تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس از مكّه بر گردد و تصميم داشته باشد كه سال بعد هم به حجّ برود، بر عمرش افزو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817059843




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معاون امور توانبخشي بهزيستي استان زنجان در گفتگو با حيات: مناسب سازي محيط براي معلولان و جانبازان به اماكن عمومي محدود نشود


واضح آرشیو وب فارسی:حيات: معاون امور توانبخشي بهزيستي استان زنجان در گفتگو با حيات: مناسب سازي محيط براي معلولان و جانبازان به اماكن عمومي محدود نشود
تهران- حيات

معاون امور توانبخشي بهزيستي استان زنجان گفت: در بحث مناسب سازي بايد به مناسب سازي منازل معلولان و جانبازان نيز توجه شود و جزو برنامه هاي بهزيستي قرار گيرد تا مناسب سازي به اماكن عمومي محدود نشود.
حسين كابلي در گفتگو با خبرنگار اجتماعي حيات اعلام كرد: طي گزارش سال گذشته بهزيستي زنجان كه از بازديد 101 ساختمان اداري، 6 ساختمان بهداشتي درماني و يك مركز رفاهي تهيه شد 64 مركز نوساز و 44 مركز قديمي ارزيابي شدند كه 84 مورد قابليت مناسب سازي داشته و 24 مورد ديگر امكان هيچ گونه اقدام مناسب سازي را نداشته است.
وي با اعلام اينكه در كل 39 درصد استان زنجان براي استفاده معلولان و جانبازان مناسب سازي شده است افزود: طبق اين گزارش در سال گذشته مراكز زنجان 35 درصد از نظر موقعيت مكاني، 13 درصد از نظر سرويس هاي بهداشتي، 43 درصد از نظر سطح شيبدار، 25 درصد از جهت پله ها، 50 درصد براساس وضعيت درب هاي بازشو و 68 درصد از نظر ورودي هاي ساختمان مناسب سازي شده است.
كابلي وضعيت مناسب سازي را در تمام استان ها ضعيف و كند ارزيابي كرد و گفت: با وجود تصويب چند ساله قانون جامع حمايت از حقوق معلولان به علت ناآگاهي و درك نكردن لزوم مناسب سازي از طرف معلولان اين حق مسلم اين قشر هنوز به طور كامل محقق نشده است.
وي اظهار كرد: كميته مناسب سازي از 108 مركز 7 شهرستان اين استان بازديد كرده و 35 مركز را به عنوان اولويت هاي مناسب سازي سال 87 مشخص كرده است.
كابلي با اشاره به اينكه 50 درصد بودجه عمراني استان در سال هاي گذشته صرف مناسب سازي شده است اعلام كرد: در رابطه با وضعيت ساختمان هاي بهزيستي به دليل قديمي بودن اين مراكز امكان مناسب سازي وجود ندارد ولي سازمان تمام تلاش خود را طي سال هاي گذشته با سوق دادن بودجه عمراني به بحث مناسب سازي به منظور فراهم آوردن شرايط بهره برداري اين مراكز براي معلولان و جانبازان معطوف كرده است.
وي بر لزوم امر فرهنگ سازي در اين زمينه اشاره كرد و گفت: اقدامات مناسب سازي فقط زماني سرعت مي گيرد كه باعث مناسب سازي در سطح جامعه و مديران مسوول همراه باشد.
معاون امور توانبخشي بهزيستي زنجان استانداري ها را به عنوان كانديد در امر نظارت بر مناسب سازي معرفي كرد و قدرت اجرايي اين ارگان را ضمانتي براي سرعت گرفتن امر مناسب سازي اعلام كرد.
كابلي گفت: نبايد مناسب سازي به اماكن عمومي محدود شود و بايد مناسب سازي منازل معلولان و جانبازان نيز به عنوان يكي از مهمترين نيازههاي اين قشر در برنامه هاي دستگاه هاي مسوول قرار بگيرد.
وي در پايان با اشاره به اقدامات بهزيستي زنجان در اين خصوص اعلام كرد: بهزيستي زنجان تاكنون 150 مورد كمك هاي موردي بلاعوض يعني مبلغي حدود 50 تا 100 ميليون تومان را به بحث مناسب سازي منازل اختصاص داده كه اين روند در سال هاي آينده نيز تكرار مي شود.
پايان پيام
 يکشنبه 30 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: حيات]
[مشاهده در: www.hayat.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 143]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن