تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن بازگشت كننده به خدا، آمرزش خواه و توبه كننده است و منافق نيرنگباز، زيانبار و ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816601417




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

لاريجاني: (1) ديوان محاسبات بايد مرجعي باشد كه از تخلف قانوني نگذرد


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: لاريجاني: (1) ديوان محاسبات بايد مرجعي باشد كه از تخلف قانوني نگذرد
تهران- خبرگزاري ايسكانيوز: لاريجاني گفت: ديوان محاسبات بايد در مقابل افراد ذي نفوذ قدرت ها،استقلال و صراحت در كار داشته باشد و بعنوان مرجعي باشد كه از تخلف قانوني نمي گذرد.
به گزارش روز يكشنبه خبرنگار امور مجلس باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران "ايسكانيوز"، علي لاريجاني، رييس مجلس شوراي اسلامي در مراسم توديع و معارفه رييس كل و دادستان ديوان محاسبات كشور از رحيمي به عنوان فردي خدوم سخت كوش كه در كار خود نشاط داشت، ياد كرد و افزود: اميدوارم وي در مسند ديگري هم كه قرار گرفته، بتوانند موفق باشد و با نشاط كار كند. وي فرد بسيار خدومي است كه در جهت فعال كردن ديوان محاسبات تلاش فراواني كرده است.
وي افزود: اميدوارم وي با همين نشاط در معاونت رياست جمهوري منشاء خدمات بزرگي باشد. اميري هم كه دادستان ديوان بود، فرد بصير و پرتحرك و حقوقداني سليم النفس است و متاسفيم كه وي براي اين كار داوطلب نشد اما من لازم مي دانم كه از خدمات وي براي مدتي كه در ديوان خدمات زيادي انجام داد، تشكر كنيم.
رييس مجلس شوراي اسلامي از رحماني فضلي نيز به عنوان فردي پر تحرك و پركار ياد كرد و افزود: وي با سوابقي كه در مجلس شوراي اسلامي داشت و كارهاي متنوع ديگر كه انجام داد و بخاطر دقيق النظر بودن اميدوارم كه تلاش هاي ديوان را ارتقا بخشد.
وي ادامه داد: عربيان نيز حقوقدان برجسته اي است، براي همه دوستان كه امروز به ديوان محاسبات تشريف مي آورند آرزوي توفيق مي كنيم.
لاريجاني ديوان را يك مركز پراهميت دانست و گفت: هم در قانون اساسي به آن استناد شده و از آن به عنوان يك مرجع براي تنظيم مسايل مالي كشور در نظر گرفته شده و هم قانون بسيار محكمي دارد و بايد به همان ميزان كه قانون اساسي و قانون ديوان محاسبات اهميت براي اين مركز قائل شده، مسوولين اين مركز هم حرمت آن را حفظ كرده و جايگاه آن را كاملا بشناسند و وظيفه آن را به نيكويي عمل كنند.
وي افزود: همه كاركنان و افرادي كه در ديوان هستند بايد با يك اصل جدي و مشاركت با يكديگر بتوانند وظيفه خود را به درستي به انجام برسانند.
لاريجاني تاكيد كرد: ديوان محاسبات آخرين جايي است كه از نظر سلامت كاري بايد وضعيت انضباط مالي كشور را تاييد كند و اين جايگاه بسيار رفيعي است و بايد شئونات آن چه در داخل و چه در خارج ديوان حفظ شود.
وي افزود: براي حفظ شئونات ديوان اولين مساله اين است كه استقلال ديوان از جهات مختلف حفظ شود، طبق قانون اساسي و قانوني كه براي ديوان در نظر گرفته شده ديوان مركزي است كه شفاف سازي امور را انجام بدهد و انضباط مالي را محقق كند تمام ملزومات آن بايد رعايت شود.
رييس مجلس شوراي اسلامي افزود: ديوان بايد در مقابل افراد ذي نفوذ و قدرت ها استقلال و صراحت در كار داشته باشد. من نمي گويم دنبال افشاگري باشد، اين شان ديوان نيست ديوان بايد مرجعي باشد كه از تخلف قانوني در نگذرد و پايش بايستد.
وي تصريح كرد: اگر ما خواهان تحقق عدالت در جامعه هستيم بدون قانون نمي توانيم به اين خواسته برسيم، اول بايد قانون در كشور رعايت شود. انضباط مالي به دست ديوان محاسبات است، ديوان بايد مشخص كند كه كجا از مقررات مالي تخلف شده و در اين زمينه نبايد هيچ قدرتي ديوان را بهراساند.
لاريجاني عنوان كرد: برداشت من از قانون اساسي و قانوني كه براي ديوان محاسبات تنظيم شده اين است كه اگر مي خواهيم جايگاه ديوان حفظ شود بايد به ملزومات متعهد باشيم.
وي با يادآوري اينكه بايد كارشناسي در ديوان اصل كار باشد، اظهار داشت: ملاحظات سياسي نبايد به هيچ وجه در ديوان رعايت شود، ديوان بايد كتاب قانون را جلوي خود بگذارد و بر اساس آن عمل كند.
**مصلحت سنجي كار ديوان نيست
لاريجاني تصريح كرد: ديوان محاسبات طبق قانون به وظايف خود عمل مي كند و با ملاحظات سياسي كاري ندارد. اين ملاحظات كار مسوولين ديوان نيست.
وي خطاب به رحماني فضلي گفت: اگر مي خواهيد در كار خود موفق باشيد، در كار ديوان، بايد تلاش كنيد كه اين خصوصيات در ديوان كاملا برجسته باشد.
رييس مجلس شوراي اسلامي با اشاره به تفريغ بودجه كه در قانون اساسي به آن اشاره شده، گفت: بايد همه كارهايي كه مي تواند در آينده كشور براي همه بخش هاي دولتي يك انضباطي بوجود بياورد كه آراستگي نظام در آن ديده شود، انجام شود.
وي با تاكيد بر لزوم منشور اخلاق ديواني عنوان كرد: در اين منشور ضمن اينكه در بعضي از اموري كه پرونده هاي افراد مختلف است، وارد مي شود، ملاحظاتي براي آبروي مردم بايد باشد اما اگر به تخلف رسيد ديگر ملاحظه نكند.
رييس مجلس شوراي اسلامي اعلام كرد: در اين منشور شما بايد چند اصل را مورد توجه قرار دهيد: اول اينكه پرونده تخلفي را كه به شما گزارش دادند به عنوان يك پرونده محرمانه تلقي كنيد، تا وقتي كه جرم كسي به اثبات نرسيده به هيچ وجه نبايد با آبروي فردي بازي شود تا اينكه دادگاه حكم خود را صادر كند آن وقت بايد با متخلف برخورد شود و نبايد هيچ ملاحظه اي هم شود.
وي افزود: دوستان عزيز بايد توجه داشته باشند ممكن است پرونده اي وارد ديوان شود، دادستان هم نظر خود را اعلام كند اما وي در محكمه تبرئه شود پس تا وقتي كه محكمه نظر نداده شما بايد حيثيت افراد را حفظ كنيد.
لاريجاني ادامه داد: بنا نيست كه ديوان مچ گيري كند، ديوان قرار است كه انضباط مالي ايجاد كند و اين كار را با رفتار و سلوك خود انجام دهد و كاري كند كه تخلف رخ ندهد يعني جنبه بازدارنده داشته باشد اما نبايد با اقدامات خود شجاعت و جسارت مديران قابل را از آنها سلب كند؛ اين ويژگي ها براي افراد لازم است.
وي تصريح كرد: اگر شما حريم مديران را تا وقتي محكمه حكم صادر مي كند، حفظ كنيد آن وقت مديري نگران نيست و هر مدير شجاعي كه مي خواهد ابتكار داشته باشد كارش را انجام مي دهد اما مي داند كه اگر تخلف قانوني انجام داد ديوان ملاحظه نمي كند.
رييس مجلس شوراي اسلامي با اشاره به نياز كشور براي آباداني گفت: كشور احتياج به ابتكار و شجاعت مديران دارد، ديوان محاسبات نمي خواهد شجاعت و ابتكار را از افراد بگيرد./05/120
 يکشنبه 23 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 144]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن