تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سنگهاى زیربناى اسلام سه چیز است: نماز، زکات و ولایت که هیچ یک از آنها بدون دیگرى درست ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815342887




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مذاكرات گسترده ديپلماتيك اروپا و خاورميانه در پاريس


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: مذاكرات گسترده ديپلماتيك اروپا و خاورميانه در پاريس


سرويس خارجي -- خبرگزاري‌ها: رئيس‌ جمهور ‌سوريه روز شنبه در پاريس، قصد خود را مبني بر برقراري روابط ديپلماتيك با لبنان -- كه براي اولين‌بار در تاريخ دو كشور است --- اعلام كرد.

نيكلا ساركوزي در يك كنفرانس مطبوعاتي در كاخ اليزه، با حضور شيخ حمد بن خليفه آل ثاني، امير قطر، تصريح كرد: اين يك پيشرفت تاريخي است كه اراده رئيس‌ جمهور بشاراسد، بر گشايش نمايندگي ديپلماتيك در لبنان قرار گرفته و لبنان نيز يك نمايندگي ديپلماتيك در سوريه مي‌گشايد.

نيكلا ساركوزي اعلام كرد كه تا قبل از اواسط ماه سپتامبر (اواخر شهريور) به دعوت رئيس جمهوري سوريه به دمشق سفر خواهد كرد. اين اولين سفر يك رئيس جمهوري فرانسه به سوريه از زمان ديدار ژاك‌شيراك از دمشق در اكتبر 2002 است.

بشار اسد رئيس جمهوري سوريه نيز اطلاع داد كه سوريه تا قبل از انتخابات رياست جمهوري آمريكا و شروع به كار رئيس جمهوري منتخب در سال 2009 اقدام به مذاكره‌ مستقيم با اسرائيل نخواهد كرد.

نيكلا ساركوزي به نوبه خود از سوريه، متحد ايران، خواست كه به حل كمك كند.

وي گفت: فرانسه نمي‌تواند دستيابي ايران به سلاح هسته‌اي را مدنظر گيرد. رئيس جمهور بشاراسد نيز به بيانيه‌هاي مقامات ايراني، مبني بر اينكه آنها قصد دستيابي به اين سلاح ندارند، اشاره كرده است.

وي افزود: در اين صورت ما از سوريه مي‌خواهيم، ايران را متقاعد كند كه در اين زمينه سند و مدرك ارائه دهد.

رئيس جمهوري سوريه ابراز اميدواري كرده است كه براي اين بحران راه حل سياسي پيدا شود و كه اشاره وي به سلاح‌هاي اتمي اسرائيل است.

بشار اسد و ميشل سليمان به همراه 41 رئيس كشور ديگر امروز به دعوت نيكلا ساركوزي در پاريس گرد مي‌آيند تا نشست را برگزار كنند.

اين اولين ديدار رئيس جمهوري سوريه از فرانسه از دسامبر سال 2002 است.

ميشل سليمان رئيس جمهوري لبنان نيز روز شنبه، در پايان ديدار 45 دقيقه‌اي خود با نيكلا ساركوزي، همتاي فرانسوي خود گفت:‌ با تبادل سفير و برقراري رابطه ديپلماتيك با سوريه موافق است.

سليمان با اعلام اين خبر گفت ما خواستار آن هستيم كه دو كشور لبنان و سوريه اقدام به تبادل سفير كنند و روابط ديپلماتيك دو كشور برقرار شود.

رئيس‌جمهوري لبنان كه اين سخنان را يك روز بعد از تشكيل دولت وحدت ملي در لبنان ايراد كرد، گفت ما نبايد درباره‌ عادي‌سازي روابط لبنان و سوريه صحبت كنيد زيرا اين روابط هم اكنون عادي است و روابط دو كشور مطلوب است.

اجلاس سران كه به رياست مشترك ساركوزي و حسني مبارك رئيس‌جمهوري مصر، امروز برگزار مي‌شود،‌ تنها 3 ساعت به طول خواهد انجاميد.

ديدار عباس و اولمرت‌

منابع آگاه در اليزه اعلام كردند محمودعباس رئيس تشكيلات خودگردان فلسطين و ايهود اولمرت نخست‌وزير رژيم‌صهيونيستي در پاريس با حضور نيكلا ساركوزي رئيس‌جمهوري فرانسه ديدار خواهند كرد.

عباس در يك كنفرانس خبري ابراز اميدواري كرد كه اجلاس اتحاديه مديترانه‌اي در پاريس، صلح با اسرائيل را در پي داشته باشد. ‌

استقبال واشنگتن‌

وزارت امور خارجه آمريكا هم از تصميم روز شنبه لبنان و سوريه براي آغاز روابط ديپلماتيك استقبال كرد و متذكر شد كه دمشق بايد اقداماتي عيني براي پايان دادن به شيوه‌هاي خود در بي‌ثبات كردن منطقه به كار گيرد.‌




 يکشنبه 23 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 186]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن