تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نـادانى، مايـه مرگ زندگان و دوام بدبختى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820430872




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

متكي و اردوغان تاكيد كردند:نهايي شدن تفاهمنامه دو كشور درپارس جنوبي/ انتقال گاز ايران به اروپا


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: متكي و اردوغان تاكيد كردند:نهايي شدن تفاهمنامه دو كشور درپارس جنوبي/ انتقال گاز ايران به اروپا
وزير امور خارجه جمهوري اسلامي ايران با اشاره به روند رو به رشد مناسبات ايران و تركيه بويژه در زمينه انرژي ، از طي مراحل نهايي تفاهم‌نامه‌هاي دو كشور درخصوص پروژه هاي پارس جنوبي خبرداد.

به گزارش خبرگزاري مهر، منوچهر متكي وزير امور خارجه جمهوري اسلامي ايران با رجب طيب اردوغان نخست وزير تركيه ديدار و پيرامون راه هاي تحكيم مناسبات دو جانبه منطقه بحث و تبادل نظر كرد.

متكي سلام هاي دكتر محمود احمدي نژاد و پرويز داوودي را ابلاغ كرد و افزود: خوشبختانه قطار مناسبات دو كشور روي ريل خود در وضعيت خوبي درحال حركت است، پروژه هاي انرژي ، گاز و نيروگاه برق در حال جريان است، تفاهمنامه هاي ذيربط در خصوص پروژه هاي پارس جنوبي آماده نهايي شدن است.

وزيرامور خارجه كشورمان در خصوص وضعيت انرژي و جايگاه آن در تحولات اقتصادي اظهارداشت: منابع انرژي و نياز هاي جديد به نفت، چشم اندازهاي آتي به توسعه در بخش هاي انرژي، يك امر بديهي و ضرورت اجتناب ناپذيراست.

متكي با اشاره به ديگر زمينه هاي همكاري در بخش هاي معدن، مواصلات، احداث پروژه هاي مشترك سرمايه گذاري در پرتو مزاياي ناشي ازاصل 44 قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران، ابراز اميدواري كرد مولفه هاي جديد، زمينه هاي ظرفيت سازي فيمابين را فراهم سازد.

وزيرامور خارجه كشورمان با تشريح وضعيت برنامه صلح آميز هسته اي اظهار داشت : ما روند مسائل منتهي به اجلاس ژنو را از لحاظ شكلي سازنده و مثبت مي دانيم و اميدواريم دراجلاس آقاي جليلي و آقاي سولانا و 1+5 نيز طرف ها جدي بوده وروند محتوايي باشد.

اردوغان با ابرازخرسندي از مناسبات دو كشور اظهار داشت: مناسبات درتمامي زمينه هاي سياسي ، اقتصادي و فرهنگي به طور ملموس و چشمگيري پيشرفت داشته است و سفر آتي آقاي دكتر احمدي نژاد مي تواند تحرك و روح جديدي بر مناسبات دو كشور اعطا نمايد.

نخست وزير تركيه با اشاره به رايزني ها پيرامون مناسبات دو كشور گفت: ما اميدواريم با اجراي پروژه هاي نيروگاهي و پالايشگاه شركت هاي ترك در ايران ، زمينه هاي روابط به صورت بارزي شكل گيرد . تركيه در پروژه هاي پيمانكاري پس از آمريكا و چين ، به لحاظ ظرفيت و كيفيت از جايگاه سومين كشور برخوردار است.

وي اضافه نمود: اين توان به همراه توان شركتهاي ايراني مي تواند ظرفيت لازم براي همكاريهاي چند جانبه در كشورهاي ثالث را فراهم سازد.

اردوغان با تاكيد بر خط انرژي تركيه و جمهوري اسلامي ايران اظهارداشت: ما تاكيد داريم كه خط انرژي - گاز بين ايران و تركيه و اروپا مي بايست به طور محوري دردستور كاردو كشور قرار گيرد.

نخست وزير تركيه در خصوص برنامه صلح آميز هسته اي ايران اظهارداشت: ما خرسنديم روند مذاكرات درارتباط با برنامه هسته اي ايران در حال شكل گيري است و ما از ابتدا به همه توصيه كرده ايم كه راه حل موضوع فقط گفتگو است.
 شنبه 29 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 117]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن