تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس يك روز ماه رمضان را (بدون عذر)، بخورد - روح ايمان از او جدا مى‏شود
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803793951




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

جهرمي به جاي هاشمي وزير كشور مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: جهرمي به جاي هاشمي وزير كشور مي‌شود


دولت- گروه سياسي:
همچنان كه هر روز ابعاد تازه‌اي از طرح تحول اقتصادي توسط دولت و شخص رئيس‌جمهوري به مردم و كارشناسان ارائه شده و تاكيد مي‌شود كه اين طرح از ابتداي مهرماه سال‌جاري اجرايي مي‌شود...

نگاه‌ها به سمت رئيس‌جمهوري و مجلس براي معرفي وزير امور اقتصادي و دارايي است كه قرار است اجراكننده اين انقلاب اقتصادي در كشور باشد. اما با پايان يافتن مهلت سه ماهه رئيس‌جمهور در معرفي وزير پيشنهادي خود براي وزارت اقتصاد و دارايي و اخطار مجلس به احمدي‌نژاد در اين خصوص، ترديدها در مورد معرفي صمصامي به‌عنوان وزير اقتصاد و دارايي بيشتر شده و در عين حال مخالفت‌هاي نمايندگان مجلس با نشستن وي و سيد‌مهدي‌هاشمي بر صندلي وزارت اقتصاد و كشور مراحل معرفي وزراي پيشنهادي براي اين وزارتخانه‌ها را طولاني‌تر كرده است.

با اين حال مهلت سه‌ماهه رئيس‌جمهور براي معرفي وزير اقتصاد رو به اتمام است و در حالي‌كه مراسم توديع دانش‌جعفري از وزارت اقتصاد روز بيست و هشتم فروردين ماه برگزار شده است، با توجه به تعطيلات تابستاني مجلس، دولت تنها تا روز بيست و هشتم تيرماه براي معرفي فرد مورد نظرش براي وزارت اقتصاد و دارايي وقت دارد.

با نزديك شدن به موعد نهايي معرفي وزير اقتصاد كه قرار است در اين روز وزير كشور نيز به مجلس معرفي شود، همانطور كه گمانه‌زني‌ها درخصوص شخص موردنظر رئيس‌جمهوري بيشتر شده، ترديدها در دولت براي اشخاص مورد نظر نيز با توجه به مخالفت‌هايي كه با وزارت صمصامي و سيد مهدي‌هاشمي بر اين دو وزارتخانه صورت گرفته، بيشتر شده است و در حالي‌كه سيد مهدي‌هاشمي سرپرست موقت وزارت كشور در حاشيه جلسه اين هفته هيات دولت از معرفي خود به‌عنوان وزير پيشنهادي احمدي‌نژاد براي وزارت كشور خبر داد، خبرها حكايت از اين دارد كه رئيس‌جمهوري به اين نتيجه رسيده است كه محمد‌جهرمي وزير كار را كه در ميان گروه‌هاي مختلف و نمايندگان مجلس موافقان بسياري را نيز با خود به همراه دارد به‌عنوان وزير كشور معرفي كند و با توجه به مخالفت‌هايي كه با وزارت صمصامي نيز مي‌شود، با وجود ابهامات و ترديدهاي بسيار قرار است طهماسب مظاهري به‌عنوان وزير اقتصاد به مجلس معرفي شود.

اما در هر صورت با وجود اينكه نمايندگان مجلس دل خوشي از تغييرات مكرر كابينه نداشته و با اين تغييرات گسترده مخالفند، معرفي كساني كه از سابقه اجرايي بيشتري نسبت به صمصامي و سيد مهدي‌هاشمي برخوردارند را متوقع‌ هستند. در‌حالي‌كه دولت هيچ مشورتي با نمايندگان براي معرفي افراد پيشنهادي‌اش انجام نداده است، مي‌تواند بر داغي خبرها و بحث‌هاي مجلس افزوده شود.

محمداسماعيل كوثري، نايب رئيس اول كميسيون امنيت ملي وسياست خارجي مجلس با بيان اينكه تاكنون مشورتي با نمايندگان براي انتخاب وزير كشورانجام نشده است، به «همشهري عصر» گفت: با اين حال ما نيز خبرهايي مبني بر معرفي آقاي جهرمي به‌عنوان وزير كشور شنيده‌ايم و با توجه به سوابق كاري كه ايشان در حوزه وزارت كشور و استانداري و شوراي نگهبان داشته اند، گزينه مناسبي هستند.

وي در عين حال به اين نكته اشاره كرد كه مجلس در جريان بررسي صلاحيت وزراي پيشنهادي براي وزارت اقتصاد و كشور مورد مشورت واقع نشده و افزود: با توجه به اينكه دولت نهم در آخرين روزهاي فعاليت خود انتخابات دوره دهم رياست‌جمهوري را در پيش دارد، از نظر مجلس بهتر است فردي به‌عنوان وزير كشور معرفي شود كه مورد وثوق رئيس‌جمهوري بوده و بتواند كارهاي اجرايي انتخابات را به بهترين نحو‌ممكن انجام دهد و به همين دليل به‌نظر نمي‌رسد كه مجلس با گزينه پيشنهادي رئيس‌جمهوري زياد مخالفتي انجام دهد.
سبحاني‌نيا نايب رئيس دوم كميسيون امنيت ملي نيز با بيان اينكه در مورد وزارت آقاي جهرمي هنوز مطلبي نشنيده‌ايم، گفت: با وجود اينكه قرار شده بود رئيس‌جمهوري درخصوص وزير پيشنهادي كشور با مجلس جلسه‌اي بگذارد، اما هنوز اتفاق خاصي نيفتاده و نمايندگان از احتمال معرفي آقاي جهرمي خبر خاصي ندارند.

وي افزود: روز آخري كه مجلس جلسه داشت، چند تن از نمايندگان مجلس از همكاران خود مي‌پرسيدند كه آيا افراد مطرح درخصوص وزرات كشور و اقتصاد راي مي‌آورند يا خير كه به‌نظر بنده جو عمومي مجلس براي راي به آقاي صمصامي و‌هاشمي اصلا مساعد نيست و نظر سنجي‌اي كه براي آقاي صمصامي در مجلس صورت گرفت، با نتيجه خوبي همراه نبود و طبعا با توجه به تجاربي كه سرپرست يك وزارتخانه بايد براي وزارت داشته باشد، به‌نظر مي‌رسد كه آقاي صمصامي و‌هاشمي نتوانند به‌عنوان وزير در مجلس راي بياورند.

محسن كوهكن نماينده لنجان و سخنگوي هيات رئيسه مجلس نيز با بيان اينكه با برخي از نمايندگان مجلس براي معرفي آقاي جهرمي به‌عنوان وزير كشور صحبت شده بود، گفت: با اين وجود تاكنون اصلا در مورد آقاي مظاهري در وزارت اقتصاد صحبتي نشده و با اين وجود نمايندگان به دولت اعلام كرده بودند كه ممكن است آقاي صمصامي با توجه به تجربه كاري كمي كه دارد با راي مجلس مواجه نشود.

وي افزود: ارزيابي شخصي من اين است كه اگر آقايان جهرمي و مظاهري در شرايط فعلي به مجلس معرفي شوند، با توجه به سوابق كاري‌اي كه دارند و همچنين وجهه خوب در امور اجرايي كشور با راي بالايي وزير خواهند شد و نظر مجلس در رابطه با اين افراد در صدر است.

با وجود اينكه از نظر برخي از نمايندگان مهم‌ترين مشخصه وزير پيشنهادي كشور بايد توانايي در برقراري ارتباط مناسب با رئيس‌جمهوري و انجام اقدامات اجرايي انتخابات باشد، اعضاي كميسيون اقتصادي مجلس معتقدند كه تغييرات مكرر در وزراي اقتصادي كابينه تا به امروز نيز صدمات زيادي به برنامه‌هاي اقتصادي دولت زده است و بايد هر چه سريعتر فردي كه بتواند عهده‌دار انجام طرح تحول اقتصادي باشد به مجلس معرفي شود و از اين منظر بهتر بود رئيس‌جمهور قبل از معرفي هركدام از گزينه‌هاي مورد نظرش به‌عنوان وزير اقتصاد، مجلس را طرف مشورت خود قرار مي‌داد. كاظم دلخوش مخبر كميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه تغييرات پي در پي كابينه به جامعه آسيب مي‌زند، تاكيد كرد: تغييرات حق طبيعي دولت است و رئيس‌جمهور در هر زماني مي‌تواند اعضاي كابينه خود را تغيير دهد اما ديدگاه كارشناسان اين است كه تغييرات فرد، آن هم در شرايط فعلي كه كشورمان داراي مشكلات اقتصادي فراوان است نمي‌تواند تاثير چنداني داشته باشد.

وي در عين حال اظهار داشت: دولت اگر بتواند افرادي قوي‌تر را جايگزين وزراي معزول بكند مسلما موفق خواهد شد اما تا به امروز مشخص شده است كه هر فردي كه از كابينه مي‌رود فرد قوي‌تري جايگزين او نشده و يك فرد ضعيف‌تر وارد كابينه مي‌شود و از اين بابت مجلس درخصوص وزير پيشنهادي اقتصاد، با توجه به شرايط و ضرورت‌هاي اقتصادي كشور نگران است.

دلخوش اضافه كرد: در هر صورت با وجود اينكه آقاي صمصامي به كميسيون اقتصادي آمده و با نمايندگان رايزني‌هاي خود را نيز انجام داد، اما جو كلي كميسيون با توجه به اين برنامه‌ها به نفع وي نبود و بنا بر شنيده‌ها اگر آقاي مظاهري براي راي اعتماد به مجلس معرفي شود، از جمله وزرايي خواهد بود كه با راي بالاي نمايندگان مواجه خواهد شد.

نماينده مردم صومعه سرا در ادامه گفت: اعضاي كميسيون اقتصادي نيز به آقاي صمصامي گفتند كه با ديدگاه‌هايي كه شما داريد و با توجه به برنامه‌هايي كه ارائه كرديد امكان ندارد در صحن مجلس با راي نمايندگان روبه‌رو شويد و حتي ما به ايشان گفتيم كه چرا بعد از دو ماه و نيم كه از سرپرستي شما بر وزارت اقتصاد گذشته است، به كميسيون اقتصادي مجلس آمديد و از اين بابت اعضاي كميسيون وي را مورد سرزنش قرار دادند. مخبر كميسيون اقتصادي گفت: آقاي صمصامي در صحبت‌هايشان حتي اقدامات انجام شده و كارشناسي‌هاي وزراي قبلي و آقاي دانش جعفري را بدون اينكه خود برنامه مدوني براي اقتصاد كشور داشته باشد زير سؤال برد و اين مورد قبول نمايندگان واقع نشد.

وي افزود: كميسيون اقتصادي ديدگاه‌هاي صمصامي در مورد گمركات، ماليات بر ارزش افزوده و نظام مالياتي و ايجاد تسهيلات براي حمل‌ونقل كالا، اجراي اصل 44 و تقويت سازمان‌هاي امروز مالياتي و... را قبول ندارد و وي نتوانست به سؤالات نمايندگان در اين خصوص پاسخ درستي بدهد

تاريخ درج: 25 تير 1387 ساعت 13:21 تاريخ تاييد: 25 تير 1387 ساعت 18:54 تاريخ به روز رساني: 25 تير 1387 ساعت 18:52
 سه شنبه 25 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 274]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن