تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):منافق به آنچه مؤمنان بواسطه آن خوشبخت مى‏شوند، ميلى ندارد، ولى خوشبخت سفارش به تق...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803953347




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تيم ملي و چند بازي غيرجدي


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: تيم ملي و چند بازي غيرجدي


فوتبال- چقدر خوشحال شديم وقتي علي كفاشيان ليست بلند بالاي بازي‌هاي تداركاتي تيم ملي را مكتوب كرد و در اختيار عموم گذاشت.

آخر چند سالي بود كه تيم ملي اين‌قدر با برنامه نشده بود، اما حالا كه فكرش را مي‌كنيم، مي‌بينيم زياد هم فرقي چنداني بين اين فدراسيون و اين تشكيلات با ديگر فدراسيون‌هاي فوتبال كشورمان وجود ندارد.

تيم ملي فوتبال قرار بود تا پيش از بازي‌ 16 شهريور با عربستان در مرحله مقدماتي جام جهاني، 12 بازي تداركاتي انجام ‌دهد. برنامه‌ هم، در ظاهر برنامه دقيق و خوبي بود! با ذكر روز دقيق، نام ورزشگاه ميزبان و حتي ساعت برگزاري بازي‌ها. 12 بازي تداركاتي براي كمتر از 2 ماه!

البته وقتي در آن برنامه ريز مي‌شديم، بازي‌هايش زياد چنگي به دل نمي‌زند و فقط چند تاي آن به درد مي‌خورد. يكي بازي با مصر، ديگري بازي با بحرين و يكي هم بازي با قطر. حالا 10 روز از برنامه‌اي كه كادر فني تيم ملي اعلام كرده، مي‌گذرد و فعلا 5 بازي از آن 12 بازي لغو شده است؛ 2 بازي از آن 3 بازي خوب و 3 بازي |غير رسمي كه برگزار مي‌شد هم دردي از تيم ملي دوا نمي‌كرد.

تيم ملي قرار بود 22 و 26 تير ماه با تيم‌هاي ماربيا و مالاگاي اسپانيا بازي كند كه پس از پرواز تيم ملي به اسپانيا، كاشف به عمل آمد اين دو تيم (كه البته اولي يك تيم محلي است) هنوز تمرين‌هاي آماده‌سازيشان را شروع نكرده‌‌اند. يك روز پس از آن، باشگاه چارلتون با ارسال نمابري به ايران، ديدار برابر تيم ملي كشورمان را به صورت يك‌طرفه لغو كرد تا فدراسيون فوتبال هم اعلام كند از اين باشگاه انگليسي شكايت خواهد كرد.

بازي روز سي‌ام تير تيم ملي با باشگاه چارلتون اتلتيك، به‌دليل مخالفت دولتمردان انگليسي لغو شد تا كاروان تيم ملي بماند و 10 روز تمرين بدون مسابقه در كمپ ساحلي ماربيا. « ما به فيفا شكايت مي‌كنيم. آنها اين اجازه را نداشتند كه به صورت يك‌طرفه اين بازي تداركاتي را لغو كنند.» اين را كفاشيان گفت و يك روز پس از اين واكنش بود كه طرف انگليسي توسط سخنگوي باشگاه چارلتون عنوان كرد: « اصلا قراردادي بسته نشده بود كه آنها بخواهند به خاطر لغوش از باشگاه شكايت كنند.»

به عبارتي برنامه اعلام شده از سوي كميته فني، هيچ ضمانت اجرايي نداشت و اين بازي بدون انعقاد قرارداد، در ليست برنامه‌هاي تداركاتي تيم ملي قرار گرفته بود. البته دبير فدراسيون پاسخ سخنگوي باشگاه چارلتون را اين‌گونه داد تا حداقل در جنگ‌هاي زرگري جلوي آنها كم نياوريم. محمد مهدي نبي گفت: «از قول من بنويسيد آدم حرفه‌اي نيست كه اگر بود، اين حرف را نمي‌زد. نوع مكاتباتي هم كه با اين باشگاه انجام شده، بيانگر اين است كه آدم‌هاي بي‌سوادي هستند!»

پس از لغو اين 3 بازي، نگراني‌ها براي كنسل شدن 2 بازي تداركاتي تيم ملي در جمهوري چك با توجه به عضويت اين كشور در اتحاديه فوتبال اروپا هم افزايش يافت، كه پس از رايزني‌هاي به عمل آمده، فدراسيون فوتبال چك به فدراسيون فوتبال ايران اطمينان داد اين 2 بازي دوستانه در زمان تعيين شده برگزار مي‌شود.

البته چند روز بعد، نوبت به بحريني‌ها رسيد كه بازي با تيم ملي كشورمان را لغو كنند. بازي ايران - بحرين يكي از آن بازي‌هاي تداركاتي خوب تيم ملي بود كه طبق برنامه كميته تيم‌هاي ملي بايد 5 شهريور در ورزشگاه آزادي برگزار مي‌شد، اما هفته گذشته فدراسيون فوتبال بحرين با تاريخ برگزاري آن مخالفت كرد و از انجام آن سرباز زد. اين بار جايي براي اعتراض و شكايت به فيفا نبود، چون ظاهرا اين بازي هم در حد حرف بود و هيچ قراردادي بين طرفين امضا نشده بود.

تنها دلخوشي بزرگ، بازي با قهرمان آفريقا بود. تيم ملي مصر تنها تيمي بود كه در ليست بازي‌هاي تداركاتي تيم ملي، رنكينگي بهتر از ايران در آخرين رده‌بندي فيفا داشت. اما افسوس كه اين بازي هم لغو شد! و باز هم طرح شكايتي ديگر. « با تهيه متني، دخالت سياست در فوتبال مصر را به فيفا گزارش خواهيم كرد. فدراسيون مصر، فوتبال را با مسايل و تصميمات سياسي ادغام كرده است و اين اصلا درست نيست. ما به آقاي رئيس فوتبال؛ بلاتر شكايت مي‌كنيم!»

هر چند شركت فرانسوي كه به‌عنوان نماينده فيفا، قرارداد اين ديدار دوستانه را امضا كرده است، صبح ديروز اعلام كرد؛ از نظر ما بازي برگزار خواهد شد، اما بايد قيد اين بازي تداركاتي را هم زد.

سمير ظاهر، رئيس فدراسيون فوتبال مصر روز جمعه در مصاحبه با DREAM TV اعلام كرد كه تيم ملي اين كشور بنا به توصيه مقامات دولتي در مقابل ايران ظاهر نخواهد شد. او ساخت و نمايش مستند ايراني «اعدام فرعون» كه نگاهي ستايش آميز به ترور انور سادات رئيس‌جمهور اسبق مصر دارد، را دليل لغو اين ديدار عنوان كرد.

روابط ايران و مصر از سال 1979 (1358) و پس از دستور امام خميني (ره) به دولت موقت ايران براي قطع رابطه با مصر (در اعتراض عليه به رسميت شناختن اسرائيل توسط انورسادات) قطع شد. با اين حال در سالهاي اخير تمايل دو كشور براي نزديكي مجدد به اندازه‌اي افزايش يافت كه در سال ۱۳۸۲ حسني مبارك، رئيس‌جمهور مصر در ديدار با محمد خاتمي رئيس‌جمهور سابق ايران روابط بسيار خوب را با ايران پيش بيني كرد و در ارديبهشت 1386 نيز محمود احمدي‌نژاد درباره از سرگيري مناسبات كامل ديپلماتيك ابراز آمادگي كرد.
تغيير نيافتن نام خيابان خالد اسلامبولي (عامل ترور انور سادات) در تهران، از جمله موانع از سرگيري رابطه بود. با اين وجود تيم‌هاي فوتبال ايران و مصر در سال 2000 و در آخرين بازي جام ال جي در تهران با يكديگر روبه‌رو شدند كه مصر ايران را در ضربات پنالتي با نتيجه 8 بر 7 شكست داد.

حال طبق همان برنامه قبلي، تا بازي با عربستان 6 بازي تداركاتي ديگر باقي مانده است كه فقط مي‌توانيم اميدوار باشيم، اين بازي‌ها لغو نشود:
ايران ‌- بوهمياپراگ (قهرمان دسته اول چك)، 3 مرداد
ايران -‌ اسلاوياپراگ (قهرمان ليگ برتر چك)، 6 مرداد
ايران -‌ كنيا، 11 مرداد، ورزشگاه آزادي
ايران -‌ فلسطين، 17 مرداد در تهران (بازي‌هاي غرب آسيا)
ايران -‌ قطر، 21 مرداد در تهران (بازي‌هاي غرب آسيا)
نيمه نهايي رقابت‌هاي غرب آسيا، 23 مرداد در تهران
فينال رقابت‌هاي غرب آسيا، 25 مرداد در تهران

تاريخ درج: 30 تير 1387 ساعت 13:39 تاريخ تاييد: 30 تير 1387 ساعت 15:13 تاريخ به روز رساني: 30 تير 1387 ساعت 14:51
 يکشنبه 30 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 141]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن