تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام کاظم (ع):از شوخی (بی مورد) بپرهیز، زیرا که شوخی نور ایمان تو را می برد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816358530




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

براي ارسال به جشنواره آخرين منجي؛ آمريكايي‌ها بيشترين آثار را درباره مهدويت نوشتند


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: براي ارسال به جشنواره آخرين منجي؛ آمريكايي‌ها بيشترين آثار را درباره مهدويت نوشتند
خبرگزاري فارس: مدير امور بين‌الملل نخستين جشنواره ‌آخرين منجي گفت: در بين كشورهايي كه بيشترين اثر را با موضوع مهدويت به دبيرخانه جشنواره ارسال كرده‌اند، آمريكا با هزار و 583 اثر در رتبه نخست قرار دارد.


به گزارش خبرنگار فارس، نشست خبري نخستين جشنواره بين‌المللي آخرين منجي صبح روز دوشنبه 24 تير ماه در سالن همايش‌هاي دبيرخانه شوراي فرهنگ عمومي برگزار شد.
در اين نشست حامد جوادزاده مدير روابط عمومي جشنواره گفت: بستر جشنواره آخرين منجي سال گذشته نيمه شعبان محيا شد. تفاوت اين جشنواره با جشنواره‌هاي ديگر كه به تفكيك درباره مهدويت برگزار مي‌شود (مثل جشنواره شعر يا فيلم مهدويت) در اين است كه همه حوزه‌ها را در بر مي‌گيرد.هم اتفاقاتي كه هنوز در حوزه مهدويت رخ نداده و به صورت ايده‌هاي موجود در ذهن است و هم آثاري كه در اين زمينه توليد شده است.
وي افزود: نرم‌افزاري با موضوع مهدويت توسط آقاي احمديان براي تلفن‌هاي همراه طراحي شده است كه استانداردهاي جهاني را دارد و كارشناسان آن را 100 ميليون تومان برآورد كرده‌اند كه فقط 500 كيلوبايت حجم در تلفن‌هاي همراه را اشغال مي‌كند و اميدواريم در مراسم اختتاميه روي گوشي‌هاي حاضران بلوتوث كنيم.
محمد صادق افراسيابي دبير اجرايي نخستين جشنواره بين‌المللي آخرين منجي نيز با بيان اينكه اين جشنواره مي‌تواند به عنوان يك الگوي فرهنگي ثبت شود، اذعان كرد: براي اولين بار در اين جشنواره دستگاه‌ها و ارگان‌هاي مختلف صرف نظر از جهت‌گيري‌هاي سياسي با محور مهدويت دور هم جمع شده‌اند و مشاركت اين نهادها صرفا مسائل مالي نيست بلكه برخي از آنها سهم اجرايي در برگزاري جشنواره را برعهده دارند.
وي با اشاره به بخش‌هاي اصلي، ويژه و جانبي جشنواره ‌آخرين منجي تصريح كرد: ما سه بخش اصلي داريم كه در بخش اصلي وزارت علوم و بسيج دانشگاه تهران جوايز و داوري را برعهده دارند. بخش ادبي بر عهده روزنامه جام جم و بخش رسانه‌هاي ديجيتال برعهده مركز توسعه فن‌آوري، اطلاعات و رسانه‌هاي ديجيتال وزارت ارشاد است. بخش فيلم كوتاه را مركز سينماي جوان برعهده مي‌گيرد و فيلم‌هاي كوتاهي كه برنده مي‌شود قرار است در صدا و سيما پخش شود.
وي افزود: حوزه هنري متصدي بخش نماهنگ، ستاد عالي نظارت بر كانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد كل كشور عهده‌دار بخش طرح‌هاي نوين، و همچنين مركز موسيقي صدا و سيما مسئول بخش نغمات آييني و اداره كل نمايشنامه و فيلمنامه عهده‌دار بخش فيلمنامه و نمايشنامه در جشنواره ‌آخرين منجي است.
دبير اجرايي جشنواره ‌آخرين منجي با اشاره به اقدام مبتكرانه وزارت ارشاد در حمايت از ايده‌هاي نوين و قابل قبول براي به ثمر نشستن و توليد عنوان كرد: تاكنون 150 هزار تماس از طريق تلفن، وب‌سايت و ايميل با دبيرخانه جشنواره انجام شده است كه آمار قابل توجهي است و 12 هزار اثر به دبيرخانه رسيده است.
افراسيابي ادامه داد: بيش از 600 اثر در بخش مقاله و پايان‌نامه، هزار و 167 اثر در بخش شعر، 2 هزار و 296 قطعه ادبي، 147 داستان كوتاه، حدود هزار و 500 رسانه ديجيتال كه بيش از هزار اثر متعلق به وب‌سايت‌ها و وبلاگ‌هاست، 50 نماهنگ، 35 فيلم كوتاه، 50 طرح نوين ناب ، 500 نمايشنامه و فيلمنامه و حدود 5 هزار نغمه آييني اين آثار را تشكيل مي‌دهند.
وي با بيان اينكه مهلت ارسال آثار تا 15 مرداد ماه است و داوري از روز 16 مرداد آغاز مي‌شود، گفت: در اين جشنواره به نفر اول تنديس ، لوح تقدير و جايزه نفيس و به نفرات دوم و سوم لوح تقدير و جايزه نفيس اهدا مي‌شود كه در مجموع شاهد اهداي 14 تنديس در بخش ملي و 5 تنديس در بخش بين‌المللي خواهيم بود.
دبير نخستين جشنواره ‌آخرين منجي درباره مراسم اختتاميه گفت: اين مراسم شب نيمه شعبان كه مصادف با 26 مرداد است در مركز همايش‌هاي بين‌المللي صدا و سيما برگزار مي‌شود و به پيشكسوتان عرصه مهدويت نشان ويژه‌ خادمان امام زمان (عج) اهدا مي شود.
ضمن اينكه در تدارك هستيم كه با برندگان بخش بين‌الملل از طيق ماهواره ارتباط برقرار كنيم تا در هر كجاي جهان كه هستيم اثرشان در مراسم اختتاميه با صداي خودشان خوانده شود.
افراسيابي از تقدير از خادمان رسانه‌اي حضرت ولي عصر (عج) در سال‌هاي آتي جشنواره خبر داد و افزود: از اين هفته جشنواره پيامك با موضوع مهدويت را آغاز خواهيم كرد كه هر هفته براي 313 هزار نفر پيامك شامل يكي از اشعار امام خميني ارسال مي‌شود كه مخاطبان ما بايد با حرف آخر آن شعر، شعري را با موضوع مهدويت براي ما بفرستند و جايزه بگيرند.
ياسر برخورداري مدير امور بين‌الملل نخستين جشنواره ‌آخرين منجي نيز بيان داشت: شعر، داستان كوتاه، وب سايت و وبلاگ ، مقاله و طرح‌هاي نوين بخش‌هاي بين‌الملل جشنواره را تشكيل مي‌دهند.
وي تصريح كرد: تاكنون 4 هزار و 951 اثر از بيش از 143 كشور جهان به دبيرخانه رسيده كه 10 كشور اول كه بيشترين اثر را داشته‌اند عبارتند از: آمريكا با هزار و 583 اثر ،انگلستان با 945 اثر، كويت با 877 اثر، آلمان با 407 اثر، كانادا با 282 اثر، روماني با 221 اثر ، سوئد با 180 اثر، امارات با 176 اثر، نروژ با 169 اثر و يونان با 101 اثر . ضمن اينكه از نظر كيفي نيز كشورهاي هند و بحرين آثار خوبي را ارسال كردند.
مدير امور بين‌الملل جشنواره آخرين منجي اذعان داشت از 13 رجب عده‌اي از دانشجويان دانشگاه تهران به عنوان سفيران جشنواره با پاي پياده در مدت يكماه به كربلا مي‌روند و ما اميدواريم در مراسم اختتاميه ارتباط مستقيمي با آنها داشته باشيم.
حميدرضا افراشته مدير مركز هماهنگي ستادهاي استاني جشنواره نيز اهدافي ستادهاي استاني را در سه موضوع برشمرد و گفت: اطلاع‌رساني خاص ، حمايت كردن از جشنواره از طريق هماهنگي مراكز استاني و تداوم ارتباط با كساني كه از استان‌ها در جشنواره شركت مي‌كنند از اهداف ما است.
به گفته وي، ستادي در 22 استان كشور فعال است و استان‌هاي برگزيده و فعال در زمينه مهدويت تاكنون خراسان رضوي، يزد، بوشهر، آذربايجان غربي و لرستان بوده‌اند.
مجيد كريمي نماينده كميته تقدير از پيشكسوتان جشنواره نيز با بيان اين نكته كه افرادي كه انتخاب مي‌شوند به منزله اين نيست كه آنها تنها فعالان عرصه مهدويت هستند، بيان داشت: استان‌هاي بسيار ديگري نيز وجود دارند كه ديده نمي‌شوند و هدف ما اين است كه شرايط را براي كار بيشتر فراهم كنيم و اميدواريم بتوانيم خادمان استان‌ها را در سطح كشور در جشنواره‌هاي آتي معرفي كنيم.
در اين نشست خبري از تاسيس دايرةالمعارف مهدويت با منابع قابل دسترس در سال‌هاي آينده خبر داده شد و در پايان اصحاب رسانه به طرح پرسش‌هاي خود پرداختند.
انتهاي پيام/
 دوشنبه 24 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 289]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن