تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):شيطان به سپاهيانش مى گويد: ميان مردم حسد و تجاوزگرى بياندازيد چون اين دو، نزد خدا بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821247717




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارش فارس از افتتاحيه هفتمين جشنواره فيلم‌هاي ورزشي تهران؛ قراخانلو:هنرمندان كمك مي‌كنند تا پيام فرهنگي‌اجتماعي ورزش منتقل شود


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: گزارش فارس از افتتاحيه هفتمين جشنواره فيلم‌هاي ورزشي تهران؛ قراخانلو:هنرمندان كمك مي‌كنند تا پيام فرهنگي‌اجتماعي ورزش منتقل شود
خبرگزاري فارس: رئيس كميته ملي المپيك گفت:خوشحاليم در تب و تاب مسائلي مانندقرادادهاي مالي و حرفه‌اي‌‌گري كه بر ورزش سايه افكنده، هنرمندان كمك مي‌كنند كه پيام اصلي ورزش را كه پيامي فرهنگي،اجتماعي است، منتقل كنيم.


به گزارش خبرنگار سينمايي فارس، مراسم افتتاحيه هفتمين جشنواره بين‌المللي فيلم‌هاي ورزشي و تلويزيوني تهران شب گذشته در آكادمي ملي المپيك در مجموعه ورزشي انقلاب برگزار شد.
در ابتداي اين مراسم كه با اجراي امير جوشقاني همراه بود، عبدالرضا ساور معاون فرهنگي - حقوقي و امور مجلس‌هاي سازمان تربيت بدني و رئيس اين جشنواره طي سخناني گفت: ما براي هفتمين دوره جشنواره در دو بخش سينمايي و تلويزيوني دوستاني را دور هم جمع كرده‌ايم و اميدوارم حضورشان اثربخشي ويژه‌اي در اين جشنواره داشته باشد.
وي افزود: ايران از نظر منطقه‌اي و از اين نظر كه يكي از بزرگ‌ترين كشورهاي اسلامي است، مسئوليت برگزاري اين جشنواره را برعهده دارد و به همين خاطر بايد با كشورهاي منطقه رابطه خوبي داشته باشيم.
وي با اشاره به بحث مخاطبان ويژه رسانه‌هاي مختلف، گفت: هر كدام از رسانه‌ها با جامعيت خود مخاطبان خاصي دارند اما فايده اصلي رسانه‌هاي تصويري اين است كه مي‌توانند تعامل رفتار را بين جوامع بشري به نمايش بگذارند. نمونه اين موضوع مقوله فيلم و سينما است كه در يك فيلم مي‌توان رفتار و ارزش ورزشكاري را به خوبي ارائه كرد. ما در اين جشنواره به دنبال ارزش‌ها و ارزش‌گذاري اخلاق‌هاي مثبت براي ورزش هستيم.
ساور مساله اخلاق را وجه تمايز كشورهاي اسلامي با ساير كشورها دانست و گفت: در كشورهاي ديگر ممكن است مسائل تكنيكي و فني ورزش اهميت بسياري داشته باشد و همه به آن توجه كنند اما وجه تمايز كشورهاي اسلامي با بقيه وجه اخلاق است. اخلاقي انساني كه مي‌تواند با ارائه رفتار مناسب در ميادين ورزشي كاري اثرگذار بكند.
معاون فرهنگي - حقوقي و امور مجلس‌هاي سازمان تربيت بدني با اشاره به ميزباني ايران در مسابقات همبستگي مسلمانان در سال 2009 گفت: تصميم داريم در دوره بعدي بازي‌هاي همبستگي مسلمانان اين جشنواره را به شكل ويژه‌اي و با شركت شكوهمند كشورهاي مسلمان برگزار كنيم تا راهي براي رسيدن همه ما به معاد باشد.
وي با اشاره به لزوم همكاري در توليد آثار برتر در اين حوزه گفت: اگر تلويزيون و سينما به ما كمك كنند انتظار داريم با وسعت ديد بتوانيم فعاليت‌هاي بيشتر و پيشرفته‌تري را انجام دهيم. بهره‌گيري از عوامل فني حرفه‌اي كه به ورزش ارزش مي‌دهند مي‌تواند باعث شود ما در عرصه فيلم‌هاي ورزشي توليد مشتركي با كشورهاي اسلامي داشته باشيم و به اين شكل جمهوري اسلامي اثرات خوبي در موضوعات مربوط به ورزش خواهد داشت.
ساور در پايان گفت: اميدوارم جايگاه خوبي براي جمهوي اسلامي از طريق رسانه و فيلم ايجاد شود.
در ادامه برنامه كليپ موسيقي «ايران من» با صداي عليرضا عصار پخش شد و پس از آن پيام ژاك روك رئيس كميته بين‌المللي المپيك توسط مهرزاد مجيدي رئيس آكادمي ملي المپيك و پارالمپيك قرائت شد.
در پيام ژاك روك آمده است: از جانب كليه دست‌اندركاران جنبش المپيك، به تمامي شركت‌كنندگان هفتمين جشنواره فيلم و برنامه‌هاي تلويزيوني ورزشي تهران خوش آمد مي‌گويم.
هفتمين جشنواره فيلم و برنامه‌هاي تلويزيوني ورزشي تهران براي عموم فرصت بسيار شكوهمندي است تا لحظات بزرگ ورزشي را كه مرهون تصاوير استثنائي، موفقيت‌هاي شگرف، عواطف والاي انساني و خاطرات فراموش نشدني است را تجربه كرده و با هم تقسيم كنند.
هفتمين جشنواره فيلم و برنامه‌هاي تلويزيوني ورزشي تهران تنها چند هفته قبل از بازيهاي المپيك پكن برگزار مي‌شود. اين جشنواره اثبات خواهد كرد كه وراي يك سرگرمي ساده، سينما و تلويزيون قادر است بيننده را به سوي كاوش و درك نقش برتر ورزش در جامعه مدرن به منظور ترويج ارزش‌ها و ايده‌هاي المپيك به خصوص در ميان قشر جوان سوق دهد. جا دارد كه به آكادمي ملي المپيك و پارالمپيك جمهوري اسلامي ايران به خاطر ياريش در اين زمينه تبريك گفته و براي برگزاركنندگان و شركت‌كنندگان جشنواره‌اي پربار و براي آثار شركت كننده در اين عرصه رقابتي موفقيت و كاميابي آرزو كنم.
حميدي پس از قرائت پيام ژاك روك در سخناني گفت: هنر و المپيك هميشه به هم كمك كرده‌اند. دبيرخانه دائمي اين جشنواره 7 سال است در كميته ملي المپيك فعاليت مي‌كند و ما براي تقويت و بالندگي و توسعه فعاليت‌هاي دبيرخانه كمك‌هاي دوستان را مي‌پذيريم. براي استمرار اين جشنواره دعا مي‌كنيم.
اجراي مراسم ورزش باستاني توسط محمدرضا و محمد امين نخعي بخش بعدي برنامه بود و پس از آن رضا قراخانلو رئيس كميته ملي المپيك براي ايراد سخناني به روي صحنه رفت.
قراخانلو گفت: خانواده هنر به ورزش نزديك شده‌اند و ما حضور شما هنرمندان را در كنار ورزشكاران مغتنم مي‌شماريم. چندي قبل مراسمي در مورد مجسمه‌سازاني كه براي المپيك پكن مجسمه ساختند داشتيم كه براي من بسيار خوشحال كننده بود ضمن اينكه همه مي‌دانيم فيلم مجيد مجيدي كارگردان ايراني نيز از آثار برگزيده براي المپيك پكن است.اين موضوع ما را خوشحال مي‌كند كه در تب و تاب مسائلي مانند مدال، قرادادهاي مالي و حرفه‌اي‌ گري كه بر ورزش سايه افكنده هنرمندان با آثار خود مي‌آيند و كمك مي‌كنند كه پيام اصلي ورزش را كه پيامي فرهنگي اجتماعي است منتقل كنيم.
وي افزود: جامعه ما به آرامش و لطافت روح نياز دارد. در حالي كه ارزش‌هاي اجتماعي - فرهنگي در جامعه كم مي‌شود خوب است كه با حضور هنرمندان بتوانيم اين ارزش‌ها را مضاعف بكنيم.
قراخانلو سپس با اشاره به وضعيت استرا تژيك ايران از جهت بين‌المللي گفت: ايران در منطقه كشور بزرگي است و در زمينه‌هاي مختلفي نقش محوري دارد كه از اين جمله مي‌توان به عضويت ثابت ايران به عنوان نماينده قاره آسيا در فيكس (فدراسيون فيلم‌هاي ورزشي) اشاره كرد كه از بعد بين‌المللي براي ورزش ما بسيار مهم است و بايد از اين امكان استفاده كنيم.
وي همچنين اشاره كرد اگر ما در بستر زمان نمي‌توانيم در شان هنرمندان از آنها پذيرايي كنيم اميدوارم ما را ببخشند اما خواهش مي‌كنيم كه با ما در ارتباط باشند.
قطع برق سخنان رضا قراخانلو را نيمه تمام گذاشت و سپس گروه موسيقي در تاريكي مطلق محوطه آكادمي ملي المپيك به اجراي موسيقي پرداخت.
پس از اجراي موسيقي مجري برنامه به روي صحنه رفت و گفت: با وجود هماهنگي‌هايي كه با سازمان توانير كرده بوديم اما متاسفانه برق رفت و از اين بابت از همه عذرخواهي مي‌كنيم. قرار بود تقدير از فيلمسازان و هنرمنداني كه آثار خود را به اين جشنواره فرستاده‌اند به همراه تقدير از برگزيدگان دوره‌هاي گذشته در اين برنامه اجرا شود كه متاسفانه به علت قطع برق نمي‌توانيم اين كار را انجام بدهيم و اين بخش‌هاي مراسم به اختتاميه منتقل مي‌شود.
پس از اين سخنان افتتاحيه هفتمين دوره جشنواره فيلم‌هاي ورزشي و تلويزيوني به پايان رسيد.
انتهاي پيام/
 دوشنبه 24 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 124]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن