تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سنگهاى زیربناى اسلام سه چیز است: نماز، زکات و ولایت که هیچ یک از آنها بدون دیگرى درست ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804598757




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تفاهم در قلب كلام و عمل


واضح آرشیو وب فارسی:کيهان: تفاهم در قلب كلام و عمل
در ميان انسان ها حساس ترين انتخاب در طول زندگي، انتخاب همسر است كه براساس آن نهاد خانواده شكل مي گيرد. چون كه جهان هستي و خلقت بر زوجيت استوار شده است، و زوجيت قانون حيات و بقاست. والاترين هدف و كاركرد خانواده تكميل هويت و تأمين آرامش همسران است. در سايه آرامش، انسان ها به رشد و بالندگي مناسب دست مي يابند و خلاقيت هاي خود را بروز مي دهند. مهر و محبت، صميميت و وفاداري از مهم ترين عوامل پايندگي و تقويت نهاد خانواده است، همچنان كه حفظ كانون خانواده يكي از اصلي ترين تكاليف هر يك از همسران محسوب مي شود. شايسته است همسران با شناخت كامل تفاوت هاي يكديگر و يادگيري روش هاي ابراز محبت و دستيابي به تفاهم، سعادت خود و خانواده را بيمه كنند و از كوتاهترين لحظه هاي با هم بودن بيشترين بهره ها را ببرند.
همسرداري مهارتي است كه زن و شوهر با شناخت توانمندي ها، تفاوت ها و حساسيت هاي يكديگر مي توانند به نيازهاي جسمي، عاطفي، رواني و جنسي طرف مقابل پاسخ دهند، به طوري كه هر دو احساس رضايت خاطر كرده به آرامش نسبي دست يابند.
زنان و مردان تفاوت روانشناختي متعددي در زندگي مشترك خود دارند كه عدم آگاهي نسبت به آنها مي تواند براي طرف مقابل مشكل آفرين باشد مثلا:
¤ ميزان اعتماد به نفس زنان با احساس اطمينان آنان از «دوست داشته شدن» رابطه مستقيمي دارد، درحالي كه مردان زماني از اعتماد به نفس كافي برخوردارند كه بتوانند درخواست هاي همسران خود را برآورده سازند.
¤ زنان دوست دارند براي حل شدن يك موضوع درباره آن صحبت كنند (حتي اگر وقت زيادي صرف نمايند)، درحالي كه مردان اين عمل زنانه را پر حرفي تلقي مي كنند.
¤ زنان دوست دارند كه شوهرانشان محبت خود را ابراز كنند و به آنان بگويند كه چقدر دوستشان دارند، اما مردان فكر مي كنند كه همسرانشان بايد بدانند كه «من فقط او را دوست دارم، و نيازي به گفتن نيست.
¤ وقتي مردان از زنان خود حمايت مي كنند، آنان را در حل مشكلاتشان توانمندتر مي سازند و به زندگي اميدوارتر و علاقه مندتر مي كنند.
¤ زنان فرمان بردن را دوست دارند ولي معتقدند اين فرمان بردن بايد عاشقانه باشد، در اين صورت حاضر به هرگونه ايثار و فداكاري خواهند بود.
¤ هنگامي كه مردان دير مي كنند، زنان با سؤال هاي «چرا دير كردي؟» كجا بودي؟ و... درحقيقت دل واپسي و نگراني توام با عشق و علاقه را به همسر خود ابراز مي كنند، اما شوهران فكر مي كنند كه همسرانشان مي خواهند آنها را زير سؤال ببرند و افراد بي مسئوليت و غيرمنطقي جلوه دهند.
¤ وقتي شوهران فكر مي كنند كه براي زندگي و همسرشان مفيد هستند، احساس ارزشمندي و توانمندي مي كنند، ولي زنان زماني اين احساس را دارند كه فكر كنند براي همسرانشان عزيز هستند.
¤ مردان پس از گوش دادن به صحبت هاي همسران خود بلافاصله مي خواهند مشكل را حل كنند، بنابراين به راهنمايي آنان مي پردازند، در صورتي كه شايد زنان فقط مي خواستند احساساتشان را بيان كنند.
¤ زنان ميزان ارزشمندي و علاقه شوهرانشان را به خود با ميزان برآورده شدن خواسته هايشان محك مي زنند.
كليدهاي برقراري ارتباط صحيح با بستگان و خويشاوندان همسر
¤ به خانواده همسرمان نيز به اندازه خانواده خود احترام بگذاريم.
¤ با خانواده همسر خود همانگونه رفتار كنيم كه با خانواده خود رفتار مي كنيم.
¤ به هيچيك از خانواده ها اجازه دخالت در زندگي خود را ندهيم. در صورتيكه خانواده ها قصد راهنمايي داشته باشند، فقط از تجربيات آنان استفاده كنيم و تصميم نهايي را با مشورت همسر خود اتخاذ كنيم.
¤ در صورت بروز اختلاف، از در ميان گذاشتن موضوع با نزديكترين خويشاوندان نيز پرهيز كنيم، زيرا اينكار موجب گسترش دامنه اختلاف مي شود.
¤ در حضور خويشان به همسر خود بيشتر توجه كنيم و او را در گفتگوها بيشتر شركت دهيم.
¤ از چشم و هم چشمي و حسادت بپرهيزيم.
¤ به آداب و رسوم خانواده همسرمان احترام بگذاريم، چنانچه برخي از آنان را صحيح نمي دانيم هرگز آنان را به خاطر پايبندي به آداب و رسوم خود به باد استهزا نگيريم.
¤ لازم است گاهي همسران به تنهايي به ديدار خانواده خود بروند (اينكار موجب ارضاي محبت مادر و فرزندي مي شود.)
¤ اين واقعيت را بپذيريم كه علاوه بر همسر، پدر و مادر حق مسلمي بر گردن ما دارند، بنابراين در صورت ضرورت، هر يك از همسران بايد به خوبي از خانواده خود حمايت كنند.
آشنايي با برخي از مهارتهاي همسرداري
¤ شاد باشيم: شاد بودن هميشه ارزشمند است، پس سعي كنيم خود را خوشحال و سرحال نشان دهيم تا خستگي را از تن شريك زندگي خود دور كنيم.
¤ صبوري: اگر رفتار همسرمان را خوشايند نمي دانيم بهتر است با حوصله و تأمل و در شرايط مناسب او را از چگونگي رفتارش آگاه كنيم.
¤ منطقي رفتار كنيم: مسايل را منطقي و درست بررسي كنيم و بجاي منافع شخصي، مصالح زندگي مشترك را درنظر بگيريم و بي طرفانه قضاوت كنيم.
¤ كم توقعي: از همسرمان آن قدر انتظار داشته باشيم كه بتواند به انتظارات پاسخ بدهد.
¤ مثبت نگر باشيم: با بياد آوردن لحظات شيرين زندگي بدبيني را از خود دور كنيم.
¤ خوش بين باشيم: داشتن نگاه خوش بينانه به زندگي و اطرافيان باعث ايجاد آرامش و بذل محبت و عاطفه مي شود.
¤ يكدل باشيم: درك متقابل موجب ايجاد تفاهم مي شود و يكدلي به وجود مي آورد.
¤ خوش قولي: براي حرفها و قول هاي خود ارزش قائل شويم و خود را در مقابل آنها مسئول بدانيم خوش قولي نشانه احترام به خود و همسر است.
¤ به شخصيت همسرمان احترام بگذاريم: حرمت يكديگر را نزد خانوده و دوستان و... حفظ كنيم.
¤ محبت پذيري و قهرگريزي: منش توأم با مهرباني و دوري از قهر و كينه صفت همسران فداكار است. تلاش كنيم كه آيينه زندگيمان شفاف و بدون غبار كدورت باشد.
¤ محيط خانواده را باصفا كنيم: فضاي عاطفي خانواده بايد چنان مطلوب و دوست داشتني باشد كه همسرمان در آن احساس رضايت خاطر كند و از امنيت رواني برخوردار باشد.
¤ توجه به نيازهاي همسر: رفتار دلنشين و توأم با متانت موجب مي شود خواسته هاي خود را به راحتي بيان كند.
¤ مشورت با يكديگر: هر يك از همسران بايد حق داشته باشند نظر و پيشنهادهاي خود را بيان كنند.
¤ خود را به جاي همسرمان بگذاريم: دنيا را از دريچه نگاه او ببينيم و از خود بپرسيم «اگر من جاي او بودم چه مي كردم»
¤ ميانه روي و متعادل بودن: حضرت علي(ع) فرموده اند «خيرالامور اوسطها»، پس اگر در تمام امور زندگي (خوردن، خوابيدن، مسافرت و حتي محبت كردن و...) اعتدال را رعايت كنيم كمتر دچار مشكل مي شويم.
¤ دلجويي با جملات زيبا از همسر خود: يك جمله شورانگيز مي تواند طوفاني از خشم و غضب و نفرت را خاموش كند و بناي زندگي را از خطرات گوناگون دور سازد.
¤ بيان عشق به همسر و زندگي: چنين جملاتي سبب دلگرمي به زندگي و اعتماد به نفس بيشتر همسر مي گردد.
¤ همسر خود را راضي كنيم: بايد طوري رضايت همسرمان را جلب نماييم كه مطمئن باشيم هيچوقت ما را ترك نمي كند و يا در هيچ مشكلي ما را تنها نمي گذارد.
¤ فرمان ندهيم: نبايد محيط خانه را به پادگان تبديل كنيم. متوجه باشيم كه خانه كانون عشق و محبت است نه محل يكه تازي و خشونت.
¤ از ازدواج خود اظهار پشيماني نكنيم: زندگي و روابط خود را با ديگري مقايسه نكنيم و از ياد نبريم كه زندگي هر كسي مطابق سليقه و عقل و درايت او اداره مي شود.
¤ مقابله به مثل هرگز: از رفتارهاي تلافي جويانه بپرهيزيم و سعي كنيم به جاي مقابله به مثل، رفتار مناسب را به او يادآوري كنيم.
و بايد داشته باشيد كه:
¤ گفتن كلمه دوستت دارم را براي همسرتان هرگز فراموش نكنيد.
¤ با همسرتان با تفاهم برخورد كنيد و تفاهم در قلب، تفاهم در كلام و تفاهم در عمل داشته باشيد.
غلامرضا ازهر
 دوشنبه 31 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: کيهان]
[مشاهده در: www.kayhannews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 196]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن