تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):منزلت مردم را در نزد ما، از اندازه روايتشان از ما بشناسيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816348371




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

جزئيات جديد از طرح تحول اقتصادياحمدي نژاد: بهترين شرايط 30 سال گذشته را داريم


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: جزئيات جديد از طرح تحول اقتصادياحمدي نژاد: بهترين شرايط 30 سال گذشته را داريم
قيمت نفت ديگر به پايين‌تر از 100 دلار نخواهد رسيدرييس‌جمهور در مصاحبه زنده تلويزيوني نظرات و ديدگاه‌هاي خود را در زمينه روند برنامه صلح‌آميز هسته‌اي، مباحث مهم در حوزه سياست داخلي و منطقه‌اي، شرايط مذاكره با آمريكا و همچنين طرح تحول بزرگ اقتصادي مطرح كرد و گفت: جمهوري اسلامي ايران امروز‌ در يكي از بهترين شرايط سياسي و بين‌المللي در سي سال اخير قرار دارد.


به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني دولت، محمود احمدي‌نژاد در اين مصاحبه تلويزيوني كه دوشنبه شب گذشته پس از خبر 21 شبكه اول انجام شد در پاسخ به سوالي درباره موضوع هسته‌اي ايران با اشاره به صف آرايي استكبار جهاني در مقابل ملت ايران گفت: در سي سال اخير، مهم‌ترين هدف برخي قدرت‌هاي استكباري، متوقف كردن ملت ايران بوده است؛ اما به فضل الهي و با هوشمندي و ايستادگي ملت و درايت رهبري عزيز انقلاب اسلامي در قضيه هسته‌اي چنان ايستادگي روي داد كه ابعاد و دستاوردهاي آن از حوادثي مانند ملي شدن صنعت نفت نيز صدها برابر بالاتر است.
رييس‌جمهور با اشاره به مذاكره و توافق پاريس در دولت گذشته گفت:‌ در توافق پاريس، همه حقوق كشورمان براي دسترسي به فن‌آوري صلح‌آميز هسته‌اي سلب شده بود.
رييس شوراي عالي امنيت ملي با بيان اينكه به دنبال تغيير مديريت هسته‌اي در دولت نهم، امروز روند برخورد با ايران در سطح جهان تغيير يافته و جهت‌گيري‌ها نيز عوض شده است، گفت:‌ تقريبا همه زورگويان و زياده‌طلبان جهاني در موضوع هسته‌اي متوجه بن بست مسير گذشته خود شده‌اند و اكنون تنها راه استفاده از ظرفيت‌هاي عظيم ايران، گفت‌وگو، تفاهم و پذيرفتن حقوق قطعي ملت ايران است.

آماده گفت‌وگو در شرايط عادلانه
رييس‌جمهور با تاكيد بر اينكه‌جمهوري اسلامي ايران غير از رژيم صهيونيستي كه آن را اساسا نامشروع و ضدانساني مي‌داند، با بقيه كشورها آماده گفت‌وگو در شرايط عادلانه است، تاكيد كرد: در شرايط برابر و عادلانه از گفت‌وگو استقبال مي‌كنيم.
رييس‌جمهور با ابراز خرسندي از استقبال گسترده ملت‌ها و دولت‌هاي مختلف از پيشنهادهاي ‌جمهوري اسلامي ايران در حل مسائل گوناگون جهاني، تصريح كرد: امسال نيز ابعاد مختلف پيشنهادهاي‌مان را در نشست سالانه سازمان ملل متحد در نيويورك تشريح خواهم كرد.
احمدي‌نژاد در ادامه گفت‌وگوي زنده تلويزيوني خود از شبكه اول سيما درباره پيغام‌ها، نامه‌ها و پيك‌هاي گوناگون از كشورهاي مختلف براي دريافت جزئيات پيشنهادهاي‌جمهوري اسلامي ايران در مناسبات جهاني، تصريح كرد: نمايندگان ملت‌ها و بسياري از دولت‌ها بر اين مساله اصرار مي‌كنند كه حرف‌هاي ايران، حرف دل آنها است و دوست داريم جزئيات آنها را بيشتر بدانيم.
رييس شوراي عالي امنيت ملي، با تاكيد بر اينكه اتخاذ موضع تدافعي در نهايت داراي ظرفيت خاص است، تاكيد كرد: نتيجه اتخاذ‌ موضع تدافعي به گونه‌اي است كه در نهايت بايد امتيازي به طرف مقابل داده شود. احمدي‌نژاد تغيير موضع تدافعي گذشته به مواضع فعال را مورد تاكيد قرار داد و تصريح كرد:‌ براي عوض شدن اين معادله، نياز به سياست فعال داريم و سياست فعال به اين معني است كه خطرها و فشارها را بايد تا حد ممكن از مرزهايمان دور كنيم. چنانچه بهترين نقطه براي اين تهديدها، فشارها و خطرها و انتقال آن به خانه حريف است.

مشكلات فراوان داخلي آمريكا
رييس‌جمهور در ادامه به انتخابات آينده رياست‌جمهوري آمريكا اشاره كرد و افزود: بر اساس همين سياست فعال‌ جمهوري اسلامي ايران، هر دولتي كه در آمريكا بر سركار بياييد، چاره‌اي ندارد كه دو اقدام اساسي را در سرلوحه كارهاي خود قرار دهد كه نخستين آن جمع كردن دايره دخالت‌هاي خود از بيرون از مرزهاي آمريكا و بردن آن به داخل خود آمريكا است. دومين كاري را كه دولت جديد آمريكا مجبور است در دستور كار خود قرار دهد، ايجاد تعاملي سازنده با ايران است. اين حرف فقط به يك عنوان سخن و تحليل صرف نيست؛ بلكه استدلالي محكم پشت سر آن است. ما حتي پيام‌هاي فراواني نيز در اين زمينه دريافت كرده‌ايم.
رييس‌جمهور در ادامه به مشكلات فراوان داخلي آمريكا در زمينه‌هاي اجتماعي و اقتصادي و... اشاره كرد و گفت: آنها با اتخاذ سياست‌هاي غلط، هزينه‌هاي فراواني را به ملت خودشان تحميل كرده و در واقع از جيب آنها برداشت كرده‌اند. امروز نيز اوضاع داخلي آمريكا به دليل همين مشكلات در حد انفجار است.

عظمت توان دفاعي ‌جمهوري اسلامي
احمدي‌نژاد با اشاره به مانور نظامي پيامبراعظم(ص) گفت: دشمن با كوچك‌ترين تحرك نيروهاي دفاعي كشورمان كه تنها بخشي از توان عظيم خود را به نمايش گذاشتند به شدت ‌ترسيد و از مواضع خود عقب‌نشيني كرد.
احمدي‌نژاد تاكيد كرد: قدرت دفاعي كشورمان به قدري فراوان و والا است كه تنها پرتاب چند موشك و نشان دادن قسمت كوچكي از عظمت توان دفاعي‌جمهوري اسلامي ايران، دشمنان را به شدت هراسان كرد.
وي در بخش ديگري از گفت‌وگوي زنده تلويزيوني خود با مردم درباره تحولات بازار جهاني نفت و ارتباط آن با طرح تحول اقتصادي دولت گفت: طراحي خارجي‌ها به صورتي شكل گرفت كه مديريت نفت ايران از روز نخست در اختيار مردم قرار نگرفت، به طوري كه ديگران بيشترين بهره‌برداري از نفت مردم ايران را مي‌كردند، حتي زماني كه نفت به اصطلاح ملي شد نيز در حقيقت ملي نبوده است.

رشد اقتصادي با افزايش قيمت نفت
وي گفت: رها شدن از چنين شرايطي و حذف اتكا به نفت سخت است. اما بهترين روش اين است كه درآمد حاصل از فروش نفت را براي توسعه كشور سرمايه‌گذاري كنيم. بايد درآمد فروش نفت را در اين زمينه صرف كنيم و از آن بخش نيز كه نمي‌فروشيم از طريق تبديل و فرآوري، ارزش افزوده بيشتري فراهم آوريم.
احمدي‌نژاد خاطرنشان كرد: درآمد ارزي فقط مصرف ارزي دارد و چنين درآمدي با مصرف خارجي و از طريق واردات به استفاده جامعه مي‌رسد، بنابراين بهترين حالت اين است كه از آن براي سرمايه‌گذاري‌ها استفاده شود.
وي درباره درآمد ارزي حاصل از فروش نفت گفت: در گذشته و به خصوص از سال 1380، دولت درآمد ارزي حاصل از فروش نفت را در اختيار بانك مركزي قرار مي‌داد و بانك نيز ارز حاصل را پس از فروش به ريال تبديل مي‌كرد كه با تلاش‌هايي كه صورت گرفت، اين روند سال گذشته به صفر رسيد و امسال نيز اين روند سير منفي دارد.
رييس‌جمهور آزاد شدن بخش مهمي از بودجه كشور از محل درآمدهاي حاصل از فروش نفت را به عنوان يكي از آثار اجراي طرح تحول اقتصادي برشمرد و با يادآوري اينكه با روند موجود بازار و برخي تهديدات توخالي قدرت‌هاي استكباري قيمت جهاني نفت باز هم افزايش خواهد يافت گفت: قيمت نفت ديگر به پايين‌تر از 100دلار نخواهد رسيد؛ چون عواملي كه دست‌اندركار بازار نفت هستند به راحتي نمي‌توانند چنين اقدامي را انجام دهند و چنين كاري موجب دگرگوني مناسبات اقتصادي جهان خواهد شد.
رييس‌جمهور با بيان اينكه دولت تلاش مي‌كند با اجراي طرح بزرگ تحول اقتصادي، سهم درآمدهاي نفتي را در بودجه نفتي كاهش داده و به صفر نزديك كند، افزود: با اين اقدام هم درآمدهاي نفتي در بخش‌هاي سرمايه‌گذاري و زيربنايي استفاده خواهد شد و هم اينكه يكي از عوامل اصلي توليد تورم كه ناشي از تبديل ارز به ريال است، حذف خواهد شد.
احمدي‌نژاد در پاسخ به سؤالي در خصوص اينكه وضع اقتصادي كشور با توجه به افزايش قيمت جهاني نفت و درآمدهاي نفتي چه تغييراتي داشته و درآمدهاي نفتي چه مي‌شود، گفت: اين طور نيست كه وضع اقتصادي كشور تغيير نكرده باشد؛ بلكه درآمدهاي نفتي در بخش‌هاي عمران و آباداني كشور هزينه مي‌شود و حجم اقتصادي و نرخ رشد اقتصادي كشور نيز افزايش مي‌يابد كه اين امري مطلوب و مفيد است.
رييس‌جمهور گفت: البته افزايش قيمت جهاني نفت آثار تورمي هم دارد كه قدرت خريد دو يا سه دهك پايين جمعيتي كه عمدتا قشرهاي آسيب‌پذير و محرومان جامعه هستند، را كاهش مي‌دهد؛ ولي اكثريت جامعه از رشد اقتصادي سود مي‌برند.
احمدي‌نژاد با بيان اينكه تورم باعث افزايش فاصله طبقاتي شده و برنامه‌هاي اقتصادي را دچار مشكل مي‌كند، تاكيد كرد: البته اين طور نيست كه درآمدهاي نفتي كه افزايش مي‌يابد به‌طور مستقيم وارد حساب دولت شده و دولت هر طور خواست آن را هزينه كند. چنانچه در مهر ماه سال گذشته كه ما از مجلس هفتم شوراي اسلامي براي واردات كالاهاي در معرض تورم جهاني، مبالغي را درخواست كرديم در نهايت تصويب نشد.

گلايه مجدد از مجلس هفتم
احمدي‌نژاد در ادامه اظهار كرد:
مهر ماه سال گذشته وزارت بازرگاني با رصد كردن وضعيت بازار جهاني به ويژه روند صعود قيمت مواد غذايي و روابط خارجي اقتصادي كشور را در پنجاه سال اخير مدل‌سازي كرده و منحني‌هاي آنرا‌ترسيم كرد كه در نتيجه نشان ‌داد كه تغييرات قيمت در سطح جهاني حداقل 80‌درصد و گاهي تا صد‌درصد به داخل كشور منتقل مي‌شود. وزارت بازرگاني با ارزيابي اطلاعات بازارهاي جهاني و اخذ نتيجه منحني‌ها هشدار داد كه پيش بيني مي‌شود قيمت مواد غذايي روند جهشي داشته باشد. از اين رو بايد براي خريد و واردات سريع مواد غذايي برنامه ريزي و منابع آن تامين شود تا كالاهايي مانند شكر، گندم و ذرت در كشور ذخيره‌سازي شود.
وي افزود: دوستان ما در مجلس هفتم ابتدا خواستار تشكيل يك كارگروه مشترك شدند كه طرح يا لايحه‌اي براي تامين هزينه اين موضوع ارائه شود كه در ادامه، لايحه دوميليارد دلاري براي واردات تنظيم شد كه با چانه‌زني كه با وزارت جهاد كشاورزي انجام دادم اين رقم به يك‌ميليارد و 200‌ميليون دلار كاهش يافت.
رييس‌جمهور ادامه داد: اما با توجه به اينكه در آستانه انتخابات مجلس شوراي اسلامي قرار داشتيم، مجلسي‌ها گفتند دولت بودجه سالانه را ارائه كند كه پس از تصويب آن، اين مبلغ اختصاص پيدا خواهد كرد. احمدي‌نژاد افزود: بعد از ارائه لايحه بودجه سال‌جاري و تصويب آن در بهمن ماه سال گذشته، مجلس دو فوريت درخواست يك‌ميليارد و 200‌ميليون دلاري را براي واردات كالاهاي اساسي و مواد غذايي رد كرد و در نهايت اين لايحه در مسير عادي قرار گرفت كه حتي بعدا از سوي اين مجلس اختصاص نيافت.
وي افزود: اما خوشبختانه با برنامه‌ريزي‌هايي كه قبل از آن شده بود تا حدودي توانستيم آثار ورودي تورم جهاني را به اقتصاد كشور كنترل كنيم؛ ولي بخشي از آن به ناچار به داخل منتقل شد و با توجه به اينكه هزينه واردات با توجه به افزايش قيمت‌هاي جهاني افزايش يافته است، براي واردات همان كالاهاي هدف‌گذاري شده در گذشته، امروز به 1500‌ميليارد تومان اعتبار بيشتر نياز داريم.
رييس‌جمهور تاكيد كرد: اين طور نيست كه درآمدهاي نفتي هر چقدر هم زياد شود مستقيم در اختيار دولت قرار‌گيرد، بلكه در چارچوب قانون بودجه و با نظارت مجلس شوراي اسلامي مي‌توانيم از آن استفاده كنيم وگرنه امكان برداشت مستقل دولت وجود نداشت؛ اما در كشورهاي اروپايي 70‌درصد درآمدهاي نفتي به جيب دولت مي‌رود.

اتفاقاتي خواهد افتاد
رييس‌جمهور در بخش ديگري از اين مصاحبه مستقيم تلويزيوني خود درباره احتمال مذاكره ايران با آمريكا گفت: مواضع ما روشن است، ما اهل گفت‌وگو هستيم و غير از رژيم صهيونيستي كه ذاتا جنايتكار است و اگر جنايت نكند موجوديتي نخواهد داشت، با هر كشوري بدون حد و مرز اما در شرايط عادلانه و احترام‌آميز، گفت‌وگو خواهيم كرد.
وي افزود: اگر آمريكا هم در شرايط عادلانه خواستار گفت‌وگو با‌ جمهوري اسلامي ايران باشد، از آن استقبال مي‌كنيم چنانچه هيچ‌كس نيز تاكنون آن را نفي نكرده است.
رييس‌جمهور گفت: در چند ماه آينده اتفاقاتي در جهان خواهد افتاد و ديگر هيچ كس نه تنها نمي‌تواند جايگاه ايران را ناديده بگيرد؛ بلكه هيچ كشوري نيز به ما بي نياز نخواهد بود.
احمدي‌نژاد با اشاره به اينكه‌جمهوري اسلامي ايران به اذعان دشمنان خود ابرقدرت منطقه‌اي است و با بيان اينكه هر حزبي كه در انتخابات رياست‌جمهوري آمريكا راي بياورد دو راهبرد پيش گفته شده را بايد برگزيند، خاطر نشان كرد: در اين خصوص‌ پيغام‌ها ي فراواني به ما رسيده است. ممكن است در آينده‌اي نزديك گفت‌وگوهايي در بخش‌هاي گوناگون با آمريكا اتفاق بيافتد. اگر رسانه‌هاي آمريكايي هم بخواهند اين موضوع را منفي جلوه دهند، اعلام مي‌كنيم كه اين گفت‌وگو منفي نيست.
دكتر احمدي‌نژاد ادامه داد: البته اين گفت‌وگوها در سطح دولت نيست بلكه در سطوح مختلفي ممكن است انجام شود.
رييس‌جمهور درباره تشكيل دفتر حافظ منافع آمريكا در ايران نيز گفت:‌ هنوز آنها در اين باره درخواستي نكرده‌اند؛ اما ا گر درخواست كنند با نگاه ارتباط بين ملت‌ها و به طور مثبت آن را بررسي مي‌كنيم. چرا كه از حضور مردم كشورهاي ديگر در ايران نگران نيستيم از حضور مردم خود نيز در كشورهاي ديگر نگراني نداريم. چرا كه ايراني‌ها هر جا مي‌روند حامل صلح و دوستي و محبت هستند.
وي افزود: در حدود 40 كشوري كه تاكنون به آنها سفر كرده‌ام، همگي ايراني‌ها را صاحب هويت انساني معرفي مي‌كنند و جايي نبوده كه از ايرانيان به بدي ياد كنند.

تصوير روشن طرح تحول
رييس‌جمهور در ادامه گفت‌وگوي مستقيم خود با شبكه اول سيما در پاسخ به اين سوال كه آيا طرح تحول اقتصادي دولت فقط در پرداخت يارانه به صورت مستقيم به مردم خلاصه مي‌شود يا خير، گفت: به گفته صاحبنظران، طرح تحول اقتصادي شامل مجموعه‌اي كامل و جامع است. احمدي‌نژاد هدفمند كردن يارانه‌ها را كاري درست در جهت ايجاد عدالت و رونق دادن به اقتصاد كشور دانست و افزود: اگر بخش‌هاي هفت‌گانه اين طرح، به موازات يكديگر عمل نشود آثار كل طرح از بين مي‌رود.
احمدي‌نژاد افزود: در حال حاضر در جلسات تخصصي همه مسائل طرح تحول اقتصادي به صورت موازي در حال بررسي است و اگر بخشي از اين طرح اجرا نشود، ديگر بخش‌ها نيز بر زمين مي‌ماند. بنابراين بايد همه بخش‌هاي طرح تحول اقتصادي با يكديگر به پيش رود.
رييس‌جمهور افزود: اكنون به تصوير نسبتا روشني از اين طرح رسيده‌ايم و جزييات بيشتر بخش‌ها روشن شده است.
احمدي‌نژاد با اشاره به اينكه طرح تحول اقتصادي بسته كامل اقتصادي است و هيچ‌كس به تفكيك محورهاي آن اعتقاد ندارد، خاطرنشان كرد: با اصلاح اقتصاد كشور در هفت محور اين طرح، قوانين ديگري مانند قانون كار نيز اصلاح مي‌شود.
وي پرداخت نقدي يارانه‌ها را در بخش‌هاي گوناگون، متفاوت دانست و گفت: ممكن است در بخش‌ها ي برق، گاز و حمل‌ونقل، يارانه‌ها به صورت قيمت تعويضي يا به صورت ارائه خدمات يا در برخي مراحل نيز به صورت نقدي پرداخت شود.
احمدي‌نژاد با بيان اينكه اكنون كارگروه‌هاي مختلف متشكل از صاحبنظران اقتصادي در حال برنامه‌ريزي براي بخش‌هاي مختلف خدماتي هستند، گفت: حتي اگر يارانه‌ها به صورت مساوي نيز تقسيم شود به عدالت نزديك‌تر خواهد بود البته آثار اصلاح قدرت خريد مردم را ندارد. رييس‌جمهور افزود: نظر غالب صاحبنظران اين است كه با افزايش قدرت خريد مردم، آنان بايد قدرت انتخاب داشته باشند. رييس‌جمهور در ادامه گفت‌وگوي تلويزيوني خود با مردم به ابراز نگراني برخي دوستان دولت از اجراي طرح تحول اقتصادي و احتمال اثر منفي آن در انتخابات سال آينده رياست‌جمهوري اشاره و تاكيد كرد: حتي اگر يك روز هم از عمر اين دولت باقي مانده باشد؛ بايد اين طرح را اجرايي كنيم.
رييس‌جمهور اجرايي كردن طرح تحول اقتصادي را در سه مرحله اعلام كرد و افزود: در مرحله نخست، كليات اين طرح براي افراد تاثيرگذار مختلف توضيح داده شده است، چنانچه بنده در جلسات جداگانه‌اي با سران قوا و 30نفر از نمايندگان مجلس و همچنين با كل نمايندگان خانه ملت جلسه داشته‌ام. همچنين جلساتي با اقتصاددانان، اصناف گوناگون، صادركنندگان، صنعت كاران و بسياري از قشرهاي مختلف برگزار كرده‌ام.
احمدي‌نژاد در پاسخ به برخي اظهارنظرها مبني بر اينكه كار كارشناسي كافي در اين خصوص انجام نشده است، گفت: كار كارشناسي، حد و مرز و معياري دارد، دولت 5/2 سال است كه بر روي اين طرح كار مي‌كند. قبل از اين دولت هم، كارهاي پراكنده بسياري انجام شده است و بالاخره زماني بايد اجراي اين طرح اتفاق بيفتد. وي افزود: در عين حال آنهايي كه چنين حرفي مي‌زنند چه تضميني مي‌دهند كه شرايط در آينده بهتر از شرايط فعلي بوده و شرايط جهاني به گونه‌اي بشود كه ما به آرامش برسيم.
احمدي‌نژاد افزود: از هفته آينده طرح تفصيلي اقتصادي دولت در معرض قضاوت عمومي همگان قرار خواهد گرفت و از نيمه دوم امسال به تدريج به اجرا گذاشته مي‌شود.
وي با بيان اينكه كارگروه‌هايي به طور دائم و دقيق در حال بررسي طرح تفصيلي اقتصادي دولت هستند، اضافه كرد: با اجماع كلي كه در كليات اين طرح وجود دارد، اميدواريم بخش‌هاي گوناگون آن مورد بررسي قرار گرفته و تكميل شود.
احمدي‌نژاد در ادامه گفت: همچنين در بخش بانك، نياز به شش ماه بررسي و تحقيق وجود دارد تا به اجراي عملي برسد. رييس‌جمهور اضافه كرد: در بخش ماليات نيز به سه ماه وقت براي ارائه كردن تفصيلي آن نيازمنديم و از آغاز آذر ماه به مرحله اجرا خواهد رسيد.
احمدي‌نژاد با اشاره به اينكه برخي از اجزاي تحول در بخش بانكي زودتر اجرايي خواهد شد، تاكيد كرد: در بخش يارانه مرحله نخست آن در نيمه دوم امسال و مرحله دوم آن در سال آينده به اجرا درخواهد آمد تا شيريني آن به كام ملت ما كامل شود.
احمدي‌نژاد با تاكيد بر اينكه همگان بر روي اين هفت پروژه و شيوه‌هاي اجرا و جزئيات آن تفاهم دارند و اختلاف نظري در دولت وجود ندارد، افزود: البته نمي‌توان گفت همه در دولت بايد يك نوع فكر كنند؛ زيرا تفاوت ديدگاه و نظر، موجب كمال است. ما اختلاف اساسي در اين زمينه نداريم؛ گر چه برخي اظهارنظر يك وزير را به گونه‌اي برجسته مي‌كنند تا او از طرح آن پشيمان شود كه اين به صلاح كشور نيست.
رييس‌جمهور در ادامه سخنان خود تاكيد كرد: برخي‌درصددند با ارائه اطلاعات غلط، اصطلاحا چوب لاي چرخ طرح تحول اقتصادي دولت بگذارند كه البته براي كنترل اين كار نيز تدابير لازم انديشيده شده است.
احمدي‌نژاد در پاسخ به سوالي درباره ابهام برخي اقتصاددانان و كارشناسان در خصوص يارانه پنهان بخش انرژي و از سوي ديگر آثار تورمي زياد تزريق پول و رشد نقدينگي در كشور اظهار كرد: روش‌هاي مختلفي براي پرداخت و هدفمند كردن يارانه‌ها وجود دارد، در اين طرح پولي كه در دست مردم و در جامعه است، جمع شده و سپس آن را به صورت هدفمند و منظم در بين مردم توزيع خواهيم كرد كه اين طرح به طور حتم از نقدينگي بازار كم مي‌كند و تمام نود هزار‌ميليارد توماني هم كه به عنوان يارانه مطرح است، بخشي به صنعت، بخشي به دولت و بخشي به دهك‌هاي اجتماعي اختصاص مي‌يابد. رييس‌جمهور افزود: اگر اطلاعات افراد، اشتباه باشد، هزينه و زمان زيادي از دولت مي‌برد، البته در صورت نياز ما اين كار را خواهيم كرد.
رييس‌جمهور در ادامه مصاحبه زنده تلويزيوني خود با اعلام اين خبر خوش كه دانشمندان و متخصصان كشورمان روش جديدي براي توليد بنزين ابداع كرده‌اند كه مي‌تواند از نفت و برخي از پسماندها، حجم زيادي از بنزين با قيمت ارزان‌تر توليد كند، گفت: با بهره برداري از اين روش، كشور از واردات بنزين بي‌نياز شده و پيش‌بيني مي‌شود تا اواسط سال آينده در زمينه بنزين به خودكفايي كامل برسيم.
رييس‌جمهور در باره اينكه آيا برنامه پرداخت مستقيم يارانه‌ها، برخي‌ها را دچار زيان نمي‌كند، گفت: در اين باره نيز پيش‌بيني‌هايي شده است و افرادي كه احساس مي‌كنند از اين بابت دچار زيان خواهند شد با بيان استدلال خود به مراجع مربوطه، مشكلات آنان برطرف خواهد شد.
احمدي‌نژاد در عين حال گفت: اگر بخواهيم يارانه‌ها را حذف كنيم، اين گونه نيست كه كالاها مطابق با قيمت‌هاي جهاني عرضه شود؛ بلكه به ويژه كالاهايي كه در ايران توليد مي‌شود، با قيمت ارزان‌تر به مردم عرضه‌ خواهد شد.
رييس‌جمهور در ادامه عرضه بنزين را با قيمت 400 تومان در هر ليتر كه هم اكنون به شهروندان عرضه مي‌شود، از جمله اين موارد دانست و گفت: در حالي بنزين با اين قيمت در كشور عرضه مي‌شود كه قيمت آن در خليج‌فارس حدود 900 تومان است.

اعتبار علمي دانشگاه‌ها
رييس‌جمهور در ادامه اين مصاحبه گفت: فارغ‌التحصيلان ما را همه جاي دنيا جذب مي‌كنند و اين نشان‌دهنده اعتبار علمي دانشگاه‌هاي ما است.
احمدي‌نژاد در پاسخ به كم بودن رقم بودجه‌هاي پژوهشي در كشور و برخي گلايه‌ها از اين موضوع، تاكيد كرد: در دنيا پژوهش در دست بخش‌خصوصي قرار دارد، بنا بر اين ما نبايد بودجه پژوهشي خود را با آنها مقايسه كنيم.
وي افزود: در حال حاضر، مهندسان كشاورزي و صنايع در بخش‌خصوصي كشور، قراردادهاي پژوهشي خوبي با دانشگاه‌ها بسته‌اند.
رييس‌جمهور افزود: بايد توجه داشت كه رسانه، فقط صداوسيما نيست؛ بلكه مطبوعات هم جزو رسانه‌ها هستند، اما متاسفانه برخي‌ها از رسانه به عنوان ابزار دروغ پراكني و سياست‌هاي غلط استفاده و اخباري به دروغ و نادرست منتشر مي‌كنند. احمدي‌نژاد انتشار خبر دريافت ساليانه 50‌ميليارد تومان به عنوان تنخواه توسط رييس‌جمهور طي سه سال گذشته و اتخاذ تصميمات خلق‌الساعه كه به ادعاي برخي مطبوعات باعث مشكل در بورس شده است را از جمله اين موارد برشمرد.
رييس‌جمهور در مورد وضعيت مطبوعات كشور با توجه به شمارگان پايين برخي از آنها تاكيد كرد: دولت بايد به صورت آرام پشتيباني مالي خود را از مطبوعات كاهش داده و مديريت آن را در اختيار خود مردم قرار دهد.
 شنبه 29 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 113]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن