تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حقّ فرزند بر پدر ، آن است كه نام خوب بر او بگذارد و او را خوب تربيت كند و قرآن به...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816819097




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ايران زمين


واضح آرشیو وب فارسی:آفرينش: ايران زمين
معاون ميراث فرهنگي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان:
موزه صنايع دستي قم در سه ماهه سوم امسال
راه اندازي مي شود

قم - خبرنگار آفرينش
معاون ميراث فرهنگي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان قم، از راه اندازي موزه صنايع دستي قم در سه ماهه سال جاري خبر داد .
علي رضا بخشي در گفت و گو با خبرنگار آفرينش در قم، با اشاره به مطلب فوق گفت: موزه صنايع دستي قم درخانه يزدان پناه يكي از خانه هاي تاريخي قم راه اندازي مي شود كه هم اكنون كار مرمت آن در حال انجام است .
وي طرح مرمت بازار كهنه قم را يكي از نمونه هاي تعامل بين بخش ميراث فرهنگي با صنايع دستي عنوان كرد و افزود : طرح مرمت بازار كهنه قم با كاربري بازارچه صنايع دستي به زودي با مشاركت كسبه و مديريت شهري آغاز مي شود .
معاون ميراث فرهنگي سازمان به ميزان اعتبارات اين طرح اشاره و خاطرنشان كرد : پيش بيني مي شود مبلغ 700 ميليون تومان براي مرمت بازار كهنه قم نياز است كه هنوز اعتباري بابت اين طرح دريافت نشده است .
بخشي ادامه داد: بازار كهنه قم از آثار تاريخي باارزش قم است كه در طرح مرمت آن نمود فعلي آن حفظ خواهد شد زيرا اين اثر تاريخي با همين شكل جاذب گردشگري است .
وي درباره نوع صنايع دستي كه قرار است در بازارچه صنايع دستي قم حضور داشته باشند تاكيد كرد : مالكيت اين بازار خصوصي است اما كاربري كه راه اندازي خواهد شد بايد در حيطه صنايع دستي باشد .علي رضا بخشي با اشاره به مظلوميت بخش صنايع دستي اظهار داشت : صنايع دستي مانند بخش ميراث فرهنگي مظلوم واقع شده و آن طور كه بايد معرفي نشده است .
معاون ميراث فرهنگي سازمان در پايان ابراز داشت : قدم هاي خوبي در راه معرفي صنايع دستي برداشته شده است كه نمونه آن برگزاري اولين نمايشگاه تخصصي منطقه اي صنايع دستي است اما اين ها كافي نيست و بايد بيشتر روي آن كار شود .

اختصاص 2 ميليارد تومان اعتبار براي موزه بزرگ خراسان

مشهد-خبرنگار آفرينش
پس از بازديد معاون فرهنگي و ارتباطات سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري كشور در هفته گذشته از پروژه موزه بزرگ خراسان، مقرر شد 2 ميليارد تومان اعتبار براي ادامه پروژه اختصاص پيدا كند.
رئيس سازمان ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع دستي خراسان رضوي با بيان اين خبر گفت: 80 درصد عمليات فيزيكي موزه بزرگ خراسان تاكنون انجام شده است و بسياري از فضاهاي كاربري آن از جمله تالار، كتابخانه، مخزن و... شكل گرفته است.
ابوالفضل مكرمي فر افزود: براي تكميل بنا با تخصيص اعتباري به 5 ميليارد و 400 ميليون تومان ديگر نيازمنديم.
وي تصريح كرد: موزه بزرگ خراسان بدون در نظر گرفتن مرزهاي جغرافيايي در بخش هاي مختلف با موضوعات متنوع، معرف فرهنگ خراسان بزرگ خواهد بود و از اين رو آثار مرتبط با كشورهاي آسياي ميانه و قفقاز كه جزئي از خراسان بزرگ بوده اند و مشتركات فرهنگي بين اين سرزمين ها مورد توجه است و آثار آن ها در معرض ديد عموم قرار خواهد گرفت..رئيس سازمان ميراث فرهنگي استان با بيان اين كه تا پايان سال براساس برنامه هاي در حال اجرا تمام شهرهاي استان داراي موزه خواهند شد گفت: 7 موزه به اين منظور در شهرهاي مختلف در سال جاري تاسيس شده و 2 موزه در شهرهاي چناران و فريمان در 2 ماه آينده افتتاح خواهد شد و پس از آغاز به كار موزه در تمام شهرهاي استان، خراسان رضوي رتبه اول كشور را در اين زمينه كسب خواهد كرد.وي درباره ديگر فعاليت هاي استان در اين زمينه به ايجاد اولين سايت موزه روباز كشور در درگز اشاره كرد و گفت: 100 ميليون تومان اعتبار براي ديواركشي و نورپردازي آن اختصاص يافته است و پس از انجام مقدمات اولين سايت موزه ساساني كشور را در خراسان رضوي خواهيم داشت.وي با اشاره به فرسوده بودن تاسيسات موزه هاي آرامگاه فردوسي و باغ نادري مشهد و خيام در نيشابور افزود: با استفاده از اعتبارات استاني سفر دوم هيئت دولت اين موزه ها تا پايان سال مرمت و بازپيرايي مي شود.

اولين و بزرگترين شهربازي سرپوشيده قم افتتاح شد

قم - خبرنگار آفرينش
مراسم افتتاح اولين و بزرگترين شهربازي سرپوشيده استان قم در شب ميلاد امام علي(ع) در فضايي به وسعت 10 هزار متر مربع به بهره برداري رسيد.
استاندار قم در مراسم افتتاح اين شهربازي سرپوشيده در سخناني اظهار داشت: اين مركز در نوع خود اولين مركزي است كه در استان قم براي پركردن اوقات فراغت نوجوانان و كودكان ايجاد شده است. محمد ناظمي اردكاني با تقدير از عملكرد بانكهاي استان در ارائه تسهيلات لازم براي احداث اين مجتمع تفريحي تصريح كرد: سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري بايد از سرمايهگذاران حمايت بيشتري داشته باشد، چرا كه استان قم با توجه به زائر پذيربودن نيازمند احداث چنين مراكزي است.
رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان قم نيز در اين مراسم در سخناني بيان داشت: اين مجتمع اولين مجموعه تفريحي سرپوشيده استان قم است.
مهدي متقيان با اشاره به جايگاه و موقعيت شهر قم تصريح كرد: خوشبختانه شاهديم كه طي سالهاي اخير، روند سرمايهگذاري در شهر قم بهبود يافته است و شهر قم در حال تبديل شدن به يك شهر مذهبي و توريستي است.
مجتمع تفريحي رنگين كمان در فضايي به وسعت 10 هزار مترمربع با صرف يك ميليارد و 800 ميليون تومان كه 600 ميليون تومان آن از منابع بانكي تامين شده، توسط بخش خصوصي در قم احداث شده است.
 جمعه 28 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفرينش]
[مشاهده در: www.afarineshdaily.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 181]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن