تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):صدقه بجا، نيكوكارى، نيكى به پدر و مادر و صله رحم، بدبختى را به خوش بختى تبديل و...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815435918




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

يك تيم كاملا رئالي


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: يك تيم كاملا رئالي


فوتبال- كاپيتان اسبق رئال، سرمربي سابق اين تيم را به تيم ملي كشاند تا كاپيتان فعلي قوهاي سفيد مادريد دوباره به جمع ماتادورهاي قرمز‌پوش ملحق شود. اين مثلث مادريدي مي‌تواند به يك چند‌ضلعي تبديل شود.

فهرست دل‌بوسكه براي بازي ماه آينده با دانمارك مشخص مي‌كند سلطه سانتياگو‌برنابئو بر تيم ملي تا چه اندازه جدي است.

دل‌بوسكه در اولين كنفرانس مطبوعاتي‌اش گرايش شديد به رئال را رد كرد اما دعوت از رائول را هم نتوانست انكار كند تا گمانه‌زني‌هايي كه به دليل اصرار هيه‌رو و حضور او در تيم ملي صورت گرفته بود به نوعي تاييد شود. رسانه‌هاي اسپانيايي به‌خصوص روزنامه‌هاي دور‌از دربار معتقدند راهي را كه آراگونس با حمايت از بازيكنان 2 ايالت جدايي‌طلب كاتالونيا و باسك در پيش گرفته بود، با آمدن دل‌بوسكه به بن‌بست مطلق خواهد رسيد.

«حالا با آمدن مربي تازه، شايد درهاي تيم ملي فوتبال اسپانيا به روي پسر نيك سانتياگو برنابئو باز شود.»

اين اولين واكنش روزنامه ماركا چاپ مادريد در برابر انتخاب فدراسيون فوتبال اسپانيا بود. اين فدراسيون به‌طور رسمي ويسنته دل بوسكه سرمربي پيشين تيم فوتبال رئال مادريد را به‌عنوان سرمربي جديد تيم ملي اين كشور معرفي كرد تا او جاي لوييز آراگونس، سرمربي قبلي تيم ملي اسپانيا را روي نيمكت مربيگري اين تيم بگيرد.

ماركا براي ادعاي خود، دليلي تقريبا منطقي هم عنوان كرد: «مرد 57 ساله سالامانكايي، به‌جز رئال مادريد، هيچ تيم ديگري را نمي‌شناسد و طبيعي است كه كاپيتان تيم سابقش را به تيم جديدش دعوت كند.»

دل بوسكه در زمان جواني، بازي در تيم جوانان رئال، تيم دوم رئال و تيم اصلي رئال را تجربه كرد و در زمان مربيگري هم به جز يك فصل حضور ناموفق در بشيكتاش كه به خداحافظي او از اين تيم منجر شد، در هيچ تيم ديگري مربيگري نكرده است.

مطرح شدن او به‌عنوان سرمربي فقط حاصل يك اتفاق بود. وقتي جان توشاك نتوانست آنچه را كه مديران رئال مي‌خواستند، به دست بياورد، كنارش گذاشتند و با هدف به دست آوردن زمان براي پيدا كردن يك مربي نامدار ديگر، كمك‌مربي آن زمان رئال را روي نيمكت جابه‌جا كردند تا او موقتا هدايت تيم را بر عهده بگيرد. نتايج درخشان رئال در بازي‌هاي لاليگا، سران سانتياگو برنابئو را كه سخت در پي يك نام بزرگ بودند، سست كرد.

آنها وقتي كه نتايج رئال را ديدند، به ويسنته تا آخر فصل مهلت دادند و بعد هم هدايت تيم را به‌طور كامل به او سپردند. به اين صورت دل بوسكه روي نيمكت رئال تنها شد تا دست به كارهاي بزرگي بزند. تقريبا تمامي خريدهاي پر سر و صداي رئال در زمان مربيگري دل بوسكه صورت گرفت.

انتقال لوييز فيگو از بارسلونا به رئال (كه تا سال‌ها براي او دردسر درست كرد و سرانجام ستاره پرتغالي را راهي ليگ سري A ايتاليا كرد)، در اولين سال مربيگري مستقل اين مربي انجام شد. او اين خريد را بلافاصله پس از پشت سر گذاشتن 11 بازي موفق فصل قبل و قطعي شدن سرمربيگري‌اش در رئال انجام داد.

يك سال بعد، نوبت به بزرگترين خريد تاريخ فوتبال رسيد. رئال كه قهرماني در ليگ قهرمانان را نشانه رفته بود، براي آنكه به خواسته‌اش برسد، فوق ستاره يوونتوس و تيم ملي فرانسه را صيد كرد. زيدان كه در قبال 3 ميليون دلار از بوردو به يووه رفته بود، 5 سال بعد در حالي به رئال رفت كه نگاه دنيا متوجه او بود. 66 ميليون يورو رقمي نبود كه دنيا در برابر آن بي‌تفاوت بماند. دل بوسكه با كمك ستاره محجوب و فرانسوي‌اش به قهرماني در لاليگا و ليگ قهرمانان اروپا رسيد تا مشخص شود انتخابش كاملا درست بوده است.

آخرين خريد پيرمرد سالامانكايي، رونالدو بود كه البته به‌دليل اين خريد مورد شماتت فراواني قرار گرفت. بازيكن برزيلي، بعد از 2 فصل مصدوميت در اينتر، به رئال پيوست و البته نتوانست مانند روزهاي پرفروغ پي‌اس‌وي آيندهوون و بارسلونا درخششي خيره‌كننده داشته باشد.
البته رئال يك خريد ديگر هم در زمان دل‌بوسكه انجام داد: ديويد بكام. البته دل بوسكه ديگر فرصت نكرد بازي ستاره قهركرده با فرگوسن را در رئال از روي نيمكت ببيند.

حالا مرد 57 ساله فوتبال اسپانيا جايگزين پيرمرد 69 ساله شده است. او در آخرين تجربه مربيگري روي نيمكت يك تيم تركيه‌اي (بشيكتاش) نشست و جالب اينكه آراگونس كه تيم ملي را به دليل بي‌مهري مسئولان فدراسيون فوتبال اسپانيا رها كرده هم در حال حاضر مشغول همكاري با يك تيم باشگاهي تركيه‌اي (فنرباغچه) است. دل بوسكه معتقد است در رؤيايي‌ترين و بهترين شرايط، تيم ملي را پذيرفته و دقيقا همين نكته براي اهالي فوتبال در اسپانيا دغدغه ايجاد كرده است.

روزنامه آ اس در اين باره مي‌نويسد: «او رئال را در بدترين وضعيت و بحراني‌ترين شرايط تحويل گرفت و اتفاقا خوب هم كار كرد، اما اين بار داستان فرق مي‌كند. اسپانيا شيرين‌ترين روزهاي تاريخ فوتبالش را سپري مي‌كند و اگر قرار باشد او همان كارنامه‌اي را كه پس از قبول مربيگري تيم قهرمان ليگ تركيه به جا گذاشت، تحويل دهد، آن وقت اسپانيا دوباره بايد نيم قرن براي يك افتخار ديگر صبر كند.»

نكته مهم ديگر درباره اين مربي، علاقه‌اش به ستارگاني است كه سابقه بازي براي او دارند. رائول يكي از اين بازيكنان است كه حتي بحث حضور او در تيم ملي به اولين كنفرانس مطبوعاتي دل بوسكه هم راه پيدا كرد، اما دل بوسكه زرنگتر از آن بود كه بخواهد با پيش كشيدن اين مورد، اسير شود: «درها براي همه بازيكنان شايسته باز است.»

او در اولين قدم، عاقلانه‌ترين تصميم را مي‌گيرد؛ «اول بايد از آراگونس، تيمش و مديران فدراسيون فوتبال اسپانيا به‌دليل قهرماني تيم ملي كشورم تشكر كنم. من به تيم آراگونس وفادار مي‌مانم. سبكي را هم كه اسپانيا را به يكي از بزرگترين پيروزي‌ها در تاريخش رساند، حفظ مي‌كنم.»

اما با اين حال، دل بوسكه دوست دارد به تيم قهرمان، يكي دو ستاره را اضافه كند. ماركا مي‌نويسد: «رائول 31 ساله يكي از اين بازيكنان خواهد بود. او درك خوبي از رائول دارد و مي‌خواهد به‌دليل محبوبيت اين بازيكن، او را در اختيار داشته باشد.»

اولين آزمون دل بوسكه، بازي با دانمارك است كه يك ماه بعد برگزار خواهد شد.

تاريخ درج: 29 تير 1387 ساعت 13:44 تاريخ تاييد: 29 تير 1387 ساعت 13:55 تاريخ به روز رساني: 29 تير 1387 ساعت 13:55
 شنبه 29 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 75]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن