تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هیچ تهیدستی سخت تر از نادانی و هیچ مالی سودمندتر از عقل نیست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821221283




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پيشنهاد به مجيدي براي ساخت فيلم المپيك لندن


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: پيشنهاد به مجيدي براي ساخت فيلم المپيك لندن


چهره‌ها- گروه ورزشي:
سال ۲۰۰۶ بود كه شهرداري پكن از ۵ كارگردان براي ساخت فيلم‌هاي كوتاه درباره داستان‌هاي مرتبط با زندگي مردم چين و آمادگي آنها براي المپيك ۲۰۰۸ دعوت كرد.

مجيد مجيدي از ايران، تورناتوره كارگردان بزرگ ايتاليايي، پاتريك لكونته از فرانسه، داري گودريچ از انگليس و آندرولا واي‌كونگ از هنگ‌كنگ فيلمساز‌هايي بودند كه فيلم‌هاي ۵ دقيقه‌اي را توليد كردند. داستان فيلم مجيدي اما روايت نام‌آشناي سينماي اوست.

بازيگران فيلم «رنگ‌ها به پرواز درمي‌آيند» بچه‌ها هستند. كودكاني كه آرزوهاي خود را روي بادكنك‌هاي رنگارنگ مي‌نويسند و سوار بر دوچرخه در كوچه‌ها و خيابان‌ها در حالي كه بادكنك‌ها را در دست دارند، ركاب مي‌زنند.

در سكانس پاياني فيلم صدها كودك و نوجوان در حالي كه بادكنك‌ها را در رنگ‌هاي شاد آبي، قرمز، سبز، زرد و ... در دست دارند در اجتماعي رنگارنگ، بادكنك‌ها را در آسمان شهر رها مي‌كنند.

در صحنه پاياني و در آسمان آبي پكن، حلقه‌هاي المپيك از آرزوهاي رنگي بچه‌ها تشكيل مي‌شود. به خاطر همين حس سادگي و زيباشناسانه بود كه در آيين تجليل از كارگرداناني كه فيلم المپيك را ساخته‌اند، لوح تقدير و نشان زرين استاديوم آشيانه پرنده (محل برگزاري افتتاحيه المپيك) به مجيد مجيدي تعلق گرفت.

سينماي ايران در المپيك پكن

در حالي كه كمتر از ۲۰ روز به آغاز رقابت‌هاي المپيك پكن مانده است، مجيد مجيدي فيلم خود در مورد المپيك پكن را در ديدار با خبرنگاران ورزشي به نمايش گذاشت.

در ابتداي اين جلسه، مجيد مجيدي توضيحاتي در خصوص تهيه اين فيلم ارائه كرد و گفت: «دو سال پيش ۵ كارگردان از سه كشور اروپايي و ۲ كشور آسيايي براي تهيه ۵ فيلم كوتاه در ارتباط با بازي‌هاي المپيك پكن انتخاب شدند كه مسئوليت تهيه اين فيلم به من سپرده شد. ۳ سفر تحقيقاتي، تهيه فيلمنامه و ديگر امور فيلم در مدت ۳ ماه انجام شد.»

وي اظهار داشت: «مسئولين كشور چين، كليه امكانات لازم و كادر فني را در اختيارم قرار دادند و اين فيلم طي مراسمي در پكن نمايش داده شد. طي نظرخواهي به عمل آمده در بين فيلم‌هاي ديگر به عنوان فيلم برتر شناخته شد و در حال حاضر در شبكه‌هاي مختلف جهاني نمايش داده مي‌شود.»

مجيدي افزود: «اين فيلم پيام صلح و دوستي و اميد به زندگي را به عموم مي‌رساند و رنگ‌ها در اين فيلم بيانگر و نماد ارزش‌هاي مختلف است.»

كارگردان ايراني امكانات حرفه‌اي اين فيلم ۵ دقيقه‌اي را به اندازه همه امكانات سينماي ايران دانست و گفت: «در تمام سطوح امكانات حرفه‌اي در اختيار ما گذاشته شد. توليد اين فيلم ۱۱ روز طول كشيد و از ميان ۱۱ روز تصويربرداري، تنها طبق قرار قبلي 5 دقيقه از آن نهايي شد.»

وي افزود: «گروه توليد حدود ۱۵۰ نفر بودند كه در مقايسه با ساخت يك فيلم سينمايي بلند در ايران كه عوامل آن حدود ۳۰ نفر هستند، نشان‌دهنده اهميت اين موضوع نزد مسئولين برگزاري مسابقه المپيك است.»

مجيد مجيدي با اشاره به اينكه در فيلم به شعار و اهداف منشور المپيك توجه داشته است، تصريح كرد: «اهداف المپيك را بررسي كرديم و در تحقيقات به آنها توجه داشتيم. ضمن اينكه در فيلم شعارهايي مثل اميد، شادابي، تلاش و يگانگي وجود دارد. ما يك كار ديگر البته با امكاناتي كمتر در حوزه ورزش داشته‌ايم. فيلم المپيك در كمپ در واقع در مورد تلاش بچه‌ها در يك كمپ مرزي در افغانستان است. شما در فيلم مي‌بينيد كه چطور در اردوگاهي كه هر روز تعدادي كودك به دليل گرسنگي و سرما جان خود را از دست مي‌دهند، چگونه تلاش و شادابي و حس مسابقه دادن وجود دارد. بيشتر به دنبال نمايان كردن اين مسئله بودم.»

مجيدي از پيشنهاد برگزاركنندگان المپيك لندن براي ساخت يك فيلم خبر داد و گفت: «در اين مورد پيشنهادهايي شده است. اين فيلم واقعاً وقت من را گرفت. ۶، ۷ ماه درگير اين كار بودم. ۳ تا سفر رفتم كه ۲ سفر آن تحقيقي بود. براي يك كار ۵ دقيقه‌اي اين همه زمان واقعاً وقت‌گير است.با توجه به اين شرايط فكر نمي‌كنم در پروژه‌اي در اين سطح دوباره كار كنم.»

اين كارگردان بزرگ ايراني با اشاره به ساخت اين فيلم و نمايش آن از شبكه‌هاي خارجي در پايان گفت: «مهم حضور سينماي ايران و فيلم ايران در المپيك است.»

تاريخ درج: 29 تير 1387 ساعت 18:31 تاريخ تاييد: 29 تير 1387 ساعت 19:10 تاريخ به روز رساني: 29 تير 1387 ساعت 19:09
 شنبه 29 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 273]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن