تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):هر که می خواهد که قویترین مردم باشد بر خدا توکل نماید .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817031845




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در نامه اي به وزير نفت كشورمان توتال رسماً خواهان همكاري با ايران شد


واضح آرشیو وب فارسی:کيهان: در نامه اي به وزير نفت كشورمان توتال رسماً خواهان همكاري با ايران شد
به دنبال موضع گيري قاطعانه ايران در قبال خروج شركت توتال از پروژه هاي نفتي كشورمان، «كريستوفر دومارژي» مدير اين شركت در نامه اي به وزير نفت رسماً خواهان ادامه همكاري با ايران در پروژه هاي نفت و گاز شد.
به گزارش خبرگزاري فارس مدير شركت فرانسوي توتال در نامه اي رسمي كه 20 تير ماه به وزير نفت كشورمان ارسال گرديده، خواستار ادامه همكاري در پروژه هاي نفت و گاز ايران شده است.
به گزارش خبرگزاري فارس «كريستوفر دومارژي» در اين نامه خطاب به غلامحسين نوذري وزير نفت تاكيد كرده است؛ برخلاف آنچه كه در رسانه هاگفته شد شركت توتال بر تعهد خود براي مشاركت در توسعه صنعت نفت و گاز ايران باقي خواهد ماند.
مدير شركت توتال همچنين در اين نامه از ديدار سازنده خود با وزير نفت در حاشيه اجلاس جهاني نفت در مادريد اسپانيا قدرداني كرده و ابراز داشته است: ما تمايل داريم بيش از آنكه جايگزيني براي توال در پروژه توسعه ميدان گازي پارس جنوبي در نظر گرفته شود، با ايران همكاري كنيم.
لازم به يادآوري است: نوذري در ديدار خود با مدير توتال در مادريد از احتمال مشاركت يك شركت چيني با توتال در پروژه پارس جنوبي خبر داده بود.
بر اساس اين گزارش شركت فرانسوي توتال قرار است در پروژه پارس «ال.ان.جي» و توسعه فاز 11 پارس جنوبي با ايران همكاري كند.
رسانه هاي آمريكايي طي روزهاي گذشته نسبت به شركت فرانسوي توتال با صنعت نفت ايران با شيطنت، خبر از كناره گيري اين شركت از پروژه توسعه پارس جنوبي داده بودند.
همچنين مديران شركت ژاپني «اينپكس» عصر ديروز در ديدار با نوذري وزير نفت خواستار حفظ سهم 10درصدي اين شركت در پروژه توسعه ميدان نفتي آزادگان شدند.
پترو ناس: بدون حضور توتال در ايران مي مانيم
مدير اجرايي شركت مالزيايي «پترو ناس» با اعلام علاقه مندي اين شركت به ادامه فعاليت در ايران از توانايي پتروناس براي اجراي پروژه پارس «ال ان جي» بدون حضور توتال خبر داد.
به گزارش شانا به نقل از خبرگزاري رويترز از كوالالامپور، «حسن ماريكان» مدير اجرايي شركت «پترو ناس» مالزي در كنفرانسي خبري اعلام كرد: ما همچنان علاقه مند به فعاليت در ايران هستيم و من اعلاميه توتال راخوانده ام اما شركت «پتروناس» همچنان علاقه مند به حضور در ايران است.
ماريكان همچنين تاكيد كرد: اما در مورد خاص پروژه «ال.ان.جي» كه با توتال در يك كنسرسيوم حضور داريم، قبلاً نيز گفته بوديم كه نمي توانيم درباره اين پروژه خاص به تصميم نهايي دست يابيم، به اين دليل كه هزينه ها افزايش يافته است و هنوز بامقامات ايراني به تصميم نهايي دست نيافته ايم.
وي در پاسخ به اين سؤال كه آيا «پتروناس» آماده است در اين پروژه تنها و بدون حضور توتال سرمايه گذاري كند، ابراز داشت: ما توانايي و قابليت اجراي پروژه هاي «ال.ان.جي» را داريم، اما اينجا عوامل ديگري نيز وجود دارد. ماريكان تاكيد كرد كه پس ما بايد اين مورد خاص را ارزيابي كنيم.
گاز پروم جايگزين
شركت هاي غربي در ايران
يك روزنامه اتريشي با اشاره به توافقات اخير شركت ملي نفت ايران و شركت روسي گازپروم براي توسعه ميادين نفت و گاز نوشت: به اين ترتيب روسيه شكافي را كه شركتهاي غربي با ايران ايجاد كرده اند پر مي كند.
به گزارش خبرگزاري مهر روزنامه «دي پرسه» در ادامه اين مطلب آورده است: با اين توافقنامه، روسيه، شكافي را كه شركت هاي غربي با ايران ايجاد كرده اند، پر مي كند.
«دي پرسه» همچنين با اشاره به روي گرداني اخير شركت نفت توتال فرانسه از ايران به واسطه تحريم هاي وارده عليه كشور ما در ادامه نوشت: در حالي كشورهاي غربي به شركت هاي خود براي برگشت از ايران فشار مي آورند كه ايران بيش از پيش به تجارت با شركتهاي روسي و آسيايي روي مي آورد.
آمادگي ژاپن براي حضور
در ايران
رئيس شركت اينپكس ژاپن در ديدار با وزير نفت كشورمان آمادگي و علاقه مندي اين شركت را براي مشاركت و استمرار حضور در طرح توسعه ميدان نفتي آزادگان با حفظ سهم خود اعلام كرد.
به گزارش شانا با توجه به درخواست آقاي ماتسو، رئيس شركت اينپكس ژاپن از مهندس غلامحسين نوذري، وزير نفت كشورمان روز دوشنبه ملاقاتي در ارتباط با حوزه نفتي آزادگان صورت گرفت كه در اين جلسه طرف ژاپني آمادگي و علاقه مندي خود را براي مشاركت و استمرار حضور در طرح توسعه ميدان نفتي آزادگان با حفظ سهم خود اعلام كرد كه در اين باره وزير نفت نيز نظر موافق خود را اعلام كرد.
بر اساس اين گزارش پروژه توسعه ميدان نفتي فوق عظيم آزادگان توسط شركت هاي پيمانكار داخلي انجام خواهد شد.
معاون وزير نفت ايران با تكذيب انصراف توتال از حضور در صنعت نفت كشورمان، تاكيد كرد: اين اقدام نوعي شيطنت رسانه اي و در ادامه جنگ رواني برخي كشورهاي غربي عليه جمهوري اسلامي بود.
سيف الله جشن ساز در مصاحبه با واحد مركزي خبر با اشاره به نمابري كه با امضاي مديرعامل شركت توتال خطاب به وزير نفت كشورمان ارسال شده است افزود: در اين نامه به صراحت اعلام شده است كه برخلاف آنچه در مطبوعات غربي منتشر شده است، در تعهد شركت توتال براي مشاركت در توسعه صنعت نفت و گاز ايران هيچگونه خللي وارد نشده است.
وي با ابراز خوشحالي از اينكه شركت فرانسوي براي تكذيب خبر رسانه هاي غربي عكس العمل نشان داد گفت: البته وزارت نفت در بدو انتشار شايعه اعلام انصراف توتال نيز عكس العمل خاصي انجام نداد و آن را مسئله مهمي تلقي نكرد.
جشن ساز اضافه كرد: هم اينك كارهاي بسيار بزرگتر از اقدامي كه قرار بود شركت توتال انجام دهد، در فاز 12 حوزه گازي پارس جنوبي به عنوان بزرگترين فاز توليدي اين مخزن به دست شركتي ايراني در حال انجام است كه قرار است با بهره برداري از آن روزانه حدود 3 ميليارد مترمكعب گاز از آن استحصال شود.
مديرعامل شركت ملي نفت ايران گفت: همچنين به زودي اسناد مناقصه فازهاي 19، 20 و 21 پارس جنوبي باز مي شود كه همه شركت كنندگان آن را شركت هاي ايراني تشكيل مي دهند و با برنده شدن يكي از آنها به سرعت اقدامات توسعه اي آن آغاز مي شود.
وي گفت: بنابراين اصل موضوع آمدن يا نيامدن توتال هيچگاه در شركت ملي نفت ايران به عنوان يك موضوع مهم تلقي نشده است هرچند كه ما با اين شركت از گذشته ارتباطات خوبي داريم و شركت فرانسوي تاكنون طرحهاي بزرگي شامل توسعه بخشي از پارس جنوبي و برخي از حوزه هاي نفتي را انجام داده است.
جشن ساز تاكيد كرد: رسانه هاي غربي در حالي مسئله كناره گيري توتال از صنعت نفت ايران را مطرح كردند كه ما با اين شركت قرارداد هم منعقد نكرده ايم و فقط تفاهمنامه اي براي توسعه يكي از فازهاي ميدان پارس جنوبي كه مشابه آن را در 3 تا 4 فاز با شركتهاي ايراني در حال انجام دارند، امضاء كرده و قرار است بر اساس آن قراردادي در آينده امضاء شود.
وي تصريح كرد: طبق تكليف برنامه هاي سوم و چهارم عمراني كشور كه بايد سهمي از سرمايه گذاري به عنوان سرمايه هاي خارجي اختصاص داده شود، ما به همكاري با شركت هاي خارجي علاقه مند هستيم و آنها هم در زمينه جذب سرمايه و مشاركت در سرمايه گذاري در ايران شركت مي كنند و اينگونه نيست كه اگر نيامدند كار ما تعطيل مي شود.
مديرعامل شركت ملي نفت گفت: خوشبختانه فرزندان غيور ايران زمين در صنعت نفت توانايي علمي و دانش فني آنها در حدي است كه مي تواند تمام احتياجات كشور را تامين كند و اگر جايي كمبودي داريم در سخت افزار است اما در نرم افزار و دانش فني كمبودي نداريم.
سفير كرواسي در ايران ضمن استقبال كشورش از سرمايه گذاري در ايران، از حضو شركتهاي نفتي اين كشور در آينده نزديك در ايران خبر داد.
«اساد پروهيچ» سفير كرواسي در ايران در گفتگو با مهر، فقر اطلاع رساني در ايران در زمان برگزاري مناقصات بين المللي را عامل كاهش سرمايه گذاري هاي حوزه نفت و گاز ذكر كرد و افزود: در صورتي كه بحث تحريم ايران مرتفع شود، حضور ما در حوزه انرژي اين كشور پر رنگ تر خواهد شد.
وي ادامه داد: ايران اطلاع رساني مناسبي براي مناقصات نفتي خود انجام نمي دهد و اين مشكل به گونه اي است كه ساير كشورها اطلاعاتي از مناقصات بلوكهاي نفت و گاز ايران ندارند و اين خلأ باعث از دست رفتن زمينه حضور و سرمايه گذاري براي هر دو بخش بالا و پايين دست مي شود.
به اعتقاد وي يكي از دلايلي كه باعث فاصله ميان كاهش سرمايه گذاري ايران و كشورهاي خارجي شده است، عدم اطلاع رساني نفتي از سوي ايران است.
«اساد پروهيچ» خواستار رويه اي دقيق و برنامه ريزي شده از سوي ايران براي معرفي طرحها و پروژه هاي نفتي شد كه به واسطه آن مشكلات سرمايه گذاري دراين صنعت مهم كاهش يابد.
سفير كرواسي در ايران با اشاره به مشكلات تحريم يكي از مسائل مهم در اين مسير را بحث سرمايه گذاري ذكر كرد و گفت: كرواسي از سرمايه گذاري در ايران استقبال خواهد كرد.
وي در ادامه با ذكر اين نكته كه ما هيچ شناختي در مورد شركت هاي خصوصي ايران نداريم، تاكيد كرد: اين در حالي است كه توانمندي هاي بالايي در ايران وجود دارد كه متأسفانه به منصه ظهور گذاشته نشده است.
 چهارشنبه 26 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: کيهان]
[مشاهده در: www.kayhannews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 194]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن