تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):امّتم همواره در خير و خوبى اند تا وقتى كه يكديگر را دوست بدارند، نماز را برپا دارن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816713571




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

احمدي نژاد اصلاح طلبي اصيل است / من اصولگرا نيستم / ما هرگز نگفته ايم كه در 16 سال گذشه هيچ كاري انجام نشده است / دولت نهم مثل دولتهاي گذشته كار تبليغاتي بلد نيست


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: احمدي نژاد اصلاح طلبي اصيل است / من اصولگرا نيستم / ما هرگز نگفته ايم كه در 16 سال گذشه هيچ كاري انجام نشده است / دولت نهم مثل دولتهاي گذشته كار تبليغاتي بلد نيست
روز عيد فطر سال 83 براي اقامه نماز در محل مصلاي تهران حضور داشتم و آن روز هم بارندگي شده بود و مي دانيد كه خطبه ها را بعد از اقامه نماز مي خوانند. من نشسته بودم و به خطبه ها گوش مي دادم كه ديدم آقاي احمدي نژاد با دو پسرشان ، آقايان مهدي و عليرضا آمدند و كنار من نشستند . چشمم در يك لحظه به كفش يكي از فرزندان ايشان افتاد كه به صورت خوابيده در كنار موكت قرار داده بودند. كف كفش آنها قلوه كن شده بود و آقاي احمدي نژاد كه متوجه مسير نگاه من شده بود بلافاصله كفش ها را برگرداند تا كف آنها پيدا نباشد.
علي اكبر جوانفكر مشاور مطبوعاتي رييس جمهور در گفتگوي تفصيلي با خبرنگار باشگاه خبرنگاران به سوالات مختلفي پاسخ داد كه متن آن در اين خبر مي آيد:

علي اكبر جوانفكر مشاور مطبوعاتي رييس جمهور در گفتگوي تفصيلي با خبرنگار باشگاه خبرنگاران،در مورد اينكه بعضي ها معتقدند كه راي به آقاي احمدي نژاد ، به منزله راي به جبهه اصولگرايان بوده است گفت: احياي اصولگرايي يك ضرورت قطعي بود و راي مردم ، در واقع راي به اصولگرايي بود اما اين امر را نبايد به منزله راي به جبهه اصولگرايان ،تعبير و تفسير كرد. در واقع اگر بخواهيم اصولگرايان را شمارش كنيم كل ملت ايران را بايد به حساب بياوريم .

وي ادامه داد: ملت ايران هميشه به سمت جلو حركت مي كند و هرگز عقب گرد نمي كند . تصميم مردم در تيرماه 84 در انتخاب آقاي احمدي نژاد يك حركت رو به جلو بود . البته بعضي ها براي توجيه حال و روز خود ، چنين تعبير و تفسير مي كردند كه انتخاب دكتر احمدي نژاد به رياست جمهوري ، يك حركت رو به عقب بوده است.

جوانفكر تصريح كرد: ما اصولگرايي را پايبندي قطعي و كامل به ارزشها مي دانيم ، ما اصولگرايي رهبر معظم انقلاب را اصولگرايي واقعي مي دانيم . پايبندي از بن دندان به مباني اسلام و انقلاب ، وفاداري به ارزشها و حراست از نظام به عنوان سرمايه خون شهدا را " اصولگرايي" مي دانيم ولي آن اصولگرايي يا اصلاح طلبي را كه يك تابلو بزنيم و زير آن هر كاري را توجيه كنيم ، من چنين رويكردي مغاير را رد مي كنم و به اين معنا اصولگرا يا اصلاح طلب نيستم .

جوانفكر در پاسخ به اين سوال كه از نظر شما آقاي احمدي نژاد بيشتر يك اصولگراست يا يك اصلاح طلب گفت: آقاي احمدي نژاد يك اصولگراي ناب و يك اصلاح طلب اصيل است . در واقع آقاي احمدي نژاد اصلاح طلب ترين فردي است كه نشان داد در مسير اصلاح امور كشور ، گام برمي دارد. اصلاحاتي كه ايشان تا كنون در ساختار اداري و اجرايي كشور به انجام رسانده ، بي نظير بوده و پيش از او ، هيچكس تا اين حد ، شجاعت در تصميم گيري و جسارت در اجراي آن را نداشته است .

وي در عين حال با تاكيد بر اينكه اصلاح طلبي احمدي نژاد اصلاًو ابداً ادامه دهنده اصلاحات خاتمي نيست تصريح كرد: اين اصلاح طلبي اصلاً توي آن قالب نيست . شما بايد توجه كنيد كه اصلاح طلبي در ذات انقلاب اسلامي نهفته است. اصلاح طلبي به معناي تحول خواهي ، نوگرايي ، به روز شدن و به نتيجه رساندن كارها با بهترين بهره وري است و به اين معنا آقاي احمدي نژاد يك اصلاح طلب بزرگ است زيرا دائما در حال تحول ونوگرايي است و در تلاش است تا كشور را با ساز و كارهاي جديد و كارامد اداره كند اما در مقابل بعضي ها محافظه كار هستند و مي خواهند كشور مانند ادوار گذشته و در ساختارهاي كهنه و فرسوده، اداره شود، اينطوري ممكن نيست و جواب نمي دهد، ما بايد به روز زندگي كنيم.

مشاور مطبوعاتي رئيس جمهور ادامه داد: مسير حركت آقاي احمدي نژاد در اين جهت است. اصلا نوگرايي و ابتكار و نوآوري آيا چيزي جز به روز بودن و حتي جلوتر از امروز بودن است ؟ با اين رويكردهاي افتخار آميزي كه دولت دارد ، متاسفانه در اين سالها شاهد بوديم هم اصلاح طلب ها و هم طيفي از اصولگرايان گرد آمده زير همان تابلويي كه در باره اش بحث كرديم ، به آقاي احمدي نژاد ، انواع تهمت ها را زدند و عليه ايشان دست به فعاليت هاي غيرسازنده و مخرب زدند.

جوانفكر با اشاره به اينكه اصلاح طلبان در دوران حاكميت خود ، تغييرات گسترده و جا به جايي هاي سنگيني را در همه بخشها به انجام رساندند افزود: با اينكه الان ظاهرا آنها بيرون از قدرت هستند اما به جهت تغييرات ناچيز صورت گرفته در دولت نهم ، عناصر وابسته به اين طيف ، همچنان حضور و نفوذ نسبي خود را در اركان قدرت حفظ كرده اند. علاوه بر اين ، آنها ابزار بسيار كارآمد و موثر رسانه اي را همچنان در اختيار خود دارند و در بسياري از استانها ، رسانه هايي را بوجود آورده اند كه در سه سال گذشته ، رفتار مخرب و آسيب زننده اي عليه دولت نهم داشته اند.

وي تصريح كرد:مقام معظم رهبري در دفاع از دولت در برابر اين اتهام كه تغييرات در دولت نهم كم هم نبوده ، وارد صحنه شدند و به صراحت فرمودند كه تغييرات صورت گرفته در دولت نهم بسيار ناچيز بوده است . ما اصلاً دنبال اين كارها نرفتيم. بنابر اين ، آنها به شكل موثري در لايه هاي زيرين قدرت حضور دارند و سرگرم انجام كار خودشان هستند.

مشاور رييس جمهور در مورد اينكه برخي معتقدند كه در دولت نهم تمام 16 سال گذشته زير سئوال رفت و گفته شد كه هيچ كاري انجام نشده است گفت: ما هرگز نگفته ايم كه در 16 سال گذشه هيچ كاري انجام نشده است . چنين ادعايي بيانگر بي انصافي محض است و ما به عنوان مدعيان انصاف و عدالت هرگز چنين چيزي را نگفته ايم. اين تبليغات سوء را خودشان به راه انداختند و آن را به دولت نهم نسبت دادند. ما هميشه گفته ايم كه در اين كشور كارهاي بزرگي صورت گرفته است اما كارهاي زيادي هم وجود دارد كه با هزينه هاي گزاف به صورت نيمه تمام رها شده و از اين دولت به دولت بعد پاس كاري شده است . در شهر زنجان يك بيمارستان را نزديك به 15 سال ، نيمه كاره رها كرده بودند ، چرا ؟

جوانفكر ادامه داد: ما اگر امروز بخواهيم مسير و سمت و سوي حركتمان را مشخص كنيم بايد بدانيم كه گذشته در كجا بوديم و از چه مسيري خود را به وضع امروز رسانده ايم . بنابراين بايد به عقب نگاه كنيم و گذشته خودمان را به درستي نقد كنيم ، به آسيب ها و اشكالات و نقاط ضعف وقوت پي ببريم تا در برنامه هاي آينده بتوانيم خود را از اين آسيب ها در امان نگاه داريم . بنابراين آنهايي كه در گذشته در مصدر امور قرار داشته اند ، نبايد از نقد عملكرد خود عصباني و ناراحت بشوند. اين مسووليت ها يك امر ملي و غيرشخصي است و هيچكس نبايد از نقد عملكردها در گذشته ناراحت بشود.

وي تصريح كرد: روي اين مساله تبليغات سنگيني كردند و هدفشان اين بود كه هم راه نقد گذشته را سد كنند و هم افكار عمومي را عليه دولت نهم تحريك كنند. ما مثل دولتهاي گذشته كار تبليغاتي بلد نبوده و نيستيم و اصولا بلندگوي چنداني هم در اختيار نداريم . بيشتر وقت آنها صرف كارهاي سياسي ، حزبي و تشكيلاتي شد و اين امر آنها را به افراد خبره در كار سياسي و تبليغاتي ، تبديل كرده است . اما دولت دكتر احمدي نژاد همواره از ورود به اين مقوله ها دوري جسته و همت و تلاش خود را معطوف به كار پرحجم براي پيشرفت همه جانبه كشور كرده است .

جوانفكر در ادامه اين گفتگو در مورد سابقه كار و چگونگي آشنايي و دليل همكاري اش با احمدي نژاد گفت: بنده هم آدمي مثل بقيه آدمهاي اين مملكت هستم . از سال 59 در خبرگزاري جمهوري اسلامي مشغول به كار شدم . در تأسيس روزنامه ايران نقش داشتم و كساني كه در جامعه رسانه اي كشور كار مي كتند ، با نام و سابقه كاري بنده آشنايي دارند. البته آنهايي كه بنده را نمي شناسند ، چيزي را از دست نداده اند وصد البته بعيد است ، آنهايي هم كه بنده را مي شناسند چيزي را به دست آورده باشند.

جوانفكر با اشاره به اينكه يكي از دوستان مشترك كه با افكار ، ايده ها و منش بنده آشنايي داشت ، در سال 1382 ، بنده را به دكتر احمدي نژاد شهردار وقت تهران معرفي كرد كه حاصل آن تشكيل يك نشست براي معرفي بيشتر خودم به ايشان بود ادامه داد: در آن جلسه ايشان تمايل داشتند كه در ارتباط با مطبوعات و رسانه ها ، مشورت بدهم و بحث هاي ما هم پيرامون همين مساله بود.

وي افزود: من آن موقع از مأموريت خارج از كشور به ايران بازگشته بودم و به لحاظ فكري و مديريتي نمي توانستم با مدير عامل وقت خبرگزاري همكاري موثري داشته باشم لذا توافق كرديم كه بنده جاي ديگري را براي كار پيدا كنم.

جوانفكر تصريح كرد: بر سر مديريت اختلاف نظر داشتيم و من فكر كردم بهتر است كه از آن محيط فاصله بگيرم تا مدير عامل بتواند كار خودش را انجام دهد. چون دوست نداشتم در خبرگزاري باشم و دائم با وي در كشمكش به سر ببرم.

وي ادامه داد: اختلاف مديريتي بود ، بر سر نوع نگاه ايشان به خبرگزاري و مديريت خبر بود و من نگاه ايشان را نمي پسنديدم و بهتر ديدم كه از اين سازمان خبري جدا شوم ، لذا دريك فضاي دوستانه با هم خداحافظي كرديم و در همين شرايط بود كه يكي از دوستان مرا به آقاي احمدي نژاد معرفي كرد و ايشان از بنده دعوت به همكاري كردند و من هم چون آقاي دكتر احمدي نژاد را فردي مقيد به آرمانها و اصول انقلاب اسلامي ، متدين و مردمي يافتم به ايشان لبيك گفتم و براي من هم يك افتخار بود كه با ايشان همكاري داشته باشم.

جوانفكر گفت: همكاري در حوزه شهرداري تهران دو سال به طول انجاميد تا اينكه اواخر سال 83 بحث رياست جمهوري مطرح شد. وقتي متوجه شدم كه ايشان به عنوان نامزد مستقل قصد دارند در انتخابات شركت كنند ، آمادگي خودم را براي همكاري اعلام كردم و از شهرداري تهران مرخصي گرفتم تا بتوانم در كنار ايشان به فعاليتهاي انتخاباتي بپردازم.

وي با اشاره به اينكه مسئول كميته رسانه ستاد انتخابات بودم ،در مورد مهمترين ويژگي احمدي نژاد گفت: من تصور مي كنم نسل هاي بعد ايشان را بهتر خواهند شناخت . متاسفانه امروز در يك فضاي غبار آلود كه برخي رسانه هاي مخالف دولت به راه انداخته اند ، چهره واقعي آقاي احمدي نژاد آنطور كه شايسته يك رئيس جمهور با تجربه ، فهيم ، دانشمند ، كارامد ، خستگي ناپذير ، دلسوز و مردمي است ، به جامعه معرفي نشده ، البته مردم در همين حد هم كه از ايشان شناخت پيدا كردند ، از خودشان وفاداري بسيار خوبي نشان داده اند ، اما در عين حال فكر مي كنم ابعاد شخصيت ايشان هنوز ناشناخته و مكتوم باقي مانده و بايد افرادي بيايند و روي ابعاد شخصيتي ايشان به عنوان يك چهره ماندگار و يك الگوي ارزشمند ملي كار كنند . ايشان بسيار پايبند به ارزشها و آرمانها هستند.

مشاور مطبوعاتي رئيس جمهور با اشاره به خاطره اي از ارتباط خود با احمدي نژاد در زمان شهرداري گفت: روز عيد فطر سال 83 براي اقامه نماز در محل مصلاي تهران حضور داشتم و آن روز هم بارندگي شده بود و مي دانيد كه خطبه ها را بعد از اقامه نماز مي خوانند. من نشسته بودم و به خطبه ها گوش مي دادم كه ديدم آقاي احمدي نژاد با دو پسرشان ، آقايان مهدي و عليرضا آمدند و كنار من نشستند . چشمم در يك لحظه به كفش يكي از فرزندان ايشان افتاد كه به صورت خوابيده در كنار موكت قرار داده بودند. كف كفش آنها قلوه كن شده بود و آقاي احمدي نژاد كه متوجه مسير نگاه من شده بود بلافاصله كفش ها را برگرداند تا كف آنها پيدا نباشد.

وي افزود: مي خواهم اين نكته را بگويم كه ايشان به شدت مقيد به رعايت مرزهاي حلال و حرام است و با اينكه شهردار تهران بودند ، از شهرداري حقوق دريافت نمي كردند و زندگي خود را بر اساس حقوق معلمي تنظيم كرده بودند. آقاي احمدي نژاد استاد دانشگاه هستند و خرج زندگي پدر ، مادر و خانواده خود را هم تامين مي كردند و در حالي كه صدها ميليارد تومان هزينه و درامد شهرداري تهران را مديريت مي كردند هرگز اجازه ندادند يك ريال هم از آنجا وارد زندگيشان شود. بياييد واقع بين باشيم. به ندرت چنين افرادي در سطوح مديريتي كشور يافت مي شوند. مديراني كه اين همه مقيد و پايبند به رعايت اصول اخلاقي و آداب شرعي و اسلامي باشند. ايشان حتي ناهار خود را هم از منزل مي آوردند و اگر ماست يا سالادي از شهرداري بر سر سفره مي گذاشتند بلافاصله پول آن را حساب مي كردند.

جوانفكر ادامه داد: به نظرم مقيد بودن به اين ريزه كاري ها در وجود هر كسي نيست واين مساله از نگاه مردم خيلي ارزشمند است كه ببينند يك مديري در جايي مثل شهرداري تهران با آن سوابق نگران كننده اي كه از مديريت هاي گذشته در آن وجود داشت ، اينگونه مراعات حقوق مردم را بكند . اين روحيه را همه مديران ما بايد داشته باشند و چه خوب است كه از رفتار و منش ايشان الگو بگيريم و اين روحيه را در همه سطوح مديريتي كشور نهادينه كنيم.

وي در ادامه اين گفتگو تصريح كرد: در آن زمان با شناختي كه از شخصيت ايشان به دست آورده بودم و با آسيب ها و خسارات سنگيني كه از ناحيه جبهه دوم خرداد و مديريت فشل و درجازننده آقاي خاتمي متوجه كشور شده بود ، بر اين باور بودم كه مردم به دنبال يافتن شخصيتي با ويژگيهاي دكتر احمدي نژاد هستند و اگر ايشان وارد عرصه شوند ، قطعاً موفق به جلب راي مردم خواهند شد. با شناختي كه از جامعه داشتم به ايشان عرض كرده بودم كه اگر شما مستقل وارد صحنه شويد مردم به شما رو مي كنند . البته در بحث انتخابات رياست جمهوري ، هدايت و حمايت خداوند و دميده شدن روح اميد و نشاط به جامعه ، يك عامل تعيين كننده بود و هيچ فرد يا گروهي حق ندارد پيروزي دكتر احمدي نژاد در انتخابات را به حساب تلاشهاي فردي يا يك جمع خاص بگذارد.

در ادامه اين گفتگو جوانفكر با اشاره به اينكه من مخالف حزب نيستم ولي رفتار بسياري از احزاب و جريانهاي سياسي را كه نگاه مي كنم ، از كار حزبي و سياسي به معناي مصطلح امروز آن زده و رويگردان مي شوم تصريح كرد:احزاب در كشور ما يك رويكرد ثابت و مشخص را دنبال مي كنند و آن هم چيزي جز تضعيف و تخريب دولت وقت با هدف به زير كشيدن آن از قدرت و نشستن به جاي آن نيست . بر اساس همين رويكرد است كه مردم حضور موثر احزاب را فقط در زمان راي گيري و برگزاري انتخابات احساس مي كنند. به اين نكته هم بايد توجه شود كه برخي از احزاب و گروههاي سياسي از درون دولتها سر برآورده اند و بر همين اساس به جاي اينكه كاركرد آنها به نفع ملت تمام شود متضمن منافع گروه همفكر خودشان است. اينگونه احزاب، ضعف ها و اشكالات همفكران خود را پرده پوشي مي كنند و نقاط قوت و مثبت رقباي خود را ناديده مي گيرند يا آنها را به عنوان نقطه ضعف و اشكال وانمود مي سازند. اين رفتار حزبي الگو گرفته از غرب است و متعلق به يك ملت مسلمان و ارزشگرا نيست .

جوانفكر در پايان اين گفتگو تصريح كرد: از همه دلسوزان كشور خاضعانه مي خواهم كه دولت نهم را با همه وجود مورد حمايت قرار دهند . اين دولت ، منفعت شخصي ندارد و به جز تامين منافع و حقوق مردم به چيز ديگري نمي انديشد. امروز كشور ما بيش از هميشه نيازمند كار و خدمت عالمانه ، صادقانه و شجاعانه است و دولت نهم براي انجام اين مهم ، آماده فداكاري است.
 دوشنبه 24 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 152]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن