار براى ايران به دست آورم.
از الان تا زمان شروع مسابقه ات چقدر تلاش مى كنى
خيلى زياد، هر روز از ساعت ۵/۷ صبح تا ۶ بعدازظهر در كنار ديگر ملى پوشان تمرين مى كنيم اما من و خانم آبتين شب ها هم تمرين مى كنيم و گاهى تا ساعت ۱۱ شب در ورزشگاه هستيم و در كنار مربيان تمرين مى كنيم. شايد شمار تيرهايى كه در روز مى اندازيم به ۷۰۰ تير هم برسد.
چقدر حريفانت در المپيك را مى شناسى
ويژگى شركت در مسابقات مختلف بين المللى همين است كه با حريفان خود آشنا مى شويم. تمامى آنها را در مسابقات كسب سهميه شناختم. اكثرا صاحبنام هستند و دنبال كسب نتيجه خوب كه همين كارم را سخت تر مى كند.
زندگى يك مرد المپيكى ايران چطور است
چند ماهى است كه دير وقت به خانه مى روم چون تمام فكر و ذكرم تمرين است. يك زندگى كاملا ورزشى دارم و زندگى عادى و روزمره ام را فراموش كردم. كمتر در كنار همسرم هستم كه اميدوارم با نتيجه خوب در المپيك بتوانم زحماتش را جبران كنم.
در حال حاضر تمرينات آماده سازى ات در چه سطحى است
مربيان كار سختى را مى كنند، مشكلاتى را بر اثر مصدوميت داشتم كه هم اكنون كاملا برطرف شده، تمريناتم زير ذره بين مربيان قرار دارد و حتى خطاهاى كوچكم را هم به من گوشزد مى كنند تا برطرف شود كه به لطف خدا به مرز آمادگى خوبى هم رسيدم.
وقتى مصدوم شدى نگرانى هاى زيادى را براى جامعه تير و كمان به وجود آورى، فكر مى كردى خود براى حضور در پكن انتخاب شوى
وقتى مصدوم شدم استرس زيادى داشتم، در چند مسابقه اى كه در زمان مصدوميتم شركت كردم ركوردهاى بدى را از خود به نمايش گذاشتم كه خودم را هم ناراحت كرده بود، حضورم در مسابقات كرواسى و جايزه بزرگ تهران اصلا رضايتبخش نبود، اعزام نشدنم به رقابت هاى جهانى فرانسه تلنگورى به من بود تا كمى بيشتر به خود بيايم. بعد از آن روحيه ام را دوباره به دست آوردم و شرايطم را بهتر كردم و با انگيزه بيشترى تمرين كردم تا بتوانم خود در المپيك شركت كنم.
با نزديك شدن به المپيك كمبودهايى كه احساس مى كنيد چيست
شرايط تمرين در ايران سخت است، چون بايد در كنار ديگر ملى پوشان تمرين كنى، از اين نظر كه حريف تمرينى براى ما محسوب مى شوند خوب است اما بايد تمرينات ما اختصاصى تر شود. انتظار داريم كميته ملى المپيك با ما همكارى كند تا ما هم از امكانات كميته استفاده كنيم. اگر در جايى باشيم كه تمامى امكانات در دسترمان باشد بهتر است و اين باعث مى شود تا بيشتر وقتمان را روى تمرين بگذاريم.
 دوشنبه 31 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايران ورزشی]
[مشاهده در: www.iran-varzeshi.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 158]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن