تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):خداوند اجابت دعاى مؤمن را به شوق (شنيدن) دعايش به تأخير مى اندازد و مى گويد: «صداي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804755664




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

يك استاد دانشگاه: گشايش دفتر حفاظت منافع آمريكا در تهران موازنه قدرت را در منطقه به وجود مي آورد


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: يك استاد دانشگاه: گشايش دفتر حفاظت منافع آمريكا در تهران موازنه قدرت را در منطقه به وجود مي آورد
تهران – خبرگزاري ايسكانيوز: يك استاد دانشگاه گفت: گشايش دفتر حفاظت منافع آمريكا در تهران تحولاتي در نوع نگرش مقامات آمريكايي نسبت به اساس روابطش با ايران را نشان مي دهد كه مي تواند قدم مثبتي باشد و موازنه قدرت را در منطقه به وجود آورد.
محمد حيدري روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران "ايسكانيوز"، در خصوص تاريخچه روابط ايران و آمريكا از ابتدا اظهار داشت: رابطه ايران و آمريكا داراي يك جنبه تاريخي پيچيده و فراز و نشيب هاي زيادي بوده است.
وي تصريح كرد: بعد از انقلاب اسلامي ايران، ابتدا آمريكا رابطه خود را با ايران قطع كرد و به طور طبيعي اين كشور بايد دوباره براي ايجاد روابط با ايران پيش قدم شود.
حيدري خاطر نشان كرد: از بعد از انقلاب اسلامي ايران تاكنون مقاطع مختلفي وجود داشته كه آمريكايي ها براي ايجاد رابطه پيشگام بوده اند كه اوج اين تقاضا به دوران جنگ تحميلي و مساله مك فارلين بر مي گردد.
وي ادامه داد: مساله مك فارلين به عدم پذيرش از سوي ايران منجر شد و پس از آن نيز در دوران كلينتون، وي صراحتا از ايران به علت رويداد كودتاي 28 مرداد عذر خواهي كرد كه اين موضوع مي توانست گامي مثبت در ايجاد رابطه ميان دو كشور باشد.
اين استاد دانشگاه در خصوص ديپلماسي آمريكا در زمان رياست جمهوري بوش در ارتباط با ايران تصريح كرد: در دوران بوش نيز اظهار تمايل آمريكا به ايران به دليل حل و فصل مسائل افغانستان و عراق مطرح شد. كشور آمريكا با توجه به نقش ايران و نفوذ گسترده اين كشور در عراق با اظهار ناتواني از برقراري امنيت در عراق به سمت ايران متمايل شد.
وي تاكيد كرد: تاكنون سه دوره مذاكره ميان ايران و آمريكا صورت گرفته و نتايجي را هم در بر داشته است.روابط اقتصادي، تجاري، بازرگاني و نفتي همواره ميان دو كشور بوده و شركت هاي تجاري و بازرگاني و آمريكا با كمپاي بزرگ آن كشور بدون توجه به قطعنامه هاي شوراي امنيت عليه سازمان ملل در مقاطع مختلف روابط بازرگاني و تجاري خود را با ايران داشتند.
حيدري خاطر نشان كرد: در مبحث ارتباطي ميان ايران و آمريكا، رفت و آمدهاي مردمي از ابتدا تاكنون وجود داشته و ديد و بازديدهاي اهل فرهنگ و دانشمندان مويد اين مساله است.
وي تصريح كرد: گشايش دفتر حفاظت منافع آمريكا در تهران قدم مثبتي در مسير كاهش تهديد و تنش عليه ايران ارزيابي شود مي تواند آغازي باشد در روند جديد صلح و ثبات در خاورميانه ولي هنوز اين تقاضا به صورت رسمي به ايران داده نشده است ولي اين پيشنهاد وجود دارد.
اين استاد دانشگاه با طرح اين موضوع كه مسوولان ايران بايد به طور مستقيم نسبت به اين پيشنهاد مثبت نگاه كنند گفت: بر اساس كنوانسيون ژنو در صورتي كه اين دفتر در تهران شروع به فعاليت كند ايران نيز بايد متقابلا در آمريكا دفتري تاسيس كند و اين موضوع نشان دهنده ذوب شدن يخ هاي روابط ميان دو كشور است.
وي ادامه داد: چنانچه روابط ايران و آمريكا مبتني بر اقدام متقابل و عدم مداخله آمريكا در امور ايران و توجه به منافع ايران در منطقه وجهان باشد مي تواند به صلح جهاني كمك كند. البته آمريكا بايد به نقش ايران در معادلات بين المللي و امنيت بين المللي توجه كند.
حيدري اظهار داشت: ارتباط دوباره ايران و آمريكا پارادايم جديدي را در مسائل خاورميانه و روابط بين المللي باز خواهد كرد كه منافع آن متوجه جهان اسلام و ديگر كشورهاي منطقه خواهد شد و تا حدودي چالش هاي ميان ايران و آمريكا فروكش خواهد كرد ولي طبيعتا ايران در اين راه طولاني تا بازگشايي اين دفتر در تهران با مشكلاتي مواجه خواهد بود و بايد در اين مسير با سياستي مدبرانه پيش رفت.
وي تصريح كرد: آمريكا در حل مسائل جهاني و مشكلات عراق و افغانستان عاجز و ناچار است كه با ايران به صورت مستقيم وارد گفت و گو شود و قصد دارد از توانمندي هاي ايران براي بهبود امنيت جهاني در اقصي نقاط دنيا استفاده كند.
اين استاد دانشگاه گفت: بايد توجه كرد كه نيات اصلي آمريكا از طرح اين موضوع چه بوده است و با توجه به نظرات رييس جمهور، ايران هيچ مشكلي در رابطه با رفت و آمد دانشمندان و دانشگاهيان آمريكا به اين كشور ندارد و بازگشايي اين دفتر همچنين مي تواند به صدور ويزا براي تسهيل رفت و آمد ايرانيان به آمريكا كمك كند./02/120
 شنبه 29 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 79]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن