تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):بار الها... باطل را از درون ما محو نما و حق را در باطن ما جاى ده. زيرا كه ترديدها...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813245546




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پنج هزار نمايشگاه كتاب و 22 هزار مسابقه كتابخواني در تهران برگزار مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: پنج هزار نمايشگاه كتاب و 22 هزار مسابقه كتابخواني در تهران برگزار مي شود


تهران- خبرگزاري ايسكانيوز: حميدرضا شيخ ويسي گفت: پنج هزار نمايشگاه كتاب و 22 هزار مسابقه كتابخواني با هدف تقويت كانون ها و مساجد و استفاده از ظرفيت ها و پتانسيل هاي آنها در تهران برگزار مي شود.

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران "ايسكانيوز"، نشست خبري پنج هزار نمايشگاه كتاب و 22 هزار مسابقه كتابخواني كه در استان تهران برگزار مي شود، امروز در مجتمع "رسول مهر" وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي استان تهران با حضور حميدرضا شيخ ويسي معاون توسعه سرمايه هاي فرهنگي اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان تهران و رييس ستاد نمايشگاه ها و مسابقات برگزار شد.
شيخ ويسي گفت: معاونت توسعه سرمايه هاي فرهنگي برنامه جلساتي را ويژه فعالان كانون هاي فرهنگي مساجد برگزار كرده است و مي توان اين نويد را داد كه اين برنامه ها تا به امروز با شعار "انجام برنامه هاي فرهنگي صد درصد مشاركتي" تحت پوشش قرار گرفته است.
وي افزود: ترويج فرهنگ كتاب و كتابخواني در كنار ساير اولويت ها مانند نماز و نيايش، ايثار و شهادت، 30 سالگي انقلاب و نوآوري و شكوفايي با تاكيد در دستور كار است.
شيخ ويسي خاطرنشان كرد: مقدمات كار از دو ماه اخير شروع و اجراي مسابقات به عنوان "بخوان" و نمايشگاه ها با عنوان "طعم دانايي" همزمان با ايام اعتكاف شروع مي شود.
معاون توسعه سرمايه هاي فرهنگي اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان تهران گفت: ابتدا در 22 منطقه و 14 اداره شهرستان ها نسبت به شناسايي فعالان فرهنگي با اولويت يك كانون يا مسجد و با دعوت از آنها طرح بحث را مطرح و در استان انجام داديم و به حمدالله پاسخ مثبت نيز دريافت كرديم و قرار بر اين شد كه در هر هفته يك كانون فرهنگي هنري مسجد، دانشگاه، مدرسه و يا برخي از ادارات برگزاري اين نمايشگاه ها و مسابقات را بر عهده بگيرند.
وي افزود: در كل سه كانون به نام هاي كانون فرهنگي هنري شهيد بهشتي در منطقه 18 نشر "آرام دي" و موسسه فرهنگي "تبادل دانش" در تهران كار تهيه توزيع كتاب و تبعات را بر عهده گرفته اند.
رييس ستاد نمايشگاه ها و مسابقات خاطرنشان كرد: بخش خصوصي سازمان ملي جوانان معاونت امور اجتماعي شهرداري تهران و برخي از دستگاه ها و مراكز تا به امروز همكاري هاي خوب و لازمي را در جهت هر چه بهتر برگزار شدن اين مراسم انجام داده اند.
وي افزود: ادارات در شهر تهران به سه منطقه شمال، مركز- شرق و جنوب تقسيم مي شوند كه شمال شامل مناطق يك تا پنج و 22 و مركز - شرق مناطق هفت تا 14 و 21 و جنوب شهرستان ري و مناطق 15 تا 20 تهران را شامل مي شود كه در اين مناطق نمايشگاه ها و مسابقات برگزار مي شود كه نمايشگاه هاي كتاب با تخفيف 20 درصد و كتب مسابقات نيز تخفيف 30 درصدي را شامل مي شود كه براي هر مسابقه 120 هزار تومان اعتبار لحاظ شده كه به نفر اول 50 هزار، دوم 40 هزار و نفر سوم 30 هزار تومان جايزه اهدا مي شود.
شيخ ويسي در ادامه گفت: بايد كاري كرد كه مردم را به سمت كتابخوان شدن هدايت كرد و بايد براي رسيدن به اين هدف از امكانات مساجد، مدارس، دستگاه هاي دولتي، بوستان هاي شهري، دانشگاه ها و مراكز عمومي كه بتوان در آنجا نمايشگاه داير كرد، استفاده كنيم.
وي درخصوص جوايز خاطرنشان كرد: مسابقات اجرا مي شود جوايز درهر منطقه و هر مكان متناسب با تعداد افراد شركت كننده تهيه مي شود مثلا هديه يك مسابقه با 400 نفر شركت كننده متناسب با تعداد شركت كنندگان است.
رييس ستاد نمايشگاه ها و مسابقات افزود: تيم پژوهشي كه سير موضوعي مطالعه كتاب را با توجه به سياست ها و اولويت هاي سال 87 كتابهاي خوبي را معرفي كرده اند كه مي توان از اين كتابها و ناشرين استفاده كرد كه متناسب با هر صنف و مكان فرهنگي كتاب ارسال شود.
وي افزود: مسابقات جهت داراست و آغاز مسابقه با موضوع اعتكاف است كه 10 كتاب مرتبت با اعتكاف معرفي و چند عنوان نيز به صورت آزاد مانند كتاب مقام معظم رهبري كه يكي از كتاب هايي است كه در حوزه عمومي عرضه مي شود و در مساجد با آن فضاي معنوي دانشگاه سازمان ملي جوانان برگزار مي شود.
رييس ستاد نمايشگاه ها و مسابقات خاطرنشان كرد: مسابقات از شنبه هفته آينده شروع و تا پايان سال نوآوري و شكوفايي پنج هزار نمايشگاه كتاب و 22 هزار مسابقه كتابخواني در استان تهران برگزار مي شود.
وي افزود: مدت زمان برپايي نمايشگاه حداقل سه روز و حداكثر پنج روز است و حق همه براي برپايي نمايشگاه ها 100 هزار تومان وبراي برگزاري مسابقه 30 هزار تومان است و جوايز نيز در پايان هر دوره با حضور مسوولين برپايي مراسم به نفرات اول تا سوم اهدا مي شود.
معاون توسعه سرمايه هاي فرهنگي اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان تهران يكي از اهداف را تقويت كانون ها و مساجد و استفاده از ظرفيت و پتانسيل هاي آنها اعلام كرد.
وي درخصوص نوع سوال ها گفت: از هر 10 كتاب سوالاتي طرح مي شود كه بايد به تاييد معاونت توسعه سرمايه هاي فرهنگي اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان تهران برسد و بعد به تكثير آنها پرداخته شود.
شيخ ويسي در پايان هزينه كلي اين طرح را چهار ميليارد تومان اعتبار عنوان كرد. /02/120
 دوشنبه 24 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 146]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن