تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  حضرت مهدی (عج):قلب‏هاى ما جايگاه خواسته ‏هاى الهى است؛ هرگاه او بخواهد ما نيز مى‏&...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815562888




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

«گوهر درياي كرامت»؛ ويژه‌نامه ولادت امام جواد(ع)


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: «گوهر درياي كرامت»؛ ويژه‌نامه ولادت امام جواد(ع)
گروه وبلاگ و IT: پايگاه اينترنتي تبيان به مناسبت ولادت امام جواد(ع) ويژه‌نامه‌اي با عنوان «گوهر درياي كرامت» را منتشر‌كرد
به گزارش خبرگزاري قرآني كشور(ايكنا)، اين ويژه‌نامه از بخش‌هاي جوان‌ترين جواد، در انتظار جواد آل محمد(صلي الله عليه و آله)، چهل دّر مرواريد از كلام جواد الائمه عليه السلام، توسل به امام جواد عليه السلام، امام جواد(عليه السلام)؛ الگوي دانشمندان جوان، منظومه احساس، جواد الائمه؛‌ اسوه كرامت، نواي شادي، در محضر خوبان(سخنراني آية الله مجتهدي تهراني) و ويژه‌نامه سال گذشته تشكيل شده‌است.

در بخش جوان‌ترين جواد آمده‌است: «بدون ترديد، امامت اعجازآميز امام جواد عليه‌السلام جز با اتصال آن امام به منبع سرشار علم الهي شدني نيست. اين امر مبتني بر بنيادهاي پوشيده و غيبي جهان است.»

«آن ‌كس كه بتواند در چنين سن و سالي رهبري قومي را كه در سرزمين‌هاي دور و نزديك گسترده بودند، عهده‌دار شود و در برابر تهاجم انبوه دشمنان از پاي نلغزد و پايدار بماند، هاله‌اي از الهام غيبي را بر گرد وجود خويش دارد. همين امر بود كه بر ايمان پيروان آن حضرت به مفهوم سترگ امامت مي‌افزود و گام‌هايشان را در طريق اطاعت از آن امام همام راسخ‌تر مي‌كرد».

در ادامه آمده‌است: «عهده‌داري رهبري در خردسالي، نخستين ‌بار درباره امام جواد عليه السلام تحقق يافت. سن كم آن حضرت حتي عده‌اي از شيعيان را درباره مسأله امامت به ترديد انداخته بود. اين امر از يك سو و رواج و رونق بسياري از مكتب‌هاي فكري كه حمايت مادي و معنوي حكومت وقت را نيز به همراه داشتند و اين امر با عقل ظاهربين آنان توجيه شدني نبود، از سوي ديگر، باعث شد كه پيوسته سؤالات سخت و پيچيده از محضر امام جواد عليه‌السلام مطرح شود و آن حضرت را در ميدان مناظرات علمي با بزرگان و دانايان بيازمايند».

«اما امام جواد عليه السلام در پرتو علم امامت در همه اين بحث‌ها و مناظرات علمي با پاسخ‌هاي قاطع و روشنگر، هرگونه شك و ترديد را درباره پيشوايي خود از بين برد و امامت خود و نيز اصل امامت را تثبيت كرد. به همين دليل بعد از او در دوران امامت حضرت هادي عليه السلام(كه او نيز در كودكي به امامت رسيد) اين موضوع، مشكلي ايجاد نكرد؛ چراكه براي همه روشن شده بود كه خردسالي دخالتي در برخورداري از اين منصب خدايي ندارد».

«امام جواد عليه‌السلام از مدينه مي‌آمد و اينك در شهر كوفه، مردم به استقبالش آمده بودند. در هنگام نماز، براي آن حضرت كو‌‌زه‌اي آب آوردند تا در كنار درخت خشكيده خرمايي وضو بگيرند و نماز را به جماعت اقامه كنند. بعد از نماز، مردم به هنگام خروج از مسجد، آن درخت خشك شده خرما را سرسبز و پر ميوه ديدند و از خرماي آن خوردند و از لذيذي و شيريني آن خرما شگفت زده شدند».

«گوهر درياي كرامت» را اينجا كليك كنيد!
 يکشنبه 23 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 158]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن