تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 5 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به خدايى كه جانم در اختيار اوست، وارد بهشت نمى شويد مگر مؤمن شويد و مؤمن نمى شو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812623447




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

راز داشتن لبخند زيبا


واضح آرشیو وب فارسی:هموطن سلام: راز داشتن لبخند زيبا
يك مشت چيپس سيب زميني يا شكلات مي تواند به اندازه كافي به دندانها و لثه آسيب وارد كند...
بعضي تغييرات ساده در رژيم غذايي مي تواند به داشتن لبخندي زيبا و جذاب در تمام طول زندگي كمك كند. مسلما تغذيه سالم و صحيح به حفظ سلامتي كمك موثري مي كند.
1- خوردن غذاهاي شيرين و كربوهيدراته در وقت صرف غذاهاي اصلي: يك مشت چيپس سيب زميني يا شكلات مي تواند به اندازه كافي به دندانها و لثه آسيب وارد كند . تمام كربوهيدراتها به قند هاي ساده تر شكسته مي شود و سرانجام توسط باكتري ها به پلاك هاي دنداني تبديل مي شود. ماده اي چسبناك كه عامل اوليه بيماريهاي لثه و پوسيدگي دنداني است.غذاهايي با محتواي كربوهيدرات مثل نان و شيريني نياز به جويدن دارند كه در اثر مخلوط شدن با بزاق تبديل به ماده چسبناكي شده و به راحتي در بين دندانها و لثه قرار مي گيرند . جايي كه باكتريهاي زيادي قرار دارند. بنابر اين بهتر است كربوهيدرات ها را در هنگام وعده هاي خوراك اصلي بخوريد نه در بين وعده هاي غذايي. زيرا زمانيكه شما حجم زيادي از غذا مي خوريد بزاق بيشتري در دهان توليد مي شود كه به پاك كردن و شستن دهان و دندان را ازخرده هاي غذا كمك مي كند.
2- خوردن چايي: چايي سبز و سياه حاوي آنتي اكسيدان هاي گياهي و پلي فنول ها است كه مانع ايجاد پلاك چسبنده به دندان مي شود و احتمال ابتلابه بيماريهاي لثه را از بين مي برد. چاي همچنين بوي بد دهان را از بين مي برد . زيرا مانع رشد باكتري هايي مي شود كه ايجاد بو مي كنند. همچنين اغلب چايي ها حاوي فلورايد است كه مانع پوسيدگي ميناي دندان مي شود.
3- نوشيدن با ني : اغلب نوشيدني هاي حاوي اسيدهايي مثل اسيد فسفوريك و اسيد سيتريك باعث فرسودگي ميناي دندان مي شود ،حتي اگر فاقد قند باشند . بنابر اين بهتر است اين نوشيدني ها را با ني خورد كه تماس كمتري با دندان داشته باشند و سريعا بلعيده شود.
4- افزايش مصرف ويتامين C : اين ويتامين نوعي ماده پيوند دهنده است كه سلولها را در كنار هم مستحكم نگه مي دارد. بنابر اين به همان ميزان كه براي پوست مفيد است براي سلامت بافت لثه نيز موثر است. افرادي كه كمتر از 60 ميلي گرم از اين ويتامين را در روز مصرف مي كنند 25% بيشتر در معرض بيماريهاي لثه هستند نسبت به افرادي كه 180 ميلي گرم از اين ويتامين را روزانه مصرف مي كنند.
5- خوردن 800 ميلي گرم كلسيم در روز: افرادي كه از اين ميزان كلسيم روزانه مصرف مي كنند بيشتر در معرض بيماريهاي لثه هستند . تقريبا 99% كلسيم بدن در استخوانها و دندانها انباشته شده است. غذاهاي حاوي مقادير قابل توجه كلسيم عبارتند از پنير ، ماست و شير كه باعث استحكام استخوان آرواره اي فك شده و دندان ها را سر جاي خود نگه مي دارد. مقدار مصرف كلسيم پيشنهادي براي زنان جوانتر از 50 سال روزانه 1000 ميلي گرم كلسيم براي افراد مسن تر 1200 ميلي گرم است.
 جمعه 28 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: هموطن سلام]
[مشاهده در: www.hamvatansalam.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 327]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن