تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه به نماز ايستادى، با دل به خدا رو كن تا او نيز به تو رو كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804517875




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

3 ( در شهر )


واضح آرشیو وب فارسی:قدس: 3 ( در شهر )
شوراي اسلامي شهر مجوز داد؛ آغاز خصوصي سازي اتوبوسراني مشهد با بليت 100 توماني

* امير روحپرور
خراسان امروز: شهردار مشهد در جلسه علني شوراي اسلامي شهر با ادعاي اينكه در شهرداري تخلفي صورت نمي گيرد گفت: با اجراي سيستم يكپارچه شهرسازي ضمن رفع بسياري از مشكلات، زمينه جلب رضايت شهروندان فراهم شده است.
به گزارش خبرنگار ما، مهندس پژمان با تشريح پيامدهاي اجراي سيستم يكپارچه سازي شهرسازي در مناطق مختلف شهرداري اظهار داشت: با آغاز اجراي اين سيستم شاهد تفاوت چشمگير در كيفيت پاسخگويي به مردم و همچنين ارتقاي سرعت و دقت در روند پاسخگويي به شهروندان بوده ايم.وي با بيان اينكه مصوبات شوراي شهر همواره به اين سيستم اضافه مي شود، ادامه داد: با اجراي سيستم يكپارچه سازي تفسير و تغيير قانون و مقررات محدود شد.
وي گفت: اغلب قوانين در حوزه شهري فراگير نيستند، بايد قوانين آنقدر جامعيت داشته باشند كه براي هيچ موردي به بن بست نرسيم.
وي اضافه كرد: فاز دوم سيستم يكپارچه سازي شهرسازي در 13 ناحيه شهرداري مشهد در حال اجراست.
در مقابل اين اظهارات، دكتر سرويها با بيان اينكه حتي فاز صفر سيستم مذكور تاكنون اجرا نشده است افزود: اگر اين اقدام شهرداري اجرايي شود، بزرگترين كار در اين مجموعه شكل گرفته است.وي اظهار داشت: در خيلي از مناطق سيستم يكپارچه سازي شهرسازي با موانعي مواجه است.
شيرمحمدي ديگر عضو شورا با بيان اينكه كميته نظارتي شورا مشكل گشاي بسياري از مشكلات موجود بوده است گفت: تاكنون اين كميته، مصوبه خلافي نداشته است كه شهرداري در اين خصوص تذكر داده است. مفيدي نايب رئيس شورا نيز با اشاره به نامه شهرداري مشهد در ارتباط با سيستم يكپارچه شهرسازي گفت: در نامه شهرداري آمده است در مورد پرونده هاي شهرسازي شهروندان مكاتباتي شده كه موجب تغيير در ضوابط شده است.وي افزود: كميته هاي نظارتي شورا در اين خصوص خلاف قانون عمل نكرده اند، بلكه اين شهردار مناطق هستند كه خلاف قانون عمل مي كنند.دكتر خواجي نيز با بيان اينكه شهرداري بايد ثابت كند كه كميته ها خلاف عمل كرده اند افزود: نامه شهردار جايگاه كميته هاي نظارتي را تضعيف كرده است.
وي افزود: اين در حالي است كه بسياري از گره هاي موجود در حوزه شهري توسط همين كميته ها باز مي شود.

اجراي «طرح طاش» در 1000 هكتار از اراضي مركز شهر
از ديگر مباحث جلسه علني ديروز موضوع نظريه كميسيون برنامه، بودجه و امور اداري جمعي از اعضاي شوراي شهر در خصوص يكپارچه سازي مصوبات مربوط به طرح تفصيلي مركز شهر «طرح طاش» بود كه كليات لايحه مورد تصويب قرار گرفت.بر اساس كليات اين طرح كه قرار است براي هزار هكتار از بافت مركزي شهر اجرا شود كميسيون ضمن تأكيد بر اجراي طرح تفصيلي مركز شهر در مناطق محدوده طرح، در خصوص متقاضياني كه نسبت به اعمال ضوابط طرح تفصيلي مركز شهر اعتراض دارند شهرداري مشهد را به شرح زير با دريافت بهاي خدمات مكلف به پاسخگويي نمود:
1- هيأتي مركب از نمايندگان منتخب شورا، شهرداري و مشاور طرح براي رسيدگي به اعتراض شهروندان تشكيل مي گردد. پس از طرح اعتراض در هيأت مذكور، اعضاي هيأت از محل بازديد نموده و با در نظر گرفتن ساخت و سازهاي مجاور به لحاظ نوع كاربري، تراكم و سطح اشغال تصميم گيري مي نمايد. تصميم هيأت مذكور با اكثريت آرا، قطعي است و شهرداري موظف است براساس آن به متقاضي پاسخگو باشد.
2- به متقاضياني كه تا پايان سال 85 پاسخ استعلام درخواستي آنها بر اساس طرح تفصيلي خازني به صورت كتبي داده شده است و حداكثر در مدت يك ماه از تاريخ استعلام مذكور در يكي از مراجع قانوني، معامله به انجام رسانده اند بدون ارجاع به هيأت ياد شده برابر ضابطه موجود در استعلام پاسخگويي صورت مي گيرد.
در اين لايحه در خصوص كاربري هاي خدماتي آماده است
1- اگر املاك در داخل اراضي خدماتي واقع شده باشند، شهرداري مشهد از اجازه ساخت و ساز ممانعت و ملك را با همان كاربري و تراكم خريداري مي نمايد.
ساير اراضي كه از كاربري غير خدماتي به خدماتي تغيير يافته اند با تراكم كم مسكوني خريداري مي شود.
2- با توجه به وجود مشكلات اساسي در بافت مركزي شهر مشهد و عدم امكان تأمين و تخصيص خدمات لازم و مناسب در اين منطقه شهري و از آنجايي كه با اعمال ماده واحده قانون تعيين وضعيت املاك واقع در طرحهاي دولتي و شهرداري ها در بافت مركزي شهر، مديريت شهري در آينده اي نزديك در بعد خدمات رساني به شهروندان با چالشي جدي مواجه خواهد شد و لذا اهميت اجراي كامل 21 پروژه پيش بيني شده در طرح تفصيلي مركز شهر كه مي توانسته تغيير شگرف در خصوص خدمات رساني به شهروندان را فراهم آورد، با عنايت به گذشت زمان تحقق 21 پروژه مذكور تابع شرايط خاص به قرار ذيل مي باشد:
* شهرداري مشهد مكلف است راهكارهاي عملياتي 21 پروژه فوق الذكر را به همراه طرح توجيه اقتصادي آن به گونه اي كه براي بخش خصوصي جذابيت لازم را داشته باشد، حداكثر ظرف مدت 3 ماه تهيه و به شوراي اسلامي شهر ارائه نمايد.
* همچنين شهرداري مشهد موظف است پس از اقدامات ياد شده مصوبه شوراي اسلامي شهر حداقل 3 پروژه خدمات در ظرف مدت 3 ماه از طريق مناقصه عام به سرمايه گذاران واگذار نمايد.مدت زمان اعتبار اين مصوبه تا پايان شهريور ماه سال 88 بوده و مصوبات قبلي در اين زمينه ملغي مي گردد. اضافه مي شود در اين خصوص با پيشنهاد شهردار مشهد براي استمهال 2 هفته اي طرح موافقت شد.

سرنوشت پل قديم عدالت
در اين جلسه نامه كميسيون امور فني و عمراني و طرح ريزي شهري در خصوص تخريب و اصلاح مهندسي پل ميدان عدالت قرائت شد.
در اين رابطه شيرمحمدي عضو شوراي شهر با بيان اينكه پل عدالت به دليل ارتفاع كوتاه و فرسايش سال گذشته تخريب شد گفت: با گذشت يكسال از تخريب اين پل تاكنون طرح مناسبي ارايه نشده است.وي افزود: اكنون كه پل تخريب شده است، مطالعات كارشناسي بايستي طرح مناسب اين تقاطع را مشخص كند.
مهندس پژمان با بيان اينكه احداث اين پل از نظر ترافيكي ضرورت ندارد گفت: با اين حال با توجه به تقاضاي ساكنان در حال مطالعه اين پروژه هستيم، اما براي اجراي آن عجله اي نداريم.
پس از بررسي اين طرح با تصويب اعضا مقرر شد كه شهرداري مشهد نتيجه مطالعات كارشناسي را تا آبان ماه آينده براي تصميم گيري به شورا اعلام نمايد.

واگذاري 250 دستگاه اتوبوس
در ادامه اين جلسه اعضاي شوراي اسلامي شهر مشهد با واگذاري 250 دستگاه اتوبوس با عمر كمتر از 2 سال به بخش خصوصي با قيمت بليت حداكثر 1000 ريال موافقت كردند.در اين رابطه مهندس شيرمحمدي با استقبال از خصوصي سازي اتوبوسراني گفت: ما از خصوصي سازي اين سازمان استقبال مي كنيم، مشروط به اينكه سطح خدمات ارائه شده به مردم ارتقا يابد، نه اينكه اتوبوسهاي موجود كه به محرومان جامعه سرويس مي دهد واگذار شوند.
شهردار مشهد نيز در اين باره گفت: ما بايد در حوزه خدمات شهري بخش خصوصي را دخيل كنيم و موانع حضور اين بخش را بر طرف سازيم.وي با بيان اينكه اتوبوسراني مشهد به يك سازمان زيان ده تبديل شده است گفت: اگر از ظرفيتهاي بخش خصوصي استفاده كنيم از زيانها جلوگيري خواهد شد.مهندس پژمان با اشاره به اينكه اتوبوسراني از ظرفيتهاي موجود به نحو مطلوبي استفاده نمي كند اظهار داشت: علي رغم مصوبه شوراي شهر، شهرداري هيچ تضميني براي خصوصي سازي نمي دهد. وي افزود: برخي به حضور بخش خصوصي در فعاليتها بي اعتماد هستند، در حالي كه خصوصي سازي كليد خيلي از مشكلات است.

چهارشنبه بازاري به وسعت يك شهر
در ادامه نظريه كميسيون امور فني، عمراني در خصوص دستورالعمل صدور مجوز بهره برداري تجاري در سطح شهر مطرح كه اين لايحه براي بررسي و مطالعه بيشتر به كميسيون مربوطه بازگشت داده شد.
در اين خصوص مهندس پژمان با بيان اينكه خيابانهاي بالاي 45 متر نبايد مغازه داشته باشد گفت: بعضي از واحدها 20 سال است كه فعاليت مي كنند، اما شاهد هستيم كه پروانه تجاري آنها موقت است.وي افزود: بايد ترتيبي اتخاذ شود كه اين دسته واحدها مجوز تجاري دائم بگيرند و بقيه تعطيل شوند.مهندس شيرمحمدي نيز با بيان اينكه معلوم نيست شهر مشهد چه تعداد واحد تجاري مي خواهد گفت: متأسفانه در اين خصوص آماري نيز وجود ندارد.
در ادامه اين بحث خواجي ديگر عضو شوراي شهر با اشاره به نابساماني واحدهاي تجاري بازار اين شهر را به «چهارشنبه بازار» تشبيه كرد.

چند طرح و مصوبه ديگر
در اين جلسه در خصوص بهاي خدمات تخلفات ساختماني مصوب نمودند كه بر اساس مقررات و طبق روال گذشته عمل شود.همچنين در خصوص اعتراض سازمان مسكن و شهرسازي خراسان رضوي درباره بهاي خدمات تبديل پيلوت به مسكوني، اعضاي شوراي شهر، بر مصوبه خود تأكيد كردند و اعتراض را وارد ندانستند.
در اين جلسه نظريه كميسيون برنامه و بودجه در خصوص تفريغ بودجه سال 86 سازمان پاركها و فضاي سبز شهرداري تصويب و اعلام شد كه اين سازمان انحراف از بودجه نداشته است.واگذاري يك قطعه زمين به شركت گاز، تغيير ماهيت تجاري شركت آب و فاضلاب مشهد در محاسبه عوارض تصويب شد.همچنين در اين جلسه يك فوريت طرح مجوز بهره برداري موقت اقامتي در كاربري مسكوني با توجه به محدوديت و كمبود فضاي اقامتي زائران تصويب شد.
تصويب يك فوريت اصلاح مصوبه عوارض تابلوهاي تبليغاتي از ديگر مباحث مورد بحث جلسه ديروز بود.

با اجراي يك طرح ؛ مراجعان شعبه هاي تأمين اجتماعي ديگر معطل نمي شوند

خراسان امروز- معتمدي: معاون سياسي اجتماعي استاندار خراسان رضوي در جمع مديركل، معاونان و كارشناسان ارشد تأمين اجتماعي استان از تأمين اجتماعي به عنوان مجموعه بزرگ و گسترده و تأثير گذار در جامعه ياد كرد و گفت: تأمين اجتماعي اصلي ترين نهاد بيمه اي كشور است كه بايد نسبت به ارائه خدمات كيفي تر به جامعه مخاطب خود حركت كند.
قهرمان رشيد افزود: دولت در راستاي تحقق عدالت اجتماعي اهميت خاصي براي تأمين اجتماعي قايل است.
وي با بيان اينكه خدمات تأمين اجتماعي متنوع و گسترده است، گفت: اين مسأله انكار ناپذير و بر هيچ كس پوشيده نيست.
وي از توجه به توده هاي متوسط و مستضعف جامعه به عنوان يكي از استراتژي هاي اصلي انقلاب و نظام و تفكر ناب امام(ره) ياد كرد.
رشيد با اشاره به اينكه دستگاههاي اجرايي و مسؤولان بايد نقد را اول از خود شروع كنند، گفت: تأمين اجتماعي بايد از تفكر نخبگان استفاده كند و منحصر به خود نباشد.
وي با اشاره به اينكه رتق و فتق امور مردم در تأمين اجتماعي نسبت به گذشته تسهيل شده است، گفت: بايد با حفظ شأن و كرامت انساني نسبت به تسهيل امور و با هدف كاهش مراجعات مردمي به شعبه هاي تابعه تأمين اجتماعي اقدام گردد.
مديركل تأمين اجتماعي خراسان رضوي نيز در اين ديدار گفت: تأمين اجتماعي اعضاي بسياري دارد و وجود 517 هزار بيمه شده، 76 هزار بازنشسته و 12 هزار نفر تحت پوشش بيمه بيكاري استان، حكايت از گستردگي و سختي كار در اين دستگاه دارد.
وي با بيان اينكه در تأمين اجتماعي 20 نوع خدمت متنوع ارائه مي شود، گفت: تأمين اجتماعي به سمت تحقق 100 درصدي رضايت در جامعه تحت پوشش حركت مي كند.وي همچنين در حاشيه اين مراسم در جمع خبرنگاران گفت: درصدد بازنگري قوانين، دستورالعمل و مأموريتها با هدف برخورداري هرچه بهتر مخاطبان از خدمات تأمين اجتماعي در سال نوآوري و شكوفايي هستيم.
وي هدف از اجراي اين طرح را كاهش مدت ماندگاري مراجعان به تأمين اجتماعي اعلام كرد و گفت: در حال حاضر مدت ماندگاري و انجام تمام امور در تأمين اجتماعي بيش از يك ساعت است و تلاش مي شود مردم گرفتار مسائل اداري نشوند.
وي افزود: با اجراي اين طرح مدت زمان ماندگاري مراجعان در شعبه هاي تأمين اجتماعي به 15 تا 20 دقيقه مي رسد. وي تأكيد كرد: اين طرح همزمان با هفته تأمين اجتماعي اجرايي شده است.
دكتر اميري همچنين خواستار همكاري ادارات در راستاي بيمه كردن كارگران مستقر در واحدهاي توليدي، هتلها، زائرسراها، رستورانها و برخي مراكز ديگر شد.
وي جمعيت فعلي تحت پوشش بيمه تأمين اجتماعي در استان را با احتساب اعضاي خانواده آنان 2 ميليون نفر اعلام كرد و گفت: 36 درصد جمعيت استان اعم از شهري و روستايي تحت پوشش بيمه تأمين اجتماعي هستند.
وي ادامه داد: امسال بايد 25درصد به آمار بيمه شدگان استان اضافه شود.

رئيس شوراي شهر: بافت فرسوده نقاب، خدمات رساني به شهروندان را مشكل كرده است

جوين - خبرنگار قدس: شهر نقاب داراي بافت فرسوده اي است كه اين بافت فرسوده در محلات مختلف وجود دارد.
اكثر قريب به اتفاق واحدهاي مسكوني نيز در اين قسمتها قرار دارد و مشكل بزرگي را براي شهروندان، شوراي شهر و شهرداري به وجود آورده است.نقابي، رئيس شوراي شهر نقاب در اين خصوص گفت: با وجود فعاليتهاي شبانه روزي شوراي شهر و همكاري و مساعدت شهروندان اين مسأله حل نمي شود، مگر آنكه اعتبار قابل توجهي از سوي استاندار خراسان رضوي اختصاص يابد.
رئيس شوراي شهر افزود: در كوچه پس كوچه ها و خيابانهاي باريك شهر، ساكنان متقاضي برق، تلفن، آب، گاز و فاضلاب و ديگر خدمات شهرداري مي باشند و متأسفانه با مشكلاتي كه در اين محلات وجود دارد، خدمات رساني به سختي انجام مي گيرد.
وي ادامه داد: به عنوان مثال شهرداري مي خواهد كوچه اي را آسفالت نمايد يا خياباني را شن ريزي نمايد كه به علت وجود بافتهاي فرسوده و باريك بدون كوچه ها، امكان خدمات رساني را با مشكل مواجه نموده است.
وي با بيان اينكه خدمات رساني به كندي صورت مي گيرد، از مسؤولان امر تقاضا كرد در اين زمينه مساعدت كنند تا خدمات بيشتري به شهروندان ارائه شود.
يك شهروند در اين رابطه گفت: در اين كوچه پس كوچه ها آن قدر چاله وجود دارد كه رفت و آمد ما را مشكل نموده است و از طرفي خاك نيز خانه هاي ما را گرفته، و اين مشكلات زندگي كردن در قسمتهاي بافت فرسوده را تقريباً غير ممكن كرده است. مسعود نقابي، عضو ديگر شوراي شهر نيز گفت: بافت فرسوده مردم را با مشكلات جدي مواجه كرده و بايد براي حل اين مشكل تمام مسؤولان و دست اندركاران چاره انديشي نمايند.وي گفت: بهترين راه براي حل اين مشكل ايجاد خيابانهاي جديد، احداث بناهاي تازه و يا واگذاري زمين به شهرونداني است كه در قسمتهاي بافت فرسوده سكونت دارند تا قسمتي از مشكلات مرتفع شود.
وي از مسكن و شهرسازي درخواست نمود، شوراي اسلامي شهر را ياري نمايند تا بتوانيم جوابگوي شهروندان نقابي باشيم.

افتتاح پايگاه خدمات اجتماعي در خراسان شمالي

بجنورد - خبرنگار قدس: همزمان با هفته بهزيستي چهار مركز خط 148، مركز (ام.ام.تي) دولتي، مركز كودكان بي سرپرست كوثر و پايگاه خدمات اجتماعي در خراسان شمالي افتتاح شد.
مدير كل سازمان بهزيستي خراسان شمالي در مراسم افتتاحيه اين مراكز گفت: در راستاي ايجاد شبكه خدمات اجتماعي براي مداخله در آسيبهاي اجتماعي و كمك به افراد در معرض اين نوع آسيبها، احداث اين مراكز لازم تشخيص داده شد.دكتر قرباني افزود: وجود يك فرد آسيب ديده اجتماعي براي يك جامعه نگران كننده است، بنابراين بايد فعاليت بيشتري در اين حيطه صورت گيرد تا از اين مسأله جلوگيري شود.وي خاطرنشان كرد: همچنين با توجه به اين مسأله كه مراكز آسيب در مناطق حاشيه نشين بيشتر از داخل شهرهاست، سعي بر اين شده تا اين مراكز بيشتر در حاشيه شهرها احداث شود.
وي با اشاره به لزوم احداث اين مراكز در همه نقاط تصريح كرد: خدمات اجتماعي بايد تخصصي، به موقع، با سرعت و در دسترس همگان باشد تا احتمال آسيب ديدگي به حداقل برسد، بنابراين بايد در قدم اول اقدام به شناسايي افراد آسيب ديده كرد و با مسائل و مشكلات آنان آشنا شد.

در سال گذشته صورت گرفت ؛ ارسال 70 هزار درخواست و شكايت به استانداري خراسان رضوي

خراسان امروز: مدير كل دفتر ارزيابي و عملكرد پاسخگويي به شكايات استانداري خراسان رضوي گفت: در سال گذشته 62 هزار و 218 درخواست و 7 هزار و 709 شكايت به اين دفتر ارسال شد.
محمد علي جعفري با بيان اين مطلب افزود: از اين تعداد درخواست يك هزار و 386 شكايت جهت اصلاح و اقدام و 36 هزار و 674 درخواست جهت بررسي و اعلام نتيجه به فرمانداري ها ارسال شده اند.
وي گفت: 2 هزار و 70 شكايت و 24 هزار و 626 درخواست به ساير ادارات و نهادها ارسال شده و 4 هزار و 981 نامه توسط دفتر ارزيابي و عملكرد پاسخگويي به شكايات استانداري خراسان رضوي بررسي و 190 نامه نيز بايگاني شد.
جعفري اظهار داشت: از مجموع درخواستهاي دريافت شده، 20 هزار و 186 مورد به فرمانداري، 704 مورد به بخشداري، 2 هزار و 298 مورد به شهرداري و شوراها و 550 مورد به نيروي انتظامي مربوط مي شود. مدير كل دفتر ارزيابي و عملكرد پاسخگويي به شكايات استانداري خراسان رضوي، آموزش و پرورش، جهاد كشاورزي، راه و ترابري، صنايع و معادن، كار و امور اجتماعي، تعاون، كميته امداد و بانكها را از جمله دستگاههايي معرفي كرد كه در طول سال گذشته نامه هاي درخواست و شكايت دريافت كرده اند. وي بيشترين ميزان درخواستها را مربوط به دستگاهها با 7 هزار و 842 مورد و مربوط به بانكها اعلام كرد و گفت: كمترين شكايات مربوط به ارتباطات و فناوري اطلاعات بوده است.

آغاز ساخت چند واحد عمراني در دانشگاه علوم پزشكي سبزوار

سبزوار- خبرنگار قدس: ساخت مسجد و چند واحد عمراني «پرديس» دانشگاه علوم پزشكي سبزوار طي مراسمي آغاز شد.رئيس دانشگاه علوم پزشكي سبزوار در مراسم آغاز عمليات اجرايي اين طرح گفت: در پي ابلاغ مصوبات دور دوم سفر رئيس جمهور به خراسان رضوي، دانشكده علوم پزشكي سبزوار به دانشگاه ارتقا يافت.
دكتر كاظم حسن پور افزود: دانشگاه علوم پزشكي سبزوار طي اين مصوبه داراي 4 دانشكده پزشكي، پيراپزشكي، پرستاري، مامايي و بهداشت مي باشد. وي افزود: امسال 25 تا 30 ميليارد ريال براي اين طرحها اختصاص مي يابد و اميدواريم اين طرحها طي مدت مقرر كه 36 ماه مي باشد به پايان برسد.

فرماندار اعلام كرد؛ نيروهاي بومي؛ اولويت استخدام در ادارات بردسكن

بردسكن - خبرنگار قدس: چهارمين نشست فرهنگي مسؤولان با مردم بردسكن در محل مسجد جامع اين شهر برگزار شد.
در اين جلسه فرماندار بردسكن گفت: مسؤولان خادمان مردم هستند و بايد براي رفع مطالبات آنها از هيچ كوششي دريغ نكنند.
وي به وضعيت خشكسالي و سرمازدگي شهرستان اشاره كرد و گفت: خوشبختانه با اقدامهاي به موقع مسؤولان محلي حجم خسارتهاي وارده، به صورت فيلم، كتبي و حضوري به سمع و نظر مسؤولان كشوري و استاني رسيد و در اين رابطه تسهيلات خوبي براي جبران خسارت وارده در نظر گرفته شد كه بزودي به شهرستان ابلاغ خواهد شد.
مقامي به مشكل سد معبر در بردسكن اشاره كرد و گفت: با توجه به اينكه چند سال از شهرستان شدن بردسكن مي گذرد ولي هنوز بازار بردسكن از لحاظ وضعيت واحدهاي صنفي و سد معبر ساماندهي نشده است.
مقامي بر بازسازي بافت فرسوده منطقه مسجد جامع بردسكن تأكيد كرد و از مسؤولان مربوط خواست در جهت رفع مشكلات اين منطقه تلاش كنند.
وي با اشاره به احداث جايگاه سي ان جي در بردسكن اظهار اميدواري كرد در آينده نزديك اين جايگاه به بهره برداري برسد.
وي همچنين گفت: در بحث اشتغال جوانان و بكارگيري نيروهاي بومي در ادارات اولويت اول با نيروهاي بومي شهرستان مي باشد و هيچ مسؤولي حق ندارد از خارج از شهرستان نيرو در اداره خود به كار گيرد.

بهره برداري از پروژه 20 واحدي كاركنان زندان قوچان

خراسان امروز: پروژه بيست واحدي فاز يك تعاوني مسكن كاركنان اداره زندان قوچان كه در زميني به متراژ 1000 متر مربع ساخته و آماده گرديده بود با حضور معاون اداره كل زندانها، معاونت طرح و برنامه اداره كل تعاون، رئيس دادگستري و جمعي از مسؤولان و رؤساي ادارات شهرستان در محل آپارتمانهاي مجتمع افتتاح و مورد بهره برداري قرار گرفت. بنا به گزارش رسيده در ابتداي مراسم مرتضوي، رئيس زندان قوچان به ارائه گزارش و عملكرد از فعاليتها و اقدامهاي صورت گرفته توسط مدير عامل و اعضاي هيأت مديره تعاوني مسكن پرداخت.
در ادامه مراسم نيز معاونت طرح و برنامه اداره كل تعاون خراسان رضوي در سخناني از زحمات اعضاي هيأت مديره تعاوني ياد شده كه موفق شدند تا در سريع ترين زمان ممكن اين پروژه را به بهره برداري و تكميل برسانند تقدير و تشكر كرد.وي از اين تعاوني به عنوان نمونه برتر سطح شهرستان نام برد. شايان ذكر است، در پايان مراسم نيز تمامي مدعوين و ميهمانان با حضور در زمينهاي فاز دوم، مراسم كلنگ زني و آغاز ساخت پروژه جديد را آغاز كردند

طي 17 سال گذشته در خراسان رضوي؛ هاري فقط يك قرباني گرفته است

بردسكن - خبرنگار قدس: طي 17 سال گذشته تاكنون در خراسان رضوي فقط يك نفر بر اثر ابتلا به بيماري هاري فوت كرده است.
كارشناس بيماريهاي مشترك انسان و دام مركز بهداشت استان خراسان رضوي در همايش يك روزه نقش مسؤولان در كنترل و پيشگيري بيماري هاري و حيوان گزيدگي با بيان اين مطلب اعلام كرد: سالانه در كشور 10 ميليارد تومان هزينه تهيه سرم و واكسن هاري مي شود كه طي سال گذشته در كشور فقط 6 مورد بر اثر ابتلا به بيماري هاري جان خود را از دست داده اند.
وي گفت: سال گذشته در خراسان رضوي بالغ بر 430 ميليون تومان هزينه خريد واكسن و سرم ضد هاري شده است.
وي افراد مبتلا به بيماري هاري طي سال گذشته در خراسان رضوي را 13 هزار و 430 نفر اعلام كرد و گفت: اين تعداد نسبت به سال 85 بيش از 20 درصد افزايش داشته است.
صفري افزود: بيماري هاري درمان ندارد و بايد خانواده ها مسايل بهداشتي را رعايت و از نزديك شدن به حيوانات موذي پرهيز كنند.
در اين مراسم نيز دكتر محمد انصاري، رئيس شبكه دامپزشكي شهرستان بردسكن ضمن بيان اهداف اين همايش گفت: طي 5 سال اخير در شهرستان بردسكن فقط دو قلاده سگ مبتلا به هاري بوده است.
وي افزود: طي سال گذشته بيش از 2 هزار قلاده سگ در اين شهرستان بر عليه بيماري هاري واكسن زده شدند.
وي گفت: طي سال گذشته براي سطح ايمني حيوانات بيش از 2 هزار مورد واكسن براي شهرستان تأمين شد.
در اين جلسه مقامي، فرماندار بردسكن شاخصهاي بهداشتي شهرستان بردسكن را در سطح استان خراسان رضوي مثبت ارزيابي كرد و گفت: با توجه به اينكه بردسكن سومين شهر كشور در بحث عضويت در كميته جامعه ايمن جهاني مي باشد، مي طلبد مسؤولان در رابطه با مسايل بهداشتي شهرستان بيشتر تلاش كنند.

لحظه ها

كاهش ورود مواد مخدر از مرز تايباد
خراسان امروز: رئيس دادگستري شهرستان تايباد از كاهش ورود مواد مخدر از مرز تايباد در سال 86 خبر داد.
علي واقعي با اعلام اين خبر گفت: تأمين امنيت در مرزهاي شرقي كشور همواره يكي از موارد مورد توجه مسؤولان به ويژه مسؤولان دستگاه قضايي بوده و هست.
وي افزود: در خصوص برخورد با قاچاقچيان و كاروانهاي بزرگ مواد مخدر جلسات هماهنگي خوبي با مسؤولان انتظامي و امنيتي منطقه داشته ايم و در نتيجه اين هماهنگي ها و اقدامها شاهد كاهش 46 درصدي ورود مواد مخدر در سال 86 نسبت به سال قبل در مرز تايباد بوده ايم.
واقعي همچنين با اشاره به كاهش ميزان وقوع جرايم در سال 86 نسبت به سال قبل در اين شهرستان گفت: با توجه به اقدامهاي پيشگيرانه اي كه توسط دادسراي عمومي و انقلاب و دادگستري شهرستان انجام شد، شاهد كاهش 12 درصدي پرونده هاي وارده جرايم به دادگستري تايباد بوده ايم كه اين نشان دهنده كاهش وقوع جرم در تايباد است.

واژگوني پرايد جان يك نفر را گرفت

جغتاي- خبرنگار قدس: بر اثر واژگون شدن خودروي پرايد در جغتاي يك نفر جان باخت و دو نفر مجروح شدند كه براي مداوا به بيمارستان جغتاي انتقال يافتند.
اين سانحه در محور شهرستانك به جغتاي و به علت ناتواني راننده پرايد در هنگام عبور از كال موجود در اين مسير رخ داده است.
محور شهرستانك به جغتاي به طول هشت كيلومتر از وضعيت نامطلوب آسفالت برخوردار است.

كشف سكه هاي جعلي در مانه و سملقان
بجنورد- خبرنگار قدس: با تلاش مأموران آگاهي مانه و سملقان سكه هاي جعلي كشف شد. مأموران آگاهي شهرستان مانه و سملقان حين گشت زني به يك دستگاه خودرو مظنون شدند و توانستند دو نفر را كه داراي سابقه نگهداري اشياي جعلي بودند، دستگير كنند.
به گفته يك مسؤول در خراسان شمالي تعداد دو عدد سكه زرد رنگ داراي نقوش از اين افراد كشف كه پس از كارشناسي مشخص شد سكه ها جعلي بوده است.
دو فرد ياد شده به همراه اشياي كشف شده به مقام قضايي معرفي شدند.

هدف

قهرماني تيم فوتسال دادگستري نيشابور
خراسان امروز: در راستاي سياستهاي سازمان زندانها و اهميت نقش ورزش در اصلاح و تربيت نادمان، همايش دو همگاني مددجويان زندان نيشابور برگزار شد.
در اين همايش 40 تن از زندانيان، مسافت 1500 متري در جاده ييلاقي باغرود را دويدند و در پايان به 10 نفر برتر مرخصي تشويقي اعطا شد.همچنين از سوي واحد فرهنگي تربيتي زندان نيشابور يك دوره مسابقه فوتسال با شركت تيمهاي دادگستري، اداره ثبت اسناد و املاك، نيروي انتظامي و اداره زندان به مدت دو هفته در محل سالن ورزشي كوثر شهرستان نيشابور برگزار شد.اين مسابقات به صورت دوره اي برگزار و پس از انجام چندين مسابقه، تيم دادگستري مقام نخست مسابقات را كسب كرد.

مسابقات كاراته استان در خليل آباد
خليل آباد - خبرنگار قدس: رئيس اداره تربيت بدني خليل آباد از برگزاري مسابقات كاراته سبك (شي دوكان) قهرماني استان خراسان رضوي در شهرستان خليل آباد خبر داد.غلامرضا توكلي با بيان اين مطلب كه در اين مسابقات چهار تيم از شهرستان مشهد، نيشابور، كاشمر و خليل آباد حضور يافتند، تعداد شركت كنندگان را بيش از يكصد نفر، در 19 وزن اعلام كرد.
وي با اشاره به اينكه پس از يك روز رقابت، تيمهاي مشهد، خليل آباد و نيشابور مقامهاي اول تا سوم را از آن خود كردند، اظهار داشت: به نفرات اول تا سوم هر وزن حكم قهرماني و جوايزي از سوي هيأت كاراته شهرستان اهدا شد.
خبر ديگري حاكي است پس از 3 سال تعطيلي، تنها استخر روباز شهرستان خليل آباد بازگشايي شد.

رئيس اداره تربيت بدني خليل آباد گفت: با همكاري شهرداري و اداره تربيت بدني پس از 3 سال تعطيلي، تنها استخر شنا در اين شهرستان مورد بهره برداري قرار گرفت.غلامرضا توكلي با بيان اينكه اين استخر در گذشته به دليل مشكلات بهداشتي قابل بهره برداري نبوده است، افزود: پس از رفع مشكلات موجود با حضور فرماندار و تني چند از مسؤولان اين استخر به بهره برداري رسيد.
رئيس تربيت بدني خليل آباد با اشاره به اين مطلب كه در حال حاضر هفت ناجي غريق در شهرستان وجود دارد، خواستار احداث استخر سرپوشيده در اين شهرستان شد. وي از مسؤولان استاني به ويژه مدير كل تربيت بدني خواست به درخواست جوانان و مسؤولان اين شهرستان محروم پاسخ مثبت دهد.

ديدار استاندار خراسان شمالي با كوهنوردان استان
بجنورد- خبرنگار قدس: استاندار خراسان شمالي در ديدار با تيم كوهنوردي خراسان شمالي گفت: امروز فناوريهاي جديد، بومي كردن انرژي هسته اي، افتخارات برجسته در المپيادهاي علمي و ورزشي در كشور و جهان در كنار افتخارات جاويدان ايثارگران دوران دفاع مقدس شكل گرفته است كه اين مسايل بستر عزتمندي براي ايران اسلامي را فراهم نموده است.
مهندس جهانبخش در ادامه كوهنوردان را با اعتماد به نفس ترين افراد جامعه ورزشي دانست و گفت: اين ورزشكاران با توكل بر خدا و ممارست به اين درجه رسيده اند و توانسته اند كه از پس كارهاي سخت برآيند.

تشكيل اتاق فكر ورزش
بجنورد- خبرنگار قدس: مدير كل تربيت بدني خراسان شمالي گفت: طبق ابلاغ از سوي سازمان تربيت بدني اتاق فكر هر دو هفته يك بار در اين اداره تشكيل مي شود.داورزني، هم انديشي در جهت پيشبرد امور تربيت بدني در ورزش استان، تصميم سازي به منظور ارتقاي زيرساختهاي عمراني، فرهنگي و ورزش، بررسي مشكلات ورزش استان، سياستگذاري و ارائه راهكارهاي عملي و پژوهشي و رفع مشكلات را از جمله اهداف تشكيل اين اتاق ذكر كرد.گفتني است، ابوالقاسم داورزني رئيس اتاق فكر و وكيلي، شاكري، بني اردلان، سامانيان و منفردي از اعضاي ثابت اتاق فكر مي باشند.

برگزاري مسابقات كشوري كشتي آليش در بجنورد
بجنورد- خبرنگار قدس: مسابقات كشتي آليش بزرگسالان قهرماني كشور با حضور 18 تيم و 114 كشتي گير در استان خراسان شمالي برگزار شد.
در اين دوره از مسابقات 142 كشتي گير در وزنهاي 60، 66، 73، 81، 90، 100 و بالاي 100 كيلو به رقابت پرداختند. در پايان اين مسابقات در وزن 60 كيلو مجيد فرخي از فارس، در 66 كيلو يوسف كاوه از خراسان شمالي (الف) در 73 كيلو مجيد شايگان از خراسان شمالي(الف)، 81 كيلو قاسم قاسمي از آذربايجان غربي، 90 كيلو عبدالواحد محمدي از خراسان شمالي (الف) 100 كيلو محمد رحيم خيوه از خراسان شمالي (الف) و در بالاي 100 كيلو جوانمردان از آذربايجان غربي عناوين نخست را به خود اختصاص دادند. در مجموع تيمي نيز استان خراسان شمالي(الف) با 564 امتياز در جايگاه نخست قرار گرفت و مازندران، فارس، تهران، گلستان و خراسان شمالي(ب) به ترتيب مقام دوم تا ششم را كسب كردند.
خبر ديگري حاكي است: رئيس انجمن آليش ايران در پايان ششمين دوره رقابتهاي كشتي آليش قهرماني كشور در بجنورد گفت: تيم ملي كشتي آليش ايران در مسابقات جهاني اين رشته ورزشي در آلباني شركت مي كند.تيمور احمدي اظهار داشت: اين رقابتها از 20 شهريور ماه امسال در تيرانا پايتخت آلباني برگزار مي شود.
وي خاطر نشان كرد: تيم ملي ايران براي حضور قدرتمند در اين دوره از رقابتها از اواسط مرداد ماه در زاهدان اردو مي زند.احمدي اذعان داشت: اعضاي تيم ملي از نفرات برگزيده ششمين دوره رقابتهاي قهرماني كشور هستند كه پس از شركت در چهار دوره اردوي آمادگي انتخاب مي شوند.رئيس انجمن آليش ايران گفت: البته كميته فني تيم ملي مي تواند افراد ديگري را كه متعهد باشند به اين اردو دعوت كند.وي اضافه كرد: تيم ملي ايران به همراه تيم پاكستان در اردوي زاهدان شركت مي كند.وي تصريح كرد: تيم ملي آليش ايران پس از مسابقات جهاني در رقابتهاي آسيايي كه مهرماه در پاكستان برگزار مي شود نيز شركت خواهد كرد.
وي افزود: تيم كشتي آليش خراسان شمالي به عنوان تيمي كه توانست در ششمين دوره رقابتهاي قهرماني كشور به مقام اول دست يابد به عنوان نماينده ايران در اين تورنمنت شركت مي كند.
 دوشنبه 31 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: قدس]
[مشاهده در: www.qudsdaily.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 341]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن