تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):بهترین چیزی را که دوست دارید درباره شما بگویند ، درباره مردم بگویید.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820010368




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ولادت حضرت علي(ع)/حضرت علي(ع) ؛ عابدي خالص


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: ولادت حضرت علي(ع)/حضرت علي(ع) ؛ عابدي خالص
خبرگزاري مهر - گروه دين و انديشه: حضرت علي(ع) اهل عشق و مناجات عاشقانه و چشمانش از شوق ديدار خدا گريان بود. زيبائى و خلوص عبادت پس از پيامبر تنها در او چنان اوج مى‏گرفت كه مى‏توان گفت از جهان و آنچه در آن است غافل مى‏شد .

عبادت حضرت علي(ع) سرآمد بود و در اين مسئله همين بس كه به هنگام نماز در سجده ضربه خورد و فرقش شكافت ولى دست از نماز برنداشت و نماز را تمام كرد. پس از ضربه خوردن او را به خانه مى‏بردند، نظرى به طلوع فجر افكند و فرمود: اى صبح، تو شاهد باش كه تنها در اين لحظه و اولين بار است كه على را دراز كشيده مى‏بينى . به همين دليل است كه امام سجاد مى‏فرمايد چه كسى مى‏تواند چون على خدا را عبادت كند ؟

او اهل عشق و مناجات عاشقانه بود. چشمانش از شوق ديدار خدا گريان بود. زيبائى و خلوص عبادت را پس از پيامبر تنها در او در عبادت چنان اوج مى‏گرفت كه مى‏توان گفت از جهان و آنچه در آن است غافل مى‏شد و براى بسياري اين باور نكردنى است كه در حال نماز تير از پايش در آوردند و او از دردش ننالد و حتى بگويد متوجه آن نبودم‏.

به همين دليل على همه جا را محضر خدا مى‏كند و دامنه عبادتش را به همه جا مى‏كشاند، مسجد، كوچه، خيابان، بازار، ميدان جنگ، محيط خانه و همه جا براى او معبد است و هيچ لحظه ‏اى بر على نمى‏گذرد جز آنكه آن لحظه در عبادت سپرى مى‏شود.

حضرت علي(ع) انديشه‏اى عميق و ژرف و همچنين عواطفى رقيق و سرشار داشت، آن حضرت مظهر محبت و عاطفه بود، او رنج مي‌كشيد و كار مي‌كرد و سرانجام مزد كار خود را به مصرف بيچارگان و درماندگان مي‌رساند.

وي براى نيازمندان و ستمكشان پناهگاه بزرگى بود. اميرالمؤمنين پدر يتيمان و فريادرس بيوه زنان و دستگير درماندگان و ياور ضعيفان بود.

يكى از صفات اين شخصيت عظيم، صفت تأثير او بر روى انسانها به شكل مثبت‏ يا منفى است و به عبارت ديگر "جاذبه و دافعه" نيرومند اوست كه هنوز هم نقش فعال خود را ايفا مي كند .

حضرت على (ع) پيش از آنكه امام عادل براى ديگران باشد و درباره ديگران به عدل رفتار كند، خود فردي متعادل و متوازن بود و كمالات انسانيت را با هم به صورت يكجا داشت .
 دوشنبه 24 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 147]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن