تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):لباس پاكيزه غم و اندوه را برطرف مى كند و باعث پاكيزگى نماز است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819576647




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بررسي نقش تالابها و مردابها در تثبيت وضعيت اب و هوايي كره زمين در نشست برزيل


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: بررسي نقش تالابها و مردابها در تثبيت وضعيت اب و هوايي كره زمين در نشست برزيل
تهران / واحد مركزي خبر/ علمي 87/04/30
در نشستي كه از فردا دوشنبه با شركت كارشناسان و دانشمندان از سراسر جهان در برزيل برگزار خواهد شد ، موضوع تاثير منفي ناشي از خشك كردن باتلاقها و تالابها به منظور ايجاد اراضي كشاورزي،‌ بر تسريع روند تغييرات اب و هوايي كره زمين مورد بحث وبررسي قرارخواهد گرفت .
به گزارش خبرگزاري فرانسه از سائوپولو / مقامات سازمان ملل متحد اعلام كردند حدود هفتصد دانشمند و پژوهشگر از كشورهاي مختلف جهان ، از فردا دوشنبه طي كنفرانسي چهار روزه به منظور بررسي راههاي حفظ
تالابها و باتلاقها و جلوگيري از تسريع روند تغييرات اب و هوايي كره زمين در شهر كوئيابا در غرب برزيل گرد هم خواهند امد . در اين كنفرانس موضوع تبخير اب تالابها و باتلاقها با خاطر گرم شدن كره زمين و تخريب منابع اب به دست بشر و در نتيجه افزايش انتشار كربن به جو مورد بحث و بررسي قرار خواهد گرفت .
مردابها و تالابها حدود شش درصد از مساحت كره زمين را تشكيل مي دهند و بيش از بيست درصد از كربن زميني را در قالب مواد الي در حال فساد و پوسيدگي تدريجي در خود ذخيره مي كنند . ميزان گازهاي گلخانه اي محبوس در اين تالابها و مردابها بالغ بر هفتصد و هفتاد و يك ميليارد تن براورد مي شود .
مقامات زيست محيطي سازمان ملل متحد اعلام كرده اند حدود شصت درصد از تالابها و مردابهاي سراسر كره زمين طي يك دهه گذشته به منظور زهكشي و اماده سازي براي كاشت محصولات كشاورزي خشك و نابود شده اند .
كارشناسان مي گويند مردابها و تالابها به مثابه اسفنج عمل مي كنند و نقش انها به عنوان منابع ذخاير وتنظيم كننده چرخه اب بر بسياري از مردم پوشيده است .
106/125/0003/01013/10101
 يکشنبه 30 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 169]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن