تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هيچ باطلى نيست كه در برابر حق بايستد مگر آن كه حق بر باطل چيره مى شود و اين سخن خ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821128200




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

با بدرقه صدها هزار عاشق، پيكر خسرو شكيبايي در آرامگاه ابدي آرام گرفت چون لاله ي تنها ببين بر چهره داغ حسرتم ...


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: با بدرقه صدها هزار عاشق، پيكر خسرو شكيبايي در آرامگاه ابدي آرام گرفت چون لاله ي تنها ببين بر چهره داغ حسرتم ...
تهران – خبرگزاري ايسكانيوز: صبح امروز صدها هزار عاشق براي بدرقه مردي به تالار وحدت آمده بودند كه شمايل بازيگري پس از انقلاب بود و آن قدر در ميان قلب مردم جاي داشت كه بزرگ و كوچك او را با نام خسرو صدا مي زدند.
به گزارش روز يكشنبه خبرنگار سينمايي باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران "ايسكانيوز"، صدها هزار نفر از ساعات آغازين صبح امروز در مقابل تالار وحدت تجمع كردند تا با بدرقه خود خاطره زيباتري از نام و ياد هنرمندي به جاي بگذارند كه با حميد هامون اسطوره بازيگري ايران لقب گرفت.
مراسم امروز كه به دليل ازدحام بيش از حد مردم با دقايقي تاخير همراه بود با يار هميشگي مرحوم خسرو شكيبايي، حسين بختياري آغاز شد و وي را در ياد و خاطر هنرمند فقيد كشورمان تصنيف زيباي تا بهار دلنشين را اجرا كرد و جمعيت بي شمار حاضر در تالار وحدت نيز يك صدا اين تصنيف را با اجراي بسيار زيباي حسين بختياري همصدا شدند تا بدرقه اي خوب براي خسرو شكيبايي كه دلبستگي فراواني به اين تصنيف داشت، بر جاي گذاشته شود.
قسمت بعدي مراسم به سخنراني عزت ا... انتظامي و مسعود كيميايي اختصاص داشت كه به دليل شلوغي جمعيت مسوولان برگزاري اين مراسم از اين مورد صرف نظر كردند.
در ادامه مراسم پرويز پرستويي متني را در فقدان خسرو شكيبايي براي حاضران در مراسم به شرح زير قرائت كرد:
«جهان دور است و مي گردد . در اين ميان ، چه كند بنده كه بايد گردن نهد سر را در پيشگاه او و تسليم تقدير شود، اوست كه سرنوشت همه را به دست مي گيرد و از محرمان حرم عشق يكي ديگر را با خود مي برد و ما چه صبورانه و پروانه وار شاهد خاموشي يكي ديگر از گل هاي شمعداني در اين چرخ گردون هستيم ، جواهري كه بر دستان بسياري رفت و جواهر ماند.
خسرو آن كه از كوچك و بزرگ او را به نام كوچك خطاب مي كردند يار و ياور ديگران بود ، يار رفاقت و دوستي، يار داشتن و نداشتن، يار بود و يار خويشتن نبود كه غريبه در اين ايام ماند و عاشقانه زيست.»

*ايرج راد: يكي ديگر از بزرگترين بازيگران ايران از ميان ما رفت
ايرج راد مديرعامل خانه تئاتر به دعوت پرويز پرستويي براي حاضران در مراسم به ايراد سخنراني پرداخت.
راد در ابتدا با تشكر از تمامي كساني كه در مراسم تشييع پيكر خسرو شكيبايي حاضر شدند گفت: اين جمعيت زياد نشان دهنده علاقه، شور و دوست داشتن يك هنرمند بزرگ است.
راد ادامه داد: يكي ديگر از بزرگترين بازيگران ايران از ميان ما رفت، خسرو يكي از هنرمندان برجسته مملكت ما بود و براي هنرمندان از اين دست شايد بايد سال ها و سال ها بگذرد تا چنين كسي تكرار شود، خسرو 50 سال در هنر ماند و براي هنر زحمت كشيد و به ياد مي آورم زماني را كه همراه با مرحوم هادي اسلامي در اداره تئاتر مشغول بود و سال ها بدون توقف به كار هنر پرداخت.

* فرزند خسرو شكيبايي
فرزند خسرو شكيبايي نيز از تمامي حاضران در مراسم تشكر كرد و گفت: وقتي مي بينم كه چنين جمعيت عظيمي براي تشييع پيكر پدرم آمده اند متوجه مي شوم كه چه قدر مردم پدرم را دوست داشتند و از همه آن ها سپاسگزارم.

*صفار هرندي پيام تسليت رييس جمهور را قرائت كرد
«آخرين فردي كه در مراسم تشييع پيكر مرحوم خسرو شكيبايي براي حاضران در مراسم به ايراد سخن پرداخت محمدحسين صفارهرندي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي بود كه پيام تسليت محمود احمدي نژاد رييس جمهور را براي حاضران در مراسم قرائت كرد.
وي با بيان اينكه از جلسه هيات دولت خود را به مراسم رسانده است، گفت: من حامل پيام تسليت رييس جمهور در فقدان اين هنرمند بزرگ هستم. رييس جمهور معتقدند مرحوم شكيبايي در ذهن جامعه ما داراي ارزش فراواني است و هنرمندان حامل اخلاق پسنديده هستند.
وزير ارشاد در پايان سخنان خود براي هنرمند فقيد كشورمان طلب آمرزش و مغفرت كرد.»
حاشيه هاي مراسم:
عزت الله انتظامي، مسعود كيميايي، بهمن فرمان آرا، ايرج قادي، هادي مرزبان، منوچهر آذري، ژاله علو، پروين سليماني، تانيا جوهري، انوشيروان ارجمند، اصغر همت، حبيب رضايي و محمدمهدي عسكرپور مديرعامل خانه سينما، از جمله هنرمندان شاخص حاضر در اين مراسم بودند كه در ميان خيل عظيم جمعيت حاضر در مراسم ديده شدند.
تصنيف زيباي تا بهار دلنشين كه حسين بختياري به شكل زيبايي براي حاضران در مراسم و به ياد خسرو شكيبايي اجرا كرد با همخواني صدها هزار جمعيت مشتاق در مراسم همراه بود و باعث شد فضاي خاصي در تالار وحدت حاكم شود.
از ساعات آغازين صبح امروز تمامي خيابان هاي منتهي به تالار وحدت بسته شده بود و عبور و مرور وسايل نقليه با مشكلات فراواني صورت مي گرفت.
ازدحام جمعيت در مراسم تشييع پيكر خسرو شكيبايي به حدي بود كه بارها و بارها پرويز پرستويي از جمعيت بسيار زياد حاضر در مراسم خواهش كرد كه به احترام اين هنرمند فقيد سكوت را رعايت كنند و اجازه دهند مراسم به شكل شايسته برگزار شود كه اين اتفاق هيچ گاه رخ نداد و باعث شد پرستويي نيز چند بار فرياد بزند هر چند در آخر مراسم از حاضران عذرخواهي كرد.
جمعيت بسيار زياد در مراسم در بسياري از مواقع باعث بروز تنش هايي شد از جمله برخورد يكي از ماموران حراست تالار وحدت با يكي از خبرنگاران زحمتكش كه صحنه تاسف برانگيزي را در اين مراسم بوجود آورد.
پس از پايان مراسم پيكر خسرو شكيبايي را به داخل تالار وحدت بردند اما جمعيت به داخل تالار نيز هجوم بردند و براي دقايقي مانع انتقال پيكر خسرو شكيبايي به آمبولانس براي انتقال به بهشت زهرا بردند./01

اخبار مرتبط
• پيكر خسرو شكيبايي از مقابل تالار وحدت تشييع شد
 يکشنبه 30 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 194]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن