تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):چیزی با چیزی نیامیخته است که بهتر از حلم با علم باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816609934




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پوشش بيمه اي پيمانكاران ساختماني و نصب


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: پوشش بيمه اي پيمانكاران ساختماني و نصب
تهران- خبرگزاري ايسكانيوز: بخش عمده بيمه نامه هاي مهندسي ،مربوط به پوشش هاي بيمه اي پيمانكاران ساختماني و نصب است.
همواره مخاطرات ناشي از خطاهاي انساني و حوادث طبيعي چه در مرحله ساخت و چه در مرحله بهره برداري تاسيسات هيدوركربوري (نفت و گاز و پتروشيمي) فاجعه آميز است و تاثيرات زيانبار و قابل توجهي در چرخه حيات اقتصادي كشور و شرايط زيست محيطي بر جاي مي گذارد.
به طور كلي ريسك هاي موجود در صنايع نفت، گاز و پتروشيمي به لحاظ ذات و ويژگي هاي انحصاري آن، از جمله پتانسيل بالاي خطر پذيري، تجميع بالاي سرمايه در معرض خطر، بكارگيري تكنولوژي مدرن، پيچيدگي و وسعت فرآيندهاي انرژي (شامل اكتشاف، استخراج، انتقال، ذخيره سازي، پردازش پالايش و توزيع) پراكندگي ريسك در خشكي و دريا و ... بكار گيري تكنيك "بيمه" را براي برقراري الگوي "مديريت ريسك" در اين صنايع الزامي كرده است.
در نتيجه، شناخت و بكارگيري بهينه پوشش هاي بيمه اي جامع براي دوره ساخت و دوره بهره برداري صنايع هيدوركربوري با رويكرد راهبري متمركز و تصميم گيري براي امور بيمه اي اين بخش حياتي و استراتژيك اقتصاد كشور نزد شركت هاي بيمه داخلي و توزيع ريسك با ارزانترين قيمت در بازار جهاني بيمه و حفظ و صيانت از سرمايه هاي ملي كشور يك ضرورت انكار ناپذير است و تحقيق اين نگرش مستلزم بكارگيري تمامي امكانات و پتانسيل هاي موجود داخلي از جمله توان و ظرفيت مالي و فني شركت هاي بيمه دولتي و خصوصي، موسسات ارزيابي ريسك، شركت هاي ارزياب خسارت، مشاوران و كارگزاران تخصصي بيمه، ايجاد يك واحد نظارتي و سياستگذاري فعال و سازنده در بخش انرژي و بيمه وتعامل نزديك با موسسات بين المللي مرتبط مي باشد .
به اعتبار گستردگي انواع پروژه هاي نصب و ساختماني كه مي توانند موضوع بيمه نامه هاي تمام خطر نصب (EAR) و تمام خطر پيمانكاري (CAR) قرار گيرند، اين دو نوع بيمه نامه عمده ترين بيمه نامه هاي مهندسي به شمار مي آيند.
گواينكه بيمه نامه هاي تمام خطر اموال به خصوص در سال هاي اخير رواج پيدا كرده اند لكن اين قبيل بيمه نامه در وهله نخست براي پوشش جامع مجتمع هاي بزرگ صنعتي همچون پالايشگاه ها، پتروشيمي ها و نيروگاه ها كاربرد دارند.
بيمه نامه هاي تمام خطر در حكم "بسته بيمه اي" هستند كه از دو بخش تشكيل مي شوند، بخش اول پروژه را تحت پوشش قرار مي دهد به اين معني كه هر گونه خسارت ناشي از حوادث طبيعي از قبيل زمين لرزه، طوفان، سيل و نظاير آن و نيز حوادث كارگاهي همچون آتش سوزي، انفجار، سقوط، تصادم، آوار و به طور كلي پيامدهاي مالي هر حادثه اي را در كارگاه كه منجر به بروز خسارت در اموال بيمه شده شود جبران مي نمايند .
بايد توجه داشت كه شمار معدودي از خطرات نظير جنگ، شورش، اعتصاب ،واكنش هاي هسته اي و فرسودگي ناشي از استهلاك عادي، خوردگي، مصالح نامرغوب و طرح غلط از شمول پوشش بيمه نامه هاي تمام خطر مستثني هستند.
بخش دوم بيمه نامه هاي تمام خطر، مسووليت بيمه گذار را در قبال اشخاص ثالث پوشش مي دهد پيداست در حين اجراي پروژه هاي تمام خطر در نتيجه عملياتي از قبيل گودبرداري ، كار در ارتفاع ، انفجارات مصنوعي در مناطق صخره اي، سقوط مصالح و قطعات، وجود مواد قابل اشتعال و انفجار در كارگاه و نظاير آن اشخاص ثالث (كه در مجاورت كارگاه املاك و يا تاسيساتي دارند يا در حال تردد هستند) در معرض قرار مي گيرند. اين قبيل حوادث و زيان هاي جاني و مالي ناشي از آن موضوع بخش دوم بيمه نامه هاي تمام خطر را تشكيل مي دهد.
نكته درخور ذكر آن كه با افزودن كلوزهايي به بيمه نامه مي توان حدود پوشش بيمه نامه هاي تمام خطر را گسترش داد و في المثل هزينه "برداشت ضايعات" ناشي از وقوع حادثه تحت پوشش يا اضافه كاري، كار در شب و محل سريع (كه ممكن است پس از وقوع حادثه موردنياز بيمه گذار باشد) .
بيمه نامه تمام خطر نصب (EAR) مشخصا پروژه هاي نصب انواع ماشين آلات دستگاه ها و تجهيزات ثابت را از قبيل هرگونه تاسيسات كارخانه اي، پروژه هاي احداث پالايشگاه هاي نفت وگاز، تاسيسات دريايي، خطوط لوله در خشكي و دريا پروژه هاي كابل كشي و تجهيزات مخابراتي، طرح هاي نيروگاهي و غيره را شامل مي شود.
بيمه نامه تمام خطر پيمانكاري (CAR) نوعي پوشش بيمه اي است كه به طور كلي ريسك هاي ساختماني شامل جاده، سد، پل، تونل، هر نوع ابنيه و غيره را كه اموال غير منقول به شمار مي آيند در مرحله ساخت بيمه مي كند.
در اين بيمه نامه منظور از اموال همان "كارهاي قراردادي" است كه در كليه مراحل احداث پروژه هاي ساختماني از تجهيز كارگاه (و حتي مقدم بر آن انبارداري اقلام، مصالح و مواد تحت عنوان پيش انبارداري) تا تحويل موقت كار به كارفرما تحت پوشش قرار مي گيرد. دوره تضمين كارها نيز ذيل عنوان "دوره نگهداري" پوشش خاص خود را دارد./125
 يکشنبه 30 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 484]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن