تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 30 تیر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):خدای تعالی ایمان را برای پاکیزگی از شرک قرار داد ، و نماز را برای دوری از تکبر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1807216638




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

روي خط آفتاب


واضح آرشیو وب فارسی:آی تی ایران: روي خط آفتاب
2043- آن آقايي كه اخيرا اظهار داشته‌اند دانشجويان در دانشگاه‌ها فقط بدگويي از نظام را ياد مي‌گيرند. لطفا جهت رعايت عدالت، اين نظر را نيز چاپ بفرماييد. بعضي افراد هم با دريافت حقوق از بيت‌المال ما مردم و حق دانشجويان به توجيه اقدامات دولت مي‌پردازند.(20/4)

2035- با سلام به آفتاب يزد. امروز پنج‌شنبه 20/4 ساعت 8:30 راديو را روشن كردم برنامه‌اي داشت به عنوان بدون خط خوردگي، از آقايي در مورد رسانه Mbc croup كه تصميم گرفته فيلم‌هاي خارجي را با زيرنويس فارسي پخش كند سوال كردند كه هدف اين رسانه چيست؟ ميهمان برنامه گفت اين رسانه فرهنگ ما را هدف گرفته است. خواستم بگويم بعضي مسائل مانند حادثه دانشگاه زنجان به اندازه كافي فرهنگ ما را نشانه گرفته است.(20/4)

0339- چرا هر روز ماجرايي درست مي‌كنيم كه بهانه‌اي براي درگير شدن با ساير كشورها مي‌شود. اين روزها هم ماجراي فيلم ترور فرعون كه نمي‌دانم منظور آن چيست ولي مي‌دانم كه وزير امور خارجه مصر لابد از سر بيكاري اظهارنظر در مورد فيلم سينمايي مي‌كند.(20/4)

2312- همان‌طور كه روزنامه محترم آفتاب يزد در مورد لا‌يحه نظام هماهنگ چاپ كردند و همه شاغلين بازنشسته آن را خواندند، بايد دولت طرح تحول اقتصادي خود را چاپ و به تمام خانواده‌ها توزيع كند و چندين تلفن هم اعلا‌م كند تا همه اين طرح را تحويل بگيرند و اگر خانواده‌اي آن را دريافت نكرده باشد تلفن كند و مامورين به سرعت خود را به آنها برسانند، وقتي همه آن را خواندند اعلا‌م كنند موافق هستند يا مخالف. اگر دولت اين كار را انجام دهد كار مثبتي انجام داده. اجرا و يا عدم اجراي طرح نيازمند دولت برنامه‌ريز است. مسلماً اگر مردم موافق باشند و دولت عوض شود اين طور نمي‌شود كه دولت طرحش را با خودش بردارد و برود. (21/4)

آفتاب يزد: اگر قرار باشد پيشنهاد نماينده تهران در مجلس مبني بر برگزاري رفراندوم در مورد طرح تحول اقتصادي اجرا شود چاره‌اي وجود ندارد جز آنكه همه افراد از اجزاي طرح آگاه شوند. البته به نظر مي‌رسد هنوز بسياري از نمايندگان مجلس هم از مفاد طرح بي‌خبر هستند!

0941- در خبرها آمده بود كه بنياد مستضعفان اوايل انقلا‌ب صد تا از واحدهاي مصادره‌اي را در اختيار بهزيستي قرار مي‌دهد و اخيراً مدتي است كه شروع كرده به پس گرفتن يك يك اينها كه بعضي از آنها محلي بوده كه بچه‌هاي بي سرپرست و دختر و پسر و دخترهاي فراري و نيازمندان نگهداري مي‌شدند. وقتي اينها تخليه شدند سازمان بهزيستي جايي را براي نگهداري اين افراد نداشته و اينها را به حال خود گذاشته. چرا با اين املاك كه در اختيار مستضعفين واقعي بوده به اين صورت برخورد كرده‌اند و دولت هم متاسفانه حمايتي نكرده است؟(22/4)

1110- خانمي هستم از مازندران تماس مي‌گيرم. نماينده اصولگراي مجلس مي فرمايند چرا ملت در فقر و تنگدستي به سر برده و از آن رنج مي‌برد و چرا نبايستي مردم ما از رفاه و آسايش بهره‌مند باشند؟ چرا هنوز يك اصلا‌حات اقتصادي نداريم و... اين نوع سوالاتي است كه پاسخي هم براي آن نداريم. از سوي ديگر گفته‌اند وضعيت كشور ما امروز در جهان بي‌نظير است لطف كنيد بفرماييد با توجه به گفته خودتان كه ملت در فقر و تنگدستي به سر مي برد و با توجه به فرمايش بزرگان كه فقر را گاه عامل از بين رفتن ايمان مي‌دانند ما در چه موردي در جهان بي‌نظير هستيم؟ (21/4)

2315- مجلس هفتم و دولت نهم در خواندن و درك و اجراي لا‌يحه نظام هماهنگ نهايت كم حوصلگي را از خود نشان دادند. اسم آن را عوض و تغييراتي در آن ايجاد كردند كه بعد از يكسال دولت مي‌گويد، نيازمند به نگارش 65 آئين‌نامه هستيم و عجيب است كه اين كار از كارهاي بسيار كند دولت بود. در برنامه سهام عدالت هم بي برنامگي هويداست زيرا مي‌گويند ظرف يك ماه شما بايد برگه‌هاي خود را تحويل بگيريد وگرنه شما منصرف خوانده مي‌شويد ولي به مراجعه كننده مي‌گويند برويد در فيش حقوق مرداد مي‌گوييم چه كنيد كه اين امر دو ماه طول مي‌كشد و خود به خود فرد را منصرف نشان مي‌دهد. حال مجسم كنيد كه دولت مي‌خواهد براي 70 ميليون نفر فرم پر كند. همين كار هم از حوصله مجريان بر نمي‌آيد. (21/4)

0706- از آبادان تماس مي‌گيرم. لطفاً به بعضي آقايان كه در تريبون‌هاي مقدس سخنراني مي‌كنند بگوييد قدري خوشروتر باشند. در ضمن چطور زماني كه به سيد حسن خميني توهين شد به بيت امام توهين شد ايشان عكس العملي نشان ندادند؟ زماني كه به آقاي آيت‌الله صانعي توهين شد عكس العملي نشان ندادند ولي حالا‌ كه اسم بعضي از دوستانشان آمده اين طور عكس‌العمل نشان مي‌دهند؟(22/4)

0845- از مسجد سليمان تماس مي‌گيرم. با تشكر از چهار نماينده مجلس كه مخالف با مرخصي زودرس مجلس شوراي اسلا‌مي بودند خدمت دويست نماينده مجلس عرض كنم كه فعاليت براي رفع مشكلا‌ت كشور و مردم مهم‌تر از مرخصي استحقاقي خويش فرماي آنان مي‌باشد. هنوز تمبر و مهر نمايندگي آنها خشك نشده خسته شده‌اند و به مرخصي دو مرحله‌اي احتياج دارند؟ حداقليك سال كار كنند بعد به مرخصي بروند. از نمايندگان خود انتظار فداكاري مضاعف را داريم. (22/4)

1152- با سلام و تشكر فراوان از تمام سرمقاله‌هايتان به خصوص امروز به نام نمي‌دانم بعضي از اين مديران و سياستمداران چه زماني مي‌خواهند به حرف مردم گوش كنند؟ الان در روزنامه خودتان چندين سال است كه مردم بيچاره هشدار مي‌دهند و نصيحت مي‌كنند رهنمود مي‌دهند و خواهش مي‌كنند كه آقايان چه كنند و چه نكنند. چه كساني براي مردم خوبند و چه كساني مضر، ولي كو گوش شنوا؟ بعضي از سياستمداران وقتي مردم ايران را دچار خسارت و صدمات كلي مي‌كنند تازه به حرف آنان مي‌رسند.(22/4)

0723- با عنايت به اظهارات دادستان كل تهران مبني بر اينكه اكثريت قربانيان ساختمان سعادت آباد دانشجوياني بودند كه براي تامين هزينه زندگي و تحصيل مشغول بنايي بودند، واقعا دولت نهم كه مي‌خواهد از عدالت حمايت كند، از مستضعفين حمايت كند، وضعيت معيشت مردم را بهبود ببخشد و ... اين مسئله نبايد قابل قبول باشد. عبرتي است براي بعضي مديران دولتي كه در عملكرد خود تجديدنظر كنند و بيشتر به مستضعفين برسند. تقسيم فقر بين اكثريت ملت هنر نيست. هنر آن است كه وضعيت معيشت مردم را بهبود بخشيم. (22/4)

0736- در رابطه با پرونده آقاي پاليزدار آن‌طور كه از سخنان مقامات برميآيد ايشان به طور غيرقانوني، به اسناد مهمي دسترسي داشته و بنابراين قاعدتا بعضي از حرف‌هاي ايشان مستند به همين اسناد است، حال از يك دادگاه بي‌طرف و بدون توجه به برخي مصلحت‌ها درخواست مي‌كنيم ادعاهاي آقاي پاليزدار را بررسي كنيد. (19/4)

0216- خبري كه در روزنامه آفتاب يزد در مورد واگذاري معادن طلا‌ي ايران به يك كمپاني انگليسي و متعاقب آن پاسخ دستگاههاي ذيربط درجهت تكذيب اين خبر با ارائه دلا‌يل محكم و قاطع هيچ ترديدي در مورد اين خبر برايم باقي نگذاشت. عجيب است معاون وزير خودمان به زبان مادري از چهار معدن طلا‌ گفته است و بر روي نقشه آدرس دقيق مي‌دهد و شركت پرشين گلد با قاطعيت مي‌گويد خيريك معدن طلا‌ بيشتر در ايران وجود ندارد و حتي شاكي مي شود كه چرا اين معدن براي امثال دولت ايران است و مرا به ياد بعضي بازيگران سيرك مي اندازد كه با انداختن سريع و ممتد و منظم چهار توپ به هوا هميشه يك توپ در دست دارند و سه توپ در هوا. (20/4)

1642- مك كين نامزد جمهوري خواهان آمريكا گفته است، صادرات چند ميليون دلا‌ري سيگار آمريكايي راهي است براي كشتن ايراني ها توسط آمريكايي ها! حالا‌، آنهايي كه سينه چاك آمريكايي ها هستند و از آنها پشتيباني مي كنند و حكومت آن را عين دموكراسي مي دانند!؟ اگر كمي عرق ميهني داشته باشند بايد از ايرانيان نجيب و شريف پوزش بخواهند و علا‌وه بر آن خجالت كه سهل است به زير گل بروند . (21/4)

2013- جناب رئيس‌جمهور محترم موقع انتخابات آيا به مردم گفتند كه دو ميليارد دلا‌ر به عراق و همچنين مبالغي به نيكاراگوئه و كشورهاي ديگر كمك خواهند كرد يا از قول ايشان گفتند كه پول نفت به سفره هاي مردم خواهد آمد؟(20/4)

2019- آيا دولت بعد از سه سال و نيمي كه مي‌خواهد يارانه پرداخت كند اين توهم را ايجاد نمي‌كند كه نوعي تبليغات است براي انتخابات سال آينده؟ آيا نمي‌توانست در همان سال اول اين يارانه‌ها را پرداخت كند؟(20/4)

آفتاب يزد: اگر دولت بتواند كارشناسان را نسبت به اين موضوع قانع كند كه طرح تحول اقتصادي از جمله پرداخت يارانه‌ها، به نفع امروز و فرداي مردم است و نشان دهد كه اين طرح نتيجه مطالعات پيوسته سه سال گذشته است، آنگاه هيچ‌كس حق ندارد اين طرح را داراي شائبه سياسي بداند. در غير اين صورت ...

2034- نماينده محترم تهران نسبت به آغاز زود هنگام تبليغات انتخاباتي از سوي برخي افراد و گروهها اعتراض كرده‌اند. به اين نماينده محترم عرض مي‌شود خيالتان از اين بابت آسوده باشد. شما هم لطفا به وظايف اصلي نمايندگي‌تان بپردازيد، گراني ساعت به ساعت مايحتاج عمومي مردم خود بهترين سند گوياست. تبليغات زود هنگام و دير هنگام ديگر تاريخ مصرفش سپري شده است.(20/4)

1250- از لرستان تماس مي‌گيرم. يكي از مقامات محترم در سخنراني پنجشنبه 19/4 اعلا‌م فرموده اند كه در ايران از قبل از اسلا‌م تا حالا‌ اگر خدمات و سازندگي ها را بررسي كنيم اندازه اين 2،3 سال دولت نهم سازندگي نشده است.خواستم بدانم اين فرمايش ايشان واقعيت دارد؟يعني اگر ما خدمات دوره هاي قبل از انقلا‌ب را اصلا‌ ناديده فرض كنيم يعني خدمات جهادسازندگي در اول انقلا‌ب و زمان حيات امام راحل و رياست جمهوري رهبري معظم و آقاي رفسنجاني به اندازه اين 2 سال نبوده است در اين مملكت؟(21/4)

آفتاب يزد: براي مردم، قضاوت درخصوص برنامه‌هاي مفيد اقتصادي در سه سال اخير و سالهاي قبل از آن، كار سختي نيست. اما به فرض هم كه اين ادعا درست باشد مسئولان دولتي بايد بپذيرند آنچه در اين دو سه سال انجام شد نتيجه‌گيري از فعاليت دولتهاي پيشين و بخشي از آن اقدامات ويژه دولت جديد است. البته دولت بايد به اين نكته هم اذعان كند كه از بدو خلقت حضرت آدم (ع) تاكنون، هيچ‌گاه دولت به اين اندازه از درآمد نفتي دسترسي نداشته است، در ضمن اگر دولت همچنان اصرار دارد كه دستاوردهاي دو سال اخير را تماما متعلق به دولت نهم بداند، پس ناكامي‌ها و نابساماني‌هاي اخير را هم بايد تماما به عهده بگيرد.

2320- ضمن عرض سلام. شما مشكلات اقتصادي را بيشتر به ضعف هاي مديريتي‌نسبت مي‌دهيد و قصد و نيتتان فقط همين است كه اصولگرايان و چهره ملي‌گرا و تحول‌گراي محمود احمدي‌نژاد را تخريب نماييد. از نظر اقتصاددانان دنيا و مردم تنها مشكل اقتصادي و تورم در كشور ما فقط تحريم‌هاست، زيرا ارز و دلا‌ري كه وارد كشور مي‌شود به دليل اينكه شركت‌هاي خارجي و كمپاني‌هاي آن نمي توانند به ايران بيايند و سرمايه‌گذاري كنند ايران مجبور مي‌شود با اين دلا‌رها واردات انجام دهد. (20/4)

آفتاب يزد: اگر سخن شما را بپذيريم باز هم به مسئولان دولتي و آقاي رئيس‌جمهور و اصولگرايان، اين ايراد وارد است كه چرا مرتبا مي‌گويند تحريم‌ها هيچ اثري بر اقتصاد ايران نداشته است.

2134-ممنون از اين ستون كه درد دل مردم را حداقل بيان مي‌كند ولي گوش شنوايي نيست كه در مورد بعضي پيام‌ها پاسخي داده شود. چهار ماه از سال مي گذرد هنوز همان شندرغازي كه بابت اضافات شاغلين و بازنشسته‌ها با مصوبه دولت تعلق مي‌گيرد حكم آن صادر نشده است. من نمي‌دانم بعضي مسئولان چه فكري مي‌كنند؟ آيا اين گروه جزو اقشار فراموش شده هستند؟ به قول يكي از نماينده‌هاي مجلس هفتم صداي خرد شدن استخوانهاي اين گروه كاملا‌ به گوش مي‌رسد. (20/4)

2044- اعضاي مافيا كه به ادعاي مشاور رئيس‌جمهور در اركان قدرت جا خوش كرده‌اند و همچنين آن فرمانده كه به خاطر بعضي اتهامات بازداشت شده بود را علنا محاكمه كنيد و به حق مردم جهت آگاه شدن و به دست آوردن اطلا‌عات و به حق روزنامه نگاران و خبرنگاران اين مملكت اهميت بدهيد و حق دانستن را براي مردم ضايع نكنيد. سالهاست كه عده‌اي از رانت قدرت و اطلا‌عات و اقتصاد استفاده مي‌كنند، اما فقط افشاگري‌هاي مبهم در مورد آنها انجام مي‌شود. (20/4)

2219- از سياهكل تماس مي‌گيرم. بزرگ‌نمايي اخبار مربوط به صادرات آمريكا به ايران خيلي جالب توجه است و به انسان القاء مي‌شود كه چه كالا‌ي مهمي از طريق آمريكا به ايران صادر مي‌شود؟ زيرا هم در صنعت و هم نظامي جزء صادر كنندگان درجه يك دنياست. ولي با تأسف فراوان وارد كننده ايراني سيگار وارد مي‌نمايد. تازه افزايش واردات هم داشته‌ايم و اين علا‌مت سوال براي مسئولين ماست. آمريكا حتي به صادرات هم پيمانان خود به ايران هم نظارت شديدي داشته و از ورود كالاهاي صادراتي كه كاربرد دوگانه دارد يعني ممكن است در صنعت نظامي كاربرد داشته باشد جلوگيري مي‌نمايد ولي چطور در مورد صادرات سيگار كوتاه مي‌‌آيد و تحريم از نظر آمريكا فراموش مي‌شود. (20/4)

0233- آيا نمي‌شود وزارت صنايع همت خود را به جاي جمع‌آوري و تغيير بسته‌هاي آدامس، صرف مسائل مهم‌تري بكند و تدبيري بينديشد كه فقط معدودي كه اسم عبور را مي‌دانند بتوانند از مرز افغانستان عبور كنند. كمر همت بستن يك وزارتخانه براي آدامس، طنزي تلخ و تاريخي است براي اين ملت. مرزها را ببندند و با آدامس‌ها كاري نداشته باشند. (21/4)

آفتاب يزد: سپاسگزار مي‌شويم اگر توضيحات بيشتري در اختيار ما بگذاريد.

0651- روشنايي از كرج:

نگردي غافل از دوران و ايمن گردي از فردا

سليمان را كجا شد حشمت و نامي است از دارا

بــســـاط كــامــرانــي نـيـســت كــس را تــا ابــد بــرجــا

شب صحبت غنيمت دان كه بعد از روزگار ما

بسي گردش كند گردون و بس ليل و نهار آرد (20/4)

1915- با سلا‌م به روزنامه آفتاب يزد. سوالي از سردبير محترم داشتم كه چرا افراد با نفوذ و قدرت طلب، زماني كه مرتكب خلا‌في شدند با اسم و رسم معرفي نمي‌شوند مثلا‌ مي‌نويسم چ.خ، آيا در رابطه با فرد زاغه‌نشين همچنين عبارتي به كار مي‌برند؟(20/4)

1609- حضرت علي (ع) و امام حسين (ع) به هنگام شهادت از مال دنيا فقط يك خانه كوچك و چند چادر داشتند و به خاطر مظلوميت و سلا‌مت اقتصادي نامشان در تاريخ جاودانه شده در حالي كه خزائن امپراتوري ساساني در مدائن در اختيارشان بود و به عنوان خليفه مسلمين و اميرالمومنين و نوه پيغمبر(ص) مي‌توانستند از آن سهمي برده باشند. در مجامع نبايد از اين دو بزرگوار هميشه جاويد فقط مثال بزنيم بلكه بايد روش زندگي آنها را هم سرمشق قرار دهيم . (20/4)

1243- به نقل از آقاي شهرام ناظري خواننده خوب ايران نوشته بوديد كه دوست دارم در همه ايران بخوانم، پيشنهاد مي‌كنم آقاي ناظري چند شب در پارك شهر يا ملت تهران براي مردم تهيدست و تورم زده به رايگان كنسرت اجرا نمايند تا لقب مردمي هم به همراه لقب به ايشان اختصاص يابد كه بسيار زيبنده ايشان خواهد بود. (20/4)

0918- از تهران تماس مي‌گيرم. تمام كشورها براي سلامتي مردمانشان محيطي سالم در پاركها و جنگل‌ها ايجاد مي‌كنند ولي در ايران در منطقه ولنجك براي راه رفتن، پول دريافت مي‌‌كنند و در اعتراض مردم مي‌گويند دولت دستور داده است. (20/4)

0943- وحشتناك است كشتار در جاده‌ها! آقاي رئيس‌جمهور و روساي سه قوه ! لطفا عزاي عمومي اعلام بفرماييد به خاطر اينكه در سعادتآباد اين 17 نفر كارگر كه 9 نفرشان براي منطقه محروم لرستان و آن طرف تر بودند كشته شدند. درست است كه روزانه تعداد بيشتر از اين كشته مي‌شوند ولي اين مقوله ديگري است. شهرداري خيلي راحت مي‌اندازد گردن ديگران، توپ را مي‌اندازد توي زمين ديگران. در مشهد هم مي‌بينيم كه پيمانكاري مانند پيمانكار تهران اشتباه كرده واقعا چه كسي مي‌خواهد به درد اين عزيزان برسد؟ چه كسي مي‌تواند جوابگوي خانواده‌ها باشد؟ سازمان تامين اجتماعي بايد سريعا حكم بزند حداقل حقوق كه 300 هزار تومان است را در حق اينها واريز كند. (20/4)

1312- پس از انقلاب اسلامي سال 57، فاسدين اقتصادي زمان پهلوي در مدت كوتاهي يعني كمتر از 3 ماه مفسد في‌الارض اعلام شده و اعدام شدند. حال به نظر شما‌ با اين افراد مفسد اقتصادي كه اين همه به ضعيف‌ترين اقشار جامعه ضرر مي‌زنند. چه كار كنيم؟ نظر خود را شخصاً بنويسيد. (20/4)

1103- آيا براي اجراي امنيت اقتصادي، سياسي، فرهنگي و غير استانداردي در كشور داريم كه براي امنيت اجتماعي نداشته باشيم؟ (20/4)

آفتاب يزد: ظاهرا اشاره پيام‌دهنده محترم، به اظهارات فرمانده نيروي انتظامي است كه گفته‌اند

0923- مي‌خواهم بدانم در شرايط امروز جهاني چرا شيخ‌نشين‌هاي اعراب حاشيه خليج فارس فرصت پيدا كردند ادعا كنند كه جزاير سه‌گانه ايراني متعلق به آنهاست آن‌‌‌هم با وجود ملت غيور و ارتش و سپاه و بسيج نيرومند؟ اگر ابتدا با آنها شديدا برخورد مي‌شد هرگز چنين جسارتي نمي‌نمودند. (20/4)

1128- رضاشاه و آتاتورك تحت القائاتي مشابه هم باور داشته‌اند كه دليل پيشرفتهاي اقتصادي و صنعتي اروپا، بي‌حجاب بودن بانوان آنهاست. همان طور كه بعضي از ما فكر مي‌كنيم كه دليل پيشرفت‌هاي ورزشي آنها ثروتهاي بي‌حد و حسابي است كه به جيب همديگر مي‌ريزند. (20/4)

1755- از مازندران تماس مي‌گيرم. آقاي پورمحمدي وزير سابق كشور و رئيس جديد سازمان بازرسي كل كشور فرمودند اگر نقدپذير باشيم مي‌توانيم به سرعت مسئوليت خود را به خوبي انجام دهيم. ايشان همچنين گفتند، ساختار اقتصادي ما بسيار معيوب است و ما با يك ساختار مشكل دار و مزمن روبه رو هستيم كه خود به خود توليد آن شبكه رانتي است و ما داريم در شبكه دست‌وپا مي‌زنيم. پس چگونه است در برخي عرصه‌هاي ديگر سيستم‌ها درست كار مي‌كنند. مثل آزمايش پرتاب موشكي ايران كه الحمدلله با موفقيت انجام گرفت وبا كمك ميلياردي ايران به كشورهاي ديگر و غيره به سرعت كارها را اجرا و حتي پيمانكاران را هم مشخص مي‌كنند در اينجا معيوب عمل نمي‌كنند ولي وقتي نوبت به مشكلات اقتصادي داخلي مي‌رسد مي‌گويند ساختار اقتصادي ما بسيار معيوب است و در شبكه رانتي دست و پا مي‌زنيم. همان‌طور كه آقاي حداد عادل گفته‌اند شك نداريم از اينكه مشكلا‌ت اقتصادي بار سنگيني بر دوش مردم است. پس اينجا فقط مردم ايران هستند كه زير مشكلا‌ت هستند و راه به جايي نمي‌برند.(20/4)

1801- براي رضاي خدا پيام را به گوش مسئولا‌ن برسانيد. چرا بايد در اين مملكت اسلا‌مي، من بازنشسته بانك ملت پس از كسر وام و غيره ماهي دويست هزار تومان دريافت كنم با 5 سر عائله و آقاي ... با ميلياردها تومان حقوق، در تلويزيون هر وقت حاضر مي‌شود با يك لباس و آرايش موي سر نو وارد مي‌شود و يك بچه مسلمان چنين آرايش و پيراهني را نمي‌پوشد كت و شلوار او چند برابر حقوق من است. آيا اين عدالت است؟ (20/4)

0612- درود برحضرت آيت‌الله حائري شيرازي. پيرو فرمايشات حضرت آيت‌الله در مورد اجراي حد سرقت، به عرض مي‌رساند چند سال قبل يكي از مسئولان سازمان مهم پزشكي قانوني گفتند 90 درصد از متهمان و زندانيان سارق و معتاد، افرادي هستند كه داراي مشكل روحي و رواني مي‌باشند. مي‌خواستم سوال كنم آيا مي‌شود براي بيمار، حد اجرا كرد؟ (20/4)

0207- وزير بازرگاني گفته است، بعضي از كشورها با رشد 70 درصدي قيمت مسكن ، تورم را 6 درصد اعلا‌م مي‌كنند خواستم بگويم كه من خودم يك آپارتمان خريدم در پاسداران 2 سال پيش اسفند ماه متري 1 ميليون تومان. الان مشتري آمده اين آپارتمان را متري 5/3 ميليون تومان - كه 2 سال ساخت مي‌باشد- را مي خواهد بخرد. حالا‌ شما حساب كنيد كه چند درصد قيمت مسكن در اين مملكت ما بالا‌ رفته و آن وقت ببينيد تورم را چند درصد اعلا‌م مي‌كنند؟ متاسفانه فرمول محاسبه كشور ما از همان كشوري كه ايشان به آن مي‌خندند و مي‌‌گويد كه مي‌خواهد مديريت رواني كند از آن هم تورمش پايين‌تر اعلا‌م مي‌شود.(20/4)

0752- به عنوان يك ايراني آريايي كه 2 سال خدمت در مناطق جنگي و مرزي با درجه گروهبان - با آنكه امكان معاف شدن داشته‌ام - اين نشانه وطن دوستي من است،‌ اما به مسئولا‌ن حكومتي از طريق روزنامه آفتاب يزد عرض مي‌كنم به نظر نميآيد كه برطرف نمودن برخي مشكلا‌ت اقتصادي ، مسكن ، تورم و اشتغال از ساخت و پرتاب موشك سخت‌تر باشد(!20/4)

0933- چرا برخي مسئولان اتحاديه نانوايان تهران جوابگوي مردم نيستند،چرا هر وقت تلفن را برمي‌دارند در جواب مي گويند پيگيري مي كنيم، در صورتي كه يك هفته بعد همان نان‌ها در همان نانوايي‌ها پخت مي‌شود،چرا هيچ‌كس جوابگو نيست؟ بعضي نانوايي‌ها در منطقه سه، بهداشت درست و حسابي ندارد.(19/4)

آفتاب يزد: پيام دهنده، آدرس يك نانوايي موردنظر خود را اعلام كرده است.

0908-حادثه فروريزي ساختمان سعادت‌آباد را پريروز در روزنامه خواندم، غير از روزنامه آفتاب يزد هيچ روزنامه اي راجع به اينها مقاله و تحليل ننوشته بود، حتي بسياري از اولياي امور و حتي رئيس‌جمهوري راجع به اين موضوع هيچ صحبتي نكردند، معلوم نيست مسئول اين كار چه كسي هست و چطور الان پول مردم و شهرداري را بدون اجازه مردم، آقاي شهردار مي‌خواهند ببخشند و جايزه بدهند، اما تصميم گرفته‌اند اجازه بگيرند تا از پول شهرداري براي اين حادثه‌ديدگان خرج كنند. (19/4)

1013- اعتبارات صندوق بازنشستگي كشوري از محل كسورات حقوق ما بازنشستگان در زمان خدمت، تامين و جمع‌آوري شده است، پس چرا منتخبين ما نبايد بر عملكرد و فعل و انفعالات اين صندوق نظارت داشته باشند، خوب است كانون‌هاي بازنشستگي بر مراكز استان‌ها و شهرستان‌ها در اين خصوص قدري حساس باشند. (19/4)

0943-درود بر شما، انشاء الله كه هميشه آفتابتان فروزان باشد. 8 ماه است مستاجر ما به ما كرايه نداده وقتي مي گويم پس كرايه چه مي شودمي گويد به خدا قسم در شركت ... در ميدان هفت تير كار مي‌كنم، يك آقايي به نام ... كه سرپرست آنجاست خودشان از بنياد حقوقشان را مي گيرند 8 ماه است حقوق ما را نداده، من براي اينكه خاطر جمع بشوم رفتم از ساير پرسنل سوال كردم ديدم راست مي‌گويد، يك شركتي كه 8 ماه حقوق كارمندش را ندهد اين كارمند چه جور زندگي كند، پدر خانم ايشان دارند به ايشان كمك مي كنند، دلم مي خواهد بنويسيد تا متوجه بشوند كه اين شركت ها در اختيار كيست.(19/4)

آفتاب يزد: نام شركت و مدير آن در روزنامه محفوظ است.

1111- جناب دكتر احمدي‌نژاد! آيا كسي كه از دانشگاه علم و صنعت ليسانس كامپيوتر مي‌گيرد با كسي كه از دانشگاه آزاد يك شهرستان كوچك ليسانس مي گيرد، يك ارزش دارد؟ اگر جواب مثبت است كه هيچ، ولي اگر نقصي هست لطف كنيد ترتيبي اتخاذ فرمائيد براي كساني كه پارتي ندارند، لااقل رتبه دانشگاهي‌شان پارتي آنها شود، چون هستند افرادي كه از دانشگاه آزاد مدرك گرفته اند و پارتي دارند و الا‌ن در بهترين ادارات كار مي‌كنند، بهترين زندگي و بهترين ماشين را دارند.(19/4)

آفتاب يزد: انكار نمي‌كنيم كه بعضي از دانشگاههاي دولتي تهران، به لحاظ امكانات آموزشي و دسترسي به اساتيد گوناگون، وضع بهتري نسبت به ساير دانشگاهها دارند. اما اين سخن، به اين معني نيست كه همه فارغ التحصيلان اين دانشگاهها در سطح علمي بالاتري نسبت به كساني هستند كه از دانشگاههاي كوچك و غيردولتي در شهرستان‌ها فارغ التحصيل شده‌اند. در ضمن كساني كه پارتي‌هاي قوي دارند وقت خود را براي رفتن به دانشگاه صرف نمي‌كنند و بدون آنكه زحمت درس خواندن به خود بدهند از سالها قبل به ماشين، خانه و ساير امكانات دسترسي پيدا كرده‌اند!

0724- از گرگان تماس مي گيرم. در روزنامه18/4 از قول معاون وزير نفت نوشته بود كه عرضه گازوئيل 1100 تومان به 16 تومان منطقي نيست، پس چرا براي افغانستان و براي دولت افغانستان منطقي است كه روزانه دهها هزار تريلي گازوئيل و يا هزاران كيلو وات برق به آن كشور برود و يا ميليون ها افغاني ساكن ايران ده ها هزار مگاوات برق ايران را مصرف كنند، سربازي نرفتند، پول عوارض و جوازهم نمي‌دهند.(19/4)

0835- از تهران تماس مي‌گيرم. در گذشته‌هاي نه‌چندان ‌دور‌تمام‌ خدمات اتومبيل، پنچرگيري، تعويض روغن و غيره داخل گاراژها انجام مي‌شد و در سطح شهر پراكنده نبودند، الان تمام گاراژها را تبديل به برج كردند و اين كارها را در پاركينگ منازل انجام مي دهند، هر كوچه تبديل به تعميرگاه و تعويض روغني شد. واقعا منظره شهر و محيط زيست را بر هم زدند، مسئولان هرچه زودتر اينها را به گاراژها منتقل كنند و قيافه و منظره شهر را كمي بهبود دهند.(19/4)

0903- در روزنامه‌ها مرتبا از يارانه ها صحبت مي شود كه البته انسان به ياد قضيه آن نفت بر سر سفره‌ها مي‌افتد كه حالا بايد هزار تومان بدهيم سه ليتر نفت بخريم، مردم نبايد به بعضي وعده و وعيدها اميدوار باشند چون ما اين قدر لوايح تصويب شده و قابل اجرا در مجلس داريم كه هنوز بسياري از آنها را انجام ندادند و شايد اين يارانه ها هم به عمر ما كفاف ندهد.(19/4)

0923- استاد فرهيخته دانشگاه زنجان كه از وجود دوربين مخفي بي‌اطلاع بودند آيا به حضور كرام الكاتبين هم پي نبرده بودند؟ (20/4)

1626- اولا‌به اقتصاددانان كشور خود واقعا تبريك عرض مي‌كنم. همه چيز ما جهاني شده. قيمت گوشت ايران از امريكا گرانتر شده و قيمت همه چيز و مواد خوراكي از خود امريكا كه همه 2 هزار دلا‌ر مي‌گيرند از ما كه دويست هزار تومان حقوق مي‌گيريم، بيشتر است. ما افتخار مي‌كنيم به متوليان اقتصادمان. امروز به من خبر دادند من پدر شدم. به جايي كه خوشحال باشم ناراحت شدم. (20/4)

1610- مسئولي كه اعلا‌م مي‌كند براي مقابله با اروپا، ممكن است با ترانزيت مواد مخدر از افغانستان به اروپا مبارزه نكنيم، آيا فراموش كرده‌اند كه اولين ايستگاه مواد مخدر، ايران است و جوانهاي بي‌شماري در سالهاي اخير معتاد شده‌اند. اگر سياست چنين پيش رود كه با ورود آن مبارزه نكنيم مي‌توان پيش‌بيني كرد كه معتادان كشور چند برابر شوند. (20/4)

1232- از قائمشهر تماس مي‌گيرم. اخيراً خبري درباره كمك بلا‌عوض هر ايراني به مبلغ 3 تا 7 هزار دلار به شركت گاز هند و پاكستان در روزنامه‌ها به چاپ رسيده، نمي دانم اگر قرار باشد از طرف هر ايراني به اين شركت كمك كنند، آيا از ايرانيان اجازه گرفته‌اند؟ آيا دين اسلام مي گويد بدون اجازه، حق كسي را از او بگيريد و به ديگران بدهيد؟ ما در مملكت خود به خاطر فقر اقتصادي دچار همه نوع فقري شده ايم، اعتياد، فساد و فحشا در بين عده‌اي از نوجوانان بيداد مي‌كند، آيا باز هم بايد به كشورهاي ديگر كمك كرد؟ (20/4)

1912- خسته نباشيد. در قرن گذشته كشورهاي صنعتي به طوري آفريقا را غارت كردند كه اكنون آفريقا از كشورهاي فقير مي‌باشد. اكنون كشورهاي صنعتي گردهم آمدند تا فكري به حال آفريقا بكنند كه بعيد مي‌دانم. پس رهبران آفريقا خودشان بايد آستين را بالا‌بزنند تا فقر را از بين ببرند. در كشور ما هم بايد بي‌توجهي‌هاي قبلي به كارمندان، بازنشستگان، كارمندان و ... جبران شود.(20/4)
 جمعه 28 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آی تی ایران]
[مشاهده در: www.itiran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 489]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن