تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكات قدرت، انصاف است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820194448




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تبادل اسرا ميان رژيم صهيونيستي و حزب‌الله لبنان چهارشنبه صورت مي‌گيرد حزب‌الله: تبادل اسيران، پيروزي جديد ما عليه اسراييل است


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: تبادل اسرا ميان رژيم صهيونيستي و حزب‌الله لبنان چهارشنبه صورت مي‌گيرد حزب‌الله: تبادل اسيران، پيروزي جديد ما عليه اسراييل است
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: بين‌الملل - منطقه‌يي

اداره‌ي زندانهاي رژيم صهيونيستي اعلام كرد: تبادل اسرا با حزب‌الله لبنان روز چهارشنبه جاري صورت مي‌گيرد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) به نقل از سايت اينترنتي شبكه الجزيره، اداره‌ي زندانهاي رژيم صهيونيستي با اعلام اين خبر اعلام كرد: روز چهارشنبه دو سرباز اسراييلي با پنج تن از اسيران لبناني مبادله مي‌شوند.

اين در حالي است كه اداره‌ي زندان رژيم صهيونيستي مكان تبادل اسرا را اعلام نكرد.

همچنين روزنامه‌ي عكاظ -چاپ عربستان- به نقل از منابع ديپلماتيك غرب در بيروت نوشت: اسراييل نمي‌تواند به رغم گزارشي كه حزب‌الله لبنان درباره‌ي سرنوشت رون آراد خلبان اسراييلي مفقود شده به اسراييل تقديم كرده، از تبادل اسرا با حزب‌الله سر باز زند.

منابع ديپلماتيك اعلام كردند: تبادل اسرا در موعد معين خود يعني چهارشنبه انجام خواهد شد و اين مساله را كابينه دولت اسراييل در نشست خود كه روز سه‌شنبه برگزار مي‌كند تاكيد خواهد كرد.

منابع ويژه به اين روزنامه گفتند: چندين مراسم در شهرك عرمون از سوي حزب دموكرات به رياست طلال ارسلان و مراسم ديگري در زادگاه سمير قنطار از جمله اسيراني لبناني برگزار خواهد شد.

به گفته‌ي اين منابع، قنطار در مرحله‌ي نخست ابتدا وارد ضاحيه واقع در جنوب بيروت خواهد شد.

روزنامه‌ي السفير امروز نوشته است: عمليات تبادل اسرا ميان حزب‌الله لبنان و اسراييل در ساعت 9 صبح روز چهارشنبه در منطقه مرزي لبنان و فلسطين در الناقوره با نظارت سازمان ملل و فرستاده‌ي دبير كل سازمان ملل صورت مي‌گيرد.

پيش‌بيني مي‌شود سيد حسن نصرالله دبير كل حزب‌الله لبنان نيز در مراسمي با حضور گسترده‌ي مردم كه به مناسبت استقبال از اسرا عصر روز چهارشنبه در ضاحيه برگزار مي‌شود، سخنراني كند و در اين مراسم عنواني را كه رهبران حزب‌الله براي عمليات تبادل اسرا در نظر گرفته‌اند به نام "عمليات رضوان" اعلام كند و به بررسي وقايع مربوط به تبادل اسرا و ابعاد پيامدهاي سياسي امنيتي اين مساله بپردازد.

منابع ديپلماتيك آگاه به اين روزنامه گفتند: حزب‌الله لبنان گزارش نهايي در خصوص سرنوشت چهار ديپلمات ايراني و به همراه توضيح مفصل در مورد تحقيقاتي كه اسراييلي‌ها در لبنان از طريق تيم تجسسي خود صورت داده است را تحويل گرفته است.

اين منابع گفتند: اسراييلي‌ها نيز گزارش حزب‌الله لبنان را در خصوص رون آراد دريافت كرده‌اند.

اين مقامات گفتند: از اسيران لبناني در سه مرحله استقبال مي‌شود؛ نخست مراسم استقبالي كه تنها از سوي اعضاي مقاومت در ناقوره صورت مي‌گيرد و مرحله دوم در فرودگاه رفيق حريري است و مرحله سوم در ضاحيه خواهد بود.

در همين راستا، علي حسن الخليل عضو فراكسيون توسعه و آزادي در پارلمان لبنان، اظهار داشت: تبادل اسرا دستاوردي مهم براي لبنان و مقاومت اين كشور و پيروزي براي تمام لبناني‌هاست.

وي گفت: بايد از اين پيروزي براي تحكيم وحدت ملي و تقويت لبنان استفاده كنيم.

خليل اظهار داشت: بايد در يك مرحله‌ي جديد سياسي، نگرشي سياسي به رويارويي با چالش‌ها داشته باشيم.

همچنين حسن حب‌الله عضو فراكسيون مقاومت در پارلمان لبنان، ابراز اميدواري كرد كه دولت متحد ملي بتواند قدرت لبنان را حفظ كند و بر انتخابات پارلماني شفاف و آزاد نظارت داشته باشد.

حب‌الله افزود: مقاومت توانست اسيران را آزاد كند و اين پيروزي جديد عليه اسراييل است.

اين عضو حزب‌الله لبنان گفت: مقاومت همچنان از لبنان در برابر هر گونه تجاوز وحمله و هر گونه نقض حاكميت ملي دفاع خواهد كرد.

منصور مليه از وزيران سابق لبنان نيز اعلام كرد: تبادل اسرا پيروزي مقاومت و شيوه آن در رويارويي با اسراييل و طرح‌هاي آمريكايي - اسراييلي براي نابودي لبنان است.

همچنين روزنامه‌ي النهار -چاپ لبنان- به نقل از محمد رعد رييس فراكسيون مقاومت در پارلمان لبنان، در مراسمي به مناسبت سالروز جنگ ژوئيه 2006 اعلام كرد: كساني كه به پيروزي دشمن در برابر حزب‌الله لبنان در جنگ ژوئيه تكيه كرده بودند، نااميدي، شكست و موافقت با خواسته‌هاي مقاومت عايدشان شد.

رعد گفت: درست است كه آنها با موضع‌گيري‌هايشان در جنگ ژوئيه مانع وحدت ملي شدند، اما امروز ما دولت متحد ملي را تشكيل داده‌ايم، نه بر اساس اصول قبلي بلكه بر اساس اصولي جدي.

همچنين دولت لبنان چهارشنبه‌ي جاري نخستين نشست خود را بعد از بازگشت ميشل سليمان از پاريس برگزار خواهد كرد.

كابينه دولت لبنان اين جلسه را به تشكيل كميته‌ي وزارتي اختصاص خواهد داد و فواد سنيوره در اين جلسه طي سخنراني به بررسي سياستهاي دولت در مرحله‌ي آينده خواهد پرداخت.

انتهاي پيام
 دوشنبه 24 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 67]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن