تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ كس جز با اطاعت خدا خوشبخت نمى‏شود و جز با معصيت خدا بدبخت نمى‏گردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816736087




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

طلايي‌نيك: گفتمان ملي، به جاي شتاب در اصلاح قانون انتخابات


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: طلايي‌نيك: گفتمان ملي، به جاي شتاب در اصلاح قانون انتخابات
دبيركل حزب توسعه و عدالت گفت: براي بهينه‌سازي قانون انتخابات رياست‌جمهوري ابتدا بايد الگوي جديد انتخابات در ابعاد كيفي و كمي تبيين شود.

رضا طلايي‌نيك دبير كل حزب توسعه و عدالت ايران اسلامي در گفت‌وگو با فارس، گفتمان ملي براي تعبير الگوي سنتي انتخابات و ارتقاي شاخص‌هاي كيفي و كمي را از نيازهاي تاريخي و پيش‌درآمد اصلاح قانون انتخابات عنوان كرد و گفت: قبل از اصلاح نظام حقوقي انتخابات بايد دو مقوله مديريت و وجاهت سياسي رئيس جمهور در فرايند انتخابات بازنگري شود.
وي افزود: علاوه بر صلاحيت‌هاي ارزشي و فردي بايد توان مديريتي و وجاهت سياسي در نظام انتخابات رياست جمهوري باز تعريف شود.

طلايي‌نيك كارآمدي،‌ شجاعت و توانمندي در بكارگيري بالاترين ظرفيت‌هاي كشور براي ارتقاي سطح مديريت ملي در انتخابات رياست جمهوري را نيازمند تعيين شاخص‌هاي شفاف دانست و اظهار داشت: علاوه بر توان مديريت، وجاهت سياسي اعم از مشي فردي و جايگاه ملي رئيس جمهور بايد در الگوي نوين انتخابات لحاظ شود.

وي افزود: در صورت تبيين الگوي نوين انتخابات و ارتقاي شاخص‌هاي مديريتي و سياسي مي‌توان بعد حقوقي نظام انتخابات را از طريق اصلاح قانون انجام داد.
نماينده مجلس هفتم در ادامه گفت: نامزدها و فرايندهاي انتخابات مستلزم نوآوري بر مبناي قانون اساسي و نياز ملي به جهش توسعه است.

وي با تاكيد بر اينكه بايد با تعيين چشم‌انداز توسعه 20 ساله قوانين انتخابات، امكان ارتقاي كارآمدي در جهت تحقق و جنبش توسعه تبيين شود، اظهار داشت: نخبگان و نامزدها مقدمات اصلي در تحقق اراده مردم براي انتخابات رياست جمهوري هستند، لذا در بهينه سازي نظام انتخابات بايد مشاوره نخبگان بر مردم و شاخص‌هاي احراز شرايط نامزدها بعنوان فرايند مقدماتي و ارتقاء سطح تشخيص و تصميم مردم بازنگري شود.

طلايي‌نيك افزود: مقولاتي مانند مناظره براي افزايش قدرت تشخيص مردم و مشاوره نخبگان به مفهوم عام و فراگير توام با شاخص‌هاي احراز شرايط نامزدها در نظام انتخابات مستلزم نوآوري است.

وي گفت: با دستاوردهاي عظيم سياسي در سه دهه پس از پيروزي انقلاب اسلامي و بويژه بالا بودن شاخص‌هاي كمي مشاركت مردم در انتخابات بايد شاخص‌هاي كيفي براي شكوفايي استعدادها و بكارگيري همه ظرفيت‌هاي پيشرفت ملي در گفتمان ملي قرار گيرد.

عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس هفتم در ادامه تصريح كرد: به جاي شتاب در اصلاح قانون انتخابات رياست جمهوري، بايد گفتمان ملي براي نوآوري در امكان رقابت صالح‌ترين و كارآمدترين نامزدها و فرايندهاي منجر به انتخابات كيفي و كمي جدي گرفته شود.
وي افزود: بدون تبيين راهبردي الگوي نوين انتخاباتي اصلاح قانون انتخابات همانند تغييرات مكرر گذشته نتيجه مطلوب نخواهد داشت.

دبير كل حزب اعتدال و توسعه در ادامه با اشاره به ايرادات قانون فعلي انتخابات رياست جمهوري اظهار داشت: علي‌رغم تعيين شرايط كلي در قانون اساسي براي نامزدهاي رياست جمهوري، بايد شاخص‌ها و فرايندهاي احراز شرايط در قوانين موضوعه معين شود.

وي گفت: همانند كشورهاي توسعه يافته و در حال توسعه بايد مشاوره نخبگان به مردم اعم از نخبگان در مسند قدرت و خارج از حاكميت و معتقد به نظام در نظام انتخابات الگوسازي شود.
طلائي نيك فقدان شاخص‌هاي قانوني علي‌رغم وجود شرايط كلي براي نامزدهاي رياست جمهوري و محدوديت‌هاي تبليغاتي و زمان‌بندي نامناسب و همچنين بي‌توجهي به نقش مشاوره‌اي نخبگان را از ضعف‌هاي مهم قانون انتخابات رياست جمهوري برشمرد و افزود: به علت محدوديت در زمان و ابهام در كيفيت تبليغات انتخابات رياست جمهوري از اقدامات غيررسمي و مقدمات غيرقانوني و سياسي شدن بسياري از پديده‌هاي غير مرتبط و تحميل هزينه‌هاي ملي آسيب‌پذيري ايجاد شده است.

دبيركل حزب توسعه و عدالت گفت: در صورت شفاف‌سازي و ظرفيت سازي منطقي و واقع بينانه در قانون انتخابات رياست جمهوري به جاي سازوكارهاي نامناسب و تحميل هزينه‌هاي زائد سياسي و ملي مي‌توان از فرايندهاي مطلوب رقابتي و انتخاباتي استفاده كرد.

وي در پايان تاكيد كرد: حزب توسعه و عدالت به جاي تعجيل در ورود به مصاديق و فضاسازي‌هاي شتاب زده تبليغاتي به تبيين راهبردي و الگوسازي نوين انتخابات اولويت و اهميت مي‌دهد.
 سه شنبه 25 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن