تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 15 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):من براى (احياى) مكارم و نيكى‏هاى اخلاقى مبعوث شدم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814155182




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اعتكاف؛ لحظه هاي ناب وصال


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: اعتكاف؛ لحظه هاي ناب وصال
جام جم آنلاين: فرصت سه روزه اعتكاف مجالي بود براي خودشناسي و تقربي كه طعم شيرين وصال را در تار و پود آن مي توان حس كرد. به گزارش مهر در خرم آباد ، هر آنكه در اين فرصت حضور داشت و با حق جويان هم كلام شد تنها از حضور و تقرب و وصال گفت و ديگر هيچ ...از حضوري به رنگ روشن ياري ، تقربي به وسعت آنچه وصف نتوان كرد و وصالي كه هر كس مي خواست رازش باشد و از آن چيزي نگويد ...


اعتكاف فرصتي است تا بدانيم از كجا آمده ايم ، آمدنمان بهر چه بود و به كجا خواهيم رفت ...روزهاي رجب عجب شوري دارد، اين موجود زميني هواي پركشيدني دارد به سوي مبدا حياتش، جايي كه انگار چيزي را جا گذاشته تا هر روز بي هوا به دنبالش پرواز كند و پرواز كند و پرواز كند ... از هركه بپرسي چه شد و چه آورديد و چه مي بريد گونه هايش خيس مي شود و سكوت را مهمان سئوالاتي مي كند كه شايد بي موقع باشد ...

يكي از دانشجويان معتكف در مسجد دانشگاه آزاد خرم آباد ، در گفتگو با خبرنگار مهر با بيان اينكه امسال اولين سالي است كه طعم شيرين اعتكاف را مي چشد از حال و هواي خود مي گويد : احساس سبكي بزرگترين حسي است كه در اين لحظات آخر وجودم را فراگرفته است .

وي ادامه مي دهد : امسال شايد دعوت شدم كه در اين مراسم روحاني شركت كنم چون بدون هيچگونه تصميم قبلي و به ناگاه با همكلاسي هايم تصميم گرفتيم به مسجد دانشگاه بياييم .

اين دانشجو از دعوتي شيرين سخن مي گويد و اينكه بايد سعادت داشته باشي تا در لحظه هاي ناب اعتكاف سهيم باشي .

يكي از دانش آموزان خرم آبادي كه در مسجد امام صادق اين شهرستان معتكف شده است با اشاره به اينكه امسال چندمين سالي است كه در مراسم اعتكاف شركت مي كند ، مي گويد : هر سال مشتاق تر از سال پيش منتظر هستم تا دوباره رجب بيايد و بتوانم در مراسم اعتكاف حضور پيدا كنم .

وي كه سال سوم دبيرستان است ، ادامه مي دهد : كوچكتر كه بودم با خانواده ام به مراسم مي آمدم و سنت اعتكاف از همان كودكي مرا جذب خود كرد .

با ديدن اين دانش آموز كه با دوستانش مشغول خواندن دعا هستند ، ندايي به انسان نهيب مي زند كه مهمان بي موقعي هستي كه بايد سئوالاتم را به پايان ببري و بگذاري اين مهمانان نوجوان با خدايشان سخن بگويند و راز دل را به پيشگاه ملكوتي اش عنوان كنند .

مدير كل سازمان تبليغات اسلامي لرستان نيز در گفتگويي صميمانه با خبرنگار مهر با اشاره به فلسفه اعتكاف مي گويد : اعتكاف در ابواب فقهي جايگاه ويژه اي دارد و از دو جهت شكلي و ظاهري و ماهوي و معنوي قابل بررسي است .

حجت الاسلام قنبرعلي خادمي با اشاره به اينكه اعتكاف يك عبادت جامع است ، افزود : در اين عبادت كليه عبادتها از جمله نماز ، روزه ، حج ، دعا و توسل وجود دارد و بدين لحاظ عبادتي جامع و كامل است .

وي هدف و مقصود معتكف را تقرب به ذات اقدس الهي مي داند و ادامه مي دهد : اعتكاف خلوتگاهي است كه معتكف در آن به خود مي پردازد و گذشته و حال خود را بررسي مي كند و آينده را مورد ارزيابي قرار مي دهد .

مدير كل سازمان تبليغات اسلامي لرستان با تاكيد بر اينكه معتكف در فرصت اعتكاف از قيل و قال زندگي فاصله مي گيرد ، بيان داشت : اعتكاف تهذيب نفس ، تعالي روحاني و معنوي و رشد اعتقادي است .

خادمي با اشاره به اينكه ماه رجب بهترين فرصت براي خود سازي است ، يادآور شد : بنيانهاي اخلاقي و اعتقادي معتكف در فضاي اعتكاف مستحكم مي شود .

وي اعتكاف را فرصت سه روزه اي مي داند كه معتكف در آن خود را پيدا مي كند و ادامه مي دهد : اعتكاف مي تواند بيش از سه روز نير ادامه يابد و هر فرد مي تواند بيش از اين ميزان معتكف شود .

خادمي اضافه مي كند : البته بعد از گذشته دو روز از اعتكاف اين عبادت مستحب واجب مي شود و اعتكاف در روز سوم براي معتكف واجب است و نمي تواند آن را ترك كند .

مديركل سازمان تبليغات اسلامي استان لرستان يادآور مي شود : در مراسم اعتكاف امسال بين 20 تا 22 هزار لرستاني معتكف شده اند.

حجت الاسلام قنبر علي خادمي با اشاره به افزايش تعداد معتكفين در سالجاري نسبت به سال گذشته ، اظهار داشت : سال گذشته بيش از 18 هزار نفر در استان لرستان در مراسم اعتكاف شركت كردند .

وي با اشاره به استقبال بالاي مردم به ويژه جوانان لرستاني ، تصريح كرد : براي مراسم اعتكاف امسال بيش از 70 مسجد در سطح كل استان در نظر گرفته شد كه اين تعداد به علت استقبال بالاي مردم افزايش يافت .

مديركل سازمان تبليغات اسلامي استان لرستان افزود : با توجه به استقبال خوب دانشجويان دانشگاههاي استان براي شركت در مراسم اعتكاف امسال سه مسجد حضرت قائم (عج)، امام خميني (ره) و مسجد دانشگاه آزاد براي دانشجويان در نظر گرفته شد.

خادمي يادآور شد : امسال بيش از يك هزار و 700 دانشجو در سراسر استان معتكف شدند .

وي با اشاره به ثبت نام بيش از 500 دانش آموز در مراسم اعتكاف خاطر نشان ساخت امسال دو مسجد سيدالشهدا و امام صادق (ع) به معتكفين دانش آموز خرم آبادي اختصاص پيدا كرد.
 شنبه 29 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 386]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن