تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هنگامى كه مؤمن بر صراط مى‏گذرد، و مى‏گويد: بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم. ناگاه زبان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816546519




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

الهام:امروز نياز امريكاست كه با ايران گفتگو كند/برخي بانكها قرض الحسنه ميشوند


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: الهام:امروز نياز امريكاست كه با ايران گفتگو كند/برخي بانكها قرض الحسنه ميشوند


------------

سخنگوي دولت در خصوص موضوع گفت و گو با آمريكا، گفت: جمهوري اسلامي ايران به عنوان يك قدرت بزرگ آماده تعامل و گفت و گو با كشورهاي جهان است و اين گفت و گوها از روي نياز و انفعال نيست.

بر اساس اين گزارش، غلامحسين الهام روز سه شنبه در حاشيه دومين همايش صندوق مهر امام رضا (ع) در جمع خبرنگاران تصريح كرد: زمان به كارگيري ادبيات يكجانبه گرايي و تحميل به پايان رسيده است و نمي‌توان با اين ادبيات با قدرت بزرگي نظير ايران برخورد كرد.

وي با بيان اين كه جمهوري اسلامي ايران امروز به يك قدرت تعيين‌كننده در منطقه و جهان تبديل شده است، گفت: اين نياز جهان است كه به سوي ايران بيايد.

الهام در عين حال اظهار داشت: بحث گفت و گو با آمريكا يك سياست و رويكرد كلي است و بايد مقتضيات و شرايط براي آن فراهم شود.

سخنگوي دولت با اشاره به اين كه جمهوري اسلامي ايران امروز قدرت و نظامي فعال در منطقه است، درباره سخنان رئيس جمهور براي گفتگو با امريكا گفت: امروز نياز آن طرف جهان است كه به سمت جمهوري اسلامي ايران بيايد و كشورمان امروز از موضع نياز اين حرف را مطرح نمي كند و از موضع انفعال وارد اين سياست نشده است.

سخنگوي دولت با تاكيد بر ضرورت گسترش و اصلاح بانكها و موسسات قرض الحسنه ، از احتمال تبديل شدن برخي بانكهاي دولتي به بانك قرض الحسنه خبر داد.

الهام روز سه شنبه در دومين همايش صندوق مهر امام رضا (ع) كه در تالار بزرگ وزارت كشور برگزار شد، گفت ، در خصوص اينكه كدام بانكها در دستور كار تبديل شدن به قرض الحسنه قرار دارند، گفت: طرح تبديل برخي بانكهاي دولتي به قرض الحسنه در دست مطالعه است و تا زمان نهايي شدن اين مطالعات نمي توان گفت كدام بانك مشمول اين طرح خواهد بود.

الهام در عين حال تصريح كرد كه اين طرح شامل بانكهاي خصوص نخواهد بود.

وي با بيان اينكه رويكرد دولت حفظ نظارت بر كار بانكها و موسسات مالي و قرض الحسنه است بدون اينكه وقفه‌اي در كار آنها ايجاد كند ، افزود: اصلاح نظام بانكي در دستور كار دولت است و يكي از موضوعات طرح تحول اقتصادي نيز همين موضوع اصلاح نظام بانكي است و ساختارهاي آن بايد اصلاح شود.

سخنگوي دولت با بيان اينكه بخشي از منابع بانكها، قرض الحسنه است و تا جايي كه ممكن است بايد براي استفاده‌هاي قرض الحسنه هدايت شود ، تصريح كرد: قرض الحسنه را بايد به صورت قرض الحسنه و رفع نيازهاي اساسي مردم مصرف كرد و اين امر از طريق مديريت صحيح محقق خواهد شد.

الهام در پاسخ به سوالي در خصوص فعاليت‌هاي صندوق مهر امام رضا (ع) در زمينه توليد مسكن نيز گفت : البته اين صندوق برنامه‌هايي هم براي مسكن دارد اما خودش نمي‌تواند به طور مستقيم وارد حوزه مسكن شود.

وي اظهار داشت كه دولت در قالب طرح مسكن مهر و اجاره زمين به افراد نيازمند به مسكن و دادن تسهيلات ساخت به آنها سعي دارد مشكل مسكن را حل كند كه اين موضوع به وزارت مسكن هم ابلاغ شده و بانك‌ها هم در حال عملي كردن ارائه تسهيلات در اين زمينه هستند.

سخنگوي دولت ربا را آفت نظام اقتصادي و بانكي دانست و بر پرهيز از ربوي شدن نظام بانكي و اقتصادي كشور تاكيد كرد.

الهام گفت: اقتصاد ربوي، اقتصادي شيطاني و نامتعادل است و پايداري ندارد لذا بايد تلاش كنيم تا رفتار اقتصادي ما از اين آسيب حفظ شود.

الهام با اشاره به فرمايشات امام خميني ( ره) منبي بر اهميت حذف ربا از نظام اقتصادي و بانكي گفت : امروز با استفاده از مسير قرض الحسنه در حال برداشتن گام‌هاي بلندي در بسترسازي براي حذف پديده شوم ربا هستيم و قرض الحسنه ريشه ربا را مي‌خشكاند.

وي اظهار داشت: صندوق‌هاي قرض الحسنه به لحاظ مبارزه با ربا، نقش پيش گيرنده و بازدارنده فساد را ايفا مي‌كنند و اين نقشي بسيار ممتاز است .

سخنگوي دولت در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينكه قرض الحسنه از عقود شناخته شده و ريشه دار اسلامي است و در آن دو موضوع قرض‌دهنده و قرض گيرنده مطرح است، گفت : بي‌توجهي به قرض دادن ، بي‌توجهي به نيازهاي مردم و قبيح است باشد و كسي كه مي‌تواند به نيازمندان كمك كند، اگر اجتناب كند قابل سرزنش است .

وي با بيان اينكه نفس قرض دادن يك مستحب موكد است، گفت : به همين نسبت هم گفته مي‌شود كه قرض گرفتن كراهت دارد و البته در صورتي كه فردي نياز شديد داشته باشد، در اينصورت قرض گرفتن نه تنها كراهت ندارد بلكه وجوب پيدا مي‌كند.

الهام با تاكيد بر حفظ حرمت و كرامت انساني افرادي كه به صندوقهاي قرض الحسنه مراجعه مي‌كنند، اظهار داشت: اين صندوق است كه بايد كرامت مراجعين را حفظ كند و نگذارد كرامت انساني قرض گيرندگان آسيب ببيند.

سخنگوي دولت افزود: انتظاري كه از اين صندوق‌ها مي‌رود اين است كه كارها به گونه‌اي پيش برود كه در امور مراجعه‌كنندگان تسهيل ايجاد شود و مراجعين بتوانند در مدت كوتاه از تسهيلات آن بهره مند شوند.

الهام مساجد و صندوقهاي مردمي را خاستگاه اصلي تشكيل صندوقهاي قرض الحسنه امروزي دانست و تاكيد كرد: اين صندوق‌ها بايد به دقت مديريت شوند تا مورد بهره برداري و سودجويي افراد خاص قرار نگيرد.

الهام در ادامه با بيان اينكه صندوق‌هاي قرض الحسنه بخشي از رسالت توزيع منابع را برعهده دارند، گفت: مردم مايل به قرض الحسنه گذاشتن پول در بانك ها هستند و انتظار هم اين است كه بانك اين منابع را به صورت قرض الحسنه در اختيار مردم قرار دهد.

سخنگوي دولت اعطاي وام ازدواج را يكي از فعاليت‌هاي خوب صندق مهر امام رضا (ع) دانست و تاكيد كرد: با وام ازدواج نبايد جامعه را به مصرف گرايي تشويق كنيم و اين وام نبايد سبب تقويت تجمل گرايي شود.

وي ايجاد اشتغال را يكي ديگر از نقش‌هاي اين صندوق عنوان كرد و گفت كه دولت سالانه هزار ميليارد تومان براي ايجاد اشتغال كمك مي‌كند و اين صندوق ظرفيتي است كه دولت براي ايجاد اشتغال از آن استفاده مي‌كند و با ايجاد اشتغال قرض الحسنه تبديل به سرمايه مي‌شود.

سخنگوي دولت در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اينكه اين صندوق اولين مصوبه دولت نهم بود كه در اولين جلسه هيات دولت در جوار مرقد مطهر امام رضا (ع) در شهريور سال ‪ ۸۴‬به تصويب رسيد، گفت: نام اين صندوق قرض الحسنه از سياست مهرورزي دولت و نام مقدس امام رضا (ع) گرفته شده است .

در پايان اين همايش برخي استانداران و فرمانداران نمونه به دليل همكاري مطلوب به شعب صندوق مهر امام رضا (ع) جوايزي به رسم يادبود دريافت كردند.

سخنگوي دولت با بيان اينكه برخي به اشتباه گفته‌اند دولت مي‌خواهد همه بانك‌ها را قرض الحسنه كند ، اظهار داشت كه چنين نبوده بلكه منابع قرض الحسنه بانك‌ها بايد به صورت قرض الحسنه مورد استفاده قرار گيرد.

الهام تصريح كرد: رويكرد دولت حفظ نظارت بر كار بانكها و موسسات مالي و قرض الحسنه است بدون اينكه وقفه‌اي در كار آنها ايجاد كند.

وي افزود: اصلاح نظام بانكي در دستور كار دولت است و يكي از موضوعات طرح تحول اقتصادي نيز همين موضوع اصلاح نظام بانكي است و ساختارهاي آن بايد اصلاح شود.

سخنگوي دولت با بيان اينكه بخشي از منابع بانكها، قرض الحسنه است و تا جايي كه ممكن است بايد براي استفاده‌هاي قرض الحسنه هدايت شود ، تصريح كرد: قرض الحسنه را بايد به صورت قرض الحسنه و رفع نيازهاي اساسي مردم مصرف كرد و اين امر از طريق مديريت صحيح محقق خواهد شد.

الهام در پاسخ به سوالي در خصوص فعاليت‌هاي صندوق مهر امام رضا (ع) در زمينه توليد مسكن نيز گفت : البته اين صندوق برنامه‌هايي هم براي مسكن دارد اما خودش نمي‌تواند به طور مستقيم وارد حوزه مسكن شود.

وي اظهار داشت كه دولت در قالب طرح مسكن مهر و اجاره زمين به افراد نيازمند به مسكن و دادن تسهيلات ساخت به آنها سعي دارد مشكل مسكن را حل كند كه اين موضوع به وزارت مسكن هم ابلاغ شده و بانك‌ها هم در حال عملي كردن ارائه تسهيلات در اين زمينه هستند.
 سه شنبه 25 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 157]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن