تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):چیزى را بر زبان نیاورید که از ارزش شما بکاهد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804407934




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

قيمت مرغ، 30 درصد بالاتر


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: قيمت مرغ، 30 درصد بالاتر


قيمت‌ها- اين يك توصيه كاملا جدي است:اگر به همين زودي‌ها هنگام مراجعه به مراكز خريد مواد پروتئيني با 30 درصد افزايش قيمت مرغ روبه‌روشديد به هيچ عنوان غافلگير نشويد از هوش نرويد وتا حد امكان لبخند را فراموش نكنيد.

محمد يوسفي، رئيس اتحاديه مرغداران گوشتي تهران در گفت و گو با همشهري اعلام كرد براي ادامه حيات توليد، چاره‌اي به جز افزايش قيمت نيست.به گفته يوسفي ظرف يك سال گذشته قيمت نهاده‌ها از جمله ذرت و كنجاله در بازارهاي جهاني 80 درصد افزايش يافته و توليد‌كننده هم براي تامين نياز خود با توجه به توقف برداشت محصول داخلي، چاره‌اي جز خريد از خارج از كشور ندارد.

او تاكيد مي‌كند:دولت به‌دليل افزايش هزينه‌هاي توليد نمي‌تواندبه‌طورمصنوعي از افزايش قيمت مرغ جلوگيري كند.يوسفي مي‌افزايد:براي جبران هزينه‌هاي توليد قيمت مرغ بايد دست كم 30درصد افزايش يابد.او در مورد تبعات احتمالي اين افزايش قيمت مي‌گويد:قيمت گذاري جديد قدرت خريد مردم را كاهش خواهد داد به همين علت انتظار مي‌رود دولت براي مقابله با اين بحران وارد عمل شود.

رئيس اتحاديه مرغداران گوشتي پيشنهاد مي‌كند: دولت به‌منظور حمايت از مصرف‌كننده وحفظ مرغ در سبد خانواده يارانه‌اي را به خريد محصول نهايي يا خريد نهاده‌ها اختصاص دهد، به عبارت ديگر هزينه تنظيم بازارقطعا بر دوش دولت خواهد بود.او درباره اجراي طرح جمع آوري توزيع فله‌اي مرغ در تهران هم مي‌گويد:فعلا اين طرح در تهران به اجرا در‌نيامده وسازمان دامپزشكي كماكان مسئول پيگيري آن است.

آمادگي براي ماه مبارك رمضان

رئيس هيأت‌مديره انجمن صنفي توليدكنندگان جوجه يك روزه هم با اشاره به اجراي طرح خريد تخم‌مرغ نطفه‌دار و خريد 20 ميليون تخم‌مرغ براي تنظيم بازار جوجه، مي‌گويد: با متعادل شدن قيمت جوجه و همچنين جوجه‌ريزي براي ماه رمضان اين طرح از 26 خردادماه متوقف و تا اوايل شهريورماه اجرا نخواهد شد. غلامعلي فارغي در گفت‌وگو با ايسنا، با اشاره به آغاز جوجه‌ريزي ماه رمضان از اواخر تيرماه، تا‌كيد مي‌كند: خريد تخم‌مرغ نطفه‌دار براي تنظيم بازار جوجه هيچ تاثيري در جوجه‌ريزي ماه رمضان نداشته و جاي نگراني براي توليد ماه رمضان وجود ندارد.فارغي با اشاره به اينكه درحال حاضر قيمت هر قطعه جوجه 350 تا 450 تومان است، مي‌گويد: بازار جوجه متعادل شده اما بازار مرغ‌گوشتي هنوز كشش لازم براي جذب جوجه‌ريزي را ندارند.

ترمينال توزيع تخم‌مرغ

اما مديرعامل اتحاديه مركزي مرغداران عمده‌ترين مشكل در صنعت مرغداري به ويژه مرغ تخم‌گذار را نداشتن سامانه توزيع مي‌داند و تصريح مي‌كند: تنها راهكار براي داشتن سيستم توزيع مناسب، ايجاد مراكز و ترمينال براي عرضه مستقيم محصول از توليد است كه باعث بهداشتي شدن توليد، نظارت دامپزشكي و مشخص شدن قيمت‌ها مي‌شود. ناصر نبي پور مي‌گويد: عمده‌ترين مشكل نداشتن سيستم توزيع است و سيستم بنكداري كه ‌محصول توليدي را از مرغداران خريده و پس از گذشت چند دست به دست مصرف‌كننده مي‌رسانند باعث افزايش قيمت‌ها از 40 تا 70 درصد شده است.

نبي‌پور با بيان اينكه در اين بخش واسطه‌ها تعيين‌كننده قيمت هستندمي افزايد: 90 درصد واسطه‌ها هويت ندارند و طي سال‌هاي اخير سرمايه زيادي از بخش توليد را تضييع كرده و باعث گراني محصول و متضرر شدن مصرف‌كنندگان شده‌اند كه با ساخت ترمينال مي‌توان محصول را مستقيم از توليد در مكان مشخصي با كد بهداشتي، تاريخ توليد و قيمت مشخص عرضه كرد و مغازه‌داران با افزودن سود مشخص، محصول را به مصرف‌كنندگان عرضه كنند. مديرعامل اتحاديه مركزي مرغداران مي‌گويد: وزارت بازرگاني از ساخت اين مراكز استقبال كرده و قول مساعدت براي تامين زمين و سرمايه براي ساخت آن را داده است كه بخش خصوصي پس از ساخت به‌صورت اقساط اين مبلغ را به دولت بازخواهد گرداند.

قيمت تمام شده

ناصر بني‌پور با بيان اينكه هر كيلو تخم‌مرغ درب مرغداري‌ هزار و 150 تومان خريده مي‌شود، مي‌گويد: اين قيمت از قيمت تمام شده كيلويي 100 تومان و با اعمال 10 درصد سود، 230 تومان كمتر است. گران بودن بيمه، افزايش ساعتي قيمت‌ نهاده‌ها و تامين و خريد آن به‌صورت نقدي بازار توليد را با مشكلات عديده‌اي مواجه كرده است.

مديرعامل اتحاديه مركزي مرغداران با بيان اينكه هر ماه 48 تا 53 هزار تن تخم مرغ توليد مي‌شود، ادامه مي‌دهد: امكان كاهش دادن توليد وجود ندارد و هر ماه در حدود 50 هزار تن تخم‌مرغ توليد مي‌شود كه به‌دليل مناسب نبودن بازار، مرغداران مجبورند آن را به قيمت كمتر از قيمت توليد شده، عرضه كنند چراكه اين محصول قابليت نگهداري ندارد.قيمت برخي نهاده‌هاي توليد نسبت به‌مدت مشابه سال گذشته 70 تا 80 درصد، برخي از نهاده‌ها 300 درصد و برخي ديگر تا 400 درصد افزايش يافته است در حالي كه قيمت تخم‌مرغ 24 درصد نسبت به‌مدت مشابه سال گذشته افزايش يافته است.

قيمت كف خريد

علي آذروش دبير انجمن صنفي پرورش‌دهندگان مرغ گوشتي هم مي‌گويد: توليدكنندگان هنوز احساس امنيت براي توليد ندارند. از طرف ديگربه رغم اينكه طي روزهاي اخير دولت قيمت كف( بدون سود ) خريد مرغ زنده را از هزار و 430 تومان به هزار و 570 تومان افزايش داده است. در بازار كمتر از هزار و 500 تومان خريداري مي‌شود.

آذروش با بيان اينكه بازار كشش لازم براي جذب گوشت مرغ را ندارد، مي‌گويد:با توجه به اينكه در حال حاضر گوشت مرغ ارزان‌ترين كالا در سبد غذايي مردم است جاي تعجب است كه استقبال مناسبي از گوشت مرغ نمي‌شود كه لازم است به‌منظور افزايش مصرف
فرهنگ سازي شود.

دبير انجمن صنفي پرورش دهندگان مرغ گوشتي مي‌گويد:قيمت هر كيلو گوشت مرغ در سطح كشور از دو هزار و 400 تا دو هزار و 600 تومان در نوسان است. قيمت كف خريد مرغ زنده كيلويي هزار و 480 تا هزار تا هزار و 650 تومان است اما در حال حاضر هر كيلو 50 تومان كمتر از قيمت اعلام شده دولتي خريداري مي‌شود و به رغم اينكه وزارت جهاد كشاورزي اعلام كرده است كشتارگاه‌ها بايد هر كيلو مرغ زنده را هزار و 570 تومان خريداري و پس از كشتار كيلويي دو هزار و 450 تومان به شركت پشتيباني امور دام تحويل دهند، كشتارگاه‌ها كمتر از مبلغ تعيين شده مي‌خرند.

تاريخ درج: 25 تير 1387 ساعت 10:34 تاريخ تاييد: 25 تير 1387 ساعت 11:26 تاريخ به روز رساني: 25 تير 1387 ساعت 11:08
 سه شنبه 25 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 119]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن