تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):دعاى شخص روزه دار هنگام افطار مستجاب مى شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802669184




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گذري بر آشفته بازار نقل و انتقالات ليگ برتر فوتبال ؛ از رؤياهاي كودكي تا واقعيتهاي تلخ


واضح آرشیو وب فارسی:قدس: گذري بر آشفته بازار نقل و انتقالات ليگ برتر فوتبال ؛ از رؤياهاي كودكي تا واقعيتهاي تلخ
* حميد رضا ملكي

هر ساله با پايان يافتن رقابتهاي ليگ برتر و آغاز فصل نقل و انتقالات، باشگاهها رقابت تنگاتنگي را براي جذب بازيكنان مورد نظر خود آغاز مي كنند، فصلي كه به خاطر تكاپوي تيمها در نوع خود از جذابيتهاي خاصي برخوردار است.
فوتبال دوستان لحظه به لحظه منتظر شنيدن اخبار شگفت انگيز و غير قابل تصور از رفت و آمد ستاره هاي بزرگ به تيمهاي مورد علاقه شان هستند و بي صبرانه خبرهاي مربوطه را دنبال مي كنند. فصل نقل و انتقالات هميشه آبستن حوادث بسياري بوده است، حوادث تلخ و شيريني كه بر زيبايي هاي اين پديده فوتبال مي افزايد.

* «جنگ زرگري مديران»
بدون شك مديران باشگاهها مهمترين نقش را در جذب بازيكنان مورد نظر كادر فني ايفا مي كنند. آنها كه قبل از اتمام ليگ به تكاپو مي افتند و باب مذاكرات را براي صيد شاه ماهيهاي ليگ باز مي كنند و گاه بر سر جذب ستاره هاي بزرگ و مؤثر وارد جنگهاي لفظي ناخواسته مي شوند، دوئل آنها بر سر يك بازيكن بسيار جذاب و ديدني است و به دام انداختن بازيكن مورد نظر تيم حريف امتياز بزرگي براي رسيدن به محبوبيت در نزد هواداران محسوب مي شود. اين كري خواني مديران گاه نيز باعث دردسرهاي زيادي شده كه به نزاع كشيده مي شود و در اين كشمكشها تيمهاي سرخابي هميشه يك طرف قضيه بوده اند.
به طور مثال از نزاع مديران باشگاه مس كرمان و پرسپوليس بر سر انتقال فرزاد آشوبي و مديران استقلال و پگاه براي قرارداد تقي پور مي توان نام برد كه بازار نقل و انتقالات را تحت تأثير خود قرار داده است.

* «حضور فعال دلالان و واسطه ها»
در ساليان اخير به واسطه قراردادهاي نجومي و رد و بدل شدن پولهاي هنگفت ميان بازيكنان و باشگاهها، دلالان را بر آن داشته تا فعاليت چشمگيري را به علت نبودن آژانسهاي معتبر نقل و انتقالات داشته باشند و از اين طريق سودهاي كلاني را به جيب بزنند. آنها كه قارچ گونه در اين فوتبال بي در و پيكر رشد كرده اند و جزو لاينفكي از آن شده اند و براي انتقال بازيكن ميليونها تومان پول مفت به دست مي آورند. اخيراً نيز ردپاي عده اي از مربيان و بازيكنان ليگ در اين بين ديده شده است.

* «به خاطر يك مشت اسكناس»
رقابت شديد براي جذب بازيكنان توسط باشگاهها سبب شده است مبالغ قراردادها روز به روز افزايش يابد. در اين ميان، با پايان ليگ، بسياري از بازيكنان از آب گل آلود ماهي مي گيرند و از بستن قرارداد با باشگاههايشان طفره مي روند تا بتوانند با گربه رقصاني امتيازها و پول بيشتري به دست بياورند. كم نيستند بازيكناني كه وقتي با پيشنهادي بهتر مواجه مي شوند تمام تعلقات و تعصبات خود به باشگاه، پيراهن و تماشاگران را فراموش كرده و به خاطر چند ميليون بيشتر عطاي تيمشان را به لقاي آن مي بخشند و مي روند. عده اي ديگر كه موفق به بستن قرارداد خوب و دريافت مبالغ بالا مي شوند، اظهار مي دارند كه فقط به خاطر هواداران و عشق به پيراهن در تيم ماندند!

* «رؤياهاي كودكي»
در اتفاقي بسيار جالب عده اي از بازيكنان به محض آنكه ستاره بخت و اقبال به آنها چشمك مي زند و مورد توجه دو تيم سرخابي قرار مي گيرند و يا اينكه مذاكره كرده و قرارداد داخلي امضا مي كنند، در اولين مصاحبه خود از رؤياهاي كودكي خود سخن به ميان مي آورند. به طور مثال «من از بچگي عاشق استقلال بودم» و «رنگ آبي را خيلي دوست داشتم»، اما وقتي كه به تيم رقيب مي پيوندد، در چرخشي 180 درجه اي تمام گفته هاي خود را انكار كرده و مي گويد «از بدو تولد براي پرسپوليس جان مي دادم» و عكس اين قضيه نيز صادق است. به عقيده هواداران، بازيكناني از اين دست كه در عرض چند دقيقه تعلقات خود را از دست مي دهند بي تعصب هستند و مطمئناً هيچگاه به تيمشان دلبستگي نخواهند داشت.

* «قانون در خدمت بي قانوني!»
و اما مهمترين چيزي كه بر آشفتگي بازار نقل و انتقالات دامن مي زند، نبودن قانون و چارچوب مشخص و پايبند نبودن مديران و بازيكنان به تعهداتشان است. بستن قرارداد داخلي ميان بازيكنان و باشگاه امري مرسوم است و وجاهت قانوني دارد، اما بسياري از اين قراردادها هيچ ارزشي نداشته و به طرفة العيني فسخ مي شود.
چه بسيارند بازيكناني كه با باشگاه قرارداد داخلي امضا و چك باشگاه را دريافت مي كنند و در كنار مدير عامل تيم عكس يادگاري مي گيرند و حتي در چند جلسه از تمرينات تيم شركت مي كنند، اما به يكباره و به طرز مرموز و شگفت آوري سر از تمرينات تيم ديگري در مي آورند.
به هر حال اين فصل جذاب با تمام هيجانات خود رو به اتمام است و بيشتر تيمها توشه خود را براي يك سال رقابت در ليگي طاقت فرسا جمع آوري كرده اند.
 يکشنبه 23 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: قدس]
[مشاهده در: www.qudsdaily.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 166]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن