تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زيد بن خالد جُهَنى: پيامبر خدا صلى الله عليه و آله از هيچ نمازى به نماز ديگر مشغول...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814796927




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اقتصاد - مدافع منوريل راهي وزارت راه


واضح آرشیو وب فارسی:ايتنا: اقتصاد - مدافع منوريل راهي وزارت راه


اقتصاد - مدافع منوريل راهي وزارت راه

گروه اقتصاد: محمود احمدي‌نژاد، حميد بهبهاني مشاور خود كه معاون برنامه‌ريزي و اقتصاد حمل‌ونقل وزارت راه بود را به عنوان سرپرست وزارت راه و ترابري معرفي كرد.

البته دو روز پيش غلامحسين الهام سخنگوي دولت احتمال داد جايگزين رحمتي يكي از معاونان او در وزارتخانه باشد و بدين‌ترتيب پيش‌بيني الهام محقق شد تا روز گذشته رئيس‌جمهور بهبهاني را به عنوان سرپرست معرفي كند. بدين‌ترتيب سومين مراسم معارفه سرپرستي وزارتخانه‌ها در چهار ماه اخير برگزار شد.
در چهار ماه اخير احمدي‌نژاد سه سرپرست براي سه وزارتخانه خود معرفي كرده است. در ارديبهشت‌ماه حسين صمصامي به جاي دانش‌جعفري براي وزارت اقتصاد و دارايي، در خردادماه سيدمهدي هاشمي به جاي مصطفي پورمحمدي وزير كشور و اكنون بهبهاني را به جاي رحمتي معرفي كرده است.
بهبهاني دكتراي راه و ساختمان از دانشگاه فلوريداي آمريكا دارد. او با رياست‌جمهوري احمدي‌نژاد به عنوان مشاور او و همچنين معاون برنامه‌ريزي و اقتصاد حمل‌ونقل وزير راه و ترابري مشغول به كار شد. پيش از آن بهبهاني در زماني كه احمدي‌نژاد مديريت شهرداري تهران را داشت از او در سمت‌هاي مختلف استفاده كرده بود.
او در آن دوران به عنوان معاون حمل‌ونقل و ترافيك، مديرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافيك و رئيس سازمان نظام مهندسي استان تهران مشغول بوده است. بنابراظهار برخي ساخت «دوربرگردان» كه از راه‌هاي كنترل ترافيك در دوره شهرداري احمدي‌نژاد بود، ايده اين استاد راهسازي و مهندسي ترافيك دانشگاه بوده است. او استاد دانشكده عمران دانشگاه علم و صنعت ايران است و از سال 1357 تا 1377، رئيس اين دانشكده بوده است. آنچه كه بهبهاني را از سايرين براي رئيس‌جمهور متمايز مي‌كند، رابطه استادي و دانشجويي آن دو نفر نسبت به هم است.
گفته مي‌شود بهبهاني استاد راهنماي رئيس‌جمهور در دانشكده عمران دانشگاه علم و صنعت هم بوده است. احمدي‌نژاد در سال 1376 موفق به دريافت مدرك تحصيلي دكتراي مهندسي و برنامه‌ريزي حمل‌ونقل از دانشگاه علم و صنعت شد و شش سال بعد كه شهردار تهران شد، از اين استاد خود نيز به عنوان معاون شهرداري بهره جست.
برجسته‌ترين ويژگي بهبهاني، در زمان معاونت احمدي‌نژاد در دوره شهرداري تهران دفاع تمام‌عيار او از طرح جنجالي منوريل بود كه همچنان عرصه كشمكش بين دولت و شهرداري تهران است. بهبهاني پس از پيروزي شاگرد خود در انتخابات رياست‌جمهوري اگرچه وزير نشد اما به عنوان مشاور احمدي‌نژاد مشغول به كار شد. در وزارت راه نيز به عنوان معاون وزير فعاليت مي‌كرد تا زمان بركناري رحمتي برسد و او رياست وزارت راه را برعهده بگيرد.
جايگاهي كه احتمال دارد تغيير و تحولات زيادي را در وزارتخانه به دنبال بياورد. اگرچه در دلايل بركناري رحمتي، بيشتر به دلايل اداري مانند بازنشستگي وي اشاره مي‌شود، اما به گفته برخي مقام‌هاي آگاه در وزارت راه، نمي‌توان اختلافات احمدي‌نژاد و رحمتي را در اين بركناري ناديده گرفت. ضمن آنكه نام تنها بازمانده كابينه خاتمي در تمام سه سال گذشته به عنوان يكي از گزينه‌هاي رفتن از كابينه همواره مطرح بوده است. تا سرانجام در سومين سال فعاليت دولت نهم، رحمتي نيز به فهرست بلندبالاي اخراجي‌هاي كابينه اضافه شود. اگرچه هنوز بهبهاني درباره تحولات و تغييرات اداري و سياستي وزارت راه و ترابري اظهارنظر نكرده است و معاونان وزارتخانه هم تمايلي به اظهارنظر در اين‌باره ندارند و البته از تحولات آتي اظهار بي‌اطلاعي مي‌كنند، اما در عين حال ارزيابي آنها از اوضاع آتي اين وزارت، تحولات گسترده است. يك منبع آگاه در وزارتخانه به كارگزاران مي‌گويد: احتمال دارد تغيير و تحولات گسترده‌اي در سطح معاونين وزارتخانه اتفاق بيفتد تا خواسته‌هايي كه قبلا دولت به آن نرسيده، در اين دوره و با تغييرات مذكور محقق شود. علي ظاهري‌مطلق مديرعامل سازمان بنادر و كشتيراني مي‌گويد: اكنون نمي‌توان در مورد تغيير و تحولات وزارتخانه صحبت كرد. به اعتقاد او بايد زمان بگذرد تا بتوان بهتر پيش‌بيني كرد.
يكي ديگر از معاونين رحمتي كه تمايلي نداشت نامش فاش شود، مي‌گويد: من تاكنون با آقاي بهبهاني كار نكردم چون حوزه كاري من با ايشان كاملا متفاوت است. در ضمن شناخت هم از ايشان ندارم كه بگويم چه تغييراتي در وزارتخانه رخ خواهد داد. اما ظاهرا رحمتي در مدت فعاليتش در دولت نهم شناخت كاملي نسبت به او پيدا كرده به همين دليل اميدوار است با رفتنش در كارها وقفه‌اي ايجاد نشود.
وزير سابق راه روز گذشته در آخرين نشست خود در هيات دولت به خبرنگاران گفت: تمام تلاش من اين است كه با رفتنم در كارهايي كه انجام مي‌شود وقفه ايجاد نشود. او در ادامه به پرسش‌هايي در مورد آينده وزارت راه و تغييرات در آن توضيحي نداد و گفت: خواهش مي‌كنم از اين سوال‌ها از من نپرسيد. هيچ سوالي را در اين زمينه جواب نمي‌دهم. در جلسه توديع و معارفه حضور مي‌يابم و سخن مي‌گويم.
رحمتي درباره موضوع بازنشستگي خود گفت: عجله نكنيد من 26 يا 27 سال بيشتر سابقه كار ندارم، فكر مي‌كنم كار كردن براي جمهوري اسلامي نعمت بزرگي است و هرجا بخواهند كار مي‌كنم. لذا نمي‌توانم بگويم چه خواهد شد. مديركل روابط عمومي وزارت راه و ترابري درباره جايگزيني بهبهاني به جاي رحمتي با بيان اينكه محمد رحمتي يكهزار و 290 روز مديريت اين وزارتخانه را برعهده داشت، به ايسنا گفت: آقاي رحمتي نه بازنشسته شدند نه استعفا داده‌اند و نه از سمت وزيري خسته شدند بلكه ايشان تابع تصميمات دولت بودند و طبق خواست رئيس‌جمهوري عمل كرد.
او گفت: رحمتي كم‌حاشيه‌ترين وزير در مسائل سياسي بود و سعي كرد در وزارتخانه به دور از مسائل حاشيه‌اي و سياسي به امور تخصصي بپردازد و كار محوري را هدف قرار داده بود. ذهبيون تصريح كرد: طي سه سال گذشته حدود 20 بار شايعه بركناري ايشان از وزارت مطرح بود ولي آقاي رحمتي همواره در اين فضاي مبهم و بلاتكليف به‌طور مصمم فعاليت كرد و امروز نيز طبق خواست دولت از اين سمت كناره‌گيري كرد. او به ايسنا گفت: ايشان با صداقت و سلامت و با جديت كار خود را انجام داد و اين مسئله مورد گواهي همه طيف‌هاي سياسي كشور بود.
 دوشنبه 24 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايتنا]
[مشاهده در: www.itna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 229]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن