تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هنگامى كه مؤمن بر صراط مى‏گذرد، و مى‏گويد: بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم. ناگاه زبان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805681289




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

لبنان آماده جشن بزرگ؛ اسرائيل همه چيز را باخته است


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: لبنان آماده جشن بزرگ؛ اسرائيل همه چيز را باخته است
تبادل اسرا توسط ميانجي آلماني از روز چهارشنبه به صورت تدريجي و طي يك هفته آينده انجام خواهد شد. اجساد شهدا از مسير ناقوره در مرز فلسطين اشغالي به سمت بيروت حركت داده مي شود و به جز شهرها و روستاهايي كه در مسير راه تا بيروت قرار دارند، مراسم ويژه اي در شهر صيدا برگزار مي شود و در نهايت مراسم جشن بزرگ پاياني در بيروت برگزار خواهد شد.
گروه بين الملل: رژيم صهيونيستي درحالي به خواسته هاي حزب الله در تبادل اسيران تن داده و وعده دبير كل حزب الله را عينيت مي بخشد كه دو سال قبل در همين روزها، با قلدري به بهانه آزادي دو اسير خود كه توسط مقاومت اسلامي لبنان به اسارت در آمده بودند، آغازگر جنگ 33 روزه اي بود كه ارمغاني جز فرو ريختن افسانه قدرت بازدارندگي و شكست ناپذيري اش نداشت.

اين در حالي بود كه همان زمان سيد حسن نصرالله با اعلام اينكه آزادي اين دو سرباز اسرائيلي تنها از طريق مذاكرات غيرمستقيم امكان پذير است، تاكيد كرده بود اگر تمام ارتش هاي دنيا جمع شوند تا آن دو را آزاد كنند، نخواهند توانست.

با اين حال، قوت منطق جنبش مقاومت در برخورد با رژيم صهيونيستي نيز حائز اهميت است. حزب الله بر اين باور است كه با رژيم صهيونيستي تنها بايد زبان و منطق زور سخن گفت و آن را تحت فشار قرار داد. مقاومت بر مبناي اين منطق و به اين خاطر كه هنوز بخش هايي از سرزمين لبنان مانند مزارع شعبا و تپه هاي كفر شوبا در اختيار رژيم صهيونيستي است و تعدادي از اسراي لبناني و غيرلبناني در زندان هاي اين رژيم به سر مي برند، سربازان اسرائيلي را به اسارت گرفت.

بنابر توافقي كه در اين تبادل شده است، جسد حدود 199 تن از شهداي لبناني كه از اين ميان 13 جسد مربوط به شهداي جهاد اسلامي فلسطين است، به همراه 5 اسير لبناني كه 3 تن از آنان از نيروهاي حزب الله هستند، به لبنان تحويل داده مي شود و در مقابل 2 سرباز اسير رژيم صهيونيستي هم به اسرائيل بازگردانده خواهند شد.

سمير قنطار برجسته ترين چهره اي است كه در اين مبادله آزاد خواهد شد. وي اوايل مقاومت در سال 1979 به اسارت رژيم صهيونيستي در آمد و قديمي ترين اسير در زندانهاي اسرائيل به شمار مي آيد. بر اساس احكام صادره دادگاههاي اين رژيم، وي به بيش از 500 سال زندان محكوم شده بود.

وي كه در لبنان به عنوان يك فرد مقاوم و مجاهد شناخته مي شود، در زمان اسارت يك دروزي متأثر از جريان هاي لائيك و سوسياليست بود اما در حال حاضر بر حمايت از مقاومت اسلامي پافشاري مي كند و اين اعلام حمايت را بارها از طريق صليب سرخ و در قالب پيام هايي اعلام كرده است.

تبادل اسرا توسط ميانجي آلماني از روز چهارشنبه به صورت تدريجي و طي يك هفته آينده انجام خواهد شد. اجساد شهدا از مسير ناقوره در مرز فلسطين اشغالي به سمت بيروت حركت داده مي شود و به جز شهرها و روستاهايي كه در مسير راه تا بيروت قرار دارند، مراسم ويژه اي در شهر صيدا برگزار مي شود و در نهايت مراسم جشن بزرگ پاياني در بيروت برگزار خواهد شد.

گفته مي شود كه در كنار اسراي لبناني قرار است، تعدادي اسير فلسطيني هم مبادله شوند. در جلسه اخير كابينه رژيم صهيونيستي در اين خصوص تصميم گيري شده است.

از جمله مواردي كه به موازات تبادل اسرا مطرح است، تبادل اطلاعات ميان حزب الله و رژيم صهيونيستي در خصوص سرنوشت 4 ديپلمات ربوده شده ايراني و "رون آراد" خلبان رژيم صهيونيستي است كه در سال 1986 هواپيمايش در لبنان سقوط كرد و به اسارت نيروهاي محلي در آمد. از آن تاريخ تاكنون هيچ گونه اطلاعي در مورد سرنوشت وي در اختيار رژيم صهيونيستي قرار نگرفته است. مقامات نظامي و امنيتي رژيم صهيونيستي تلاش كرده اند كه به نحوي اطلاعاتي درخصوص وي بيايند.

از سوي ديگر، اطلاعات ارائه شده از سوي رژيم صهيونيستي در خصوص 4 ديپلمات ربوده شده ايراني به حزب الله نيز اخبار قابل اعتنايي نيست و نمي تواند در سرنوشت نهايي اين 4 ديپلمات راهگشا باشد.

اسرائيل تصاويري را از يك ساختمان در منطقه بيروت شرقي و مناطق مسيحي كه در اختيار حزب كتايب و فالانژها در آن دوره قرار داشت، به حزب الله ارائه و اعلام كرده است اجساد 4 ديپلمات ايراني، زير اين ساختمان، در كنار بيش از چند هزار جسد ديگري قرار دارد كه توسط فالانژها دفن شده اند. رژيم صهيونيستي تلاش مي كند تا از پذيرش مسئوليت خود در قبال ديپلمات هاي ربوده شده ايراني سرباز زند.

اكنون اين سوال مطرح است كه در حالي كه كابينه اولمرت در بدترين وضعيت سياسي قرار دارد و با فشارهاي جدي از درون حزب كاديما، احتمال بركناري نخست وزير رژيم صهيونيستي در نشست مقدماتي كنگره اين حزب كاديما وجود دارد، اولمرت چگونه به تبادل اسرا با حزب الله رضايت داده و ناگزير اين پيروزي را به حزب الله هديه كند؟

برخي كارشناسان در گمانه زني هاي خود اين موضوع را با فضاي امنيت منطقه اي مرتبط مي دانند و معتقدند رژيم صهيونيستي به اميد مسكوت كردن پرونده هاي بحران زاي منطقه و جلب حمايت امريكا براي ماجراجويي جديد عليه ايران به مبادله اسرا تن داده است.

از سوي ديگر، پذيرش آتش بس نظامي با حماس در غزه از طريق واسطه مصري، تن دادن به تبادل اسرا در لبنان و پيش كشيدن موضوع واگذاري مزارع شعبا جهت آماده سازي زمينه هاي حذف سلاح حزب الله و همچنين دنبال كردن مذاكرات در خصوص بلندي هاي جولان با سوريه از جمله پرونده هاي منطقه اي است كه اسرائيل در صدد مختومه ساختن آنهاست.

البته اهداف رژيم صهيونيستي با واكنش هايي كه از طرف مقامات امريكايي، فرمانده ناوگان پنجم، رييس ستاد ارتش هاي امريكا و ديگر مقامات آمريكايي مثل وزير دفاع بروز يافته مبني بر اينكه امريكايي ها امكان ورود به چنين ماجراجويي و حمايت از اسرائيل براي حمله به جمهوري اسلامي را ندارند، با چالش بزرگي مواجه شده است.

پس از مانور موشكي سپاه پاسداران، مقامات اسرائيل بلافاصله اعلام كردند اسرائيل تمايلي به حمله به ايران ندارد و به نفع خود نمي داند كه در شرايط كنوني به ايران حمله كند. اين يعني اسرائيل همه چيز را باخته است.
 دوشنبه 24 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 176]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن