تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم، كليد هر نوشته‏اى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817228945




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

لاريجاني -1 استقلال ديوان محاسبات بايد حفظ شود


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: لاريجاني -1 استقلال ديوان محاسبات بايد حفظ شود
جام جم آنلاين: رئيس مجلس در آيين معارفه رئيس جديد ديوان محاسبات گفت:براي حفظ شئونات ديوان اولين مساله آن است كه استقلال آن حفظ شود و بايد ديوان محاسبات كشور استقلال داشته و در كار خود با شرافت عمل كند


به گزارش ايسنا، دكتر علي لاريجاني امروز يكشنبه در مراسم توديع و معارفه رييس و دادستان ديوان محاسبات كشور، رييس سابق اين ديوان را فردي سخت‌كوش و خدوم دانست و گفت:ايشان در يك مسند مهم ديگري قرار گرفت و در مدت فعاليت در ديوان، تلاش ‌بسياري انجام داد و با اين نشاط اميدواريم در پست جديد نيز تلاش كند.

رييس مجلس شوراي اسلامي افزود:رئيس جديد ديوان محاسبات كشور نيز فرد پرتحركي است و علاوه بر سوابقي كه در مجلس داشت، كارهاي متنوع ديگري انجام داده و اميدواريم فعاليت‌هاي ديوان را پيش ببرد.

نماينده مردم قم در خانه ملت ديوان محاسبات كشور را يك مركز پراهميت دانست و گفت:در قانون اساسي به اين ديوان استناد شده و عنوان مرجعي براي تنظيم مسائل مالي كشور در نظر گرفته شده است،همچنين خود ديوان نيز قانون محكمي دارد كه بايد به همان ميزان كه قانون اساسي و قانون ديوان براي آن اهميت قائل شده، مسئولان ديوان نيز حرمت آن را حفظ كنند.

وي با بيان اين كه يكي از وظايف ديوان محاسبات كشور آن است كه با عزم جدي و مشاركت با يكديگر كارها را به درستي به سرانجام برسانند، اظهارداشت: ديوان آخرين جايي است كه از نظر سلامت مالي، وضعيت انضباطي مالي كشور را تاييد مي‌كند كه بايد شئونات آن در داخل و بيرون از ديوان محاسبات حفظ شود.

لاريجاني همچنين با خاطر نشان كردن اين مساله كه براي حفظ شئونات ديوان اولين مساله آن است كه استقلال آن حفظ شود ،افزود: بايد ديوان محاسبات كشور استقلال داشته و در كار خود با شرافت عمل كند ، البته من نمي‌گويم كه به دنبال افشاگري باشد، چرا كه شأن ديوان اين نيست، بلكه ديوان بايد مرجعي باشد كه از تخلف قانوني نگذرد و پاي آن بايستد.

نماينده مردم قم در خانه ملت گفت: اگر بخواهيم عدالت برقرار شود بايد اول قانون را رعايت كنيم.

به گفته وي، انضباط مالي به دست ديوان است و بايد مشخص كند كه كجا از مقررات مالي تخلف انجام شده است و در اين زمينه هيچ قدرتي نبايد ديوان را بهراساند ،البته اگر مي‌خواهيم جايگاه ديوان حفظ شود بايد به ملزوماتش نيز متعهد باشد.

وي با بيان اين‌كه كارشناسي در ديوان محاسبات بايد به عنوان اصل مدنظر قرار گيرد و ملاحظات سياسي در ديوان به هيچ وجه نبايد رعايت شود، گفت: ديوان محاسبات بايد قانون را پيش روي خود قرار دهد و مطابق آن عمل كند چرا كه مصلحت‌سنجي كار ديوان نيست.

لاريجاني خطاب به رحماني فضلي رييس جديد ديوان محاسبات كشور گفت: اگر مي‌خواهيد در كار ديوان موفق باشيد، بايد تلاش كنيد و اين خصوصيات در ديوان برجسته باشد.

وي افزود: در قانون اساسي راجع به تفريق بودجه ذكر شده است و بايد همه كارهايي كه مي‌تواند در آينده كشور براي همه بخش‌هاي دولتي يك انضباط به وجود آورد و آراستگي نظام نيز در آن وجود داشته باشد فراهم شود.

رييس مجلس شوراي اسلامي در ادامه با تاكيد بر اين كه ديوان محاسبات كشور نياز به منشور اخلاق دارد، افزود: برمبناي اين منشور ضمن اين‌كه بايد در امور پرونده‌هاي مختلف وارد شوند و آبروي افراد نيز حفظ شود همچنين اگر به تخلفي نيز رسيدند، نبايد ملاحظه كنند.

وي گفت: در اين منشور بايد چند اصل رعايت شود كه يكي از آن اصول آن است كه اگر در پرونده‌اي تخلفي گزارش شد، پرونده محرمانه است و تا به اثبات نرسيده نبايد با آبروي كسي بازي شود. بلكه بايد تا زماني كه حكم دادگاه صادر نشده است، چيزي اعلام نشود.

رييس مجلس شوراي اسلامي تاكيد كرد: بايد با متخلف برخورد كرد و در مورد آن نيز ملاحظه‌اي نكنيد، اما دوستان ما در ديوان محاسبات كشور بايد توجه كنند كه ممكن است پرونده‌اي به دادگاه ارائه شود، اما در محكمه تبرئه داده شود.
 يکشنبه 23 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 104]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن