تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 19 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس سنت نيكويى را بنا نهد، اجرى برابر اجر همه عمل‏كنندگان به آن عمل تا روز قي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814607008




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

به علت كمبود سيمان در استان كردستان پيمانكاران در مناقصه‌ها با ترس و واهمه شركت مي‌كنند


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: به علت كمبود سيمان در استان كردستان پيمانكاران در مناقصه‌ها با ترس و واهمه شركت مي‌كنند
خبرگزاري فارس: مدير كل نوسازي مدارس استان كردستان گفت: به دليل گراني و نبود سيمان در سطح استان كردستان پيمانكاران با ترس و واهمه در مناقصه‌ها شركت مي‌كنند.


علاءالدين محسني امروز در گفتگو با خبرنگار فارس در سنندج با اشاره به اينكه نوسازي مدارس جزو شش دستگاه اجرايي است كه مي‌توانند سيمان وارد كنند افزود: چون قيمت سيمان گران است پيمانكاران حاضر به خريد آن نمي شوند و آن را از بازارهاي سياه تهيه مي‌كنند.
وي اظهار داشت: نوسانات بازار تأثير منفي در كارها و پروژه‌هاي احداث مدارس داشته و نوسازي مدارس براي ساخت و ساز با مشكل مواجه شده است.
مدير كل نوسازي مدارس استان كردستان تصريح كرد: در سه ماهه گذشته استانداري و بازرگاني كردستان كمك شاياني براي جبران كمبود سيمان به نوسازي مدارس كرده‌اند، ولي همچنان اين سازمان در اجراي پروژه‌ها با كمبود شديد سيمان و بالا بودن قيمت آن مواجه است.
محسني در خصوص بحث مقاوم سازي مدارس گفت: استان كردستان دومين استان برتر كشور بعد از استان تهران در بحث مقاوم سازي مدارس است.
وي ادامه داد: در نظارت مجلس از پروژه‌هاي مقاوم سازي شده سطح استان در مقايسه با ساير استان‌ها، پروژه‌هاي موجود در استان كردستان جزو پروژه‌هايي است كه از نظر محاسبه و اجرا بدون مشكل و جزو برترين‌ها بوده است.
محسني افزود: از 283 پروژه در سطح استان 100 پروژه آن به تهيه نقشه و انجام عمليات اجرايي رسيده است.
وي يكي از اقدامات سال جاري نوسازي مدارس را تخريب و نوسازي برخي مدارس كهنه و غير استاندارد در مدت تعطيلات سه ماهه تابستان عنوان كرد و گفت: در سه ماهه تابستان بايد مدارس غير استاندارد تخريب، مقاوم سازي، بازسازي و ترميم شود و در سال تحصيلي 87-88 به بهره برداري برسد.
محسني با توجه به اينكه اين پروژه‌ها كار بسيار بزرگي است و با محدوديت زماني بسيار بالا انجام مي‌شود افزود: در حال حاضر كار مرمت، بازسازي، مقاوم سازي و بازسازي 15 پروژه در سطح استان آغاز شده و تاكنون نيز پيشرفت قابل توجهي داشته است.
مديركل نوسازي مدارس استان كردستان با اشاره به اينكه رسانه‌هاي عمومي و مطبوعات استان در جذب خيرين مي توانند سهم بسزايي داشته باشند گفت: استان كردستان در بحث خيرين مدرسه ساز جزو استان‌هاي مطرح و نمونه بوده است و بايد رسانه‌ها تلاش كنند تا بيشتر از اين به جمع خيرين مدرسه ساز بپيوندند.
محسني تعهدات سال جاري خيرين مدرسه ساز را 15 ميليارد ريال عنوان كرد و گفت: اين رقم در سال گذشته 9 ميليارد ريال بوده است كه بيش از 60 درصد افزايش داشته است.
مدير كل نوسازي مدارس استان كردستان در ادامه از تمامي ارگان‌ها و سازمان‌هاي مرتبط با بخش مدرسه سازي در خواست كرد: تا آنجايي كه براي آنان ممكن است اين نهاد مقدس را در كمك به مردم ياري نمايند.
وي همچنين از شهرداري خواست در خصوص صدور جواز ساختماني و تراكم زمين‌ها بيش از پيش حسن نيت داشته و در تسريع انجام كارها نهايت تلاش خود را بكار گيرند.
مدير كل نوسازي مدارس كردستان با اشاره به اينكه سفر هيئت دولت به كردستان بركات زيادي را براي استان به همراه داشته است افزود: سهم اداره كل نوسازي مدارس كردستان از مصوبات هيئت دولت احداث 14 مدرسه شبانه روزي بوده است.
محسني خاطر نشان كرد: اميد است تا دهه مبارك فجر پنج پروژه آن احداث و به بهره برداري برسد.
وي در خصوص حذف مدارس دوشيفته و استيجاري گفت: سازمان نوسازي مدارس كشور در جهت نيل به اهداف خود براي حذف مدارس تخريبي، دونوبته و استيجاري تلاش‌هاي زيادي را به عمل آورده كه در اين راستا براساس مصوبه مجلس شوراي اسلامي چهار ميليارد دلار از محل ذخاير ارزي براي تخريب و نوسازي و مقاوم سازي مدارس كشور اختصاص يافته است.
محسني با اشاره به اينكه از اين ميزان، اعتباري بالغ بر 45 ميليارد تومان براي نوسازي و مقاوم سازي مدارس استان كردستان اختصاص يافته است افزود: با اين اعتبار 818 كلاس درس تخريب و بازسازي مي‌شود كه اين رقم در طول دوران سازمان نوسازي مدارس بي‌سابقه بوده است.
وي با اشاره به اينكه اداره كل نوسازي مدارس اصلي ترين دستگاه ساخت و احداث مدارس است، گفت: اجراي طرح هاي مقاوم سازي، تخريب و جايگزيني مدارس تخريبي و فرسوده از اهداف عاليه نظام در توسعه روز افزون فضاهاي آموزشي است.
محسني با توجه به اينكه ارزيابي از كلاس‌هاي آموزشي در سطح كشور و استان كردستان نيز برابر استانداردهاي جهاني نيست افزود: بايد مدارس از دو نوبته به يك نوبته تبديل شود.
مدير كل نوسازي مدارس كردستان گفت: استان كردستان با كمبود فضاهاي آموزشي استاندارد مواجه بود كه با توجه و عنايت دولت نهم به كردستان و اختصاص اعتبارات تخريب و بازسازي و مقاوم سازي مدارس اين مشكل تا حدودي حل شده است.
محسني اضافه كرد: عمليات اجرايي تعداد 43 پروژه با 174 كلاس درس با تأمين اعتبار از محل اعتبارات استاني، ملي و مشاركتي شروع شده كه اميد است در شروع سال تحصيلي جديد به بهره برداري برسند.
وي ادامه داد: سال گذشته 16 پروژه با 48 كلاس درس توسط خيرين مدرسه ساز احداث شده كه اين رقم در مقايسه با مدت مشابه سال قبل افزايش چشمگير و قابل توجهي داشته است.
مدير كل نوسازي مدارس كردستان افزود: براساس اعلام سازمان آموزش و پرورش در سه مقطع ابتدايي، راهنمايي و متوسطه يك هزار و 271 كلاس درس براي سال تحصيلي 86-87 مور نياز است.
انتهاي پيام/ب
 يکشنبه 23 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 188]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن