تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):وقتى كه برادر دينى‏ات از تو جدا شد، سخنى پشت سر او نگو، مگر اين كه دوست دارى او د...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816451882




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

راهكارهاي توسعه گردشگري مذهبي/ 24معاون گردشگري سازمان ميراث فرهنگي اصفهان: گردشگري مذهبي نبايد در برخورداري صرف از اماكن مذهبي خلاصه شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: راهكارهاي توسعه گردشگري مذهبي/ 24معاون گردشگري سازمان ميراث فرهنگي اصفهان: گردشگري مذهبي نبايد در برخورداري صرف از اماكن مذهبي خلاصه شود
گروه اجتماعي: گسترش گردشگري مذهبي صرفاً با برخورداري از اماكن مذهبي محقق نمي‌شود بلكه براي توسعه اين نوع از گردشگري بايد به زيرساخت‌هاي اين صنعت از قبيل ارائه خدمات رفاهي و توريستي توجه كرد.
«شهرام اميري» معاون گردشگري سازمان ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع دستي استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرگزاري قرآني ايران(ايكنا)، با بيان اين مطلب گفت: گردشگري يكي از زمينه‌هاي درك واقعيت‌هاي خلقت و از عوامل تعيين‌كننده در شكوفايي اقتصادي و فرهنگي هر كشور است كه در دوران معاصر نيز بسيار پويا شده است.

وي افزود: مقوله سفر از دوران باستان با فعاليت طيف محدودي از گردشگران كه شامل بازرگانان و سران حكومتي مي‌شد، آغاز و از نيمه قرن 21 همگاني شد كه بر اين اساس نيز تعاريف و حوزه‌هايي براي سفر و گردشگري تدوين شده كه گردشگري مذهبي يكي از نخستين سرفصل‌هاي آن است.

اميري در ادامه به تشريح گردشگري مذهبي پرداخت و تصريح كرد: اين نوع سفر از قديم‌الايام مخاطبان خاص خود را داشته است و ميان همه اديان الهي متناسب با ميزان گسترش آنها رواج يافت؛ به‌عنوان مثال دوهزار سال است كه مسيحيان به زادگاه حضرت عيسي(ع) در «بيت‌اللحم» مي‌روند و مسلمانان نيز با اداي فريضه حج، نخستين رتبه در اين نوع گردشگري را به خود اختصاص داده‌اند.

به گفته اين مقام مسئول جهانگردي مذهبي از دو بعد داخلي و خارجي قابل بررسي است كه برخورداري كشور ما از حرم شريف امام رضا(ع)، حضرت معصومه(س) و ساير بقاع متبركه زمينه مطلوبي را براي جذب گردشگر مذهبي در اختيار ما قرار داده است.

اميري در ادامه اظهار كرد: البته نبايد از اين واقعيت غافل شد كه گسترش گردشگري مذهبي صرفاً با برخورداري از اماكن مذهبي محقق نمي‌شود بلكه زيرساخت‌هاي اين صنعت از قبيل گسترش واحدهاي پذيرايي، فروشگاه‌ها، توليد محصولات محلي، ارائه خدمات توريستي توسط آژانس‌هاي خدماتي و مواردي از اين قبيل نيز بايد مورد توجه مسئولان ذي‌ربط اين حوزه قرار گيرد.

معاون گردشگري سازمان ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع دستي استان اصفهان گفت: مقوله گردشگري با دو گروه ميزبان و ميهمان روبه‌روست كه برنامه‌ريزي براي افزايش آگاهي مردم از طريق آموزش نيز از عوامل مؤثر در توسعه اين صنعت است به نحوي كه جامعه ميزبان بايد به تعامل صحيح با گردشگران توجه داشته باشد و گردشگران نيز متقابلاً به فرهنگ‌ بومي و محلي كشوري كه در آن حضور مي‌يابند احترام بگذارند كه اين مسئله در بعد خارجي بسيار مهم است.

وي درباره فعاليت‌هاي حوزه گردشگري استان اصفهان در زمينه آموزش شهروندان اين استان كه سهم عمده‌اي در جذب گردشگر دارد، اظهار كرد: برنامه‌هاي زيادي در زمينه ساخت و ساز هتل و اسكان مسافران اجرا شده است.

به گفته اين مقام مسئول، به‌كارگيري نيروهاي متخصص در امر گردشگري موضوعي است كه تاكنون مورد اهمال واقع شده از همين‌رو فعاليت اصلي ما بر تربيت نيروهاي مجرب براي تعامل صحيح با گردشگران در زمينه‌هاي مختلف اعم از راهنمايي آنان، آشنايي با فرهنگ ملي و قومي كشور معطوف شده است.

اميري در پاسخ به پرسش خبرنگار ايكنا مبني بر اينكه «چه نهادي را مي‌توان متولي اصلي گردشگري مذهبي دانست؟» افزود: واقعيت اين است كه توسعه گردشگري مذهبي امري فرابخشي است چراكه طبق برآورد‌ها هر گردشگر از منزل تا مقصد به مساعدت نهادهاي مختلفي نيازمند است كه تعامل صحيح اين دستگاه‌ها نقش بسزايي در توسعه گردشگري مذهبي دارد.

تعامل سازمان اوقاف و امور خيريه با سازمان ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع دستي در راستاي توسعه گردشگري مذهبي موضوع پاياني طرح‌شده در اين گفت‌و‌گو بود كه معاون گردشگري سازمان ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع دستي استان اصفهان در تشريح آن گفت: اقدامات شايسته‌اي در اين زمينه صورت گرفته اما موضوع اين است كه فعاليت اين دو نهاد براي توسعه گردشگري مذهبي فاصله زيادي تا نقطه مطلوب دارد كه رسيدن به اين جايگاه با توجه به موضوع گردشگري كه نيازمند اطلاعات به‌روز است تعامل بيشتر و مطلوب‌تري را مي‌طلبد.
 دوشنبه 24 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 679]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن