تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):در تفسير آيه «با مردم به زبان خوش سخن بگوييد» فرمود: يعنى با همه مردم، چه مؤمن و ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816998382




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نگاهي به طولاني ترين،پرهزينه ترين و نااميد كننده ترين پروژه ملي كشور


واضح آرشیو وب فارسی:آفرينش: نگاهي به طولاني ترين،پرهزينه ترين و نااميد كننده ترين پروژه ملي كشور
اروميه -خبرنگار آفرينش
در حالي كه طبق برنامه از پيش طراحي شده، زمان تكميل كل پروژه پايان سال 86 تعيين شده بود درسفر استاني رئيس جمهور به استان آذربايجان غربي در سال 85، احمدي نژاد طي يك سخنراني در جمع مردم وعده بهره برداري از يك باند پل ميانگذر درياچه اروميه در نوروز 86 را داد.علي اصغر ضميري نماينده شركت خدمات مديريت ايرانيان(مدير طرح) كه از طرف دولت مسئوليت نظارت برپيشرفت پروژه را نيز به عهده دارد و از اين رو آگاه ترين فرد از سوي كارفرما در خصوص چگونگي وضعيت پروژه نيز قلمداد مي شود،انجام هر گونه مذاكره، هماهنگي ويا نظر خواهي قبلي با وي در خصوص وعده داده شده از سوي رئيس جمهور را انكار مي كندو در بخش ديگري از سخنان خود ضمن ناخرسندي از وعده هاي اينچنيني مي گويد: ما با برنامه آقايان كاري نداريم و بحث بهره برداري از يك يا دو باند در زماني قبل از تكميل پروژه جز» برنامه هاي ما نيست و ما كار خودمان را طبق روالي كه در پيش داريم انجام مي دهيم.با عدم تحقق وعده داده شده از سوي رئيس جمهور، رحيم قرباني استاندار آذربايجان غربي ضمن پيگيري مداوم و شديد چگونگي روند پيش روي پروژه پل ميانگذر،بهره برداري از يك باند پل قبل از تكميل نهايي پروژه را نيز در دستور كارخود قرار داد و از همين رو وعده ناكام مانده رئيس جمهور را موكول به بهمن ماه سال 86 كرد، اما با نزديك شدن به بهمن ماه مشخص شد بهره برداري از يك باند پل امري غير ممكن است از اين رو قرباني در پاييز سال 86 وعده بهره برداري از يك باند پل ميانگذر درياچه را به تعويق انداخته و نوروز سال 87 را زمان تحقق وعده خود اعلام كرد.
با گذر زمان نوروز سال 87 نيز رسيد اما تحقق وعده استاندار غير ممكن شد،رحيم قرباني كه دانسته يا نادانسته وارد بازي وعده ها شده بود اين بار وعده ناكام مانده را موكول به شهريور سال 87 كرد، اين در حالي است كه ضميري (مدير طرح) تحقق اين وعده در شهريور ماه را نيز غير ممكن اعلام ميكندو بهره برداري از يك باند پل را به شرط ادامه روند احداث با وضعيت موجود در آخرين روزهاي پاييز سال جاري تخمين ميزند.
نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي با اعلام اينكه پروژه شهيد كلانتري اروميه مورد توجه حاكميت قرار نگرفته است گفت: براي بهره برداري از هر پروژه ميليارد ها تومان هزينه مي شود.
سيد سلمان ذاكري، در ادامه با بيان اينكه پروژه شهيد كلانتري اروميه از جمله طولاني ترين،پرهزينه ترين،پرصداترين و نااميد كننده ترين پروژه هاي ملي كشور است تصريح كرد: تاخير در بهره برداري از اين گونه پروژه ها بدگماني;نسبت به نظام ايجاد ميكند.
وي اظهار داشت: در يك سال اخير يك ميليارد تومان هزينه شده است كه تا آغاز بهره برداري از يك باند آن نيز 10 ميليارد تومان هزينه مي شود.
نائب رئيس كميسيون تحقيق مجلس شوراي اسلامي دوبانده شدن راه اروميه به سرو،آسفالت راه هاي روستايي،تعريض جاده حيدرلوبه جاده باراندوزچايي،تجهيز فرودگاه اروميه،ايجاد مترو شهري وهمچنين دوباند شدن جاده راژان را از درخواست هاي نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي عنوان كرد و افزود: در راستاي بهبود شهر،باهمكاري مسئولان و پيگيري اصحاب مطبوعات بايد بيش از پيش تلاش كنيم.
وي در پايان گفت: با وجود تمام موارد مطرح شده پيش بيني مي شود يك باند ميان گذر درياچه اروميه تا پايان شهريور ماه به بهره برداري برسد.نادر قاضي پور ديگر نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي نيز دراين خصوص گفت: زمان دقيق پروژه شهيد كلانتري اروميه بايد هرچه زودتر اعلام شود.
اين نماينده مجلس در ادامه گفت:اين پروژه 44 سال است كه مطالعاتش آغاز شده، ولي هنوز مسئولان از اعلام زمام دقيق اتمام پروژه خودداري ميكنند.
عضو كميسيون صنايع و معادن مجلس افزود:اين پروژه يك خواسته جمعي از طرف مردم اروميه واستان است كه تحقق آن بخشي از آمال و آرزوهاي مردم آذربايجان است.
پروژه پل ميانگذر اروميه برخلاف ساير پروژه هاي راه با حداقل كمبود منابع مواجه بوده است زيرا از سال گذشته طرح به صورت مشاركتي بين صندوق بازنشستگي،بانك ملت و وزارت راه انجام مي شود.كل هزينه پروژه به گفته كارشناسان مجري طرح پل 120 ميليارد تومان است كه سال 84، 48 درصد، سال 85، 64/5 درصد،سال 86 ،73/5درصد و سال جاري 78 درصد منابع تامين شده است.
استاندار آذربايجان غربي نيزدر خصوص اعتبارات طرح گفت: پروژه ميان گذر درياچه اروميه هيچ گونه مشكل مالي و اعتباري ندارد و بايد اجراي آن سرعت بگيرد.
رحيم قرباني با اعلام اينكه مجريان پروژه به ويژه پيمانكار اين طرح بايد تلاش كند تا به تعهداتي كه براي بهره برداري از يك باند اين پروژه داده جامه عمل بپوشاندافزود: با روند فعلي اجراي پروژه و بتن ريزي عرشه پل،تعهدات مجريان طرح در زمان بندي اعلام شده محقق نمي شود.
اين درحالي است كه مجري طرح ميان گذر درياچه اروميه در بازديد ازمراحل اجرايي پروژه ميانگذر درياچه اروميه; از آغاز عمليات بتن ريزي باند اول ميانگذر درياچه اروميه خبرداد.علي اصغر ضميري با بيان اينكه اتمام نصب سازه هاي عرشه مربوط به باند دوم نيز انجام شده است گفت: در روزهاي آينده اين عرشه نيزبر روي پايه هاي بتني مستقر مي شود.براستي حقيقت ماجرا چيست؟ چرا بهره برداري از پروژه ميان گذر درياچه اروميه تا اين اندازه با تاخير مواجه شده است؟ انتظار مسافراني كه هر روز ساعتها در گرما و سرما انتظار سوار شدن به شناورها را ميكشندتا از يك سوي درياچه به طرف ديگر بروند و در مقابل خود اسكلت سازه اي را مي بينند كه مسئولين اجرايي كشور هرازگاه نويد بهره برداري عنقريب از آن و پايان انتظار كشيدنها را مي دهند كي به سرخواهد رسيد؟ آيا با پايان يافتن روزهاي انتظار مسافران مي توانند بدون هيچ گونه دغدغه اي نسبت به خطرات احتمالي ناشي از عدم كيفيت ساخت سازه از روي پل عبور مرور كنند ؟اينها سوالاتي است كه مردم از مسئولين دارند واي كاش فردي از مسئولين پيدا شود ويكبار براي هميشه پاسخي واقعي به اين سوالات بدهد.
گرچه هنوز زمان واقعي بهره برداري از پل مشخص نيست،اما به ظاهر زمان كوتاهي تا بهره برداري باقي نمانده است.زماني كه نگراني حاميان محيط زيست را تشديد ميكندزيرا تا كنون وزارت راه به وعده هايي كه در مورد شيوه اجرا داده بود عمل نكرده است واين امر منجر شده درياچه بيش از پيش تهديد شود.
از طرفي تاخير در ساخت اين پل باعث بوجود آمدن مشكلات زيست محيطي فراواني در درياچه اروميه شده است كه عدم توجه به آن ناقوس مرگ را در اين درياچه به صدا در خواهد آورد.چرا كه در حال حاضر كمبود آب ناشي از خشكسالي و احداث بيش از 20 سد مخزني و انحرافي در حوزه آبريز درياچه است و نبايد فراموش كرد كه كلنگ نابودي اين درياچه از همان زماني به زمين خورد كه ايده ساخت جاده در داخل درياچه يك شبه در ذهن برخي از مديران شكل گرفت.ايده اي كه با وجود همه هشدارهاي كارشناسان محيط زيست و به رغم همه انتقاد هاي صورت گرفته در دهه 60، سرانجام اجرايي شد و اتفاقا هرچه سيل انتقادات بيشتر مي شد بازهم جاده سازي با سرعت بيشتري انجام مي گرفت.
در مجموع هر چند نمي توان اثرات مداخله انسان در محيط زيست را ناديده گرفت،ولي با مطالعات صورت گرفته كه به منظور سنجش اثرات زيست محيطي طرح ميانگذر درياچه اروميه انجام شده است،به طور قطع شاهد كاهش لطمات اين طرح در اكوسيستم منطقه خواهيم بود.
 يکشنبه 30 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفرينش]
[مشاهده در: www.afarineshdaily.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 136]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن