تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):كسى كه از حق دَم مى زند با سه ويژگى شناخته مى شود: ببينيد دوستانش چه كسانى هستند؟ نم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803908658




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

2 ( دريچه )


واضح آرشیو وب فارسی:قدس: 2 ( دريچه )
جانشين نماينده مقام معظم رهبري در سپاه پاسداران: دشمن از توانمندي نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران وحشت دارد

خراسان امروز- دلپذير: جانشين نماينده مقام معظم رهبري در سپاه پاسداران گفت: ايمان، اخلاص، تعهد و تفكر بسيجي رزمندگان اسلام و نيروهاي سپاه پاسداران موجب خلق حماسه هاي ماندگار در دوران دفاع مقدس شد.
حجة الاسلام والمسلمين ذوالنوري در مراسم معارفه مسؤول نمايندگي ولي فقيه در سپاه امام رضا(ع) خراسان رضوي افزود: معنويت به عنوان عنصر و خميرمايه اصلي تشكيل سپاه پاسداران، نقش مهمي در به ثمر نشستن اهداف انقلاب اسلامي دارد.
وي خاطرنشان كرد: اگر در دوران جنگ تحميلي، دشمن با تمام قوا از بيرون ما را هدف قرار داده بود، امروز هم براي رسيدن به اهداف خويش از درون در صدد تضعيف پايه هاي ايمان و معنويت نيروهاي سپاه است.
وي با اشاره به اينكه تأثير و نفوذ ولي فقيه و حضرت امام خميني(ره) در پيروزي رزمندگان در دوران جنگ تحميلي چشمگير بود، گفت: اكنون نيز نيروهاي مسلح كشور تحت فرمان ولي فقيه و مجتهد جامع الشرايط هستند و بايد تا آخر در زير بيرق ولايت ايستاده و از ارزشهاي دوران جنگ به عنوان سكوي پرش به سوي آينده بهره ببرند.
وي افزود: نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران ولايتمداري را در دوران جنگ تحميلي ثابت كردند و امروز هم بايد به همان روحيات مقدس پايبند بود و آنها را حفظ كرد.
حجة الاسلام والمسلمين ذوالنوري، توانمندي نيروهاي مسلح كشور را در حد بالا ارزيابي كرد و اظهار داشت: اگر دشمن با وجود تهديدات فراوان به كشور ما حمله نمي كند، به دليل وحشت از توانمندي نيروهاي مسلح است.
وي خاطرنشان كرد: حوزه نمايندگي ولي فقيه، عقيدتي- سياسي سپاه و نيروهاي مسلح بايد در حفظ ارزشهاي معنوي و بسيجي اهتمام ويژه اي مبذول دارند.
وي سپس به سوابق درخشان حجة الاسلام كدخدايي اشاره كرد و گفت: وي به دليل اقدامهاي ارزشمند در يگانهاي مختلف استان و با تأييد توليت آستان قدس رضوي و امام جمعه مشهد به سمت مسؤول نمايندگي ولي فقيه در سپاه امام رضا(ع) خراسان رضوي منصوب شد.
سردار غياثي جانشين فرمانده سپاه امام رضا(ع) خراسان رضوي نيز تحقق رهنمودهاي مقام معظم رهبري را ضروري دانست و تصريح كرد: حوزه فرماندهي، نمايندگي ولي فقيه و حفاظت اطلاعات سپاه به عنوان زنجيره اي در امتداد هم مي توانند گامهاي مؤثري در عملي كردن تدابير فرماندهي كل قوا بردارند.

امام جمعه مشهد در جمع دست اندركاران اين جشنواره:
جشنواره فرهنگي- هنري امام رضا(ع)هويت ديني و ملي ما را برجسته تر مي كند

خراسان امروز: امام جمعه مشهد گفت: تهذيب فرهنگ، با جشنواره فرهنگي هنري امام رضا(ع) كامل مي شود.
به گزارش روابط عمومي ششمين جشنواره فرهنگي هنري امام رضا(ع)، آية ا... سيداحمد علم الهدي در نشستي با مديركل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوي و جمعي از دست اندركاران اين جشنواره افزود: امام رضا(ع) هويت ديني و ملي ايران اسلامي است كه برگزاري جشنواره فرهنگي هنري امام رضا(ع) اين هويت را برجسته تر مي سازد.
امام جمعه مشهد تصريح كرد: محوريت بينش و تدبر رضوي در ايران اسلامي، هويت ديني و معنوي اين كشور است و اين هويت با جشنواره فرهنگي هنري امام رضا(ع) در سراسر كشور و به خصوص خراسان و مشهد به عنوان شناسنامه اي معتبر، ارائه مي شود.
وي با اشاره به تكامل چشمگير اين جشنواره در هر دوره نسبت به دوره قبل خاطرنشان كرد: هم اكنون كه در زمان پايه گذاري زيرساختهاي اين جشنواره هستيم، بايد به اين نكته توجه داشته باشيم كه اگر مي خواهيم نتيجه مطلوب بگيريم بايد كار را از ابتدا درست و شايسته انجام دهيم.
آية ا... علم الهدي افزود: اميدواريم امسال نيز در سال نوآوري و شكوفايي اين جشنواره با دستي پر آغاز شود و با بطني سرشار خاتمه يابد.
وي با اشاره به اينكه توجه به تهذيب فرهنگ در تمامي زمانها نبايد فراموش شود، اظهار داشت: تهذيب فرهنگ هيچ گاه نبايد با تحميل افكار صورت گيرد كه اگر چنين شود مسير درست براي رسيدن به هدف نهايي فراهم نخواهد شد.
آية ا... علم الهدي با اشاره به دهم تيرماه سالروز ورود امام رضا(ع) به نيشابور، از مدير كل اداره ارشاد خراسان رضوي خواستار تشكيل تيم تحقيق و تفحص در خصوص سنديت رسمي چشمه كوهسرخ شد.
در ادامه اين ديدار دبير جشنواره فرهنگي هنري امام رضا(ع) نيز گفت: در بخش بين المللي اين جشنواره هشت كشور جهان با محوريت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي حضور خواهند داشت.
سيدجواد جعفري افزود: در اين جشنواره 38 برنامه با همكاري استانهاي كشور در سطح ملي و هشت برنامه با همكاري هشت كشور جهان در بخش بين المللي برگزار خواهد شد و در اين ميان وجود 6 ويژه برنامه ميلاد، تجلي بخش ششمين جشنواره خواهد بود.
دبير ششمين جشنواره فرهنگي هنري امام رضا(ع) تصريح كرد: در بخش بين المللي جشنواره خوشنويسي، شعر، سفرنامه نويسي و سيره و كرامت نبوي وجود دارد كه در هشت كشور آذربايجان، آلمان، ازبكستان، پاكستان، تايلند، تركمنستان، تركيه و هند برگزار خواهد شد.
وي يادآور شد: برگزاري همزمان هشت برنامه به نام هشتمين امام در هشت كشور از مزيتهاي اصلي اين جشنواره به حساب مي آيد.
جعفري در پايان افزود: شوراي سياستگذاري بر روي بهبود كيفيت تلاش مي كند و اميد است اين مهم يعني كيفيت بخشي و توسعه كمي به يمن برگزاري مراسم اختتاميه اين جشنواره به ميزباني مشهد تكميل شود.
شايان ذكر است، ششمين دوره جشنواره فرهنگي هنري امام رضا(ع) 10 تا 20 آبان ماه جاري به صورت بين المللي در هشت كشور و در سطح ملي در 30 استان با محوريت ادارات كل فرهنگ و ارشاد و برخي دستگاههاي ذيربط برگزار مي شود.

يادواره اميران و 5245 شهيد ارتش در خراسان

شهيد امير سرتيپ 2 علي جهانپور
شهيد علي جهانپور در بهمن ماه سال 1336 در شهر شهيد پرور نيشابور در خانواده اي مومن و متدين ديده به جهان گشود. پدر خانواده با همت بالايي كه داشت با سختي و مشقت فراوان كار مي كرد و تا آنجا كه در توان داشت اسباب رفاه و راحتي خانواده اش را برآورده مي ساخت. علي نيز كه خود شاهد اين امر بود، پس از گام نهادن در راه كسب علم جديت تمام را به خرج داد و مقاطع تحصيلي را يكي پس از ديگري با موفقيت سپري كرد تا اينكه موفق به اخذ مدرك ديپلم شد.
با عشق به پاسداري ميهن بود كه به استخدام ارتش درآمد و به دانشكده افسري رفت و پس از اتمام دوره دانشكده به لشكر 77 اعزام شد و در كنار نيروهاي آن لشكر به خدمت صادقانه و خالصانه خود اقدام ورزيد.
با شروع جنگ تحميلي بلافاصله براي دفاع از كيان اسلامي كشور و حفظ دستاورد هاي انقلاب اسلامي به سوي جبهه شتافت و با جسارت و شهامتي كه داشت در چندين عمليات مهم شركت كرد. سرانجام پس از ماهها مبارزه و تلاش در تاريخ 1360.2.8در منطقه دارخوين به درجه والاي شهادت نايل شد.

دكتر عبدخدايي: هر قدر علم پيشرفت كند نياز بشريت به قرآن بيشتر احساس مي شود

خراسان امروز: پژوهشگر و استاد دانشگاه آزاد اسلامي واحد مشهد گفت: پيوند با قرآن، يگانه راه رهايي بشر از ظلم و فساد رايج در دنياي مدرن امروز است.
حجة الاسلام و المسلمين دكتر عبدخدايي افزود: هر چه قدر علم پيشرفت كند و هر قدر بشريت از نظر صنعت ترقي كند نياز به اخلاق و قرآن بيشتر احساس مي شود.وي با اشاره به اينكه در دنياي غرب بشر به موفقيتها و اكتشافات علمي چشمگيري دست يافته است، خاطرنشان كرد: تمامي اين اكتشافات وقتي در جهت مصالح انسان به كار گرفته مي شود كه با پشتوانه اي چون دين و كتاب محكم آسماني همراه باشد.
دكتر عبدخدايي بهترين راهكار را در جهت كاربردي تر شدن فرامين قرآن، برخورد صادقانه با قرآن ذكر كرد و گفت: در حال حاضر ما به عنوان يك مسلمان تنها به قسمتي از قرآن عمل مي كنيم و نسبت به قسمتهاي ديگر آن بي تفاوت و يا رويكردي منفعت طلبانه داريم.
وي سعادت و پيشرفت كنوني ما را مرهون عمل به قرآن و مشكلات ما را در اثر بي تفاوتي نسبت به آن دانست و افزود: وجود نظام پاك و ارزشمندي چون خانواده را مرهون عمل به دستورات قرآن هستيم.وي درباره تحولات و تأثيراتي كه برگزاري بيست و پنجمين دوره از مسابقات بين المللي قرآن براي شهر مشهد در پي خواهد داشت، افزود: مشهد مقدس به دليل وجود بارگاه ملكوتي حضرت ثامن الائمه امام رضا(ع) مناسب ترين فضا براي برگزاري چنين مسابقاتي است.اين استاد دانشگاه اظهار داشت: ميزان تأثيري كه برگزاري چنين مسابقاتي براي شهر ميزبان در پي خواهد داشت، بستگي به كيفيت اطلاع رساني و ميزان فعاليت رسانه هايي نظير صدا و سيما، روزنامه ها و سايتهاي خبري دارد.شايان ذكر است، بيست و پنجمين دوره مسابقات بين المللي قرآن كريم از 8 تا 14 مرداد ماه جاري در شهر مقدس مشهد برگزار مي شود.

بهره مندي 935 فراگير علوم قرآني از آستان حضرت حسين بن موسي الكاظم(ع)

خراسان امروز: آستان مبارك حضرت حسين بن موسي الكاظم(ع) همزمان با فرا رسيدن فصل تابستان و تعطيلي مدارس با برگزاري كلاسهاي علوم قرآني و هنري در قالب طرح غني سازي اوقات فراغت اقدام به جذب 935 نفر از جوانان، نوجوانان، دانش آموزان و فراگيران علوم قرآني در قالب 44 كلاس نموده است.
در اين كلاسها كه تا نيمه دوم مرداد ماه برگزار مي شود فراگيران از امكانات و تسهيلات آستان مبارك در زمينه فراگيري علوم قرآني و هنري استفاده مي كنند.
از مجموع 935 نفر فراگير، 363 نفر خواهر در قالب 17 كلاس و 312 نفر برادر در قالب 14 كلاس در آستان مبارك حضرت حسين بن موسي الكاظم(ع) طبس مشغول فراگيري علوم قرآني و هنري مي باشند.
همچنين امور فرهنگي آستان مبارك در كتابخانه هاي حضرت امام رضا(ع) قاين و روستاي محمدآباد طبس اقدام به برگزاري كلاسهاي مشابه كرده كه حدود 182 نفر در قالب هشت كلاس در شهرستان قاين و 78 نفر در قالب پنج كلاس در روستاي محمدآباد طبس از اين كلاسها استفاده مي كنند.
ضمناً از سوي امور فرهنگي زيارتگاه شهيد آية ا... مدرس(ره) 238 نفر در قالب 13 كلاس قرآني در شهرستان كاشمر نيز سازماندهي شده اند كه در مجموع يك هزار و 173 نفر فراگير در قالب 57 كلاس در شهرستانهاي طبس، كاشمر و قاين مشغول گذران اوقات فراغت خود در فصل تابستان مي باشند.
لازم به ذكر است، فراگيران علاوه بر اين كلاسها، از برنامه هاي فوق العاده از قبيل نمايش فيلمهاي تربيتي و آموزنده، برگزاري مسابقات فرهنگي و كتابخواني، اردوهاي ميان دوره برون شهري و پايان دوره برون استاني استفاده خواهند كرد.

برگزاري مسابقات استاني رقابت مهر در خراسان شمالي

بجنورد- خبرنگار قدس: مسابقات استاني رقابت مهر در محل جمعيت هلال احمر دو شهرستان شيروان و اسفراين برگزار شد.
در اين دوره از مسابقات كه در رشته هاي حفظ و قرائت قرآن كريم، كمكهاي اوليه و امداد، زبان انگليسي، نهج البلاغه، چادرزني و توان افزايي برگزار شد، 120 نفر از جوانان عضو جمعيت هلال احمر خراسان شمالي در شاخه هاي دانش آموزي، دانشجويي و جوانان شامل 60 نفر خواهر و 60 نفر برادر از 6 شهرستان بجنورد، اسفراين، شيروان، فاروج، مانه و سملقان و جاجرم با يكديگر به رقابت پرداختند.
اين مسابقات در دو دوره برگزار شد.
اين مسابقات هر ساله در مرحله شهرستاني، استاني و كشوري برگزار مي گردد كه افراد شركت كننده در دو رده جداگانه 17-12 سال و 29- 18 سال به تفكيك خواهر و برادر با هم به رقابت مي پردازند.
شايان ذكر است، معرفي اعضاي جوان در جهت انجام فعاليتهاي امدادي و عام المنفعه ايجاد زمينه شناخت اعضا، غني سازي اوقات فراغت اعضا، تقويت روحيه خدمت و همكاري و تلاش در جهت تأمين سلامت و نشاط روحي اعضاي جوان از اهداف مهم برگزاري اين مسابقات است.
27 نفر از شركت كنندگان (14خواهر) و (13برادر) برتر هر رشته و رده سني براي شركت در مسابقات كشوري رقابت مهر كه در 26 مرداد ماه سال جاري به ميزباني خراسان شمالي برگزار مي گردد، اعزام مي شوند.

30 درصد متقاضيان نيشابوري موفق به دريافت وام «مهر رضا» (ع)نمي شوند

نيشابور - خبرنگار قدس: 20 هزار متقاضي وام ازدواج و اشتغال براي دريافت تسهيلات به بانكهاي نيشابور معرفي شده اند.
مدير صندوق مهر رضا(ع) نيشابور با اعلام اين مطلب افزود: 30 درصد از متقاضيان به علت شرايط سخت بانكها در خصوص معرفي ضامن واجد شرايط موفق به دريافت وام نشده اند.
وي افزود: شرط داشتن كارت پايان خدمت براي تسهيلات ازدواج حذف شد و وام ازدواج از مبلغ 20 ميليون ريال به 40 ميليون ريال افزايش يافته است.
معين زاده با بيان اينكه بحث اشتغال با دو محور اشتغال شهري و توسعه اشتغال روستايي تعريف شده، گفت: در جهت اشتغال روستايي با هدف جلوگيري از مهاجرت روستاييان به شهر و رفع محروميت زدايي، مبلغ يك ميليارد و 750 ميليون ريال با عناوين مركز جمع آوري شير، بسته بندي خشكبار، دامپروري و كشاورزي با كارمزد يك درصد و گاهي بدون كارمزد پرداخت شده است.
وي در ارتباط با اشتغال شهري نيز گفت: براي اين منظور در سه قالب توليدي، توزيعي و خدماتي مبلغ هشت ميليارد ريال پرداخت شده كه زمينه اشتغال 240 نفر را به صورت مستقيم فراهم كرده است.

رئيس باشگاههاي جوان خراسان رضوي: جوانان روستايي فراموش شده اند

جوين - خبرنگار قدس: اولين همايش باشگاه جوانان كشاورز جوين با حضور امام جمعه و مسؤولان استان و شهرستان جوين در محل باشگاه بعثت برگزار شد.
در اين همايش مهندس صاحبي رئيس باشگاههاي جوان خراسان رضوي گفت: به رغم اينكه موضوع جوانان در كشور، استان و شهرستان اصل مهمي است، اما حرفهاي بدون عمل زيادي در اين خصوص بيان مي شود.
وي با اشاره به تعاريف سن جوان ادامه داد: در كشور ما حدود 12 ميليون جوان 16 تا 25 ساله داريم كه روز به روز اين سن افزايش مي يابد.
به گفته وي، در حال حاضر سن جوان تا 31 سال افزايش پيدا كرده و نبود برنامه ريزي باعث خواهد شد اين سن به بالاي 40 سال افزايش يابد.
مهندس صاحبي از تشكيل نشدن كتابخانه در روستاها به شدت انتقاد كرد و گفت: مسؤولان جوانان و نوجوانان روستايي را به حال خود رها كرده اند.
وي با بيان اينكه تاكنون يك نفر هم از روي دلسوزي به فكر تأسيس و ايجاد كتابخانه در روستا نبوده و اگر صحبتي هم شده پاسخ بي سوادي روستاييان را مطرح كرده اند، افزود: به اعتقاد آنان، روستاييان اهل مطالعه و كتابخواني نيستند، يا خسته اند و يا توان خواندن كتاب را ندارند.
وي با اشاره به تشكيل باشگاههاي جوان در ايران از دهه 1330 گفت: براي ايجاد باشگاه جوانان كشاورز تا 6 نفر به عنوان هيأت امنا شروع به كار كرده و در حال عضو گيري هستند.
مهندس صاحبي اظهار داشت: باشگاه كشاورزان جوين 100 درصد روستايي است و جامعه شهري را زير پوشش نمي گيرد.
وي بر تشكيل اتاق فكر و برنامه ريزي براي استفاده از نيروهاي جوان مستعد تأكيد كرد.
در اين جلسه يك عضو هيأت امنا باشگاه جوانان كشاورز جوين نيز گفت: ذوق و استعداد جوانان جويني زبانزد خاص و عام است و نياز به تشكلهاي خودجوش و ايجاد تعاوني هاي كاري و برنامه ريزي براي جذب اين جوانان لازم است.
در خاتمه اين مراسم هدايايي از طرف باشگاه جوانان كشاورز به افراد نخبه اهدا شد.

تمدن و فرهنگ آميخته بوم و آريا در «سلامي»

سلامي - خبرنگار قدس: هنگاميكه قبايل آريايي در اواسط هزاره دوم قبل از ميلاد از شمال شرق به سمت فلات ايران هجوم آوردند در آنجا با سكنه بومي آن سرزمين كه صاحب تمدن و فرهنگ خاصي بودند، درهم آميختند. از اين آميختن و تركيب جامعه اي به وجود آمد كه تا كنون قائم به ذات مانده اند.
با گذشت زمان آباديها و روستاها به وجود آمد. سپس روستاهاي بزرگ و شهرها پا گرفتند كه يكي از اين مناطق خواف بود و سلامه يا سلامي بزرگترين شهر و گاهي اوقات مركز حكومت نشين آن.
گرچه گاهي سلامي يا سلومه را به نام ديگر شهربانو دختر يزدگرد ساساني مي شناسند، به هر حال اين نقطه در حال حاضر شهري است نوپا با جمعيت بيش از 6 هزار نفري و مركز بخشي است به همين نام در خواف.
بنا بر روايات تاريخ نويساني چون مقدسي، ابن جوقل و اصطخري، شهر سلامي كنوني يكي از شهرهاي مهم و آباد خواف بوده است كه به نامهاي سلومه، سلومد، سلوسك، سلام، سلامت و سلامه اشتهار داشته است و در صور الاقاليم ابو زيد و تاريخ سيستان آن را سلامت نوشته اند.
در لغتنامه دهخدا به نقل از حدود العالم مي نويسد، سلومد شهركي است در حدود نيشابور و چاههاي بسيار با كشت و بذر.
علاوه بر نقل جغرافيدانان كشورهاي اسلامي وقايع تاريخي مهمي كه در شهر سلامي رخ داد، همه مؤيد آن است كه سلامي يكي از نقاط آباد و مهم و حتي از مراكز حكومتي و سياستي ولايت خواف بوده است، زيرا درسال 604(ه. ق) كه خرميل حاكم هرات عليه سلطان محمد خوارزمشاه قيام كرده بود، ملك زوزن به طرفداري از سلطان محمد به مقابله با او رفت و وي را درهرات دستگير و اموالش را مصادره كرد و او را به سلومه فرستاد.
اولين مدرسه چهار كلاسه سلامي نيز در سال 1306 به نام شاهنجان تأسيس شده است. از نظر آثار تاريخي دو اثر تاريخي كه بسيار مشهور است و بسيار معروف و انگشت نماست، مي توان كوشك سلامي و بند(سد) سلامي را نام برد تا جايي كه يكي از شاعران معاصر در وصف كوشك سلامي چنين مي نويسد:
اندر سلامي كوشك همچون باغ بهشت است
آنجا توانايي و رأي سرنوشت است
قلب كوير ولي دراو سبزينه بسيار
در او نشاط زندگي همواره بيدار
در او فراوان كاج كاكل ايستاده
در زير پايش فرشي از گل افتاده
در قلب خشكي سرو كل هم مي توان كاشت
آري اگر وحدت ميان همرهان داشت
اي كاج كاكل كاج كاكل كاج كاكل
در سايه سار مخملت افغان بلبل

شمقدري در ديدار با نخبگان مشهدي: سنگ بناي فرهنگ جامعه در اختيار آموزش و پرورش است

خراسان امروز: مدير كل دفتر امور اجتماعي شوراهاي استانداري خراسان رضوي در ديدار با جمعي از دانش آموزان نخبه مشهد، به بررسي دغدغه ها و مشكلات دانش آموزان پرداخت.
به گزارش روابط عمومي استانداري خراسان رضوي، شمقدري در اين ديدار خطاب به دانش آموزان نخبه مشهدي گفت: اصلاح و بهبود روشهاي آموزشي و توجه به هويت ملي و ديني در آموزش و پرورش از اهميت و نقش والايي برخوردار است.
وي بر لزوم عضويت دانش آموزان در تشكلهاي مختلف از جمله بسيج، هلال احمر، شوراي دانش آموزي و انجمن اسلامي تأكيد كرد و افزود: نقش دانش آموزان در آينده كشور بسيار مهم است.
وي تأكيد كرد: ضروري است تا به منظور پرورش روحيه پرسشگري در دانش آموزان، از كودكي براي آنان برنامه ريزي كنيم.
مدير كل دفتر امور اجتماعي و شوراهاي استانداري خراسان رضوي با اشاره به جمعيت 22 درصدي دانش آموزي خراسان رضوي گفت: سنگ بناي فرهنگ جامعه در اختيار آموزش و پرورش است.
شمقدري با تأكيد بر اينكه بايد با نگاه آرماني به موضوعات جامعه، براي آينده برنامه ريزي كنيم، افزود: تحمل و صبر در مسير تحقق اهداف، لازمه دستيابي به پيشرفت است.
مدير كل دفتر امور اجتماعي و شوراهاي استانداري خراسان رضوي با اشاره به رونمايي نقشه فرهنگي اجتماعي خراسان رضوي، اين نقشه را راهنماي مناسبي براي هدايت فعاليتهاي مجموعه دولت خواند و اظهار داشت: يكي از دغدغه هاي دفتر امور اجتماعي و شوراهاي استانداري خراسان رضوي موضوع آموزش و پرورش است.
شمقدري بسياري از آسيبهاي اجتماعي و مشكلات فرهنگي امروز جامعه را ناشي از دوران كودكي جوانان دانست و گفت: برنامه ريزي براي دوران كودكي از ضرورتهاي توسعه و پيشرفت كشورهاست.

نقشه برداري توپوگرافي شهر قديم نيشابور آغاز شد

خراسان امروز: مدير پايگاه پژوهشي محور تاريخي فرهنگي نيشابور گفت: نقشه برداري توپوگرافي شهر كهن نيشابور با مقياس 15 هزار و با اعتباري بالغ بر 30 ميليون ريال آغاز شد. به گزارش روابط عمومي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خراسان رضوي، ابوالفضل مكرمي فر با بيان اين مطلب افزود: يكي از اهداف مهم و اساسي پايگاه جهت برنامه ريزي هاي مناسب و مفيد و انجام مطالعات دقيق، مشخص كردن محدوده و انجام امور نقشه برداري مي باشد كه اين امر در منطقه اي با وسعت حدود چهار هزار هكتار در شهر قديم نيشابور محقق شد. وي افزود: شهر قديم نيشابور در جنوب شرقي شهر فعلي نيشابور و متصل به آن مي باشد كه علاوه بر آثار و تپه هاي بسيار مهم و غني، بيش از بيست روستا نيز داخل اين محدوده قرار دارد كه جهت جلوگيري از گسترش بي رويه اين روستا و عدم ساخت و سازهاي غيرمجاز و انجام مطالعات دقيق تر، نقشه برداري در آن امري ضروري به نظر مي رسيد. مدير پايگاه نيشابور با بيان اينكه كارنقشه برداري در مدت 60 روز و به روش مستقيم زميني بوده است، اضافه كرد: تمامي مشاهدات با استفاده از توتال استيشن اجرا و شامل مراحل اندازه گيري، پردازش، تجزيه و تحليل، تفسير، نمايش، انتشار، بهره برداري از داده هاي مكاني و اطلاعات جغرافيايي و... مي باشد، همچنين تمام ايستگاههاي اصلي نيز بتن گذاري خواهد شد. وي خاطر نشان كرد: شهر قديم نيشابور يكي از مناطق كهن ايران و از مظاهر تمدن اسلامي است و روزگاري به عنوان پايتخت ايران بزرگ و كانون علم و ادب و مبادله فرهنگي بوده است و شناخت دقيق آن به معناي شناخت بخش عظيمي از ايران و اسلام خواهد بود.مكرمي فر تصريح كرد: محدوده شهر قديم نيشابور براي نخستين بار توسط ريچارد بوليت در سال 1967 ميلادي با توجه به عكسهاي هوايي مشخص و در سالهاي بعدي نيز توسط آقايان توحيدي و موسوي بازنگري شده است. اين محدوده علاوه بر شامل شدن آثاري همچون آرامگاههاي خيام، عطار، كمال الملك، امامزاده محروق و.. در برگيرنده چندين محوطه و تپه مهم از قبيل محوطه تاريخي شادياخ، كهندژ، تپه مدرسه، تپه سبز پوشان، تپه آهنگران و... مي باشد كه آثار دوران ساساني تا اواخر ايلخاني را بازگو مي كند و شاهد اين امر نيز كاهشهاي باستان شناسي هيأت مشترك ايران و فرانسه در منطه كهندژ و كاوشهاي باستان شناسي شادياخ است.

بررسي 10 نمايش در فصل بهار

خراسان امروز: در سه ماه اول سال جاري 10 نمايش مورد بررسي قرار گرفت.
محمد كاظم دبيري رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي مشهد با بيان اين مطلب اظهار داشت: از ابتداي سال جاري نمايشهاي فرمانده، قرار ملاقات، ترانه هاي قژقژ، مرگ يزدگرد، والا پيامبر، بيگانه و گنجشك مورد بررسي قرار گرفت.
وي در ادامه افزود: همچنين داش آكل، وقايع شيفت شب، سالگرد ديگر تئاترهاي بازبيني شده در خردادماه سال جاري است.
دبيري با بيان اينكه بيشتر نمايشها، به بررسي مشكلات اجتماعي مي پردازد، گفت: موضوعات ديني، تاريخي و كودك از ديگر عناوين نمايشهاست.
دبيري با بيان اينكه هنر نمايش گوياي واقعيات و رخدادهاي اجتماعي است، تصريح كرد: نمايش مي تواند در ارتقاي سطح آگاهي هاي فرهنگي مردم و به خصوص انتقال ارزشها و هنجارها و همچنين خصايص فرهنگي از نسلي به نسل ديگر بسيار تأثير گذار باشد. رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي مشهد در پايان تأكيد كرد: در سال گذشته 22 نمايش با 220 اجرا در قالب طرح تئاتر 86 نزديك به 12 هزار تماشاگر را به خود جذب كرد كه نشانگر رشد اين هنر در شهرستان مشهد مي باشد.

برگزاري كارگاه آموزشي شعر در مشهد

خراسان امروز: دومين كارگاه آموزش شعر توسط شوراي شعر خراسان برگزار مي شود.
به گزارش روابط عمومي كانون هنرمندان خراسان، عباس ساعي رئيس شوراي شعر خراسان رضوي با اعلام اين خبر گفت: اين كارگاه با حضور اطهر سيد موسوي و شاعران برجسته مشهد از پنجم مرداد در مجتمع فرهنگي- هنري امام رضا(ع) برگزار مي شود.
وي افزود: اين كارگاه در روزهاي يكشنبه و پنج شنبه هر هفته از ساعت (17-19) برگزار خواهد شد.

گشايش نمايشگاه هنرهاي تجسمي در شيروان

خراسان امروز: نمايشگاه هنرهاي تجسمي و آثار حجمي در مجتمع فرهنگي و هنري شقايق شيروان گشايش يافت.
رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شيروان در مراسم افتتاحيه نمايشگاه با اشاره به جايگاه هنر در مسير رشد و تعالي انساني گفت: هنر يكي از الطاف بي شمار خداوندي است كه موجب رشد و تعالي فرد و جامعه مي شود و شايسته است كه اين شأن و منزلت را به خوبي پاسداري كنيم.
علي رحيمي گفت: اين نمايشگاه به منظور ارزش گذاري به انديشه پاك هنرمندان صادقي چون مرحوم جعفر وثوقي كه يكي از فعالترين اعضاي انجمن هنرهاي تجسمي اين اداره بود، برگزار شده است.
در اين نمايشگاه 22 تابلوي رنگ روغن، 10 اثر حجمي و 26 اثر طراحي از آثار مرحوم جعفر وثوقي به مدت يك هفته در معرض ديد علاقه مندان قرار گرفته است.

انجمن موسيقي خراسان شمالي فعال شد

بجنورد- خبرنگار قدس: معاون هنري اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي خراسان شمالي گفت: با تشكيل انجمن موسيقي خراسان شمالي فعاليتهاي اين بخش تحت نظر اين تشكل ساماندهي مي شود.
صدرا يوسفي اظهار داشت: هم اكنون 278هنرمند موسيقي خراسان شمالي كه در بانك اطلاعات هنرمندان نام نويسي كرده اند، عضو انجمن موسيقي هستند.
وي مهمترين ضعف عملكردي اين بخش هنري را كه از توانمنديهاي استان خراسان شمالي مصوب مي شود، نداشتن تشكل دانست.
يوسفي گفت: در سال گذشته 144 اجراي موسيقي در استان برگزار شد كه با تشكيل انجمن موسيقي، كنسرت نيز مي توان برگزار كرد.
 يکشنبه 23 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: قدس]
[مشاهده در: www.qudsdaily.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 390]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن