تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):به احترام پدر و معلمت از جای برخیز هرچند فرمان روا باشی.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816782899




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

با حضور 156 آموزشكده از سراسر كشور بيست و يكمين دوره مسابقات علمي كاربردي آموزشكده هاي فني و حرفه اي آغاز شد


واضح آرشیو وب فارسی:شبكه خبر دانشجو: با حضور 156 آموزشكده از سراسر كشور بيست و يكمين دوره مسابقات علمي كاربردي آموزشكده هاي فني و حرفه اي آغاز شد
بيست و يكمين دوره مسابقات علمي كاربردي دانشجويان آموزشكده‌هاي فني و حرفه اي سراسر كشور، يادواره دانشجو، نوآوري و شكوفايي از ديروز در اصفهان آغاز به كار كرد.
به گزارش خبرنگار «شبكه خبر دانشجو» از اصفهان، سيد حسين مدني، مدير آموزشكده فني مهاجر اصفهان و ميزبان بيست و يكمين دوره مسابقات علمي كاربردي آموزشكده هاي فني و حرفه اي سراسر كشور در مراسم افتتاحيه اين دوره از مسابقات با اشاره به حضور اكثر مراكز و آموزشكده‌هاي فني و حرفه اي سراسر كشور در اين دوره از مسابقات گفت: در دوره بيست و يكم مسابقات، 156 آموزشكده از سراسر كشور شركت دارند؛ كه تاكنون 812 دانشجو از اين آموزشكده‌‍ ها پذيرش شده اند.

وي تفاوت اين دوره از مسابقات با دوره‌هاي قبلي را الكترونيكي شدن همه مراحل ثبت نام دانشجويان تا ارائه نتايج نهايي آزمون‌ها عنوان كرد.

سيد حميد حسيني، سرپرست دفتر مدارس عالي كشور در ادامه اين مراسم با اشاره به تقارن اين دوره از مسابقات با ايام ميلاد امام علي (ع) هدف از برگزاري مسابقات علمي كاربردي دانشجويان را تقويت توان و بنيه علمي فرهنگي دانشجويان و مراكز آموزش عالي و نيز فراهم كردن زمينه‌هاي تعامل و تحول در مسائل علمي دانشجويان برشمرد.

وي افزود: شناخت بيشتر آموزشكده‌هاي فني و حرفه اي كشور از يكديگر، بهره بردن از توان علمي آموزشكده‌ها و آگاهي از سطح علمي آنها از ديگر اهداف اين دوره از مسابقات است.

حسيني يادآور شد: دانشجويان موسسات آموزش عالي و فني و حرفه اي از لحاظ علمي هيچ كمبودي نسبت به ساير دانشگاه ندارند؛ چرا كه اين دانشجويان نيز در يك مسابقه بزرگ علمي كه با شركت 600 هزار نفر برگزار مي‌شود، شركت مي‌كنند و در پايان 60 هزار نفر، موفق به راهيابي به مراكز فني و حرفه اي مي‌شوند؛ كه نشان دهنده علاقه اين دانشجويان به ادامه تحصيل و استعداد بالاي آنان است.

وي با اشاره به تاكيدات مقام معظم رهبري در رابطه با توليد فكر و علم، از استادان و دانشجويان خواست فعاليت هاي پژوهشي را در اولويت برنامه‌هاي خود قرار دهند.

سرپرست دفتر مدارس عالي كشور در زمينه جايگاه اجتماعي مراكز و آموزشكده‌هاي فني و حرفه اي نيز گفت: يكي از مسائل بزرگ جامعه ما در بعد اقتصادي، نرخ بيكاري است؛ بنابراين دانشكده‌هاي فني و حرفه اي در كاهش نرخ بيكاري تلاش مي‌كنند؛ به طوري كه نتايج يك بررسي نشان مي‌دهد 80 درصد دانشجويان اين مراكز، جذب بازار كار شده اند.

وي از فعاليت‌هاي دولت نهم در زمينه توجه به مراكز فني و حرفه اي، تصويب تاسيس 19 دانشكده و ارائه وام دانشجويي به دانشجويان اين مراكز ابراز خرسندي كرد.

سيد حسين مدني، مدير آموزشكده فني مهاجر اصفهان در حاشيه مراسم افتتاحيه مسابقات علمي كاربردي آموزشكده‌هاي فني و حرفه اي در جمع خبرنگاران گفت: 812 دانشجو كه از اين تعداد 550 نفر دانشجوي پسر و 262 نفر دانشجوي دختر هستند، در سه روز و در 25 رشته با هم به رقابت خواهند پرداخت.

وي بيان داشت: رتبه‌هاي اول تا سوم اين رشته‌ها كه حدود 75 نفر مي‌شوند، در پايان به عنوان نفرات برتر انتخاب و بدون كنكور وارد مقطع كارشناسي مي‌شوند.

مدني در ادامه افزود: شركت كنندگان در اين مسابقات قبلاً در آموزشكده‌هاي خود سه آزمون مقدماتي، مياني و پاياني را پشت سر گذاشته اند؛ تا بتوانند به اين مرحله راه يابند.

وي برگزاري مسابقات را در سه رشته معماري، ساخت و توليد و طراحي دوخت شامل دو مرحله تئوري و عملي و در ساير رشته‌ها تنها به صورت تئوري عنوان كرد.

مدير آموزشكده فني مهاجر اصفهان از ديگر اهداف اين مسابقات را شناسايي دانشجويان خلاق و مبتكر و دانشجوياني كه از نظر علمي نسبت به هم رديفان خود داراي برتري هستند، عنوان كرد.

وي خاطرنشان كرد: اعتبارات پيش بيني شده براي اين دوره از مسابقات بالغ بر 150 ميليون تومان است؛ كه توسط مجتمع عالي پيامبر اعظم (ص) هزينه شده است.

مهندس مدني با اشاره به برنامه‌هاي جنبي مسابقات تصريح كرد: بازديد از آثار تاريخي و نقاط ديدني شهر اصفهان و برگزاري مسابقاتي به مناسبت ميلاد حضرت علي (ع) از جمله اين برنامه هاست.

لازم به ذكر است، اين مسابقات تا 27 تيرماه ادامه دارد./انتهاي پيام/
 سه شنبه 25 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبكه خبر دانشجو]
[مشاهده در: www.snn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 231]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن