تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 16 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگز زمين باقى نمى‏ماند مگر آن كه در آن دانشمندى وجود دارد كه حق را از باطل مى‏ش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805061656




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

متكي در پاسخ به سؤال خبرنگار كيهان: حضور «برنز» در مذاكرات ژنو تجربه خوبي براي آمريكايي ها بود


واضح آرشیو وب فارسی:کيهان: متكي در پاسخ به سؤال خبرنگار كيهان: حضور «برنز» در مذاكرات ژنو تجربه خوبي براي آمريكايي ها بود
وزير امور خارجه كشورمان در پاسخ به سؤال خبرنگار كيهان تاكيد كرد: حضور ويليام برنز در مذاكرات ژنو تجربه خوبي براي آمريكايي ها بود.
به گزارش خبرنگار ما منوچهر متكي ديروز در حاشيه جلسه هيئت دولت مواجه با سؤالات مكرر خبرنگاران درباره نتيجه مذاكرات جليلي و سولانا شد.
خبرنگار كيهان از متكي درباره ميزان تاثير حضور «ويليام برنز» نماينده آمريكا در اين دور از مذاكرات سؤال كرد و وزير امور خارجه كشورمان در پاسخ گفت: حضور «برنز» در مذاكرات ژنو تجربه خوبي براي آمريكايي ها بود.
خبرنگار ما پرسيد آيا منظور شما از تجربه اين است كه آمريكايي ها متوجه شوند كه با ايراني ها نمي توان متكبرانه صحبت كرد كه منوچهر متكي در پاسخ با تاييد اين موضوع گفت: اين حضور براي آمريكايي ها تجربه و فرصت مناسبي بود كه از نزديك و بدون واسطه نقطه نظرات جمهوري اسلامي ايران را بشنوند.
وزير امور خارجه در واكنش به اصرار خبرنگاران براي اعلام موضع در خصوص حضور نماينده آمريكا در مذاكرات ژنو گفت: چرا شما مي خواهيد به اين موضوع جنبه دراماتيك بدهيد؟ ما حضور آمريكا در مذاكرات ايران را از نظر شكلي مثبت ارزيابي مي كنيم و اميدواريم اين حضور از نظر محتوايي نيز نتايجي مثبت دربر داشته باشد.
وي افزود: شما يك روز صبر كنيد آقاي جليلي مي آيند و آنچه را كه مطرح شده شخصا بيان مي كنند و شما در جريان امور قرار خواهيد گرفت.
بي انصافي برخي
در تغيير سخنگوي وزارت خارجه
متكي اخبار منتشر شده از گزينه هاي احتمالي سخنگويي وزارت امور خارجه را تاييد نكرد و با اشاره به مواضع هفته گذشته خود در اين باره ادامه داد: من هفته گذشته اعلام كردم كه قرار است سخنگوي وزارت خارجه تغيير كند و برخي از دوستان هم از اين موضع تحليل هايي غيرواقعي كردند.
وزير خارجه با تمجيد از سيدمحمدعلي حسيني يادآور شد: آقاي حسيني از همكاران بسيار خوب و پرتلاش ما هستند. به هرحال اكنون ايشان در وزارت خارجه به عنوان معاون امور بين الملل انتخاب شده اند؛ با توجه به اينكه سمت جديد ايشان فرصت زيادي از او مي گرفت امكان تصدي دو پست سخنگويي و پست جديد فراهم نبود و در واقع اهميت كار جديد اين اجازه را نمي داد.
آمريكايي ها تمايل خودشان را به سبك آمريكايي ها مطرح مي كنند نه رسما
وي در بخش ديگري از سخنانش گمانه زني اخير روزنامه گاردين مبني بر اينكه آمريكايي ها تا يك ماه ديگر دفتر حفظ منافع خود را در تهران داير خواهند كرد، گفت: آمريكايي ها تمايل خود را در اين زمينه به سبك آمريكايي و صرفا از طريق رسانه ها و مقامات آگاه ابراز و اعلام كرده اند؛ اين در حالي است كه ما درخواستي رسمي از آنها دريافت نكرده ايم.
متكي در خصوص انتشار برخي اخبار مبني بر لغو برخي بازي هاي تيم ملي ايران به سبب مسائل سياسي افزود: بايد توجه داشت كه ورزش همواره جايگاه خاص خود را داشته و بخشي از ارتباطات فرهنگي و مردمي بين كشورها و ملت ها نيز از طريق مسابقات ورزشي صورت مي گيرد اما احيانا اگر برخي كشورها هم خلاف اين اصول مسلم عمل كنند، بدون شك اقدامي نادرست مرتكب شده اند.
سفر به نيويورك
در حال بررسي است
رئيس دستگاه ديپلماسي كشور در پاسخ به سؤالي درباره برنامه هاي سفر احتمالي رئيس جمهور به نيويورك نيز گفت: اصل اين سفر در دست بررسي است و بعد از اتمام مطالعات كارشناسي و بررسي ها قاعدتا برنامه هاي اين سفر نيز به اطلاع شما خواهد رسيد.
وي در ارتباط با انتشار برخي اخبار مبني بر بازرسي بدني سخنگوي سابق وزارت خارجه در جريان بازگشت از كشور چين به ايران نيز اظهار داشت: اگر چنين برخوردي صورت گرفته باشد جمهوري اسلامي اين موضوع را در جاي خود پيگيري مي كند و برخورد لازم و متناسب با آن را نيز انجام مي دهد.
وي در پاسخ به سؤالي ديگر مبني بر اين كه گويا طرف مقابل ايران در مذاكرات هسته اي اعلام كرده كه تهران بايد تا دو هفته ديگر پاسخ بسته پيشنهادي را به غرب ارائه كند، گفت: سولانا در جريان سفر خود به تهران متن پيش نويس مداليته و چارچوب مذاكرات را به طرف ايراني پيشنهاد كرد كه ما اين مداليته را بررسي كرديم و متقابلا مداليته مورد نظر خود را درباره چگونگي ادامه گفت وگوها بين ايران و 1+5 به طرف مقابل پيشنهاد داديم و طبيعي است كه چارچوب پيشنهادي مورد بررسي قرار گيرد.
ادامه مذاكره دو هفته ديگر
متكي خاطرنشان كرد: اين گفت وگوها دو هفته ديگر نيز برگزار مي شود و در جريان آن تداوم مذاكرات و نوع آن را بررسي مي كنيم. وزير خارجه از محل برگزاري دور آتي مذاكرات ايران و 1+5 نيز ابراز بي اطلاعي كرد.
وي در خصوص احتمال سوءاستفاده برخي كشورها از مذاكرات ايران و آمريكا در خصوص بازگشايي دفتر حافظ منافع اين كشور در تهران افزود: مواضع ما در اين باره روشن است، چند روز قبل از سفر من به نيويورك اين مبحث در رسانه ها مطرح شد و رسانه ها به نقل از منابع آگاه مطالبي را مطرح كردند، اين سؤال را در نيويورك هم از من پرسيدند و من در آنجا به آنها گفتم كه ايران قبل از اين پيشنهادي را براي برقراري پرواز مستقيم به آمريكا داده بود و اين دو پيشنهاد مي تواند از سوي دو دولت مورد بحث و بررسي قرار گيرد.
پيامي از ساركوزي
دريافت نكرده ام
متكي خبر منتشر شده مبني بر دريافت پيام ساركوزي از سوي مقامات سوريه در جريان سفر اخيرش به دمشق را تكذيب كرد و ادامه داد: مقامات سوري در اين سفر پيام خاصي از ساركوزي به ما ندادند، يعني ما پيام خاصي از آقاي ساركوزي توسط سوريه دريافت نكرده ايم.
متكي درباره آخرين وضعيت نصرت الله تاجيك نيز گفت: ما وضعيت آقاي تاجيك را از نزديك پيگيري مي كنيم و به تازگي هم پيامي براي انگليسي ها فرستاده و با جديت اين پرونده را پيگيري مي كنيم، با توجه به شرايط جسمي آقاي تاجيك خواهان اين هستيم كه اقدامي شايسته كه متناسب با قانون هست انجام شده و اجازه بازگشت ايشان به كشور داده شود.
آرژانتين بيش از اين
فريب اسرائيل را نخورد
وي در واكنش به جوسازي برخي رسانه ها مبني بر اين كه در جريان سفر هوگو چاوز به آرژانتين، مقامات آرژانتيني از او خواسته اند متهمان پرونده آميا را تحويل اين كشور دهد، گفت: ما نيز از آقاي چاوز خواستيم كه در جريان سفرشان به آرژانتين ، دوستان آمريكاي لاتيني خود را توجيه كنند كه در اين پرونده بيش از اين فريب صهيونيست ها را نخورند.
ثمره هاشمي: حضور آمريكا
در مذاكرات طبيعي است
مشاور ارشد رئيس جمهور هم ديروز در حاشيه جلسه دولت به مذاكرات ژنو اشاره كرد و گفت: مذاكراتي كه صورت گرفت، مثبت، سازنده و رو به جلو و در واقع براي تعيين مداليته و نحوه ادامه مذاكرات بود. وي در پاسخ به سؤالي درباره حضور نماينده آمريكا در اين جلسه اظهار داشت: جمهوري اسلامي ايران از قبل گفته بود كه در صورت رعايت انصاف و وجود شرايط عادلانه با هر كسي مذاكره مي كند. ثمره در ادامه افزود: آمريكا نيز جزو گروه كشورهاي 1+5 است و اينكه قبلا شركت نمي كرد جاي سؤال بود نه اين كه در حال حاضر شركت كرده است.
 دوشنبه 31 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: کيهان]
[مشاهده در: www.kayhannews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 132]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن