تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):حريص از دو خصلت محروم شده و در نتيجه دو خصلت را با خود دارد: از قناعت محروم است و در...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805682437




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

روي خط آفتاب


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: روي خط آفتاب
1226- چرا بايد براي آشتي هند و پاكستان هر ايراني چند هزار دلا‌ر كادو بدهد، من به عنوان يك ايراني حاضر نيستم حتي يك دلار از اين مبلغ را بپردازم چه برسد به چند هزار دلا‌ر. (17/4)

2202- جناب آقاي متكي وزير امور خارجه فرموده اند آنهايي كه از سهام 50 درصدي ايران از درياي خزر صحبت مي كنند خائنين به كشور هستند، با اين وجود روزنامه جام جم مورخ 17/4 در صفحه 14 خود طي يك مقاله نيم صفحه اي سعي كرده كه ثابت كند سهم ايران از درياي خزر 50 درصد مي باشد چرا نويسنده مقاله، مدير و صاحب امتياز روزنامه جام جم محاكمه نمي شود؟ (17/4)

آفتاب يزد: دليلي ندارد كه به خاطر حرف نسنجيده وزير خارجه، همه كارشناسان زبان در كام نگهدارند و همه قلم ها بر زمين بماند .

2322- در اخبار خوانديم و شنيديم كه كشورهاي شمالي و جنوبي از منابع آبي مشترك در حال استخراج نفت و گاز و صدور به كشورهاي ديگر مي باشند، آن وقت ما به دنبال هند و پاكستان مي رويم تا به قيمت ارزان تر به آنها گاز بفروشيم . در رابطه با نيروگاه هاي اتمي كشورهاي كوچك منطقه با بالا‌ترين استانداردهاي روز دنيا در حال مذاكره مي باشند، آن وقت ما كه جوانان خودمان به تكنولوژي روز هسته اي رسيده اند دنبال كشورهاي نو كيسه اي مي گرديم كه شايد اتفاق ديگري بيفتد و ... (17/4‌)

1733- عليرغم ‌اين همه لطف و ارسال و اهداي ميليون ها دلا‌ر اعتبارات و پول بيت المال ما مردم ايران به عراقي ها، اخيراً رئيس جمهور عراق با وزير دفاع رژيم صهيونيستي اسرائيل غاصب ديدار انجام داده و لبخند تحويل داده و دست به هم داده اند و براي يكديگر آرزوي موفقيت و سلا‌متي هم كرده اند، پول ما را به متجاوزين عراقي مي دهند تا پشت پرده و هم در ظاهر به آمريكائيان و اسرائيلي ها مذاكره كنند و يا جهت انعقاد عهدنامه و قرارداد با آمريكايي ها مذاكره كنند و با رژيم اسرائيل گپ دوستانه بزنند؟ پيشنهاد مي كنم در مورد بذل و بخشش ها بدون رعايت اصل 80 قانون اساسي رفراندوم انجام شود . (17/4)

1021- شما را به خدا در جواب آقاي علي احمدي بنويسيد، آيا در اين مملكت ثروتمند فقط براي معلمين حق التدريسي پول نيست تا استخدام كنند؟ (17/4)

0918- از تهران تماس مي‌گيرم. اين قبض‌هايي كه به دستمان مي‌رسد مي‌بينيم سوبسيدهايي كه دولت پرداخت مي‌كند را در آن يادداشت كرده‌اند، ولي نمي‌گويند كه اين سوبسيدها و يا اين حامل‌هاي انرژي برچه مبنا و بر چه معياري تعيين شده اين نرخ جهاني است يا نرخ داخلي؟ اگر نرخ جهاني است پس اين حقوق‌هاي 200 هزار توماني چيست؟ به هر حال نتيجه اينكه اگر قرار است سوبسيدها حذف شود هيچ راهي جز برگشت به دلار 7 تومان وجود ندارد و آن هم نه در يك شب بلكه بايد در درازمدت اين كار صورت بگيرد تا بشود سوبسيدها را حذف كرد، در غير اين صورت اگر با اين وضع پيش برويم معلوم نيست چه پيش خواهد آمد؟ (17/4)

1151- از فرجان تماس مي‌گيرم. مي‌خواستم بگويم به نظر بنده يكي از بزرگترين مشكلات و معضلاتي كه در جامعه ما وجوددارد اين است كه حالا‌ چه به صورت فردي يا چه به صورت مجموعه‌اي وقتي يك ضعفي در يك جا وجود دارد ما آن را نمي‌پذيريم يعني در قدم اول ابتدا سعي مي‌كنيم آن واقعيت ناخوشايند موجود را كه همان ضعف و كاستي و عيب خودمان است كتمان كنيم و آن قدر اين كتمان را ادامه مي‌دهيم تا وقتي كه باعث يك ضرر و زيان بزرگتر شود. تازه، آن موقع هم درصدد توجيه آن كار هستيم و باز هم نميآييم آن عيب را بپذيريم و درصدد رفع علت آن باشيم.(17/4)

0310 - عدم اعلام اسامي مفسدين اقتصادي و رانت خواران سران مافيا براي حفظ آبروي اجتماعي اين افراد است يا براي تامين امنيت اقتصادي آنها؟جواب اين سوال را كه حق دارم بدانم؟ (17/4)

1307- از برخي مسئولا‌ن دولت تقاضا مي شود در اين يكسال باقيمانده از زمان مسئوليت خود،كارهاي غيرمعمول انجام ندهند، سازمان برنامه و بودجه را دوباره احيا كنند و حقوق كاركنان دولت را به راحتي پرداخت كنند يارانه نقدي هم نمي خواهيم، در بسياري از موارد هم دولت دست به قيمت هر كالا‌يي كه مي زند از بالا‌نس خارج مي شود، وضع را به حالت قبل درآوريد، به هر صورت معلوم شد كه در تهران كاخي از وزارتخانه ها فروخته نشد و وزارتخانه اي به شهرستان نرفت و عدالت هم اجرا نشد . (17/4)

1328- در فيش گازنوشته شده : هزينه گار مصرفي شما 28 هزار تومان، يارانه پرداختي توسط دولت 24500 تومان، مبلغ قابل پرداخت توسط من 3500 تومان بسيار خب، من هم براي دولت فيش صادر مي كنم حقوق هر ساعت 6 دلا‌ر، روزانه 45600 تومان، حقوق ماهيانه من يك ميليون و 400 هزار تومان، دريافتي من از دولت 200 هزار تومان و يارانه پرداختي من به دولت يك ميليون و 200 هزار تومان، حالا‌ شديم بي حساب . (17/4)

1254-ظاهراً در اجراي نظام هماهنگ عقب نشيني صورت گرفته است ابتدا اسم آن را عوض كردند و بعد سهام عدالت مطرح شد، كاغذهايي توزيع كردند كه پيرمردان اين طرف و آن طرف بروند، فرم دعوتنامه مي دهند زمان يك ماهه براي‌آن قائل مي شوند بعد از ده روز كه مراجعه مي كنيم يك نفر مي گويد امضاي نفر قبلي خط خوردگي دارد و مي گويد برويد خانه، در فيش حقوق تير و مرداد ماه مي گوئيم چه كنيد و كجا برويد ، حال دوباره دولت مي خواهد يارانه ها را نقدي كند من بازنشسته مي گويم برخي مشاورين و معاونين ، خبرهاي درست به دولت نمي دهند، پشت ميز نشستن و با چند نفر حرف زدن كه كشورداري نمي شود ، مسئولان بايد خودشان را تكان بدهند و از دست بعضي خبررسانان بي خبر راحت شوند . (17/4)

0806- حالا‌ كه با سعي و اهتمام مسئولان محترم قضايي مشخص شد كه عباس پاليزدار 6 ميليارد تومان وام گرفته و هنوز پرداخت نكرده و با آن دامداري و كارخانه شير خريده، ضمنا تخلفاتي هم در يك كارخانه لاستيك سازي و نيز همراهي‌هاي او با جاسوسان خارجي، اسرائيل و امريكا، لطفا حق ما را از اين مرد بگيرند، زيرا معلوم شد كه مفسد اصلي همين پاليزدار بوده است و بس( !17/4)

1046- امروز در روزنامه‌ها نوشته شده بود كه آقاي علي آبادي يك نامه‌اي به آقاي رئيس‌جمهور نوشته در رابطه با مفاسدي كه در حرفه و بازي فوتبال است. اين موضوع، نامه نوشتن كه نمي‌خواهد، ايشان در يكي از ملاقات‌هاي آقاي رئيس‌جمهور به ايشان عنوان كند كه اوضاع به اين وضع است و ايشان چاره‌انديشي بكنند. به نظر ما اينها مي‌خواهند به مردم نشان دهند كه ما مثلا‌ داريم فلان كار را مي‌كنيم. مگر كشورهاي ديگر نامه مي‌نويسند؟ شما يك دانه از اين نامه‌ها را در حكومت مثلا‌ فرانسه يا انگليس نمي‌بينيد. اينها فقط مختص ماست( !17/4)

1103- از پيشنهاد آقاي جهانگيري براي ايجاد دولت وحدت ملي شديدا استقبال مي‌كنم. براي من دولت وحدت ملي معنايش اين است كه از هر گروه و جماعتي كسي را كه در كاري توانا باشد بايد بگيرند حالا‌ چه اصولگرا باشد و چه اصلاح طلب ، يا جزء هيچ كدام از اين 2 گروه نباشد ولي توانا باشد. بايد از ايشان استفاده كرد تا كار مملكت پيش برود. استفاده از افراد توانا مي‌تواند ضامن سعادت مردم و حفظ حكومتها باشد. (17/4)

1758- از تهران تماس مي‌گيرم. بارها در روزنامه شما مي‌خوانم كه مردم از مجلس هشتم همه گله دارند و اين هم براي ما ملت ايران تازگي ندارد، از زماني كه ما يادمان است مجلسي‌ها وعده‌ها دادند و اغلب آنها تحقق يافته است و بعضي از نمايندگان پس از آنكه به مجلس رفتند مردم را فراموش كردند، پياز شده 500 تومان فراموش نكنند كه اينها آمدند مبارزه كنند و بهتر از مجلس هفتم كار كنند. (17/4)

1646- از اروميه تماس مي‌گيرم. بهتر نيست كه درباره آقاي پاليزدار كه اين روزها شايعات بيشتر شده است آن آقاياني كه تهمت خوردند و پاكدامن هستند يك ميزگرد و دادگاه علني صورت دهند كه آقايان پاكدامن از خودشان دفاع كنند تا ملت از تشويش اذهان بيرون بيايد و پاكدامني آنها ثابت شود. (17/4)

آفتاب يزد: پيشنهاد شما شباهت بسياري به اظهارات آقاي ناطق نوري دارد كه گفته است:

1632- با آرزوي توفيق و موفقيت هرچه بيشتر براي روزنامه آفتاب يزد.

دردم نهفته به ز طبيبان مدعي باشد كه از خزانه غيبش دوا كنند

براساس تفكرات ديني و آسماني آموخته‌ايم كه هر كسي با اخلاص براي مردم قدم برندارد خداوند هم راههاي هدايت را به آنان نمي‌نماياند.متاسفانه اعتقاد راسخ دارم برخي سياستمداران ما با مردم صادق نيستند، اگر بودند وضع غير از اين بود كه هست، فاعتبروا يا اولي الابصار. (دبير بازنشسته از كرج( .)17/4)

1529- از زنجان تماس مي‌گيرم. رستوران‌دار هستم و آفرين مي‌گويم به قلم شما آفتابيان عزيز. با آن سرمقاله مورخ 17/4 كه فكر، انديشه، درددل اكثر ايرانيان وطن پرست و دلسوز مي‌باشد.(17/4)

1530- سرمقاله دوشنبه 17/4 با عنوان را خواندم. به يك باره اشك از چشمانم سرازير شد و فرياد زدم چرا و هزاران چراي ديگر، در ضمن احترام خودرا به سرمقاله‌نويس از راه دور اعلام مي‌دارم. ايراني زنده باد. (17/4)

1207- جناب آقاي واحدي 1- چند روز طول مي كشد پيامي چاپ شود2- تقاضا دارم متن سرمقاله ها و تلفن هاي مردمي از اول تاسيس روزنامه تا پايان سال 1386 در كتابي نگارش و در دسترس مردم قرار گيرد. من و امثال من، محلي براي نگهداري تمامي نسخه هاي روزنامه وزين و پر ارزش شما نداريم ولي كتاب را مي شود حتي همراه خودم داشته باشم . (من هم پيام دهنده مورخ 13/4 هستم به شماره 1718( .)17/4)

آفتاب يزد : از حسن نظر شما سپاسگزاريم . ولي باور كنيد در حال حاضر حتي براي تامين هزينه هاي ضروري روزنامه با مشكل مواجه هستيم . اگر از اين بحران عبور كنيم در اولين فرصت خواسته شما را اجابت خواهيم كرد .

1959- آقاي خوش چهره كه الا‌ن يكي از منتقدين دولت مي باشند در زمان انتخابات آقاي احمدي نژاد به عنوان طرفداري از فعاليتهاي اقتصادي و شعارهاي اقتصادي ايشان مي فرمودند كه حل مشكل مسكن و گراني مسكن چنان ساده است مگر ما چه چيزي كم داريم، آجر و خاك و زمين است اين را مي توانيم به راحتي تهيه كنيم و در اختيار مردم قرار دهيم. در مقابل ، مدافع اقتصادي آقاي رفسنجاني مي گفت به اين سادگي نيست و ايشان در تلويزيون جلوي70 ميليون بيننده بيان مي كرد به همين سادگي است، آجر است و خاك و سيمان و زمين هم . (17/4)

آفتاب يزد: احتمالا‌ آقاي خوش چهره در حال حاضر هم معتقد است كه اگر بعضي مباني علمي مورد توجه قرار گيرد حل بسياري از مشكلا‌ت امكان پذير است .

2220- از شيراز تماس مي گيرم. جناب واحدي مدير محترم ، شايد براي شما تعجب آور باشد كه خواننده روزنامه شما به شما كه ارباب جرايد هستيد بگويد كه درد دل مردمي كه در روزنامه شما درج مي شود به محض چاپ در روزنامه شما در دنيا منعكس مي شود . (17/4)

2124- چاپ كنيد نترسيد فقط از خدا بترسيد، دفن شدن دانشجويان زحمتكش كه براي تامين هزينه هاي سرسامآور دانشگاه با وجود ثروت عظيم در اين مملكت به زير خاك رفتند مايه شرمندگي همه ماست ، آقاي قاليباف شما عوارض شهرداري را اضافه مي كنيد از خانه كلنگي ما به زور عوارض گرفتيد كه مجبور شديم قرض كنيم در حالي كه به لبنان كمك مي كنيد و چند ميليارد بهدو باشگاه دولتي كمك مي كنيد. بچه هايم مي پرسند آيا اينها از اسلا‌م پيروي مي كنند؟ من فكر مي كنم اگر درچين كمونيستي اين اتفاق مي افتاد مسئولا‌ن مربوطه مجازات مي شدند، مطمئن باشيد، سكوت در مقابل ريختن اين ساختمان و دفن شدن دانشجويان بيگناه مسئوليتش به گردن شماست. ملت، شما را مسئولمي دانند سكوت نكنيد . (17/4)

0959- از سياهكل تماس مي‌گيرم. سركنسول ايراني در بصره مي‌فرمايند كه ايران علاوه بر كالاهاي صنعتي و موادغذايي، برق از خوزستان به بصره و عراق صادر مي‌كند. عرضم اين است آنهايي كه چنين قراردادهايي مي‌بندند آيا در اين مملكت زندگي مي‌كنند و اگر در اين مملكت تشريف دارند آيا مشكلات مردم را نمي‌بينند كه از بي‌برقي چه بر سر مردم ميآيد؟ (17/4)

0127- انصاف حكم مي‌كند همان‌گونه كه ايرادها و اشكالات سازمان‌هاي دولتي را به صراحت و بي‌پرده بيان مي‌كنيم چنانچه سياست يا برنامه‌اي موفقي هم تحقق پيدا كرد از آن نگذريم. به عنوان مثال رئيس كل محترم بانك مركزي آقاي مظاهري كه پيشينه موفق و طولاني در اقتصاد بعد از انقلاب و بنيادها دارند و انشاءالله يك روز كه اقتضا كند و به موقع خودش به ارزيابي عملكرد 30 ساله ايشان پرداخته خواهد شد، در بسته اقتصادي اخير به منظور محدود كردن و انباشتگي پول در دست مردم دستور دادند به جاي وام‌هاي زودبازده و ميليوني و وام‌هاي چند ميلياردي كه اكثرا به خزانه هم بازگشت داده نمي‌شد جلوي وام‌هاي اضطراري 3، 4 ميليوني و 5، 6 ميليوني و 7،8 ميليوني را بگيرند كه واقعا هم خيلي موثر بود( !17/4)

1929-در رابطه با نظرخواهي از اساتيد اقتصادي و استادان دانشگاه اقتصاد كه دولت آنها را دعوت كرد انتقادي داشتم، انتقادم اين بود كه چرا دولت اساتيد اقتصادي منتقد خود را دعوت نكرد مثل آقاي خوش چهره و آقاي عبده تبريزي و غيره را؟ چرا يكسري را كه با نظرشان يكسان بود دعوت كرد؟ (17/4)

آفتاب يزد: بسياري از ميهمانان جلسه اخير، از منتقدان سياستهاي اقتصادي دولت بودند. دو فرد موردنظر شما هم به جلسه دعوت شده‌ بودند اما خودشان ترجيح دادند در جلسه شركت نكنند. به هر حال ما اميدواريم كه پيش بيني نه چندان اميدواركننده افرادي مانند دكتر فرشاد مومني از نتايج و دستاوردهاي اين جلسه، اشتباه از آب درآيد و در آينده نزديك، شاهد تمجيد همين اساتيد، از مراحلي باشيم كه دولت در قالب پيگيري طرح تحول اقتصادي اجرا مي‌كند.

0801- ديروز رفته بودم به مجلس تا با وكيلم تماس بگيرم. متاسفانه به هيچ عنوان نتوانستم با وكيلم صحبت كنم واقعا اگر اين وكيل‌ها بدانند با موكلانشان چطور برخورد مي‌شود و بعضي از آنها چه جور سرگردانند فكر كنم براي راي گرفتن از خودشان خجالت بكشند و ديگر نيايند. (18/4)

0937- اگر امكان دارد عدالت را براي من معنا كنيد. من فكر مي‌كنم معني عدالت اين است كه من با تحصيلات عاليه كه از اول جنگ تا آتش بس در جبهه‌ها بودم حقوقم با مدرك 6 ابتدايي هيچ فرقي نمي‌كند، اما بازنشسته‌هايي را مي‌بينم كه حقوقشان دو برابرمن است. (18/4)

1833- كارخانه ... گيلا‌ن پسماندهاي كارخانه را وارد رودخانه نو كنده كرده بود به همين دليل تمام ماهي ها در حال مرگ هستند بعضي ها مرده و بعضي‌ها روي آب آمده بودند و در حال مرگ بودند. به قدري اين صحنه ناراحت كننده بود كه ياد محيط زيست افتادم كه مسئول آن معاون رئيس جمهور است حالا‌ چه قدر داخل درياي خزر به اكوسيستم اين دريا صدمه مي‌زند، بماند. از آفتاب يزد خواهش مي‌كنم يك سرمقاله راهم به اين موضوع اختصاص بدهد.(18/4)

آفتاب يزد: نام كارخانه و شماره تلفن پيام دهنده در روزنامه موجود است.

2141- از تهران تماس مي گيرم. خبر تاسف‌بار چند دانشجو كه زير آوار ماندند خيلي دلمان را به درد آورد، مخصوصا مادر و پدرهايي كه مستضعف بودند وخدا مي‌داند اين بچه‌ها را چه جور بزرگ كردند. از نان روزانه خودشان زدند تا اين بچه‌ها بتوانند درس بخوانند آيا كسي جوابگوست؟ اگر بخواهند ديه بدهند ديه به چه درد اينها مي‌خورد، اگر تمام دنيا را هم بدهند جاي فرزندشان را نمي‌گيرد. كسي كه فرزندش را در راه ميهنش مي‌دهد و شهيد مي‌شود حالت ديگري دارد ولي اينكه به خاطر وضع بد مالي زير آوار بماند همه ملت را ناراحت مي‌كند.(18/4)

2027- ما شاءالله كه خطوط روزنامه‌تان خيلي درشت است اصلا‌ نمي‌شود خواند. امروز نصف صفحه اول، آن قدر كمرنگ هست كه نگو، ما چه چطور بخوانيم هم كمرنگ وهم ريز است يك خرده توجه كنيد حداقل اگر ريز هست مركبش زيادتر بشود. باور كنيد صفحه اول رانمي‌توان خواند.(18/4)

آفتاب يزد: بخش عمده‌اي از مشكل حل شده وتلا‌ش مي‌كنيم روز به روز مشكلا‌ت موجود در اين زمينه را كمتر كنيم. به هر حال سپاسگزاريم كه ضعف‌هاي ناشي از استفاده از كا‌غذ نامرغوب و ... - كه به ما هم تحميل شده است- را تحمل مي‌كنيد.

2309- مي‌خواستم بگويم فارغ التحصيلا‌ن رشته مديريت وخدمات بهداشتي درماني در مملكت ما كاري ندارند، اكثر فارغ التحصيلا‌ن بيكارند و هنوز نمي‌دانند در سيستم بهداشت و درمان كشور چه جايگاهي دارند آيا شغلي برايشان وجود دارد، درحالي كه روز به روز اين رشته در مملكت گسترش پيدا مي‌كند براي شغل اينها فكري نشده است.(18/4)

1134- از تهران تماس مي گيرم،‌ سوال من از رئيس قوه قضائيه اين است كه آيا در زمان حضرت علي(ع) و حضرت محمد(ص) هم بعضي قضات آن زمان اين طور بامردم با كبر و خشونت و بداخلا‌قي برخورد مي‌كردند؟ وشخصيت مراجعه كنندگان را هتك مي‌كردند؟ قضات ما كه اين شغل را از ائمه اطهار به ارث برده‌اند سعي كنند رفتارشان با مردم زجر ديده مثل همانها باشد.(18/4)

آفتاب يزد: در سال ‌هاي گذشته رئيس قوه قضائيه چند بار، نگراني خود را از رفتار بعضي قضات اعلا‌م كرده‌اند. اميدواريم ديدگاه‌هاي اصلاح‌گرانه ايشان بتواند نابساماني ها در اين عرصه را به حداقل برساند. البته به نظر ما، اصولي‌ترين راه حل آن است كه مانند بسياري از كشورها براي همه محاكم،‌هيئت منصفه در نظر گرفته شود تا اختيار محكمه ،‌تنها به دست قاضي نباشد كه هر چقدر هم متخصص ومبادي آداب باشد احتمال اشتباه او به عنوان يك انسان بيش از احتمال اشتباه هيئت منصفه‌ است.

0830- در تمامي اوقات بين ساعت 12:45 تا 13:30 بامداد تخليه سطل هاي آشغال كنار خيابان با صداي مهيب برخورد سطل‌ها با بدنه داخل كاميون‌ها همراه است، به علا‌وه صداي بلند كارگران نيز مانع آسايش وخواب ساكنين به خصوص افراد سالخورده و بيمار و بچه‌ها مي‌شود، بهتر است شهرداري يا پيمانكاران، فكري به حال تخليه زباله‌ها درساعت اوليه شب نمايند.(18/4)

1353 - در تعجبم كه عده اي در بدنه دولت مهرورز و عدالت خواه حتي مصوبه هيئت وزيران را هم اجرا نمي كنند، اخيرا از طرف دولت طي بخشنامه اي به استانهاي ساحلي اعلا‌م شد به منظور استفاده عموم از دريا بايد 60 متر ساحل آزاد شود، در بخش علي آباد عسگر خان جنب پارك سيسنگان و مجتمع فرهنگي ، مدرسه دخترانه تخريب و مبادرت به احداث هتل مي شود و با گذاشتن سنگ در قسمتهاي ساحلي و بالا‌ بردن ارتفاع ساحل دريا استفاده عموم را از دريا سلب نموده اند، مراتب به مقامات استان مازندران اعلا‌م شده ولي اقدامي به عمل نيامده است.(18/4)

1846- جناب آقاي شهردار آيا شما سري به كوچه ها و خيابانها و جوي ها اطراف بلوارها و خيابانها زديد كه ببينيد چه قدر آشغال در آنجا وجود دارد ، موشها چه مي كنند؟ چرا بودجه شهرداري را اين طور به رايگان دو ميليارد، سه ميليارد به فوتباليست ها و لبناني ها مي پردازيد؟ آيا خدا را خوش ميآيد از من عوارض بگيريد و اين طور هزينه كنيد؟ حالا‌ 350 ميليارد تومان هزينه فاقد سند كه در دوره هاي قبل هزينه شده است بماند كه آن هم مشكلي است براي من عوارض دهنده كه ببينم اين پول كجا رفته است. (18/4)

1409- سالهاي خيلي دور قبل از فروپاشي اتحاد شوروي سابق مدتي در شهر مرزي لطف آباد در خراسان بودم، راه آهن روسها از آنجا ديده مي شد. برج هاي ديده باني نظامي با فواصل بسيار كم در تمام طول خط مرزي وجود داشت كه شبها وقتي قطار عبور مي كرد با نورافكن هاي پر نور قطار را بدرقه مي كردند تا به نور افكن برج بعدي برسد، چنين صحنه هايي را در فيلم هايي در ژانر بازداشتگاه هاي آلمان نازي هم ديده ايم ، به نظر مي‌رسد ما نبايد كاري كنيم كه چنين خاطراتي براي مردم زنده شود .(18/4)

آفتاب يزد: به نظر ما يكي از پيشرفته ترين و احترام آميزترين روش هاي كنترل جامعه براي شناسايي مجرمان، استفاده از دوربين هاي مدار بسته است و نمي‌دانيم شما به كدام قسمت كار اعتراض داريد. البته اميدواريم با اين كار، شناسايي و دستگيري كساني كه امنيت اجتماعي را به خطر مي اندازند تسهيل شود نه آنكه اين تجهيزات فقط در خدمت كنترل ظاهري و پوشش افراد به كار گرفته شود.

1455 - در خبرها خواندم كه با صدور مجوز واردات خودروي بنز به كشور، فروش مرسدس بنز در شركت دايملر 8/1 درصد افزايش يافته است. (18/4)

1247- عدم ثبات معمولا‌ در مديريت‌هايي ديده مي‌شود كه كارنامه موفقي دارند و متاسفانه بعضي مديران ضعيف تر سالها در مسئوليتها باقي مي‌مانند. (18/4)

1547- پيام از كرج. در برنامه شبكه 4 ، كارشناسان درباره نقد ادبي بحث مي كردند. دكتر ارباب شيراني گفت كه ما اين همه به ابن سينا ارزش مي دهيم چرا شعرهاي او به فارسي ترجمه نشده است؟ ايشان گفتند شرم آور است كه انگليسي‌ها اشعار ابن سينا را به انگليسي ترجمه كردند ولي ما اين كار را نكرديم. (18/4)

1233- پايه سايه بان ايستگاه هاي اتوبوس در خيابان ايران زمين منطقه دو شهرداري در حال احداث است اما تنها در 5 سانتيمتر ملا‌ت زير فرش پياده رو آن هم بدون شاخك فرو مي كنند، ممكن است كه كسي كشته نشود اما به لحاظ وجدان كاري همه اينها سعادت آبادهاي كوچكي هستند كه خوب است همين الا‌ن كه هنوز مشغول كار هستند يك نفر را بفرستيد نظارت كند تا بعدا مردم به دردسر نيفتند. (18/4)

1435- اگر جناب آقاي علي آبادي رئيس سازمان تربيت بدني ادعا نموده اند كه ايران قادر است مسابقات المپيك جهاني را ميزباني كند آيا منظور ايشان المپيك رسمي دنياست؟ جناب آقاي علي آبادي با اين وضعيت جهانگردي، توريستي ، نظم ، انضباط ، گرايشات و سياستي كه بعضي مسئولا‌ن دارند بعيد است كه ما حتي قادر باشيم تا 50 سال بعد هم حتي المپيك روستائيان جهان داشته باشيم.مگر اينكه فكر و نگرش و مديريت بعضي از مديران تغيير كند. (18/4)

0903- از كرج تماس مي‌گيرم، مي‌‌خواستم بگويم چرا بانك‌ها وام خريد خودرو را پرداخت نمي‌كنند؟ من الان 7 ماه است حساب باز كردم به من اول گفتند دو ميليون بگذار بعد گفتند 4 ميليون و بعد از 7 ماه مي‌گويند برو دو ماه ديگر، الا‌ن 5 ماه است كه من سرگردانم. (18/4)

1916- اقدامات قوه قضائيه به ويژه نظارت دقيق حضرت آيت‌الله شاهرودي در مورد قضات دادگاه‌هاي كشور و كنترل ايشان مايه خوشحالي است، اين مطلب تقريباً ده روز قبل هم به اطلا‌ع رسيد ولي متأسفانه چاپ نكرديد، ضمناً تقاضا كرده بودم رسيدگي بيشتري هم به بعضي از دادگاهها در شهرستان كرج بفرمايند. (18/4)

1901- مي‌خواستم به دولت كريمه عرض كنم بعضي دامداران، گوسفندان را به حراج گذاشتند گوشت را 4800 تومان مي‌دهند، دولت مقداري جو وارد كند بدهد به دست اين دامداران تا اين زبان بسته‌ها را نكشند كه فردا اول زمستان گوشت كيلويي 20 هزار تومان گير نمي‌آيد. اين چه جور مبارزه با خشكسالي است كه مي‌گويند ما مقابله مي‌‌كنيم؟ (18/4)

2321- از شهرك... در يكي از بخش‌هاي اطراف ورامين تماس مي‌گيرم، بنده يكي از اهالي محروم و فراري از كرايه سرسام آور تهران هستم، بعد از 20 سال زندگي در تهران به حومه تهران - كه البته حتي نمي‌شود نام روستاهاي امروز را بر آن گذاشت - آمدم الا‌ن حدود سه ساعت و نيم است كه ما منتظر برق هستيم، هر روز دو، سه ساعت صبح و سه چهار ساعت شب برق قطع مي‌شود و آب هم با رفتن برق قطع مي‌شود از شما مي‌پرسم به نظر شما چه كسي بر ما ظلم مي‌كند؟ به جاي اينكه برق را به كشورهاي ديگر بفرستند به فكر مناطق محروم اطراف تهران باشند. (18/4)

0733- از ديروز كه مصاحبه وزير محترم آموزش و پرورش آقاي علي احمدي را در روزنامه آفتاب يزد مورخ 17/4 خواندم دارم از غصه دق مي كنم. وقتي بخشي از ثروت اين كشور به سوي نيكاراگوئه ، افغانستان و عراق و ونزوئلا‌ و بوليوي و غيره سرازير مي شود معلوم است كه پولي براي استخدام معلمان حق التدريس باقي نمي ماند. بالا‌خره مطمئناً دوره وزارت آقاي علي احمدي هم به اتمام خواهد رسيد، خداي ما هم بزرگ است .(18/4)

1801- معلمي از نسيم شهر هستم، مي خواستم به خواننده و پيام دهنده شماره 2339 بگويم كه 30 هزار تومان به مناسبت روز زن به معلمان دادند نه 28 هزار تومان و دوم اينكه اين 30 هزار تومان بايد در ارديبهشت ماه به معلمان تحويل داده مي شد متاسفانه عده اي تلا‌ش كردند از اين بن هاي ناقابل كه در شان معلمان نيست بهره برداري سياسي انتخاباتي داشته باشند . البته روز مرد و پدر هم براي معلمان مرد در راه است و احتمالا‌ً عده اي ديگر نيز آن روز مورد سوء استفاده انتخاباتي قرار مي‌گيرند و انتقاد ديگري از روزنامه داشتم كه عين مطالب پيام دهندگان را چاپ نمي كنيد . (18/4)

آفتاب يزد : بعيد مي دانيم اين توقع قابل اجرا و حتي منطقي باشد كه همه پيامها بدون هيچگونه دخل و تصرفي چاپ شود و تصور مي كنيم اكثر همراهان روزنامه ترجيح مي دهند كه پيامها، هم خلا‌صه سازي شود و هم پاستوريزه ! تا هم طولا‌ني بودن يا بي نظمي هاي موجود در بعضي جمله بندي ها اصلا‌ح شود و هم تداوم وجود اين ستون، تضمين گردد!

0838- سياست‌هاي دولت در مورد اينترنت باعث شده است موقعي كه ما درحال تحقيق درباره موضوعي هستيم به جاي اينكه آن تحقيق را كه مي‌شود ظرف نيم ساعت در اينترنت جست وجو كرد به ده ساعت تبديل مي‌كند. سرعت كمي كه اينترنت در ايران دارد، وقت زيادي از محققان مي‌گيرد. (18/4)

1837- از رشت تماس مي‌گيرم.‌ما زيارتگاهي به نام خواهر امام داريم كه معروف هستند به خواهر امام رضا (ع) الان چندين سال است متوليان اقدام به بازسازي آن كردند ولي همين طور ناتمام مانده. مي‌خواستم بگويم از اين كمك‌هايي كه به مراكز زيارتي عراق مي‌شود حداقل ده درصد از آن كمك‌ها را صرف اين امامزاده مي‌كردند.(18/4)

1650- در ارتباط با پيام 1920 مورخ 16/ 4 در خصوص عدالت اجتماعي و واگذاري سهام كارخانجات، شركت‌ها و غيره پيام دهنده محترم،‌ من كارمند بازنشسته به طور متوسط حدود 5 سال است اين سهام را در اختيار دارم. 1- شركت سرمايه‌گذاري ... 300 سهم 2- شركت سرمايه‌گذاري ... 450 سهم 3- شركت ... 150 سهم 4- شركت سرمايه‌گذاري ... 8 هزار سهم و احتمالا‌ تعدادي از اوراق سهامم را هم گم كرده‌ام . در طول ساليان گذشته فقط 8 هزار تومان به حساب بنده واريز شده است نه از محل شركتها خبردارم، نه از هيئت مديره آنها ، نه از دارايي و نه از سودشان، با عنايت به مراتب فوق، سهام عدالت ما، نوش جان شما.

‌آفتاب يزد: نام شركت‌ها، در روزنامه موجود است. البته تا آنجا كه ما مي‌دانيم سابقه سهام عدالت بيش از 2 سال نيست . پس لطف كنيد در پيام بعدي به ما بگوييد واگذاري سهام به شما در 5 سال گذشته، برچه مبنايي بوده است؟ البته مي‌دانيم كه اكثر دريافت كنندگان سهام عدالت - وشايد همه آنها- از گردش‌ مالي و نحوه محاسبه سود و زيان شركت‌هايي كه سهام آن را در اختيار دارند بي خبر هستند.

1512- هر مسئولي، هر وكيلي و هر وزيري كه تورم را قبول ندارد حقوقش بسيار بالاست، يعني از تورم دردش نيامده، رنج نكشيده، اگر آنها هم 250 هزار تومان مي‌گرفتند صدايشان درميآمد و ديگر اينكه مگر تركيه 50، 60 كانال خصوصي ندارد چرا ايران نبايد داشته باشد كه تنها تلويزيون خودمان احساس انحصار نكند؟ اگر تلويزيون‌هاي مختلف وجود داشته باشد نمي‌توانند اين كار را بكنند. (17/4)

1515- در رابطه با مطلبي كه در روزنامه 17/4 صفحه 9 چاپ كرديد با نمايندگي‌هايي كه خودروهاي بي‌پلاك تحويل مشتري مي‌دهند برخورد قانوني مي‌كنند، من خودم يك نماينده هستم و مي‌خواستم بگويم نمايندگي گنجايش تعداد معدودي ماشين را دارد، اگر لطف كنند و پلاكهاي ماشين‌ها را زودتر بدهند و به هر نحوي از انحاء مختلف با شماره‌گذاري‌ها مخالفت نكنند ما مي‌توانيم ماشين‌ها را با پلاك تحويل بدهيم يا اينكه خودروهاي بي‌پلاك به نمايندگي‌ها حمل نشود. (17/4)

1626- فرمايشات يكي از مسئولان در خانواده ما به حقيقت پيوست كه فرموده بودند دختران و پسران جوان مي‌توانند با هم ازدواج كنند، ولي هر كدام در خانه پدر خود زندگي كند، من دبير 62 ساله بازنشسته، 5 سال پيش دخترم را شوهر دادم، با افزايش تورم و هزينه مسكن در دو سال اخير، دامادم نتوانست اجاره بهاي مسكن را بپردازد از اين رو دخترم با فرزند 4 ساله‌اش در آپارتمان صدمتري من و دامادم هم در خانه پدرش زندگي مي‌كند در ضمن پسر بزرگم الان دو سال است كه ازدواج كرده و سرنوشت خواهرش را دارد، با يك ميليارددلاري كه به عراق وام داديد مي‌توانستيد خانه‌هاي ارزان قيمت ساخته و آنها را با اقساط طولاني در اختيار زوجين جوان كه تازه ازدواج كردند قرار دهيد. (17/4)

2340- واقعاً مشكل مسكن را حل كردند، آن از ميلگرد كه با اين قيمت آنچناني وارد بورس كردند، سيمان هم پايه‌گذاري كردند، سال ديگر يقيناً سيمان با 10، 15 هزار تومان از بورس خريده و مشكل مسكن حل مي‌شود. (18/4)

2021- از خوزستان تماس مي‌گيرم، در مورد پيام 1325 مورخه 17/4 كه از دهلران پيام داده بودند و گفتند تانكرهاي عراقي، بنزين را از كدام مجاري سوختگيري مي‌كنند، مي‌خواهم بگويم چه فرقي مي‌كند كه از كجا سوختگيري مي‌كنند مهم اين است كه اگر نفت و بنزين ما را به عراق ببرند، بايد جلوي آن را گرفت. (18/4)

0718- من همان خانمي هستم كه گفتم با 220 هزار تومان نمي شود 5 دانشجو را اداره كرد و شما فرموده بوديد اي كاش به ما مي‌گفتيد كه حقوق و دريافتي اكثر بازنشستگان چقدر است، در مابقي پيامم خطاب به آن پيام دهنده عزيز در تبريز گفته بودم كه حقوق ما نيروهاي مسلح از 270 هزار تومان به 300 هزار تومان رسيده است، اگر اين حرف را زدم چون مطمئنم دولتمردان پيام‌ها را مي‌خوانند پس طوري نباشد كه فكر كنند ما دروغ مي‌گوييم، بياييم با صداقت بگوييم كه حتي با 600 هزار تومان هم نمي‌شود زندگي كرد، در ضمن پيام‌هاي شما بيشتر در مورد بازنشستگان فرهنگي است ولي آنها امتيازاتي دارند از جمله نصف روز بيكارند و سه ماه تعطيلي داشته‌اند ولذا مي‌توانستند راه كسب درآمد ديگري هم داشته باشند. (18/4)

آفتاب يزد: توصيه ما اين است كه هيچ يك از كاركنان و حقوق بگيران، دريافتي خود را با گروه ديگر مقايسه نكند. زيرا به نظر ما هيچ يك از آنها از حقوق و مزايايي مكفي برخوردار نيستند. اميدواريم شرايطي فراهم شود كه دولت بتواند فكري اساسي براي همه اين زحمتكشان بكند.

1128 - از لا‌هيجان تماس مي‌گيرم. پرداخت پول كتاب در مدارس ابتدايي اجباري است. جناب وزير آموزش و پرورش! هزاران خانواده ايراني با تورم و گراني مواجه هستند آن وقت حضرت‌عالي براي دانش آموزان افغاني كتاب مجاني چاپ مي‌كنيد( !18/4)

1356- براي ويرايش پيام‌ها منظورم شورايي از خودتان با حفظ مسئوليت سردبيري بود نه غريبه‌هاي رهگذر. (18/4)

آفتاب يزد: تصور كنيد اگر براي روزانه يكصد پيام، قرار باشد چندين نفر نظر بدهند چه اوضاعي درست خواهد شد! در عين حال معمولا‌ً براي پاسخگويي به بعضي پيام‌هاي تخصصي، از آگاهي‌ها و اطلا‌عات همكاران در سرويس‌هاي گوناگون روزنامه استفاده مي‌شود.

1002- در حالي كه با طرح خصوصي‌سازي، بسياري از نيروهاي كار در حال بيكار شدن هستند و عده‌اي را بالا‌جبار بازخريد مي‌كنند و دستشان به وزارت كار نمي‌رسد چگونه وزير كار، با شجاعت مي‌گويند نرخ بيكاري پايين آمده است؟در عرض يك ماه از يك اداره 200 -300 نفر اخراج يا بازخريد شدند و به يك نفر هم اجازه ندادند تا در بيمه بيكاري ثبت نام كند آيا وزير كار اينها را هم در آمار خود آورده‌اند؟ (18/4)

1116- از تهران تماس مي‌گيرم. با توجه به اينكه بحث‌هايي در هيئت دولت و به ويژه وزارت كار هست مبني بر اينكه دولت قصد دارد سازمان تأمين اجتماعي را با وزارت كار ادغام كند، مي‌خواستم ببينم آيا اين كار با عدالت سازگار است؟ دولت هم‌اكنون 8 هزار ميليارد تومان به سازمان تامين اجتماعي بدهكار است و اگر سازمان تامين اجتماعي حذف شود تكليف اين منابع و املا‌ك كه متعلق به نسل‌هاي آينده هم هست بلا‌تكليف مي‌ماند و جامعه كارگري و بيمه شدگان در اين زمينه ساكت ننشينند و نظر خود را از طريق رسانه‌هاي گوناگون اعلا‌م كنند. اميدوارم دولتفكر و كار اساسي بكند، سازمان تأمين اجتماعي كه بايد غير دولتي باشد متأسفانه روز به روز دولتي‌تر مي شود. (18/4)

2204- از سياهكل تماس مي‌گيرم. خواهشمند است به پيشنهاد اين برادر كوچك فكر كنيد وديگر در متن روزنامه پيشوند دكتر و مهندس را به كار نبريد چون با توجه به قشر عظيم تحصيلكرده كه از دانشگاه ‌هاي ‌مختلف ‌داخلي ‌و خارجي فارغ‌التحصيل مي‌شوند كلمه مهندس ودكتر ديگر كاربرد آنچناني ندارد و همچون كشورهاي پيشرفته خارجي ديگر پيشوند دكتر ومهندس را به كار نبريد و كساني كه تحصيلا‌ت بالا‌تر از اين عناوين را دارند و به درجه پروفسوري رسيده‌اند با القابشان به كار ببريد.(18/4)

2233- دبير مقطع متوسطه ناحيه دو شهرستان... هستم،‌در ارتباط با حق التدريس دو ماهه فروردين و ارديبهشت درليست اوليه مبلغ 496 هزار تومان اعلا‌م داشتند و حسابداري پس از ارائه ليست اوليه، اعلا‌م كردند كه ليست، پيش رئيس است و امكان دارد اصلا‌حاتي روي ليست انجام بشود. در ليست دوم متوجه شديم كه مبلغ 55 هزار تومان را كم كردند. خواستم بگويم آقايان كجا كسري آوردند كه زحمت معلم را به اين طريق پايمال مي‌كنند . (18/4)

2154- امـروز روزنـامـه آفـتـاب را مـي‌خـوانـدم در كـمال تعجب ديدم، با حروف درشت در صفحه اول نوشتيد مسكو منتظر دريافت سيگنال متقابل از سوي ايران است، درحالي كه به خوبي مي‌توانستيد به جاي سيگنال از معادل فارسي آن استفاده كنيد،‌ راستش من اين را در شان يك روزنامه ملي و وزيني مثل آفتاب نمي‌دانم كه از يك لغت خارجي كه براي خيلي از مردم ممكن است مفهوم نباشد در تيتر اولش استفاده بكند و اين در حالي است كه سعي مي‌شود خيلي از لغات خارجي كاملا‌ مصطلح را ترجمه كنند و به جاي آن لغات فارسي بگذارند مثلا‌ در روزنامه روز قبل خواندم اجراي چيدمان شنيداري و ديداري، راستش من با 18، 19 سال تحصيل معني آن را نفهميدم.(18/4)

آفتاب يزد: باور كنيد جايگزيني برخي واژه‌ها با يك واژه فارسي كار ساده‌اي نيست مثلا‌ً از شما مي‌خواهيم واژه يك بخشي به ما بگوييد كه بتوان آن را جايگزين همه جانبه سيگنال دانست.

1824- بيمه خدمات درماني و آتيه سازان هستم، براي انجام عمل جراحي عفونت گوش، پزشك ذي ربط دستور راديو گرافي و آزمايش خون و تهيه نوار صادر كرد ولي هيچكدام از اين موارد شامل بيمه نمي شود، پس اين بيمه چه بيمه اي است كه به بهانه بيمه كردن كارمندان، بخشي از حقوق آنها را كسر مي كنند تا با تورم و كسري بودجه مقابله كرده باشند(!18/4)

1829- بالا‌خره ما نفهميديم بدهي وزارت نيرو به پيمانكاران مختلف در اين مملكت بي آب و برق تمام نشد؟ هم آب و برق كم آوردند هم به پيمانكاران بدهكار هستند ؟ (18/4)

آفتاب يزد: تا آنجا كه به ياد مي آوريم، سال گذشته رقم قابل توجهي توسط مجلس براي تأديه بدهي دولت به پيمانكاران تصويب شد و لذانمي‌دانيم با توجه به وضعيت مالي مساعد كه دولت دارد و با عنايت به ادعاهاي دولت در خصوص برنامه ريزي دقيق و كارشناسي هاي گسترده براي تنظيم بودجه، علت اينكه پيمانكاران صنعت آب و برق هنوز رقم‌هاي كلا‌ن، از دولت بستانكار هستند‌‌‌‌‌‌‌چيست؟ قطعاً اين وضعيت بر عملكرد پيمانكاران تاثير منفي دارد و همين امر مي تواند توليد برق را نيز دچار آسيب هايي كند كه بخشي از پيامدهاي آن ، هم اكنون قابل مشاهده است .
 دوشنبه 24 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 451]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن