تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن به ميل و رغبت خانواده اش غذا مى خورد ولى منافق ميل و رغبت خود را به خانواده ا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806890305




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

همايش سراسري «اجتهاد در دوره معاصر» برگزار مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: همايش سراسري «اجتهاد در دوره معاصر» برگزار مي‌شود
گروه انديشه: همايش سراسري «اجتهاد در دوره معاصر» با همكاري گروه فقه و حقوق حنفي، شافعي و امامي و اداره كل امور پژوهشي دانشگاه مذاهب اسلامي، آبان‌ماه سال جاري در اين دانشگاه برگزار مي‌شود.
به گزارش خبرگزاري قرآني ايران (ايكنا) به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني دانشگاه مذاهب اسلامي، نظر به اهميت موضوع اجتهاد در دوره معاصر و آگاهي پيروان مذاهب اسلامي از ديدگاه‌ها و آراي يك‌ديگر و برقراري تعامل علمي و پاسخ‌گويي به يكي از مسائل فقهي و علمي، گروه فقه و حقوق حنفي دانشگاه مذاهب اسلامي در نظر دارد با همكاري گروه‌هاي آموزشي فقه و حقوق شافعي؛ اماميه و اداره كل امور پژوهشي اين دانشگاه، همايشي با موضوع فوق برگزار كند.

اين همايش در 6 محور كلي با عناوين «اجتهاد در ادوار مختلف تاريخ اسلام»، «تأثير زمان و مكان در اجتهاد»، «تقنين فقه (تقنين فقه و نقش اجتهاد در آن)»، «انسداد باب اجتهاد»، «شرايط اجتهاد و تقليد» و «تصويب و تخطئه در اجتهاد» برگزار مي‌شود.

عوامل مؤثر در اجتهاد نوين، اجتهاد و خواسته‌هاي نوين جامعه، اجتهاد در راستاي مقاصد شريعت، تجديد در اصول فقه ـ تجديد در فقه، تجديد اجتهاد و مفهوم تجديد در دين از موضوعات محور اول با عنوان اجتهاد در ادوار مختلف تاريخ اسلام است.

شرايط و ويژگي‌هاي مجتهد، نقش علوم و معارف جديد در اجتهاد، اجتهاد و تطورات فقهي، اجتهاد در عصر رسالت و تأثير آن در شريعت، جايگاه اجتهاد در تعارض بين قوانين بشري و قوانين الهي، ضوابط و ويژگي‌هاي اجتهاد صحيح در دوره معاصر، مكاتب و گرايش‌هاي اجتهاد در دوره معاصر، اعتبار و ارزش اجتهاد فردي و اجتهاد جمعي در دوره معاصر، فوايد و منافع اجتهاد نوين و نقش آن در حل مسائل جديد، تبيين روش‌ها و متد‌هاي جديد در عصر اجتهاد نوين نيز از موضوعات و مباحث محور دوم همايش با عنوان تأثير زمان و مكان در اجتهاد است.

هم‌چنين نقد و بررسي منابع قانون گذاري از منظر اجتهاد تنها موضوع محور سوم با نام تقنين فقه ( تقنين فقه و نقش اجتهاد در آن) و انديشه توقف باب اجتهاد نيز تنها بخش محور چهارم با عنوان انسداد باب اجتهاد است.

ضروريات و مقتضيات اجتهاد در دوره معاصر، ويژگي‌هاي اجتهاد در عصر صحابه و ائمه اهل‌بيت(ع)، علم‌الخلاف و اجتهاد معاصر، تتبع رخص و تلفيق مذاهب، فقه افتراضي و فقه‌الواقع، نقش عرف در اجتهاد معاصر، جايگاه و اعتبار و اجتهاد شورايي (جمعي)، مسائل مستحدثه، مفهوم، ضرورت بيان حكم شرعي، مشروعيت، دامنه و ضوابط و شرايط تقليد، تجزي اجتهاد و اجتهاد تخصصي، مراتب اجتهاد و امكان وجود مجتهد مستقل در عصر حاضر، اهليت اجتهاد براي احكام مستحدثه نيزاز بخش‌هاي محور پنجم با عنوان شرايط اجتهاد و تقليد است.

هم‌چنين نقض اجتهاد، مباني، ضرورت‌ها، شروط تنها بخش محور آخر با نام تصويب و تخطئه در اجتهاد است. هم‌چنين مهلت ارسال آثار تا بيستم مهرماه اعلام شده است و علاقمندان مي‌توانند جهت كسب اطلاعات بيشتر به پايگاه اطلاع‌رساني دانشگاه مذاهب اسلامي به نشاني www.mazaheb.ac.ir مراجعه و يا با شماره‌ 66465252 داخلي 703 تماس بگيرند.

از تمامي علاقه‌مندان دعوت مي‌شود اصل مقاله را تا 20/7/ 1387 به نشاني دبيرخانه همايش به آدرس تهران، خيابان انقلاب، خيابان فلسطين‌جنوبي، خيابان شهيد روان‌مهر، پلاك 5، دانشگاه مذاهب اسلامي، گروه فقه و حقوق حنفي ارسال كنند.

مقالات ارسالي بايد داراي مشخصات عنوان مقاله حداكثر در 15 كلمه، واژه هاي كليدي حداكثر در 5 واژه، ساختار مقاله: چكيده، روش تحقيق، تجزيه و تحليل، بحث و نتيجه گيري و پيشنهادات، تنظيم و تدوين و حروف‌چيني مقاله باشد.

هم‌چنين بهتر است مقالات نويسندگان محترم بر اسلوب چكيده و اصل مقالات بايد با عنايت به مطالب مذكور در قالب ذيل در محيط wordxp تايپ و تنظيم شده و فايل مربوطه (word و pdf ) به همراه نسخه چاپ شده از طريق پست مطابق زمان‌بندي ارسال چكيده و اصل به دبيرخانه همايش ارسال شود.

حداكثر صفحات مقاله 15 ـ 20 صفحه، نوع و اندازه فونت، مقاله عنوان مقاله nazanin Bold 16 ، چكيده مقاله 12 nazanin ، نام نويسنده 10 nazanin ، عنوان بخش‌ها nazanin Bold 14 ، متن اصلي 12 nazanin بايد باشد. ارسال نسخه اصلي اسناد تصويري با كيفيت مناسب همراه مقالات ضروري است، كليد واژگان فارسي و انگليسي الزامي است و همچنين مقالاتي مورد قبول است كه قبلا در نشريات ايران و همايش علمي به چاپ نرسيده و ارائه نشده باشد.
 يکشنبه 30 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 225]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن