تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):خداوند اجابت دعاى مؤمن را به شوق (شنيدن) دعايش به تأخير مى اندازد و مى گويد: «صداي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820821025




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مدير راديو صوت‌العراق در گفتگو با فارس: افق زماني براي خروج نظاميان آمريكايي بازي با كلمات است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: مدير راديو صوت‌العراق در گفتگو با فارس: "افق زماني" براي خروج نظاميان آمريكايي بازي با كلمات است
خبرگزاري فارس: مدير راديو صوت‌العراق تعيين دورنماي كلي براي خروج نظاميان آمريكايي از عراق را بازي با كلمات از سوي رئيس‌جمهور آمريكا دانست و آن را در راستاي حضور نامحدود نظاميان آمريكايي در اين كشور توصيف كرد.


به گزارش فارس، "ازهر الخفاجي" مدير راديو صوت ‌العراق در گفتگو با فارس با رد تفسيرهاي ارائه شده از سوي "علي الدباغ" سخنگوي دولت مالكي براي تعيين افق زماني حضور آمريكايي‌ها در عراق، نگراني خود را از تمركز آمريكا بر امضاي توافق‌نامه امنيتي كه از سوي دولت بوش با راهكارهاي مختلف انجام مي‌شود، ابراز داشت.
اين كارشناس مسايل سياسي استفاده از عبارات مبهم مانند "افق زماني خروج" را ضامن بقاي نيروهاي آمريكايي در عراق عنوان كرد و آن را اعتراف به حق نيروهاي آمريكايي براي حضور نامحدود در عراق دانست.
خفاجي ادامه داد: اين تغيير يك نيرنك زباني است كه با توجه به رد حضور نامحدود نظاميان آمريكايي از سوي مردم و مرجعيت عراق، با دقت و زيركي فراوان از سوي نخبگان ديپلماسي آمريكا شكل گرفته است.
وي افزود: براي افق زماني هيچ تفسير ديگري غير از زمان وسيع و نامحدود نمي‌توان ارائه داد، اينها تلاش‌هاي نااميدانه و آشكار براي سرپوش گذاشتن به توافقنامه اوليه جديدي است كه درباره استقرار نيروهاي آمريكايي در عراق در دست بررسي است.
اين كارشناس مسايل سياسي افزود: اين موضوع تاكيدي براي درخواست‌هاي آنان در ابقاي نظاميان خود تا زمان نامحدود در عراق است كه در توافقنامه امنيتي نيز به آن اشاره شده بود، البته اين بار به صورتي جديد به عنوان يادداشت تفاهم و با لفظ ابتكاري دورنماي زماني اين كار صورت مي‌گيرد.
وي در پايان اين سؤال را مطرح نمود كه آيا اين مانور و بازي سياسي رهبران سياسي و مرجعيت ديني عراق را فريب خواهد داد؟ اين سؤالي است كه مواضع و تحولات آينده پاسخ آن را مشخص خواهد كرد.
انتهاي پيام/+
 يکشنبه 30 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 203]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن