تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دلى كه در آن حكمت نيست، مانند خانه ويران است، پس بياموزيد و تعليم دهيد، بفهميد و ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806913734




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

4 ( عيار )


واضح آرشیو وب فارسی:قدس: 4 ( عيار )
يك مسؤول: بهاي مجوز ورود به محدوده طرح ترافيك مشهد تغيير نكرده است

خراسان امروز: معاون بهره برداري سازمان حمل و نقل و ترافيك مشهد تأكيد كرد: بهاي مجوز روزانه ورود به محدوده طرح ترافيك شهر مشهد بدون تغيير همان مبلغ 20 هزار ريال است.
پوريا محمديان با اشاره به قيمت مجوزهاي روزانه ورود به محدوده طرح ترافيك شهر مشهد، افزود: تمامي شهروندان و زائران توجه داشته باشند كه قيمت مجوزهاي روزانه ورود به محدوده طرح ترافيك 20 هزار ريال است و قيمت 50 هزار ريال براي اين مجوزها امسال اجرا نمي شود.
وي در خصوص ساير مجوزهاي ورود به محدوده طرح ترافيك افزود: با توجه به اينكه طرح ترافيك در بازه زماني سه ماه تابستان و 15 روز تعطيلات نوروز در شهر مشهد اجرا مي شود، صدور مجوزهاي طولاني مدت نيز براي ورود زائران و بويژه شهروندان به محدوده طرح، امكانپذير شده است.
وي اضافه كرد: در اين راستا سازمان حمل و نقل و ترافيك شهر مشهد اقدام به صدور دو نوع مجوز ثابت و شناور براي كل دوره طرح ترافيك در سال كرده است. وي در مورد مجوزهاي دوره اي ورود به طرح ترافيك اضافه كرد: رانندگاني كه مي خواهند در طول سال با يك خودرو در محدوده طرح ترافيك تردد كنند مي توانند مجوز ثابت دوره طرح را با مبلغ 2 ميليون و 500 هزار ريال تهيه كنند. معاون بهره برداري سازمان حمل و نقل و ترافيك شهر مشهد خاطرنشان كرد: افرادي كه به دليل نوع كارشان الزاماً با چند خودرو در روزهاي اجراي طرح خواستار تردد در محدوده طرح ترافيك هستند، مي توانند مجوز شناور دوره را به مبلغ 5 ميليون ريال تهيه كنند.

خروج از جزيره!؛ نگاهي به چالشهاي صنعت خودروسازي خراسان

* امير روحپرور
قطعه سازي يكي از صنايع قديمي و بومي خراسان است كه حدود نيم قرن سابقه دارد.
عده اي بر اين باورند، همزمان با تولد پيكان در دهه 40، صنعت قطعه سازي با همت بخش خصوصي در اين استان پايه گذاري شد.
بعدها همزمان با شكوفايي صنعت خودرو كه با تشكيل شركتهاي مختلف خودروسازي و افزايش توليد خودرو در ايران همراه بود، قطعه سازي در خراسان رونق قابل توجهي يافت.
جهش قابل توجه در سرمايه گذاريها كه با تحقيقات گسترده اي در اين صنعت همراه بود، قطعه سازان خراساني را به شريك عمده خودروسازان تبديل كرد، به طوري كه براساس آمار منتشر شده 40 درصد قطعات مورد نياز صنايع خودروسازي در اين استان توليد مي شود.
به تدريج و با تكميل زنجيره هاي صنعت قطعه سازي، ضرورت توليد خودرو در اين استان مطرح شد كه به دنبال آن شركت ايران خودرو با انجام مطالعات توجيهي لازم، عمليات اجرايي ساخت اولين كارخانه خودرو سازي خراسان را در سال 79 آغاز كرد.
اين كارخانه در حال حاضر تعدادي از محصولات ايران خودرو مانند پژو 405، پژو پارس و ويتارا را توليد مي كند.
از سوي ديگر افزايش توليد خودرو به بيش از يك ميليون دستگاه در كنار صادرات انواع محصولات شركتهاي خودروسازي ايران، عاملي اطمينان بخش براي گسترش سرمايه گذاري بخش خصوصي در اين حوزه بود. در اين راستا 10 شركت توليد كننده قطعات با ايجاد يك مجموعه صنعتي، بستر لازم براي راه اندازي دومين كارخانه خودروي استان را فراهم آوردند.
«چري» نام محصول اين كارخانه است كه بزودي در چند مدل وارد بازار مصرف مي شود.
با اين حال هرچند كه در سالهاي اخير با افزايش خيره كننده سرمايه گذاريها، ضمن ارتقاي توليد و ايجاد فرصتهاي شغلي پايدار، زمينه تبديل خراسان به قطب صنعت قطعه سازي مهيا شده است، اما به نظر مي رسد اين زنجيره با فقدان چند حلقه تكميلي مواجه است كه به آن اشاره مي شود:
نخست اينكه صنعت قطعه سازي در خراسان با وجود تواناييها و ظرفيتهاي فراوان فاقد راهبرد و استراتژي لازم است.
در حال حاضر بيشتر توليد كنندگان بدون انجام تحقيقات لازم تنها بنابر خواست بازار اقدام به ساخت قطعه مي كنند. با وجود اينكه در سالهاي اخير با تشكيل واحدهاي تحقيق و توسعه، اين خلاء تا حدودي در بعضي از واحدها برطرف شد، اما كار «جزيره اي» آنهم بدون همكاري بين بخشي باعث شده كه بخشي از ظرفيتها به صورت بالقوه باقي بماند.
مسأله بعدي فقدان «پژوهشكده» صنايع خودرو در خراسان است كه با وجود سابقه ديرينه اين استان به عنوان يك ضعف جدي خودنمايي مي كند.
صاحبنظران معتقدند، در صورت راه اندازي چنين مركزي، ضمن تسهيل در پژوهشها و تحقيقات لازم، راه توسعه صنعت قطعه سازي در اين استان هموار شده و آينده اين بخش مهم تضمين مي شود.
نكته بعدي كه در اين خصوص بايد يادآور شد، بحث ايجاد خوشه صنعتي بزرگ قطعه سازي است كه تاكنون چندان مورد توجه قرار نگرفته است. اين در حالي است كه صنعتگران خراساني در اين حوزه به دانش بومي لازم دست يافته اند و با ادغام و يكپارچه سازي آنها مي توان زمينه توليد «هدفمند» را فراهم كرد.
از سوي ديگر ايجاد چنين خوشه اي منجر به افزايش سرمايه گذاريها توسط دو بخش دولتي و خصوصي خواهد شد .
به هرحال اكنون كه خراسان به تدريج با تكيه به دانش بومي و توانايي صنعتگران خود، حركت پرشتابي را در مسير توسعه صنعت خودروسازي و صنايع وابسته آغاز كرده است، به نظر مي رسد متوليان بايد با آسيب شناسي چالشها، تهديدها را به فرصت تبديل كرده و با برنامه ريزي و اتخاذ تمهيدات لازم، بستر مناسبي را براي جهش بيشتر اين صنعت مادر فراهم سازند.
بدون شك توجه بيشتر به اين مقوله مي تواند كشور را از واردات انواع قطعه كه گفته مي شود سالانه براي آن سه تا پنج ميليارد دلار هزينه مي شود، خودكفا سازد.
در اين راه ارتقاي تكنولوژي و استفاده از دانش روز، گسترش واحدهاي تحقيق و توسعه، ترغيب بخش خصوصي به سرمايه گذاري بيشتر، اعمال مقررات سختگيرانه در كنترل كيفيت، ادغام واحدهاي كوچك و... مي تواند راه رسيدن به اين هدف را كوتاهتر كند.

آموزش كارشناسان حمل و نقل بين المللي افغانستان در مشهد

خراسان امروز: به دنبال توافقهاي به عمل آمده در نشستهاي مرزي ايران و افغانستان و در راستاي ارتقاي سطح همكاريهاي حمل و نقلي بين دو كشور و اتخاذ وحدت رويه در امور تشريفات مرزي با استفاده از استانداردهاي بين المللي، يك دوره آموزش 40 ساعته با حضور تعدادي از كارشناسان وزارت ترانسپورت و هوانوردي افغانستان در مشهد مقدس برگزار شد.
در اين دوره آموزشي كارشناسان مربوط با سرفصلهاي آموزشي شامل سازمانها و كنوانسيونهاي حمل و نقل بين المللي، ايمني و ترافيك، مهار و بسته بندي، ترانزيت، حمل كالاي خطرناك، قراردادها و اسناد حمل و نقل بين المللي و كنوانسيون تير و CMR به صورت كاربردي آشنا شدند.
در طي اقامت كارشناسان افغاني در كشورمان آنان از بندر چابهار و پايانه مرزي سرخس بازديد و از نزديك در جريان قابليتها و نيز امكانات و تجهيزات محور ترانزيتي شرق كشور كه نقش بسزايي در حمل كالاهاي ترانزيتي افغانستان دارد، قرار گرفتند.

رئيس كميسيون حمل و نقل شوراي شهر خبر داد؛ انجام مذاكرات جديد براي ورود تاكسي ون به مشهد

رئيس كميسيون حمل و نقل و خدمات شهري شوراي شهر مشهد از انجام مذاكراتي جديد با يك شركت خصوصي براي وارد نمودن تاكسي ون به اين شهر خبر داد.
سيد كمال سرويها در گفتگو با ايسنا، با بيان اين مطلب افزود: حدود يك ماه پيش با يك شركت تهراني در اين خصوص مذاكراتي را انجام داده ايم و اين شركت قول داده تا مشكلات و مسائل مربوط به اجراي اين طرح را پيگيري و حل نمايد.
وي با اشاره به اين كه شوراي شهر مشهد در مذاكرات خود تأكيد كرده، يك نمونه از خودرويي كه قرار است مورد استفاده قرار گيرد حتماً در مشهد به تأييد كارشناسان مربوط برسد، گفت: به لحاظ اين كه خودروها قرار است سالها در اين شهر مورد استفاده قرار گيرد و براي مكانهايي از جمله مدارس، ادارات، فرودگاه استفاده شود، انجام بررسيهايي از جمله نوع سوخت، رنگ و كارخانه سازنده ضروري است.
وي در عين حال، استفاده از تاكسي ون را با توجه به بهره گيري تمام كلانشهرهاي دنيا از اين خودروها براي جابه جاييهاي درون شهري مفيد دانست.
شوراي شهر مشهد در مصوبه حدود 2 سال قبل خود، طرحي را تصويب كرد كه به موجب آن، استفاده از تاكسيهاي ون براي جابه جايي مسافران درون شهري اين شهر مورد استفاده قرار گيرد، ولي اين طرح به دليل مشكلاتي هنوز اجرايي نشده است.

مقاوم سازي 50هزار واحد مسكوني در خراسان رضوي

سبزوار - خبرنگار قدس: 50 هزار واحد مسكوني از آغازطرح مقاوم سازي مسكن روستايي تاكنون در استان خراسان رضوي مقاوم سازي شده است.
مدير كل بنياد مسكن انقلاب اسلامي استان خراسان رضوي با اعلام اين خبر به خبرنگار ما در سبزوار گفت: طرح مقاوم سازي مسكن از سال 84 از سوي دولت ابلاغ شد و طبق اين طرح بايد سالانه 200 هزار واحد مسكوني در كشور مقاوم سازي شود.
مهندس شوكتيان افزود: سهميه خراسان رضوي درسال 84 حدود 16 هزار واحد مسكوني بود و سهميه سال 85 نيز 15 هزار و 720 واحد و سال 86 نيز 16 هزار واحد مسكوني روستايي بود كه سهميه سالهاي 84 85 به طور صد در صد جذب شد و بالغ بر 13 هزار واحد مسكوني در روستاها پايان كار دريافت كردند.
وي با بيان اينكه با اجراي اين طرحها، روستاهاي استان به كارگاه ساختماني تبديل شده بود، تصريح كرد: رئيس جمهور در سال 86 با توجه به موفقيت بنياد مسكن در اجراي طرح مقاوم سازي، سهميه را از 200 هزار واحد به 300 هزار واحد مسكوني روستايي افزايش داد كه از اين مقدار 16 هزار واحد مسكوني به صورت قطعي و چهار هزار واحد به صورت شناور سهميه خراسان است.
مدير كل بنياد مسكن انقلاب اسلامي خراسان رضوي با اشاره به حل مشكل پيش آمده در پرداخت تسهيلات از سوي بانكها گفت: از سهميه امسال هشت هزار و 800 واحد با متقاضيان ساخت مسكن انعقاد و قرارداد شده و 6 هزار و 700 مورد وارد جذب تسهيلات شده است.
شوكتيان اظهار داشت: سهميه شهرستان سبزوار از طرح مقاوم سازي مسكن تاكنون پنج هزار واحد بوده كه سهميه امسال اين شهرستان سه هزار و 700 واحد مسكوني مي باشد كه اميدواريم با حمايت مسؤولان و مردم اين تعداد واحد مسكوني در سطح روستاهاي سبزوار ساخته شود.

معاون عمران بنياد مسكن: روستاييان در طرحهاي هادي مشاركت كنند

بجنورد- خبرنگار قدس: با حضور استاندار خراسان شمالي طرح هادي شهر ايور افتتاح شد.
معاون عمران روستايي بنياد مسكن انقلاب اسلامي خراسان شمالي گفت: بنياد مسكن انقلاب اسلامي براساس وظايف مندرج در ماده 7 اساسنامه قانوني اقدام به تهيه و اجراي طرحهاي هادي از سال 62 نموده و از زمان شروع تاكنون براي تعداد قابل توجهي از روستاهاي كشور اين طرح تهيه شده است.
كلانتري به هدفهاي اجراي اين طرح اشاره كرد و ادامه داد: اساس اجراي طرح هادي در روستاها مشاركت مردم مي باشد و مردم بايد در حفظ و نگهداري امكانات موجود در روستاها كوشا باشند.
وي در زمينه اجراي طرح هادي شهر ايور خاطرنشان كرد: اين طرح با اعتباري افزون بر 2 ميليارد و 670 ميليون ريال اجرا شد.
سرپرست بنياد مسكن جاجرم نيز در اين مراسم از جمله اقدامهاي بنياد مسكن جاجرم در ايور را اعطاي 194 فقره تسهيلات طرح ويژه بهسازي و نوسازي مسكن روستايي با اعتباري بيش از 10 ميليارد و 693 ميليون ريال ذكر كرد.

بهره برداري از راه روستايي رزگ- بايگ تربت حيدريه

خراسان امروز: رئيس اداره راه و ترابري تربت حيدريه گفت: بهره برداري از راه ارتباطي روستاي رزگ به جاده بايگ در خرداد ماه آغاز شده است.
جواد پورعلي افزود: اين جاده به طول 7 كيلومتر براي دسترسي راحت تر مردم روستاي رزگ به شهر بايگ و مركز شهرستان ايجاد شده است.
وي افزود: براي احداث اين جاده 4/2 ميليارد ريال هزينه شده است.
به گفته پورعلي روستاي رزگ 117 خانوار و 463 نفر جمعيت دارد.

بازديد نماينده مردم تربت جام از دانشگاه آزاد اسلامي

صالح آباد - خبرنگار قدس: نماينده مردم تربت جام در مجلس شوراي اسلامي با حضور در جمع صميمي دانشجويان از دانشگاه آزاد اسلامي اين شهرستان بازديد كرد.دكتر غلامرضا اسداللهي ضمن گفتگو با دانشجويان سؤالاتي در خصوص نحوه و كيفيت ارائه خدمات رساني در اين واحد دانشگاهي مطرح كرد.

طي 3 ماه اول امسال انجام شد؛ صدور 163 ميليون دلار كالاي صنعتي معدني از خراسان رضوي

خراسان امروز: 159 هزار تن كالاي صنعتي به ارزش 163 ميليون دلار طي سه ماه اول امسال از گمركات خراسان رضوي به خارج صادر شد.
اين خبر را رئيس اداره اقتصادي و بازرگاني سازمان صنايع و معادن خراسان رضوي اعلام كرد و افزود: گروه صنعتي كالاهاي صادر شده شامل صنايع غذايي، مواد شوينده و پاك كننده، انواع دارو، محصولات شيميايي، محصولات پتروشيمي، محصولات پلاستيكي و ملامين، تاير و تيوب و صنايع سلولزي، معدني، فلزي، نساجي و پوشاك، محصولات چرمي و غيرچرمي، صنايع الكتريكي، محصولات پايه نفتي، انواع خودرو و قطعات دستي مي باشد.
هراتي زاده مجموع ارزش صادرات غير نفتي انجام شده در سه ماهه منتهي به تيرماه امسال از گمركات استان را 188 ميليون دلار عنوان كرد و گفت: از اين ميزان صادرات 86/7 درصد به كالاهاي صنعتي و معدني اختصاص دارد.
مهمترين اقلام صنعتي صادراتي شامل رنگ، پوست، سالامبور، فرش، شيشه و آيينه، آب ميوه، كنسانتره و شكلات، مصنوعات فلزي، كاشي و سراميك مي باشد كه نسبت به مدت مشابه سال گذشته از رشدي معادل 25 تا 65 درصد برخوردار بوده است.

113 پروانه بهره برداري صنعتي در خراسان رضوي صادر شد

خراسان امروز: طي سه ماهه اول سالجاري 113 پروانه بهره برداري صنعتي با بيش از 4 هزار و 68 ميليارد ريال سرمايه گذاري براي بخش خصوصي در خراسان رضوي صادر شده است.
رئيس اداره خدمات صنعتي سازمان صنايع و معادن خراسان رضوي با اعلام اين خبر افزود: طرحهاي فوق شامل صنايع غذايي، شيميايي، فلزي و غيرفلزي، لاستيك و پلاستيك، ماشين سازي و تجهيزات، نساجي و چرم خودرو و نيرو محركه مي باشد كه در شهرستانهاي مشهد، نيشابور، تربت حيدريه، تربت جام، تايباد، درگز، سبزوار، قوچان، كاشمر، گناباد، سرخس، مه ولات، چناران و بردسكن به بهره برداري رسيده است به گفته مهندس ابراهيم ناصري در قالب اين طرح ها براي 1712 نفر به طور مستقيم شغل ايجاد شده است.

يك مسؤول خراسان شمالي: بخشهاي اجرايي شبكه تعاون روستايي با كمبود نيروي متخصص رو به روست

بجنورد- خبرنگار قدس: مدير سازمان تعاون روستايي خراسان شمالي، گفت: 55 درصد از بخشهاي اجرايي شبكه تعاون روستايي در سطح استان و شهرستانهاي تابعه با كمبود نيروي متخصص رو به روست.
محمد حسين الهياري اظهار داشت: هم اكنون با توجه به كمبود نيروي متخصص در برخي از بخشهاي اجرايي شبكه تعاون روستايي، تمامي فعاليت اجرايي اين شبكه در سطح استان برعهده 45 درصد نيروي انساني تحت اختيار اين مجموعه انجام مي شود.
وي خاطرنشان كرد: هر ساله عملكرد شبكه تعاون روستايي استان مورد ارزيابي قرار مي گيرد و اين در حالي است كه با توجه به در اختيار نداشتن كارشناس مربوط نمي توان يك ارزيابي تخصصي از مجموعه فعاليتهاي اقتصادي اين شبكه انجام داد.

كلنگ زني 50 واحد مسكوني ويژه معلولان و محرومان در سبزوار

سبزوار - خبرنگار قدس: ساخت 50 واحد مسكوني ويژه محرومان و معلولان بهزيستي شهرستان سبزوار به مناسبت ميلاد حضرت علي(ع) آغاز شد.
رئيس اداره بهزيستي سبزوار در مراسم كلنگ زني اين واحد هاي مسكوني گفت: اين واحدها توسط مؤسسه خيريه مسكن سازان محرومان تحت پوشش بهزيستي در متراژ 210 تا 250 متري در دو طبقه ساخته مي شود. محمد حسين هادوي فر افزود: اين واحدها به خانواده هاي بي سرپرست و يا معلول تحويل داده مي شود.
يك مقام مسؤول نيز گفت: طي دو سال گذشته بهزيستي سبزوار با همكاري مسؤولان ذيربط اقدامهاي خوبي براي ارائه خدمات به مددجويان تحت پوشش انجام داده است.
وي بر همكاري موسسات خيريه براي رفع مشكلات محرومان جامعه تأكيد كرد و افزود: اميدواريم مسؤولان دستگاههاي اجرايي شهرستان نيز در اين خصوص يار و مددكار محرومان و متوليان امر باشند.

اعتبارات شهر درق افزايش مي يابد

بجنورد- خبرنگار قدس: استاندار خراسان شمالي در نشست اعضاي شوراي اسلامي شهر و شهردار درق اظهار داشت: نگاه مسؤولان استان به شهر درق نگاه ويژه اي است، بنابراين اختصاص اعتبارات به اين شهر دو برابر شهرهاي هم رديف خواهد شد.
مهندس جهانبخش گفت: اگر چه تمام شهرهاي تازه تأسيس مشكلاتي دارند، اما اميدواريم با تلاش و پيگيري مسؤولان شهرستان بتوانيم مشكلات را به حداقل برسانيم.

37 ميليون دلار سرمايه گذاري خارجي در صنعت و معدن خراسان رضوي

خراسان امروز: از ابتداي برنامه چهارم توسعه تاكنون با صدور مجوز 37 ميليون و 199 هزار دلار سرمايه گذاري خارجي در 27 واحد و طرح صنعتي و معدني خراسان رضوي موافقت شده است.
رئيس اداره اقتصادي و بازرگاني سازمان صنايع و معادن خراسان رضوي با اعلام اين خبر افزود: زمينه توليد واحدهاي فوق شامل صنايع غذايي، شيميايي، نساجي و چرم، برق و الكترونيك، كاني غيرفلزي، قطعات خودرو و معادن مي باشد كه با مشاركت سرمايه خارجي در شهرستانهاي مشهد، نيشابور و جغتاي به انجام خواهد رسيد.
مهندس هادي هراتي زاده در تشريح وضعيت سرمايه گذاري خارجي در بخش صنعت و معدن استان گفت: ميانگين مشاركت طرف خارجي در سرمايه گذاري واحدهاي صنعتي فوق 70 درصد بوده كه سرمايه گذاراني از كشورهاي آلمان، اسپانيا، دانمارك، تايوان، امارات، چين، پاكستان و افغانستان در آنها مشاركت داشته اند.
وي از افزايش چشمگير سرمايه گذاري خارجي در سال 86 خبر داد و گفت: تنها در سال گذشته مجوز 16/5 ميليون دلار ورود سرمايه خارجي به خراسان رضوي براي طرحهاي صنعتي و معدني استان صادر شده كه در مقايسه با سال 85 از افزايش 272 درصدي برخوردار است.

ابدال آباد؛ بهشت تربت جام

خراسان امروز: «ابدال آباد» منطقه اي ييلاقي و كوهستاني واقع در 110 كيلومتري شرق مشهد و 45 كيلومتري غرب تربت جام، به دليل جاذبه هاي فراوان پذيراي خيل عظيمي از گردشگران و مسافران است.
اين منطقه كه به بهشت تربت جام مشهور است، با پيگيريها و گزارشهاي روزنامه قدس و تلاش مسؤولان محلي اخيراً به عنوان روستاي هدف و نمونه گردشگري انتخاب شده است.
 يکشنبه 30 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: قدس]
[مشاهده در: www.qudsdaily.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 477]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن