تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):آيا به چيزى با فضيلت تر از نماز و روزه و صدقه (زكات) آگاهتان نكنم؟ و آن اصلاح ميان م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816790320




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اراذل متواري و موادفروشان،درچهارسوي محاصره پليس پايتخت! پليس:تهران از وجود كثيف اوباش پاك مي‌شود دستگاه قضايي:شعبات ويژه به پرونده سوادگران مرگ رسيدگي مي‌كنند


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: اراذل متواري و موادفروشان،درچهارسوي محاصره پليس پايتخت! پليس:تهران از وجود كثيف اوباش پاك مي‌شود دستگاه قضايي:شعبات ويژه به پرونده سوادگران مرگ رسيدگي مي‌كنند


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: اجتماعي - حوادث

طرح ارتقاي امنيت اجتماعي تهران، در قالب «جمع‌آوري اراذل و اوباش وعمده‌فروشانو خرده‌فروشان مواد مخدر»، شنبه شب با حضور خبرنگاران، عكاسان و فيلمبرداران رسانه‌ها، در ستاد فرماندهي انتظامي تهران بزرگ بار ديگر آغاز شد تا همانند سال گذشته، فرصت ايجاد مزاحمت و شرارت از آنها كه لذت زندگي را در سلب آرامش مردم جست‌وجو مي‌كنند، گرفته شود.

به گزارش خبرنگار «حوادث» ايسنا، در ابتداي برگزاري طرح، ماموران نيروي انتظامي در مقابل خبرنگاران رسانه‌ها، براي نشان دادن سطح آمادگي خود، اقدام به انجام حركات نمايشي كردند. سپس ماموران حاضر نسبت به برگزاري بهتر طرح، توسط مسوولان ارشد انتظامي توجيه و در نهايت راس ساعت23 به چهار نقطه عملياتي شمال، جنوب، شرق وغرب اعزام شدند.

سردار رادان، رييس پليس تهران بزرگ پس از اعزام مامورانش به محل عمليات در چهار سوي تهران، با حضور در ستاد فرماندهي و درحاليكه قاضي مرتضوي، دادستان تهران نيز حضور يافته بود، شروع عمليات را به واحدهاي زيرگروه از طريق بي‌سيم اعلام كرد:

«به اميد خدا! عمليات جمع‌آوري باقي‌ماندگان اراذل و اوباش و مواد فروشان محلات شناسايي شده، آغاز مي‌شود. تاكيد مي‌كنم كه براي بازرسي منازل، دستورات قضايي صادر شده، اما در هر مورد بايد هماهنگي لازم صورت گيرد.»

تعيين هفت شعبه ويژه براي رسيدگي به پرونده سوداگران مرگ

سپس قاضي مرتضوي – دادستان تهران – در ميان خبرنگاران حاضر شد و طي توضيحاتي گفت: موضوع طرح امنيت اجتماعي شامل مبارزه با اراذل و اوباش و جمع‌آوري سوداگران مرگ (فروشندگان مواد مخدر) هفته گذشته در ستاد پيشگيري و مبارزه با جرايم خاص تهران به تصويب رسيد تا امشب شاهد اجراي آن باشيم.

وي ادامه داد: در اين طرح، باقي‌مانده اراذل و اوباش شهر تهران كه تعداد اندكي هم هستند، شناسايي شده‌اند و اين افراد همان اراذل و اوباش متواري در طرح‌هاي گذشته محسوب مي‌شوند كه دوباره با بازگشت به محل سكونت خود به رذالت و اوباش‌گري ادامه مي‌دهند.

دادستان تهران درباره فروشندگان مواد مخدر توضيح داد: همچنين تعداد زيادي فروشنده مرد و زن مواد مخدر شناسايي شده‌اند كه عمده فروش شيشه تهران را بر عهده دارند و بر اساس بررسي‌هاي صورت گرفته،‌اين افراد سابقه زيادي در توزيع مواد مخدر و شيشه و بخصوص در آلوده كردن جوانان شهر تهران فعال هستند.

وي تصريح كرد: در دادسراي تهران براي پشتيباني قضايي اين طرح در 18 ناحيه دادسرا،‌يك بازپرس و يك داديار ويژه امنيت اجتماعي تعيين كرده‌ايم تا به جرايم اراذل و اوباش جمع‌آوري شده در سطح شهر تهران رسيدگي كنند.

قاضي مرتضوي درباره پشتيباني قضايي جمع‌آوري موادفروشان گفت: در همين ارتباط، هفت شعبه ويژه تعيين كرده‌ايم كه اين شعبات به طور خاص در اين طرح نسبت به رسيدگي قضايي و تكميل پرونده سوداگران مرگ اقدام مي‌كنند. همچنين در معاونت امنيت دادسراي تهران،‌ سه بازپرس ويژه براي اجراي طرح امنيت اجتماعي تعيين شده تا جرايم باندي و خطرناك با سرعت و قاطعيت بيشتري صورت گيرد.

دادستان تهران افزود: افرادي كه در اجراي طرح امنيت اجتماعي دستگير مي‌شوند، در بازداشتگاه و اردوگاه مخصوصي نگهداري مي‌شوند كه به هيچ وجه امكان ورود مواد مخدر به آن منطقه وجود ندارد و منطقه كاملا قرنطينه شده است.

آن جا به كسي خوش نمي گذرد!

وي خاطرنشان كرد: با توجه به تمهيداتي كه براي نگهداري اراذل و اوباش و موادفروشان در نظر گرفته شده است، به نظر مي‌رسد بازداشتگاه سوداگران مرگ همانند اراذل و اوباش، محلي نخواهد بود كه به آنها خوش بگذرد و اميدواريم همين موضوع باعث تنبيه آنها شود تا پس از آزادي و تحمل كيفر، اصلاح شده و به شغل و حرفه آبرومند روي بياورند.

سياست سركوبگرايانه محكم

قدرت‌نمايي اوباش در دايره صفر

دادستان تهران، درباره مجازات سوداگران مرگ خاطرنشان كرد: سياست تقنيني و قضايي ما در ارتباط با مواد مخدر، ‌سياستي سركوب‌گرايانه و محكم است كه بر همين اساس حتي جرم آنها در حد مجازات اعدام هم پيش‌بيني شده و در بعد قضايي هم به محض دستگيري اين افراد، قرار تامين آنها، بازداشت موقت است .

وي با بيان اين كه در هر دو بعد سياست قضايي و سياست تقنيني مبارزه با موا مخدر، از استحكام و قوت خوبي برخورداريم، اضافه كرد: اميدواريم با اجراي طرح امنيت اجتماعي و استمرار اين گونه طرحها، قدرت‌نمايي و ظهور اراذل و اوباش به پايان برسد و بتوانيم تا آخر امسال به شهروندان اعلام كنيم كه قدرت‌نمايي اراذل و اوباش به صفر رسيده است. همچنين انتظار داريم اگر شهروندان به صورت موردي شاهد حضور اراذل و اوباش بودند، بلافاصله به دادسرا و نيروي انتظامي اطلاع دهند تا در كمترين زمان به اتهامات آنها رسيدگي شود.

دادستان تهران اظهار اميدواري كرد كه فضاي شهر براي مواد فروشان همانند اراذل و اوباش ناامن شود تا بتوانيم با قاطعيت اعلام كنيم شهر براي مواد فروشان هم ناامن شده است.

پايان سال 87 و لبخند رضايتي كه بر لبان مردم نقش خواهد بست

پس از اين سخنان مسوول قضايي در جمع خبرنگاران بود كه سردار رادان، رييس پليس پايتخت هم درباره جمع‌آوري اراذل و اوباش و مواد فروشان در سال جديد گفت: ارديبهشت ماه سال گذشته، زماني كه طرح ارتقاي امنيت اجتماعي كليد خورد، به مردم براي رفع كامل نگراني‌ها قول داديم تا اين طرح با قوت استمرار داشته باشد.

وي با بيان اين كه پليس و دستگاه قضايي، به قول خود وفادار ماندند، اظهار كرد: در جلسه هفته گذشته ستاد پيشگيري و مبارزه با جرايم خاص، نگراني‌هاي مردم از حضور مواد فروشان مورد ارزيابي قرار گرفت و در طي اين مدت اطلاعات كافي از كليه مواد فروشان شهر تهران جمع‌آوري شد كه همكاري برادران بسيجي و وزارت اطلاعات در تكميل شناسنامه اطلاعاتي، بسيار تعيين كننده و اثرگذار بود.

رييس پليس پايتخت ادامه داد: شنبه شب نيز در ادامه طرح امنيت اجتماعي، ماموران نيروي انتظامي براي جمع‌آوري تعدادي از اراذل و اوباش كه با اجراي طرح‌ در سال گذشته، فراري شده بودند و نيز شماري از موادفروشان شناسايي شده، عمليات خود را آغاز خواهند كرد.

خرده‌فروشان، نگراني اصلي مردم تهران

وي تصريح كرد: پليس و دستگاه قضايي به دنبال آن است كه تا پايان سال 87 نگراني مردم از حضور مواد فروشان و اراذل و اوباش برطرف شود و لبخند رضايت بر لبان مردم نقش ببندد.

به گزارش ايسنا سردار رادان در ادامه با بيان اين كه خرده‌فروشان، نگراني اصلي مردم تهران هستند، خاطرنشان كرد: خرده فروشان حلقه اتصال بين عمده فروش و مصرف‌كنندگان مواد مخدر هستند و ما به دنبال قطع اين حلقه اتصال هستيم؛ زيرا مواد مخدر از هر نوع براي جوانان مخرب، سوزنده و كشنده است.

فرمانده انتظامي تهران هم در تاييد حرف دادستان تهران كه گفت «در محل نگهداري خرده‌فروشان مواد مخدر به كسي خوش نخواهد گذشت» تاكيد كرد كه برخورد با مواد فروشان همانند اراذل و اوباش خواهد بود.

رييس پليس پايتخت اظهار اميدواري كرد كه اوباش و موادفروشان، پس از دستگيري و تحمل كيفر، ديگر هيچ زماني خواستار بازگشت به شرايط قبلي خود نباشند و بدين ترتيب تهران از وجود كثيف اوباش پاك شود.

اراذل دستگير شده هزينه بالاي جرمشان را درك كردند!

سردار رادان با تاكيد براين كه بالا بودن هزينه تخلف، ‌موجب ايجاد ناامني براي مجرمان مي‌شود، يادآور شد : از اين رو، اراذل و اوباش دستگير شده در طرح‌هاي قبلي، اين هزينه را درك كرده‌اند.

فرمانده انتظامي تهران با اشاره به اين كه هزينه جرم مواد فروشان هم بالا خواهد بود، اعلام كرد: نگاه نيروي انتظامي آن است كه به گونه‌اي عمل كنيم تا كسي خواهان موادفروشي نباشد.

افزايش 17درصدي احساس امنيت شهروندان با جمع‌آوري اوباش

رييس پليس تهران در ادامه اعلام كرد: بررسي‌هاي پليس، از افزايش 17 درصدي احساس امنيت شهروندان در زمينه جمع‌آوري اوباش خبر مي‌دهند كه اميدواريم امسال نيز شاهد افزايش اين رقم باشيم.

همچنين پليس و دستگاه قضايي به مردم قول مي‌دهند تهران براي اين افراد ناامن شود تا مواد فروشان نيز همانند اراذل و اوباش، در برابر مردم زانوي تسليم بر زمين بزنند و به دنبال حرفه سالم باشند.

خبرنگاران به ماموران پليس پيوستند

سخنان اين دو مسوول انتظامي و قضايي پايان يافت و پس از آن خبرنگاران، عكاسان و فيلمبرداران رسانه‌ها هم به ماموران پليس در مكان‌هاي عملياتي پيوستند.

اولين نقطه از عمليات، شمال شهر و در محدوده خيابان ميرداماد صورت گرفت كه ماموران طي عملياتي در يك واحد از آپارتمان شناسايي شده،‌ تعداد زيادي فشنگ ، اسلحه M1 ، كلاش و سه كلت كمري كه به طرز ماهرانه‌اي در ميان كتاب‌ها جاسازي شده بود، همراه با چاقوهاي نامتعارف و سرنيزه كشف كردند.

در اين عمليات سه تن كه يكي از آنها زن جواني بود، دستگير شدند كه در پاسخ به پليس كه اسلحه‌ها از كجا تهيه شده‌اند، گفتند: اينها، همه، يادگاري است!

در ادامه طرح، كه از نيمه شب گذشته آغاز شد و تا ساعاتي پس از بامداد ادامه يافت، تعدادي از اراذل و اوباش منطقه هفت‌حوض نارمك با تلاش ماموران پليس بازداشت شدند.

«علي» ، معروف به «علي سياه» يكي از اين افراد بود كه به گفته پليس، در طرح‌هاي قبلي توسط ماموران دستگير شده، اما پس از بازگشت به محل سكونت خود، اوباشگري را از سر گرفته بود.

«مرتضي.ر» معروف به «مري پلنگ»، همراه با نارنجك‌هايش و «حميد» و «مجيد» هر يك با معروفيت‌هاي خاص خود هم به دام پليس افتادند؛ درحاليكه جاي خالكوبي و خراشيدگي ناشي از چاقوكشي، بر روي بدن اكثر دستگيرشدگان نمايان بود.

گزارش خبرنگار ايسنا كه پليس را در عملياتش همراهي مي‌كرد، حاكيست پس از دو نقطه ياد شده، ماموران براي ادامه طرح، به شهر زيبا واقع در غرب تهران رفتند و در آن جان نيز شبكه تهيه، بسته‌بندي و توزيع مواد مخدر را كه كليه مواد مخدر غرب تهران را تامين مي‌كردند، دستگير كردند.

در اين عمليات، حجم زيادي ترياك، حشيش، كراك و تعداد زيادي قرص روان‌گردان كشف شد. همچنين با بازرسي محل سكونت مجرمان، چهار دستگاه خودرو، 12 دستگاه تلفن همراه و وجه نقدي بالغ بر 120 ميليون تومان كشف و ضبط شد.

جنوب تهران نيز شاهد اجراي عمليات بود كه در پي آن باند بزرگ تهيه، توزيع و مصرف مواد مخدر با تلاش ماموران حوزه پايگاه پنجم پليس مبارزه با مواد مخدر كشف و اعضاي آن همراه با مواد مخدر مكشوفه شامل ترياك، شيره و كراك دستگير شدند.

در اين ميان، از يك معتاد، يك كيلو و 800 گرم شيشه كشف شد كه قيمت يك كيلوي آن، بالغ بر 75 ميليون تومان برآورد ‌شد.

ماموران پليس در ارتباط با چگونگي دستگيري اين متهم گفتند كه شناسايي اين فرد از 20 روز پيش با مستندسازي و تحقيقات آغاز شد و پس از كسب اطمينان از تهيه و فروش شيشه و وجود اين حجم از مواد مخدر در منزل وي با هماهنگي دستگاه قضايي در طرح امنيت اجتماعي دستگير شد.

سرهنگ احمدي، رييس مركز اطلاع‌رساني پليس تهران در گفت‌و‌گويي با ايسنا از كشف 800 كيلو انواع مواد مخدر، چندين قبضه سلاح، به همراه ادوات استعمال مواد مخدر در مناطق عملياتي شب گذشته خبر داد.

به گفته وي، اين طرح تا پايان پاكسازي تهران از حضور اوباش و موادفروشان ادامه خواهد يافت.

انتهاي پيام
 يکشنبه 23 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 380]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن