تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين شما كسى است كه براى زنان خود بهتر باشد و من بهترين شما براى زن خود هستم....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802549370




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

3 ( در شهر )


واضح آرشیو وب فارسی:قدس: 3 ( در شهر )
دانشگاه علوم پزشكي خراسان شمالي هشدار داد؛ نخاله هاي ساختماني، عامل اصلي شيوع بيماري سالك

بجنورد- خبرنگار قدس: سالك يك بيماري مزمن پوستي بدون درد و تب است كه توسط پشه خاكي از فرد بيمار به ديگران انتقال مي يابد.
اين بيماري معمولاً موجب مرگ نمي شود، ولي به دليل ظاهر زننده بيماري آسيبهاي جدي به لحاظ رواني و اجتماعي روي بيمار مي گذارد.
اين بيماري به ويژه در فصول گرم سال و در مناطق گرمسير كشور بيشتر مشاهده مي شود.
اين بيماري در آغاز به صورت يك برجستگي كوچك است كه بتدريج بزرگ شده و به صورت زخم در مي آيد و احتمال دارد زخم ها خود به خود ظرف چند هفته تا چند ماه و گاهي يكسال يا بيشتر بهبود يابند.
پشه خاكي اطراف شهرها و در زير سنگ ها و نخاله هاي ساختماني زندگي مي كنند.

وجود 3 نوع بيماري سالك
سرپرست دانشگاه علوم پزشكي خراسان شمالي گفت: سالك به 3 نوع بروز مي كند كه دو نوع سالك با ظاهر شدن در پوست همراه است، اما نوع سوم تظاهرات پوستي ندارد و ارگانهاي داخلي بدن را درگير مي نمايد.
وي افزود: سالك نوع روستايي شايع ترين نوع سالك در كشور ماست.وي خاطر نشان كرد: منبع نوع بيماري سالك روستايي مي تواند جوندگان وحشي و يا حيوانات گوشتخوار باشد.وي افزود: پشه خاكي ناقل اين بيماري در تماس با اين منبع پس از آلوده شدن مي تواند آلودگي را به جمعيت انساني منتقل كند.
وي بيان كرد: در سالك نوع شهري مخزن اصلي انسانهاي مبتلا مي باشند، از اين رو ضايعات زخم فرد مي تواند به عنوان منبع پر خطري از نظر انتقال بيماري محسوب شود.
وي تصريح كرد: سالك روستايي به دليل ترشحات ناشي از زخم معمولاً سالك مرطوب و سالك شهري به دليل عدم ترشحات به سالك نوع خشك شناخته شده مي باشند.

آشنايي با نوعي از سالك خطرناك
وي افزود: سالك احشايي بدون تظاهر و ضايعات پوستي است و باعث نارسايي هاي كبد، طحال، مغز و استخوان و كاهش ايمني بدن مي گردد، و همين موضوع ميزان عفونتهاي ثانويه را در فرد افزايش داده و به مرگ منجر مي شود.وي افزود: مخزن اين نوع سالك سگ و سگ سانان وحشي مي باشد.
وي افزود: بيماري سالك بسته به تعداد محلهاي گزش به صورت يك زخم و يا زخمهاي متعدد در نقاط باز بدن مانند صورت، بيني، گوش، دست و پا ايجاد مي شود.
وي خاطر نشان كرد: سالك اگر رو به بهبود است و گسترش نمي يابد و در محلي نيست كه زيبايي به مخاطره بيفتد، به درمان نياز ندارد، ولي اگر زخم بزرگ، چركي يا متعدد باشد، بايد درمان شود كه ظرف 6 تا 8 هفته درمان جواب مي دهد.
وي افزود: وظيفه بهورز نيز ارجاع تمام موارد مشكوك بيماري به پزشك است، به طوري كه با مشاهده هر زخمي كه كورك مانند بوده و در نقاط باز بدن مشاهده شود بهورز بايد آن بيمار را به پزشك ارجاع دهد.

روشهاي پيشگيري
وي تصريح كرد: يكي از روش پيشگيري از بيماري سالك مي توان به استفاده از پشه بندهاي آغشته به سموم، موقع استراحت هنگام شب در فضاي باز، استفاده از حشره كش هاي مؤثر شيميايي در منازل به صورت مستمر، نصب توري مناسب پشت پنجره هاي منازل براي جلوگيري از ورود حشره ناقل، دفع صحيح مستمر زباله و فضولات دامي و انساني و جلوگيري از انباشته شدن آنها، بهسازي محيط و از بين بردن سگهاي ولگرد و جوندگان منبع بيماري، محافظت و پوشيده نگه داشتن زخمهاي سالك براي جلوگيري از گزش پشه خاكي و انتقال بيماري و درمان كامل و به موقع بيماران مبتلا اشاره كرد.
سرپرست دانشگاه علوم پزشكي خراسان شمالي بااشاره به اينكه شهرستانهاي اسفراين و جاجرم از قديمي ترين كانونهاي بيماري سالك در ايران محسوب مي شوند گفت: ميزان بروز بيماري سالك در استان 56 مورد در هر صد هزار نفر است.
وي ميزان بروز اين بيماري در كشور را نيز همين ميزان عنوان كرد.

احتمال شيوع بيماري سالك در مناطق پاك
وي گفت: سالك در ايران به 2 شكل روستايي و شهري مشاهده مي شود كه برخي از مناطق كشور كانون اين بيماري هستند، ولي با توجه به حضور فعال ناقل بيماري در اكثر نقاط كشور، احتمال شيوع بيماري در مناطق پاك نيز وجود دارد.
وي خاطر نشان كرد: اگر چه بيماري سالك معمولاً با مرگ و مير بالايي همراه نيست، ولي ميزان ابتلا بالا و ايجاد ضايعات به شكل پوستي سبب اذيت و آزار بيماران مبتلا مي شود.
وي گفت: با توجه به گرم تر شدن هوا امسال كانونهاي پشه زودتر از زمان پيش بيني شده فعال شدند.
وي به مسافران تابستاني و هم استاني ها توصيه كرد در صورت گزش پشه و ايجاد زخم حتماً به مراكز بهداشتي و درماني روستايي و شهري استان مراجعه كنند.
ساخت و سازهاي مكرر در طي دو دهه گذشته در سطح شهرها و حتي روستاها و وجود نخاله هاي ساختماني كه مأمن و پناهگاه زندگي پشه خاكي مي باشد، موجب بروز اين بيماري است.
عدم جمع آوري منظم زباله هاي شهري، نخاله هاي ساختماني و زباله هاي بيمارستاني و همچنين گسترش شهركسازي و برخي موارد ديگر از دلايل افزايش شيوع بيماري سالك است.

بهره مندي 11 هزار معلول از خدمات بهزيستي خراسان جنوبي

بيرجند- خبرنگار قدس: رئيس سازمان بهزيستي خراسان جنوبي با بيان اينكه در سال گذشته 11 هزار معلول از خدمات توانبخشي اين سازمان بهره مند شده اند گفت: در حال حاضر بيش از 11 هزار معلول ديگر استان نيز در انتظار ارائه خدمات توانبخشي هستند.
محمدحسن اكبري مطلق تدوين قانون نحوه خدمت رساني به نيازمندان، معلولان و سالمندان و فراهم نمودن زمينه مشاركت مردم در جهت خدمت رساني به جامعه هدف را از جمله وظايف اين نهاد برشمرد.
وي ارائه خدمات به كودكان بي سرپرست و زنان سرپرست خانوار را از جمله خدمات حوزه اجتماعي سازمان بهزيستي عنوان كرد و افزود: در حال حاضر هزار و 600 خانوار در خراسان جنوبي تحت پوشش خدمات اجتماعي سازمان بهزيستي هستند.
به گفته وي، هم اكنون 600 خانوار در سطح استان در نوبت دريافت خدمات هستند.
رئيس سازمان بهزيستي خراسان جنوبي با اشاره به اينكه در سال 84، فقط چهار مركز نگهداري كودكان بي سرپرست يا بد سرپرست در سطح استان فعاليت داشته است گفت: اين تعداد در سال 86 به 13 مركز افزايش يافته است.
وي افزود: از مراكز نگهداري فعال استان، سه مركز دولتي و 10 مركز ديگر به صورت هيأت امنايي اداره مي شود.
رئيس سازمان بهزيستي خراسان جنوبي با اشاره به خدمات انجام شده در حوزه اجتماعي اين سازمان توزيع 474 سبد غذايي با اعتبار 94 ميليون و 800 هزار ريال در راستاي حمايت از زنان باردار و شيرده و توزيع 423 سبد غذايي در راستاي جلوگيري از سوء تغذيه كودكان را از جمله اقدامات مشتركين كميته امداد، بهزيستي و دانشگاه علوم پزشكي عنوان كرد.
وي خاطرنشان كرد: در راستاي بهبود وضعيت تحصيلي فرزندان نيازمندان و معلولان، هزار و 487 محصل در مقاطع سه گانه تحصيلي تحت پوشش خدمات حمايتي اين نهاد قرار گرفته اند.
وي از اجراي طرح بيمه زنان سرپرست خانوار و دختران خود سرپرست در خراسان جنوبي خبر داد و افزود: تاكنون 639 نفر از خدمات اين طرح بهره مند شده اند.
وي گفت: در حال حاضر 26 مركز و كلينيك نگهداري، توانبخشي و حرفه آموزي در سطح استان فعاليت مي كنند.
وي يادآور شد: در سال گذشته 17 هزار و 429 مورد وسايل كمك توانبخشي اعم از ويلچر، تشك مواج، سوند، ساعت لمسي و لوازم ديگر مورد نياز بين مددجويان توزيع شده است.
وي گفت: در سال جاري، ست كامل فيزيوتراپي براي استفاده نيازمندان در سرايان و سربيشه خريداري شده است.
وي همچنين از اجراي طرح پيشگيري از تنبلي چشم در استان خبر داد و افزود: در سال گذشته در اجراي اين طرح، 86 درصد كودكان3 تا 6 ساله تحت پوشش قرار گرفتند.
وي اذعان داشت: در سال جاري دستگاه غربالگري چشم با اعتبار 150 ميليون ريال خريداري شده است كه پيش بيني مي شود با راه اندازي اين دستگاه، 100 درصد كودكان 3 تا 6 ساله استان تحت پوشش اين طرح قرار گيرند.
رئيس سازمان بهزيستي خراسان جنوبي از خريد سه دستگاه غربالگري شنوايي با اعتبار 160 ميليون ريال در استان خبر داد و اظهار داشت: با خريداري اين دستگاه ها، شنوايي نوزادان در بدو تولد بررسي مي شود.
رئيس سازمان بهزيستي خراسان جنوبي، راه اندازي مركز توانبخشي فرزندان آفتاب، مركز كودكان معلول و ناشنواي آواي فرشتگان، افتتاح مركز مشاوره ژنتيك ميلاد بيرجند، مجتمع رفاهي سازمان و برخي موارد ديگر را از جمله برنامه هاي افتتاحيه اين نهاد در هفته بهزيستي اعلام كرد.
وي از بهره برداري 21 واحد مسكوني مددجويان و آغاز عمليات اجرايي 50 واحد مسكوني جديد در فردوس، آغاز همزمان عمليات اجرايي ساخت 250 واحد مسكوني در بيرجند، 70 واحد در قاين، پنج واحد مسكوني روستايي در قاين، 9 واحد مسكوني در سرايان و چهار واحد مسكوني در خضري دشت بياض خبر داد.
وي در ادامه از برپايي نمايشگاه توانمندي هاي مددجويان سازمان بهزيستي استان در هفته بهزيستي خبر داد.

مديركل بهزيستي استان: مركز جامع توانبخشي معلولان در خراسان شمالي ايجاد مي شود

بجنورد- خبرنگار قدس: مديركل بهزيستي خراسان شمالي از تحت پوشش قرار دادن تمام افراد در نوبت حوزه اجتماعي و توانبخشي در سفر دوم رياست جمهوري خبر داد.
دكتر قرباني گفت: با پيگيريهاي انجام شده در سفر دوم رياست جمهوري ايجاد مركز جامع توانبخشي معلولان در سطح استان و بحث آسيب شناسي زنان آسيب ديده در دست اقدام داريم.
وي با بيان اين مطلب كه بهزيستي به تنهايي در مكان خدمت رساني شايسته به قشر عظيم مددجويان را ندارد خاطرنشان كرد: ما نيازمند كمك كساني هستيم كه عاشق ياري رساندن به همنوعان خود هستند تا بتوانيم به مددجويان خدمت كنيم.
وي يادآور شد: در استان خراسان شمالي حدود 30 هزار معلول وجود دارد كه تنها 10 هزار و 52 نفر از آنها تحت پوشش بهزيستي هستند و 5000 نفر هم در نوبت هستند.
وي متذكر شد: همچنين با توجه به اينكه يكي از اهداف بهزيستي واگذاري خدمات به بخش خصوصي و نظارت بر آن است، كميسيون ماده 26 براي صدور پروانه براي بخش خصوصي در خصوص تأسيس مراكز توانبخشي معلولين، حرفه آموزي، نگهداري سالمندان، بيماران رواني مزمن، مراكز درماني و بازتواني معتادين و مراكز غيردولتي و خيريه ها از طريق فراخوان و اطلاع رساني فعاليت مي كند كه تاكنون 194 مورد مجوز در استان صادر شده كه اين ميزان در سال 87، 24 مورد بوده است.
معاون اجتماعي بهزيستي خراسان شمالي نيز گفت: اين سازمان در حوزه اجتماعي 1378 خانوار با جمعيتي بالغ بر 3950 نفر را تحت پوشش دارد.

اعلام شرايط بيمه رانندگان ساكن در مناطق روستايي و عشايري خراسان شمالي

بجنورد - خبرنگار قدس: مسؤول بيمه اجتماعي روستاييان و عشاير در استان خراسان شمالي تعداد افرادي كه تاكنون در استان تحت پوشش صندوق بيمه اجتماعي روستائيان و عشاير كشور قرار گرفته اند را 9070 خانوار ذكر كرد.
مهندس اسدي اظهار داشت: از اين تعداد هفت هزار و 220 خانوار از روستاييان و عشاير ساكن در مناطق روستايي و عشايري استان و 1850 خانوار هم از زنان سرپرست خانوار مي باشند كه توسط كميته امداد امام خميني(ره) و سازمان بهزيستي در سطح استان بيمه تأمين اجتماعي شده اند.
وي افزود: در حال حاضر تعداد 61 كارگزار بيمه روستايي و عشايري در سطح استان فعاليت مي كنند كه امور مربوط به بيمه اجتماعي روستاييان و عشاير را پيگيري مي نمايند.
به گفته وي، طبق استفساريه مجلس شوراي اسلامي زمينه بيمه شدن رانندگاني كه در مناطق روستايي و عشايري سكونت دارند فراهم شده است و اين رانندگان مي توانند بسته به محل سكونت به كارگزاري همان دهستان مراجعه و نسبت به بيمه نمودن خود و خانواده شان اقدام كنند.
مسؤول بيمه اجتماعي روستائيان از روستائيان و عشاير استان خواست با توجه به فراهم شدن بستر مناسب توسط دولت عدالت محور نسبت به بيمه نمودن خود و خانواده هايشان اقدام كنند.

با موافقت رئيس دانشگاه علوم پزشكي مشهد صورت مي گيرد ؛ استقرار پايگاه اورژانس بين راهي صالح آباد - تربت جام

صالح آباد - خبرنگار قدس: رئيس دانشگاه علوم پزشكي مشهد به همراه هيأتي 15 نفره از كاركنان شبكه بهداشت و درمان خراسان رضوي از مركز بهداشت صالح آباد بازديد كرد و از نزديك با مسايل و مشكلات اين منطقه آشنا شد.
رئيس دانشگاه علوم پزشكي مشهد گفت: مركز بهداشتي درماني صالح آباد از لحاظ امكانات بهداشتي درماني در مقايسه با ميانگين كشوري هنوز در محروميت بسر مي برد، اما اين مركز نسبت به سالهاي گذشته پيشرفتهاي خوبي داشته و در حقيقت حركت رو به جلويي را تجربه كرده است.
دكتر مسعود ملكي درخصوص احداث بيمارستان 32 تختخوابه صالح آباد افزود: با پيگيريها و مكاتباتي كه در طي دو سال انجام شده اخيراً معاون سلامت وزارت بهداشت و درمان آموزش پزشكي موافقت خود را اعلام كرده كه مي توان گفت، يك خوان را پشت سر گذاشته ايم.
وي اظهار داشت: براي جذب متخصص، ايجاد امكانات بهداشتي و درماني آموزش و پرورش، امكانات ورزشي، جاده، امنيت و ساير موارد بايد به طور موازي و پاياپاي اقدام كنيم تا فردا دچار مشكل نشويم.
وي درخصوص كمبود و عمر بالاي آمبولانسهاي صالح آباد گفت: كمبود آمبولانس مشكل كشوري است، زيرا در داخل كشور توليد نمي شود و واردات آمبولانسهاي خارجي هم با مشكلاتي مواجه است.
وي اختصاص پزشك متخصص و انواع امكانات بهداشتي و درماني را منوط به احداث بيمارستان در صالح آباد ذكر كرد.
وي گفت: پيشنهاد شده است تا هزينه كرايه بيماران دياليز صالح آباد را كه به شهرستان تربت جام اعزام مي شوند، تأمين كنيم و يا در صورتي كه آمار اين بيماران به 15 نفر برسد، دستگاه همو دياليز به صالح آباد بدهيم.
وي همچنين از استقرار پايگاه اورژانس بين راهي صالح آباد - تربت جام در محدوده بني تاك خبر داد.

60 هزار نفر از خانواده هاي شاهد و ايثارگر تحت پوشش بيمه تكميلي قرار گرفتند

خراسان امروز: بنياد شهيد و امور ايثارگران خراسان رضوي در سال گذشته 105 هزار و 466 نفر از خانواده هاي شاهد و ايثارگر را بيمه همگاني كرد.
بنياد شهيد و امور ايثارگران در سال گذشته 60 هزار و 873 نفر را تحت پوشش بيمه تكميلي قرار داد.
همچنين اين سازمان در سال گذشته هزينه بستري شدن 10 هزار و 730 نفر را در بيمارستانها و مراكز درماني تقبل كرده است. اضافه مي شود، واگذاري 170 قطعه زمين و پيگيري واگذاري 545 قطعه زمين ديگر، پرداخت يارانه نقدي به 1108 نفر به جاي زمين، توزيع اعتبارات وام وديعه مسكن بين 272 نفر و مناسب سازي مسكن 49 جانباز از جمله خدمات مهم عمران و مسكن ارايه شده به خانواده هاي شاهد و ايثارگر در سال 86 بوده است.
همچنين در سال گذشته از محل صندوق شاهد و ايثارگران بنياد استان، بيش از 124 هزار و 92 ميليون ريال وام به خانواده هاي شاهد و بيش از 60 هزار و 299 وام به خانواده جانبازان پرداخت شده است. گفتني است، در سال جاري يك هزار و 416 ميليارد و 772 ميليون ريال بودجه براي اين قشر اختصاص يافته است.

طي سه ماهه گذشته ؛ تلفن «110 » در خراسان جنوبي 23 هزار بار زنگ خورد

بيرجند- خبرنگار قدس: جانشين فرماندهي انتظامي خراسان جنوبي از افزايش 17 درصدي تماس مردم با مركز فوريتهاي پليسي 110 در سه ماهه اول امسال خبر داد.
سرهنگ رفيعي افزود: در سه ماهه اول امسال تعداد تماسهاي مردمي با پليس 110 بيش از 23 هزار و 431 مورد بود كه در مقايسه با مدت مشابه سال قبل 17 درصد افزايش نشان مي دهد.
وي يادآور شد: از تعداد كل تماس هايي كه گرفته شده طي اين مدت 11 هزار و 155 مورد تماس عملياتي بوده كه به اعزام تيم گشت پليس منجر شده است.
وي در ادامه گفت: از آنجايي كه پليس 110 علاوه بر امور انتظامي نقش امداد و نجات نيز دارد، مردم بايد فرهنگ استفاده صحيح و به موقع از اين مركز را جدي بگيرند.

تدوين برنامه هاي فرهنگي، تربيتي و ورزشي زندان تربت جام

خراسان امروز: با هدف برنامه ريزي بهتر و مدون تر جهت اجراي فعاليتهاي فرهنگي تربيتي زندان تربت جام تمام برنامه هاي اين حوزه در سه محور فرهنگي، آموزشي و ورزشي تدوين و جهت اجرا ابلاغ شد.
اين برنامه ها كه در راستاي سياستهاي سازمان زندانها كه همان پرورش روح و جسم و اصلاح رفتار مددجو به منظور بازگشت شرافتمندانه به خانواده و متن جامعه مي باشد، در محور مذهبي، فرهنگي و ورزشي تدوين شده است.
مسؤول روابط عمومي زندانهاي استان افزود: همچنين در محور فرهنگي كلاسهاي آموزشي مددجويان، پرسنل و وظيفه، جلسات پرسش و پاسخ، دعوت از استادان حوزه و دانشگاه، شركت در مراسم مذهبي و اجتماعي، حضور قضات در زندان، توسعه كتابخانه ها و ترويج فرهنگ كتابخواني، كلاسهاي نهضت سوادآموزي و فني و حرفه اي و فعال كردن كميته هاي فرهنگي و آموزشي در دستور كار زندان قرار گرفته است.
ناصري ادامه داد: در محور ورزشي نيز فعاليتهايي نظير ورزش همگاني ويژه مددجويان، ورزشهاي محلي و بومي مثل كبدي ، طناب كشي و مسابقات ورزشي از ديگر برنامه هاي تدوين شده زندان تربت جام مي باشد.

جمع آوري 23 باسكول غيراستاندارد از ميدان بار بجنورد

بجنورد - خبرنگار قدس: تمامي وزنه ها و باسكولهاي متحرك ميدان بار بجنورد مورد سنجش قرار گرفتند.
مديركل استاندارد و تحقيقات صنعتي خراسان شمالي گفت: در ادامه طرح سنجش اوزان، تعداد 410 وزنه مربوطه به باسكولهاي متحرك ميدان بار بجنورد مورد سنجش قرار گرفتند.
لازم به ذكر است، هر 10 گرم وزنه در اين باسكولها يك كيلوگرم مي باشد.
عادل بيگ بابايي تصريح كرد: از 410 مورد وزنه مورد سنجش، 365 مورد مطابق با معيار استاندارد تصحيح شدند و در حال حاضر مشكلي ندارند و 23 مورد ديگر قبول و 23 مورد نيز مردود اعلام شد.
وي افزود: وزنه هاي مردود شده از سطح ميدان بار بجنورد جمع آوري شد.
وي در پايان از ادامه طرح خبر داد و گفت: به زودي باسكولهاي متحرك ميدان بار ساير شهرستانهاي استان نيز مورد سنجش قرار مي گيرند.

آمار جديد طرح سرشماري عشاير كوچنده در خراسان رضوي

خراسان امروز: قائم مقام مدير اجرايي ستاد برگزاري طرح سرشماري عشاير كوچنده در خراسان رضوي گفت: در دوره سوم سرشماري عشاير كوچنده خراسان رضوي كه از 2 تا 16 تيرماه برگزار شد. سه هزار و 259 خانوار سرشماري شده اند.
سيدابراهيم ميرخرسندي افزود: كل جمعيت سرشماري شده در دوره سوم طرح سرشماري عشاير كوچنده خراسان رضوي بالغ بر 16 هزار و 324 نفر مي باشد.
وي تعداد كوچكترين رده سرشماري شده در اين دوره را 305 محله عنوان كرد.
وي تصريح كرد: در قالب اين طرح تمامي موارد نظير مسائل اجتماعي، اقتصادي و معيشتي خانوارهاي عشايري بررسي و اطلاعات مناسب در زمينه كشاورزي، مرتع، دام در قالب سه فرم تدوين و تنظيم خواهد شد.
ميرخرسندي اظهار اميدواري كرد: با آمار به دست آمده دولت در جهت تأمين رفاه خانوارهاي عشايري و توسعه فعاليتهاي آنها گامهاي اساسي بردارد.

نخستين اردوي جانبازان نابينا در مشهد مقدس

خراسان امروز: نخستين دوره اردوي جانبازان نابيناي سراسر كشور به ميزباني خراسان رضوي در مشهد برگزار شد.
در اين اردو 391 نفر از جانبازان و خانواده هايشان از استانهاي خوزستان، شرق تهران، جنوب غرب تهران، سيستان و بلوچستان و سمنان حضور دارند.براساس اين گزارش، طرح پايش سلامت ويژه جانبازان، برنامه هاي فرهنگي و ورزشي ويژه فرزندان و همسران و همچنين زيارت مرقد مطهر حضرت علي بن موسي الرضا(ع) و بازديد از اماكن زيارتي و سياحتي استان اهم برنامه هاي اين اردو است.

استانداري خراسان رضوي اعلام كرد ؛ ايجاد مركز پاسخگويي به سؤالات مردمي طرح جمع آوري اطلاعات اقتصادي خانوار

خراسان امروز: از سوي كار گروه اطلاع رساني و تبليغات ستاد اجرايي طرح جمع آوري اطلاعات اقتصادي خانوار در استان خراسان رضوي، مركز پاسخگويي به سؤالات مردمي در ارتباط با اين طرح در محل ساختمان شماره 2 استانداري خراسان رضوي ايجاد شد.
براين اساس در راستاي اطلاع رساني درخصوص چگونگي اجراي طرح جمع آوري اطلاعات اقتصادي خانوارها، براي ايجاد مركز پاسخگويي به سؤالات مردمي درخصوص اين طرح اقدام شده است.
اين مركز همچنين پاسخگوي سؤالات مردمي درخصوص چگونگي دريافت و تكميل فرم هاي مربوطه، افراد مشمول طرح و كليه سؤالاتي كه ممكن است در اين خصوص براي شهروندان به وجود آيد، خواهد بود.
شايان ذكر است، طرح جمع آوري اطلاعات اقتصادي خانوارها همزمان با سراسر كشور از 12 مردادماه و به منظور هدفمند كردن يارانه ها در مشهد و ساير شهرستانهاي استان خراسان رضوي اجرا مي شود.

لحظه ها

هلاكت يك شرور در تربت جام
تربت جام- خبرنگار قدس: فرماندهي انتظامي تربت جام از كشف 63 كيلوگرم موادمخدر در اين شهرستان خبر داد.
سرهنگ جواد اصغري عنبران گفت: مأموران اين فرماندهي در حين گشت زني در حوزه استحفاظي به چند نفر مشكوك شدند كه در نتيجه مقدار 27 كيلوگرم كريستال از اين افراد كشف شد.
فرمانده انتظامي تربت جام افزود: در اجراي تدابير و طرح عمليات ثامن نيز مأموران انتظامي با اشرار مسلح درگير شدند و در اين درگيري كه مدت نيم ساعت به طول انجاميد يك نفر شرور و سوادگر مرگ به هلاكت رسيده و مقدار 19 كيلوگرم هروئين فشرده و 17 كيلوگرم ترياك از آنان كشف شد.همچنين خبر ديگري حاكي است، در پي گشت زني مأموران انتظامي تربت جام تعداد 9 نفر قاچاقچي كه مقدار 723 كيلوگرم پسته نارس را از ارتفاعات تربت جام برداشت نموده بودند، دستگير و به مرجع قضايي تحويل داده شدند.

كشف 840 كيلو مواد مخدر در نهبندان
بيرجند- خبرنگار قدس: محموله 840 كيلوگرمي مواد مخدر در نهبندان كشف شد.
فرمانده انتظامي نهبندان با اعلام اين خبر گفت: اين ميزان مواد مخدر از يك دستگاه كاميون كه به طرز ماهرانه اي جاسازي شده بود كشف و ضبط شد.

مصرف قرص اكستازي براي جوان دردسرساز شد
صالح آباد- خبرنگار قدس: يك منبع آگاه گفت: جوان 27 ساله اي در صالح آباد به علت خوردن قرص اكستازي به بيماري فشار خون مبتلا شده است.
وي كه خواست نامش فاش نشود افزود: اين جوان با اين سن كم، هم اكنون در حال مصرف داروهاي فشار خون است. وي همچنين به جوانان نسبت به اثرات زيان بار مصرف اين قرصهاي روان گردان هشدار داد و گفت: قرصهاي روانگردان سيستم اعصاب انسان را دچار اغتشاش و اختلال كرده و ضربات جبران ناپذيري به بدن وارد مي كند. وي تأكيد كرد: مصرف مواد مخدر روانگردان باعث توهم، گيجي و عوارض سوء ديگري مي شود كه در بلندمدت ناهنجاريهاي ساير دستگاههاي بدن را فراهم مي كند.

شتر، جان راننده پرايد را گرفت
بيرجند- خبرنگار قدس: راننده خودروي پرايد در برخورد با شتر جان خود را از دست داد. وقوع اين تصادف در كيلومتر 35 محور نهبندان به زاهدان باعث منحرف شدن خودرو از جاده و واژگوني آن شد.در اين حادثه راننده خودرو به علت جراحات وارده فوت كرد.
خبر ديگري حاكي است، در پي وقوع تصادف يك دستگاه كاميون خاور با يك دستگاه وانت نيسان كه در جاده زاهدان به وقوع پيوست هر دو راننده كشته شدند.
همچنين خبر ديگري حاكي است 480 ليتر سوخت قاچاق در نهبندان كشف شد. مأموران انتظامي شهرستان نهبندان در حين گشت زني در حوزه استحفاظي به يك دستگاه خودرو پژو مشكوك شدند كه در بازرسي از آن 480 ليتر سوخت قاچاق كشف و ضبط شد.

دستگيري فروشنده مواد مخدر
بيرجند- خبرنگار قدس: مأموران انتظامي شهرستان درميان موفق به كشف 43 گرم كراك شدند.
به گزارش مركز اطلاع رساني پليس خراسان جنوبي، مأموران انتظامي شهرستان درميان در پي اخبار و اطلاعات رسيده مبني بر تهيه و توزيع مواد مخدر توسط شخصي در اين شهرستان، پس از هماهنگي با مقام قضايي اقدام به بازرسي منزل مورد نظر كرده كه در اين رابطه دو نفر متهم دستگير و مقدار 43 گرم كراك كشف و ضبط شد. گفتني است، متهمان به همراه مواد مكشوفه براي سير مراحل قانوني تحويل مقامات قضايي شدند.

كشف 40 كيلوگرم ترياك از وانت پيكان
كلات- خبرنگار قدس: مأموران انتظامي شهرستان كلات 40 كيلوگرم ترياك كه داخل يك وانت پيكان جاسازي شده بود را از دو نفر قاچاقچي كشف و ضبط كردند. فرمانده انتظامي شهرستان كلات گفت: اين دو نفر قاچاقچي كه از راه فرعي قصد عبور داشتند در محور اميرآباد توسط پاسگاه مرزي اميرآباد دستگير شده و تحويل مقامات قضايي شدند.

كاهش 32 درصدي سرقتها در خراسان شمالي
بجنورد - خبرنگار قدس: فرماندهي انتظامي و دبير شوراي مبارزه با موادمخدر خراسان شمالي از كاهش 32 درصدي سرقتها در 3 ماهه اول سال 87 نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.
سردار حسيني افزود: در مجموع سرقت از طلافروشي ها با 100 درصد، اماكن عمومي 47 درصد و احشام با 45 درصد بيشترين كاهش را داشته است.
وي ادامه داد: همچنين در زمينه سرقتهاي خرد نيز با كاهش 27 درصدي مواجه بوده ايم .
وي افزود: سرقت داخل خودرو با 84 درصد و وسايل و قطعات اتومبيل با 53 درصد بيشترين كاهش و دخل زني با 200 درصد بيشترين افزايش را دارا مي باشند.
وي خاطرنشان كرد: در 3 ماهه اول سال 87 نسبت به مدت مشابه سال قبل در مجموع سرقتهاي خرد و مهم 30 درصد كاهش و در زمينه كشف سرقتها 6 درصد افزايش را شاهد بوده ايم.
وي در مورد كشفيات موادمخدر يادآور شد: در مجموع كشفيات 3 ماهه اول سال 87، 150 كيلو انواع موادمخدر كشف و 355 نفر قاچاقچي و 237 معتاد دستگير شدند.

هدف

كسب پنج مدال دو و ميداني براي خراسان رضوي
خراسان امروز: پنج مدال زرين، حاصل تلاش تيمهاي دو و ميداني پسران و دختران نوجوان استان خراسان رضوي در دومين دوره المپياد ايرانيان بوده و همچنين تيم نوجوانان آقايان در رده تيمي در جايگاه سوم كشور قرار گرفتند.
همچنين دومين دوره مسابقات پينگ پنگ بانوان المپياد ايرانيان در رده سني نوجوانان در بيرجند به پايان رسيد.
اين مسابقات كه در محل دانشگاه صنعت و معدن بيرجند برگزار شد، 105 ورزشكار از 23 استان كشور با يكديگر رقابت كردند كه در پايان تيم هاي قزوين و فارس مقامهاي اول و دوم را كسب كردند و تيمهاي اصفهان و كرمان نيز به طور مشترك سوم شدند.

قهرماني تيم آمادگي جسماني بانوان خراسان رضوي
خراسان امروز: مسابقات قهرماني آمادگي جسماني بانوان كارگر كشور در شهر همدان با حضور 18 تيم و طي سه روز رقابت فشرده و با حضور 150 ورزشكار از استانهاي سراسر كشور برگزار شد و در پايان اين مسابقات تيم خراسان رضوي اول، تيم تهران دوم و تيم بوشهر به مقام سوم رسيد.

تيم دو و ميداني كارگران خراسان رضوي قهرمان كشور شد
خراسان امروز: مسابقات قهرماني كارگران كشور طي سه روز رقابت فشرده و با حضور ملي پوشان در خرم آباد مركز استان لرستان برگزار شد كه خراساني ها براي ششمين بار قهرماني خود را جشن گرفتند.
اين مسابقات با حضور 17 تيم از استانهاي سراسر كشور برگزار گرديد كه در پايان تيم خراسان رضوي با كسب 81 امتياز اول، لرستان دوم و تهران سوم شد.
در اين رقابتها رضا آريا نيك با كسب 3 مدال طلا ستاره اين دوره از مسابقات شد. همچنين مجتبي پوستچي 2 مدال طلا و 1 نقره را از آن خود كرد. بهروز سيستاني نيز موفق به كسب 2 مدال طلا و 1 نقره شد.

بجنورد قهرمان فوتسال بسيج خراسان شمالي
بجنورد - خبرنگار قدس: سرپرست تربيت بدني سپاه جوادالائمه خراسان شمالي گفت: مسابقات فوتسال بسيج با قهرماني ناحيه بجنورد به كار خود پايان داد.
نوري گفت: در اين مسابقات كه 6 تيم به مدت دو روز در بجنورد با هم به رقابت پرداختند، نواحي بجنورد، اسفراين و جاجرم به ترتيب مقام اول تا سوم را كسب كردند و ناحيه شيروان نيز كاپ اخلاق را به خود اختصاص داد. گفتني است، تيم برگزيده استان به مسابقات فوتسال بسيج كشور كه از دوم مردادماه در استان قزوين آغاز مي شود اعزام خواهد شد.

پايان هفدهمين دوره مسابقات ورزشي مراكز تربيت معلم در مشهد
خراسان امروز: هفدهمين دوره مسابقات ورزشي مراكز تربيت معلم سراسر كشور كه در مشهد برگزار شد با معرفي نفرات برگزيده به كار خود پايان داد.
رئيس ستاد اجرايي اين مسابقات گفت: در اين رقابتها كه در بخش پسران 785 دانشجوي ورزشكار در قالب 88 تيم شركت داشتند، در رشته هندبال خراسان رضوي توانست بر سكوي قهرماني بايستد و تيم هاي لرستان و اصفهان نيز دوم و سوم شدند.
صفدر مختارزاده افزود: در رشته فكري شطرنج و در بخش انفرادي بافت زاده از خوزستان، عماد خسرواني از خراسان رضوي و حسين براجعي از خوزستان مقامهاي برتر را از آن خود كردند.
وي ادامه داد: در رشته تنيس روي ميز، كردستانيها صاحب مقام برتر شدند، اصفهاني ها دوم، خراسان رضوي و فارس هم به طور مشترك مقام سوم را كسب كردند.وي گفت: استانهاي گلستان، قم و خراسان رضوي هم مقامهاي برتر را در رشته واليبال از آن خود كردند. وي گفت: در اين رقابتها و در بخش خواهران كه در پنج رشته ورزشي و با حضور 312 دانشجوي ورزشكار در قالب 48 تيم برگزار شد، در رشته بدمينتون، خراسان رضوي اول شد و استانهاي اصفهان و مركزي نيز توانستند در اين رشته حائز مقامهاي دوم و سوم شوند.
مختارزاده افزود: در رشته بدمينتون و در بخش انفرادي سمانه شهرياري و مريم احمدي از خراسان رضوي اول و دوم شدند و اصغري از اصفهان و بهرامي از كرمانشاه نيز مشتركاً سوم شدند. وي افزود: در رشته تنيس روي ميز در بخش تيمي خراسان رضوي عنوان قهرماني را كسب كرد و در بخش انفرادي نيز ناهيد عبداللهي از خراسان رضوي و طليعه محمدي از يزد اول و دوم شدند.
وي تصريح كرد: در رشته هندبال اين رقابتها خراسان رضوي عنوان نخست را تصاحب كرد و لرستان و تهران نيز مقامهاي بعدي را كسب كردند.
وي گفت: در رشته واليبال هم خراسان رضوي به مقام اول دست يافت.

برگزاري مسابقات ورزشي در زندان مشهد
خراسان امروز: به جهت روحيه بخشي و ارتقاي سطح قواي جسماني مددجويان يك دوره مسابقه كشتي با عنوان جام شهيد بهشتي در سالن زندان مشهد برگزار شد.
در اين دوره از مسابقات، بيش از 60 نفر مددجو در دو رشته آزاد و چوخه در 10 وزن با قضاوت داوران درجه يك هيأت كشتي استان به رقابت پرداختند.
در پايان اين مسابقات به نفرات اول تا سوم جوايزي اهدا شد.
همچنين يك دوره مسابقه فوتسال جام شادروان حاج مهدي نجمي با حضور پيشكسوتان اين رشته در زندان مشهد برگزار شد و تيمهاي زندان مشهد، پرسپوليس، ابومسلم و مشهد دوام به صورت دوره اي به رقابت پرداختند. در اين رقابتها تيمهاي ابومسلم، زندان مشهد و پرسپوليس به ترتيب مقامهاي اول تا سوم را كسب كردند.
 يکشنبه 23 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: قدس]
[مشاهده در: www.qudsdaily.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 564]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن