تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نشانه توبه كننده چهار است: عمل خالصانه براى خدا، رها كردن باطل، پايبندى به حق ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821166681




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كوتاه وخواندني


واضح آرشیو وب فارسی:آفرينش: كوتاه وخواندني
سيزدهمين المپياد علمي دانشجويي امروز
افتتاح مي شود

گروه آزمون وسنجش : معاون سازمان سنجش آموزش كشور از افتتاح مرحله نهايي سيزدهمين المپياد علمي دانشجويي كشور با حضور 9 كشور خارجي در امروز خبر داد.
دكتر محمد محمدي اقدم در گفتگو با مهر افزود: در اين المپياد كه دو بخش شيمي و رياضي آن به صورت بين المللي برگزار مي شود، 9 كشور اندونزي، اوكراين، سوريه، بحرين، عراق، عمان، تاجيكستان، ارمنستان و تركمنستان حضور دارند.
وي افزود: سئوالات اين مرحله آزمون از آزمونهاي متمركز و نيمه متمركز يعني آزمون كارشناسي ارشد و آزمونهاي كه توسط قطبهاي هفتگانه برگزار شده اند، تشكيل شده است و شركت كنندگان آن برترينهاي اين آزمونهاي به شمار مي آيند.
معاون سازمان سنجش آموزش اظهار داشت: 34 نفر شركت كنندگان اين المپياد را داوطلبان خارجي و 780 نفر را داوطلبان داخلي تشكيل مي دهند.
وي افزود: سئوالات آزمون به صورت تشريحي طراحي شده است و آزمون در روزهاي 4 شنبه و 5 شنبه اين هفته در دانشگاه شهيد بهشتي برگزار مي شود.

دانشكده علوم قرآني در اردبيل تاسيس مي شود

گروه آزمون وسنجش : مهر: استاندار اردبيل گفت: به منظور بستر سازي براي شكوفايي استعدادها ي قرآني استان، رايزني براي تاسيس دانشكده علوم قرآني در اردبيل آغاز شده است.
به گزارش مهر در اردبيل، علي نيكزاد، شب گذشته در جلسه متوليان فرهنگي اردبيل در استانداري اظهار داشت: به لحاظ وجود استعدادهاي ممتاز قرآني در منطقه، تاسيس اين دانشكده از جمله نيازهاي مخصوص در حوزه فرهنگ به شمار مي رود.
وي با اشاره به پيشينه فرهنگي و مذهبي استان افزود: تاسيس اين دانشكده به طور قطع زير بناي بسياري از توفيقات و بركات بعدي براي استان و به ويژه جامعه قرآني خواهد بود.
وي عنوان كرد: همچنين تحقق اين امر در رشد و گسترش فرهنگ ديني و اسلامي بسيار اثر بخش بوده و اين دانشكده در آينده مي تواند به سطح دانشگاه جامعه معارف اسلامي و علوم قرآني ارتقا يابد.نيكزاد در بخش ديگري از سخنان خود از الحاق زميني به وسعت يك هزار و 200 متر مربع به مجتمع مدينه العلم اردبيل و توسعه اين مركز علمي خبر داد.وي خاطرنشان كرد: با اين اقدام، وسعت مجتمع مدينه العلم به حدود شش هزار متر مربع توسعه خواهد يافت.استاندار اردبيل همچنين بر ضرورت تسريع در آغاز عمليات اجرايي بيمارستان خيريه( موقوفه مرحوم قلنج) تاكيد كرد و بيان داشت: به زودي با تشكيل هيئت امنا، زمينه تحقق اين امر پيگيري مي شود.

در گفتگو با مهر اعلام شد:
ايجاد رشته هاي جديد مقاطع كارشناسي ارشد
در حوزه هاي علميه خواهران

گروه آزمون وسنجش : معاون پژوهش مركز مديريت حوزه هاي علميه خواهران گفت: رشته هاي تاريخ و مطالعات زنان در مقطع كارشناسي ارشد (سطح سه) حوزه هاي علميه خواهران ايجاد مي شود. محمود خالقي در گفتگو با مهر با اعلام اين خبر گفت : با توجه به تصويب ايجاد رشته تاريخ و مطالعات زنان در مقطع سطح سه (كارشناسي ارشد) در شوراي عالي حوزه علميه قم، عناوين و سرفصل هاي اين دروس در سال جاري نهايي شده و پذيرش در اين دو رشته از سال آينده آغاز خواهد شد.
وي افزود: مطالعات براي ايجاد دو رشته مهدويت و تبليغ در اين مركز آغاز شده و در صورت نهايي شدن، راه اندازي اين دو رشته نيز در دستور كار مركز قرار خواهد گرفت.
خالقي افزود: در مقطع سطح سه (كارشناسي ارشد) رشته هاي فقه و اصول، تفسير و علوم قرآن، كلام و تفسير در حوزه هاي علميه خواهران ارائه مي شود.

رئيس دانشگاه جامع علمي - كاربردي:
آموزشهاي علمي كاربردي ، بازوي اجرايي پياده سازي اصل 44 قانون اساسي است

گروه آزمون وسنجش : به گزارش خبرنگار آفرينش به نقل از روابط عمومي دانشگاه جامع علمي -كاربردي دكتر حسين بلندي در جمع خبرنگاران رسانه هاي گروهي كشور در شهر شيراز اظهار داشت: ارائه دانش، ارائه مهارت و پرداختن به بازار اشتغال با توجه به نيازسنجي هاي زماني و مكاني از جمله وظايف اصلي دانشگاه جامع علمي كاربردي مي باشد، بر اين اساس دانشگاه از ابتداي تاسيس تا سال 1383 به دنبال ارتقاي شغلي شاغلان دستگاههاي مختلف كشور بوده است.
وي افزود: در سال هاي 1383 و 1384 به دنبال تربيت نيروهاي استخدام شونده با توجه به نياز بازار كار بوديم و از سال 1385 تا كنون رويكرد دانشگاه پرورش نيروهاي استخدام كننده است تا با برنامه ريزي مناسب افرادي را تربيت كند كه خود كانون كارآفريني باشند و نسبت به جذب افراد ديگر اقدام كنند.رييس دانشگاه جامع علمي كاربردي در ادامه گفت: اساس كار اين دانشگاه نيازسنجي است و تلاش مي كنيم با برقراري ارتباط نزديك با دستگاه هاي مختلف و آگاهي از نياز آنان، نيروهاي توانمند و متخصص را خارج از بدنه دولت براي خدمت به دولت تربيت كنيم.
وي افزود: برنامه هاي درسي وآموزشي درداخل دانشگاه تدوين و طراحي نمي شود، بلكه دستگاه هاي اجرايي كه به اين برنامه ها و نيروهاي متخصص آن نيازدارند، برنامه هاي درسي پيشنهادي خود را به دانشگاه جامع علمي كاربردي ارائه مي دهند و اين برنامه ها در شوراي برنامه ريزي آموزشي و درسي علمي كاربردي، بررسي ودر نهايت تصويب مي شود.بلندي در ادامه اظهار داشت: از مهر سال 1384 تاكنون 142 برنامه جديد درسي در شوراي برنامه ريزي آموزشي و درسي علمي كاربردي تصويب شده است.
بلندي افزود: در حال حاضر در نظام علمي كاربردي 19 هزار و 230 مدرس فعاليت مي نمايند و كليه مدرسان ما داراي رتبه علمي بوده همچنين دانشگاه داراي هيات مميزه مركزي مي باشد. وي در ادامه گفت: در سال 1384 براي هر 25 دانشجو يك مدرس داشتيم اما امروز براي هر 13 دانشجو يك نفر مدرس داريم، ضمن اينكه مدرسان نيز تحت پوشش دوره هاي آموزشي تخصصي قرار مي گيرند و در نظام علمي كاربردي از خبرگان بدون مدرك نيز بهره مي گيريم.

رييس پارك علم و فنآوري جهاد دانشگاهي
منصوب شد

طي حكمي از سوي دكتر حميدرضا طيبي، رييس جهاد دانشگاهي، رييس پارك علم و فنآوري اين نهاد در هلجرد منصوب شد.
به گزارش آنا، براساس اين حكم، دكتر محمدصادق حاجي تاروردي با حفظ سمت براي مدت دو سال به عنوان رييس پارك علم و فنآوري جهاد دانشگاهي در هلجرد منصوب شد.
گفتني است، وي در حال حاضر معاون پژوهش و فنآوري جهاد دانشگاهي نيز ميباشد.

وزير علوم آيين نامه ارتقا» اعضاي هيئت علمي را ابلاغ كرد

گروه آزمون وسنجش : وزير علوم، تحقيقات و فناوري آيين نامه ارتقاي اعضاي هيئت علمي دانشگاه ها، پژوهشگاه ها و موسسات آموزش عالي و پژوهشي ابلاغ شد.
به گزارش مهر، در اين آيين نامه تاريخ اقدام يك بهمن ماه 1387 و به مدت دو سال آزمايشي عنوان شده است.
آيين نامه حاضر با هدف تداوم تحول دانشگاهها به سمت دانشگاه تمدن ساز و دانشگاه بستر ساز و پشتيبان تمدن نوين ايراني - اسلامي تدوين شده است و به همين منظور مولفه هاي متنوعي در حوزه هاي مختلف آموزشي، پژوهشي، فناوري، علمي، فرهنگي، تربيتي و اجرايي در آن مورد توجه قرار گرفته و علاوه بر توجه به كيفيت علمي مقالات به مواردي نظير رفتار علمي و اجتماعي، تصنيف كتاب، اجراي طرحهاي پژوهشي رافع نيازهاي اساسي جامعه و فعاليتهاي فرهنگي تربيتي اهميت خاص داده شده است.
كيفيت و كميت تدريس جز» شاخصهاي فعاليتهاي آموزشي در آئين نامه ارتقا به شمار مي آيد. بر اساس اين ماده آئين نامه، ارزيابي كيفيت تدريس عضو هيئت علمي توسط دانشجويان، دانش آموختگان ممتاز و همكاران گروه انجام مي شود و امتيازاتي را به عضو هيئت علمي اختصاص مي دهد.
برخي فعاليتهاي پژوهشي و فناوري كه در آئين نامه مورد توجه قرار گرفته است شامل مقاله علمي - پژوهشي كامل چاپ شده در نشريه معتبر علمي، مقاله علمي - مروري چاپ شده در نشريات علمي معتبر، مقاله علمي چاپ شده در نشريه علمي - ترويجي چاپ شده و نقد چاپ شده در نشريه علمي معتبر، مقاله علمي كامل چاپ شده درمجموعه مقالات همايش علمي معتبر، خلاصه مقالات علمي چاپ شده در مجموعه مقالات همايش علمي معتبر و اختراع يا اكتشاف ثبت شده در داخل يا خارج از كشور داراي تاييديه علمي و رسم ي از وزارت و يا مراجع مورد تاييد مي شود.
طراحي و ارائه روشي نوين در زمينه دانشجو پروري و شاگردپروري، همكاري موثر در اجراي امور فرهنگي از بخش " امور فرهنگي، علمي و فناوري " از سياستهاي كلي برنامه پنج ساله توسعه اقتصادي، و ... ايران، ارائه مشاوره موثر به تشكلها و فعاليتهاي قانونمند دانشجويي، فعاليت به عنوان استاد مشاور فرهنگي نيز برخي فعاليتهاي فرهنگي تربيتي است كه در آئين نامه ارتقا» امتيازاتي را به اعضاي هيئت علمي اختصاص مي دهد.
علاوه بر فعاليتهاي ذكر شده خدمات علمي و اجرايي نيز در ارتقا» اعضاي هيئت علمي موثر خواهد بود. به گزارش مهر، جزييات آئين نامه مربوط در سايت وزارت علوم به نشاني ir.msrt.www منتشر شده است.
 سه شنبه 25 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفرينش]
[مشاهده در: www.afarineshdaily.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 496]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن