تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):سخن طیب و پاکیزه را از هر که گفت بگیرید،‌ اگر چه او خود،‌ بدان عمل ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815292642




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مروري بر تحولات هفته گذشته در ارمنستان


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: مروري بر تحولات هفته گذشته در ارمنستان
ايروان / واحد مركزي خبر / سياسي 1387/04/29

يكي از مهمترين رويدادهاي هفته گذشته در ارمنستان برگزاري جشنواره بين المللي فيلم زرد آلوي طلايي ارمنستان بود كه تقريبا همه رويدادهاي سياسي اين كشور را تحت الشعاع قرار داد.
در پنجمين جشنواره بين المللي فيلم زرد آلوي طلايي ارمنستان كه از روز بيست و سوم تير آغاز شد و روز يكشنبه سي ام تير به كار خود پايان خواهد داد دهها سينماگر مطرح از كشورهاي مختلف از جمله جمهوري اسلامي ايران حضور داشتند.
شايان ذكر است در چارچوب اين جشنواره فيلم هاي انتهاي زمين به كارگرداني ابوالفضل صفاري و سيانوزه اثر رخساره قاتم مقامي از ايران با استقبال خوب تماشاچيان برخودار شدند.
در چارچوب اين جشنواره همچنين چند فيلم از داريوش مهرجويي به نمايش درآمد.
مهرجويي به عنوان رييس هيات داوران بخش فيلم هاي غير مستند و زاون قوكاسيان مستند ساز ايراني به عنوان عضو هيات داوران فيلم هاي مستند اين جشنواره در آن حضور داشتند.
در جشنواره زرد الوي طلايي ارمنستان سينماگران تركيه نيز حضور داشتند. امري كه توجه محافل سياسي ارمنستان را برانگيخت ،چرا كه در هفته گذشته موضوع عادي سازي روابط تركيه و ارمنستان يكي از مهمترين موضوعاتي بود كه مورد توجه سياستمداران ، انديشمندان و اقشار مختلف جامعه ارمنستان قرار گرفت.
بحث بر سر اين موضوع البته از دو هفته قبل زماني كه سرژ سركسيان رييس جمهور ارمنستان پيشنهاد عادي سازي روابط تركيه و ارمنستان را بدون هيچ پيش شرطي و با دعوت از عبداالله گل رييس جمهور تركيه براي سفر به ارمنستان اعلام كرد ، آغاز شد.
اين موضوع ظاهرا به حدي مهم است كه در ديدار هفته گذشته ادوارد نعلبنديان وزير امور خارجه ارمنستان و كانداليزا رايس وزير امور خارجه امريكا در واشنگتن مورد بررسي قرار گرفت.
گفتني است تركيه و ارمنستان به عنوان دو كشور همسايه از بدو استقلال ارمنستان بخاطر برخي مسايل سياسي و تاريخي از جمله اختلاف بر سر موضوع قتل عام ارامنه در سال 1915 بدست دولت تركيه عثماني داراي هيچگونه رابطه اي نيستند.
اين در حالي است كه انديشمندان ارمنستان هفته گذشته در نشست بررسي موضوع عادي سازي روابط تركيه و ارمنستان بار ديگر بر ضرورت گسترش همكاري هاي سياسي ، اقتصادي و فرهنگي با ايران تاكيد كردند.
آنها همچنين از دولت جمهوري اسلامي ايران بخاطر توجه ويژه اش به حفظ و مرمت بناهاي مذهبي كليه اديان و بويژه مسيحيان قدرداني كردند.
اما بايد گفت باوجود تحولات فرهنگي قابل توجه در ارمنستان تحولات اقتصادي و سياسي اين كشور در هفته گذشته چندان رضايت بخش نبود.
دفتر بانك جهاني در ايروان پايتخت ارمنستان هفته گذشته از كاهش رشد اقتصادي اين كشور در سال جاري ميلادي (2008 ) تا حدود نه مميز هشت دهم درصد در برابر سيزده درصد سال گذشته حدود سه درصد كاهش نشان مي دهد .
و دست آخراينكه مدير كل شركت گاز ((هاي روس گاز آرد)) ارمنستان از تصميم شركت ((گاز پروم روسيه)) مبني بر افزايش قيمت گاز صادراتي اين كشور به ارمنستان خبر داد.
از سوي ديگر نيروهاي مخالف دولت ارمنستان در هفته گذشته ترجيح دادند بجاي تماشاي فيلم هاي جشنواره زرد آلوي طلايي ارمنستان به مبارزه ضد دولتي خود به شكل تحصن در يكي از خيابان هاي مركزي شهر ايروان پايتخت ارمنستان ادامه دهند.
از جمله درخواست اين نيروها ، آزادي افرادي است كه به خاطر شركت در وقايع خونين سال گذشته ايروان به علت تظاهرات در اعتراض به نتايج انتخابات رياست جمهوري دستگير شدند.
گفتني است در درگيري ميان نيروهاي پليس و معترضان به نتيجه انتخابات رياست جمهور ارمنستان در اسفند سال گذشته ده نفر كشته و دهها نفر زخمي و يا دستگير شدند.
كد: 177 /257
 شنبه 29 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 125]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن